mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ma Tammikuu 30. 12:54:04 2012

Onkohan näissä nyt siis mitään merkittävää eroa.
Muuta kuin ulkonäkö.
Ei ole vielä ollut tarkemman tarkistelun alla nuo mk1 vanhemman mallin korvat.

Eli kiinnostaa keskiviikon moottorivaihtoa silmälläpitäen että meneekö nuo ristiin rastiin.
Laatikot ja kytkin-kopat on samoja, sekä palkit tietääkseni ohareissa?
Niin vois kuvitella ettei olis suuria eroja.

Joku voisi vaan varmistaa tämän asian, kun tietämystä kuitenkin on.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Tammikuu 30. 15:51:52 2012

mk1, jos valmistettu -82 -> 7/-84 välisenä aikana, on siinä alunperin "kotelomallinen" etupalkki jossa kumityynyt ovat kiinni kahdella pultilla ylhäältäpäin. Moottorikorvat ovat valurautaa (ei 100% varma; osa ainakin). Pinnapultit tyynyjen keskellä suoraan ylöspäin kuten uudemmassakin, mutta niiden keskinäinen etäisyys on pari senttiä pienempi kuin uudemmassa; eli moottorikorvat määräytyvät palkin mukaan.

mk1 8/-84 (eli mallivuosi 85) alkaen sama kuin mk2.

V6 (XR4i mk1) sama laulu, ja korvat ovat erilaiset kuin samanikäisissä OHC-koneisissa.

XR4x4: palkki omansa, ja korvat.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ma Tammikuu 30. 16:36:59 2012

nonnih, tämä on juu tehty -82 ja korvat näyttää erilaisilta verrattuna noihin uudemmanmallisiin...
eli seuraavakin kone menee kiinni noilla samoilla korvakkeilla siis millä tämän hetkinen moottori on

kiitos tästä!

Henri
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009

Re: mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC

Viesti Kirjoittaja Henri » Ma Tammikuu 30. 20:41:16 2012

Laita sinne uudemman mallin tukirunko tyynyt ja korvat, ne vanhan malliset moottorin kumityynyt maksaa hunajaa jos menee hajalle, ja niitä on kai muutenkin vaikea saada.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ma Tammikuu 30. 20:53:27 2012

tai sitten vaan otan tosta koneesta korvat irti ja laitan ne seuraavaan, vaikeeta?
en kaipaa tähän keneltäkään huutelua jos ei oo kertoo järkevii vastauksia selkeesti, tai ohjeita tai mistä kyse onkin

tässä yksi vastannut näytti jo miten kirjoitetaan vastaus kysymykseen niin että ihmisen ei tarvi arpoa onko sanojen takana tietoa vai ei

kiitos, saa poistaa

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Tammikuu 30. 20:56:50 2012

No eikös toikin nyt ihan asiallinen kommentti ollut, en ainakaan itse ymmärrä miksi se pitäis poistaa, tai tätä aihettakaan, joku muu voi joskus kaivata samaa tietoa..
Pedal tu tö metal!

Vastaa Viestiin