Miten Endura-e koneen eli siis KA/Fiesta ruisku "kentin" nokka eroaa Esim. Escortin HCS koneen akselista? Onko muuta eroa kuin arvoissa jotain hienosäätöä?
Koivusen kirja tuntee nokan ja seuraajat Escortin/Orionin HCS efi/cfi koneisiin vm. 1/89-12/92 ja Fiestaankin 1/91-12/95, mutta uudempiin ei.
Nokkalaakerit kuitenkin löytyy myös uudempiin, koska ovat samalla numerolla kuin vanhemmissa.
Nokka-akselien erot HCS vrt. Endura-e
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Nokka-akselien erot HCS vrt. Endura-e
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Nokka-akselien erot HCS vrt. Endura-e
Joku joskus väitti että hcs koneen nokka kuluisi nopeasti endura-e koneessa, että nokassa ja nostimissa olisi erilainen karkaisu tjsp... en sitte tiedä mitä legendaa oli vai oliko.
Sellainen ero niissä ainakin on että enduran nokassa ei ole bensapumpun epäkeskoa.
Valencia ja hcs/endura-e nokissa taas on venttiilit eri järjestyksessä.
Sellainen ero niissä ainakin on että enduran nokassa ei ole bensapumpun epäkeskoa.
Valencia ja hcs/endura-e nokissa taas on venttiilit eri järjestyksessä.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i