Vknloppuna ehkäpä vähän mittaillaan lohkoo ja kampee ja veiviä kun saa työkaluja lainaan. Mitatkin löyty Cossun Workshop manuaalista.
Mutta tämmönen ehkä hassun kuulonen kysymys kun on askarruttanut mua.
Tuossa ihanassa "How to power tune Ford SOHC & DOHC" kirjassa mainitaan että kun KK-pultit vaihdetaan niin samalla niiden uusien pulttien kanssa pitäis tarkistaa laakerikaulojen mitat/muoto ja hoonata ne uusiks jos tulee pykälää. Ohjeessa kylläkin käsitellään OHC veivejä ja sen pultti + mutteri systeemiä, itelle kun on tulossa Cossun veivit ja ARP:n pultit niin ei ihan samanlainen viritys ole.
Eli voiko alakerran lyödä nippuun vaan noilla uusilla pulteilla vai pitääkö nyt muka lähettää veivit ja pultit koneistamolle? Tuntuu jotenkin absurdilta että pulttien vaihdolla menis laakeripesät pieleen.
Uudet KK-pultit ja laakeripesät
Valvoja: CRSC Hallitus
-
-
Re: Uudet KK-pultit ja laakeripesät
Cossussa on ohjuritapit laakerikansille, eli ei syytä huoleen.
OHC:ssa laakerikansien ohjureina toimii ne pinnapultit, joten siinä voi mitat muuttua kun niitä vaihtelee. Tosin itse en käyttänyt missään omia OHC kankia kun pultit vaihdoin ja hyvin pelitti. Reikämikrolla voi tarkistaa "ristimitan" jos epäilyttää, jota sitäkään en tehnyt.
OHC:ssa laakerikansien ohjureina toimii ne pinnapultit, joten siinä voi mitat muuttua kun niitä vaihtelee. Tosin itse en käyttänyt missään omia OHC kankia kun pultit vaihdoin ja hyvin pelitti. Reikämikrolla voi tarkistaa "ristimitan" jos epäilyttää, jota sitäkään en tehnyt.
Jäsen #606
-
Re: Uudet KK-pultit ja laakeripesät
Ok hyvä tietää. Kohtahan tässä jo pääseekin sitten mottia niputtamaan...