motronic

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

miha64
Viestit: 37
Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008

motronic

Viesti Kirjoittaja miha64 » Ti Kesäkuu 12. 13:08:35 2012

kysyisin onkohan muilla kokemusta noiden ruisku laitteistojen siirrosta toisesta merkistä (esim saabin tai vollen turbo), kun tarttis ohc turbo päivittää tälle vuosituhannelle, eli heivata weber dat pois? Mitä asioita tuos elintenluovuttajas tulis ottaa huomioon? Jos sais kaikki johtosarjat ja anturit yhdellä kertaa, niin helpottais paljon.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: motronic

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Kesäkuu 12. 14:36:03 2012

Kyllä se jää vielä viime vuosituhannelle...

Tarttet ainakin kampuran asentotriggeröinnin hammaspyörineen, mahd. nokka-akselin asentoanturoinnin, jakaja/puolapaketti, obd-systeemit, joissain tapauksissa nopeusanturoinninkin (abs) mitä oon ite noihin tutustunu. Ja silti et pysty sitäkään säätämään mitenkään, aika tyhmä ruisku sekin on loppujen lopuksi. L-jettiin verrattuna vain vikadiagnosointi on helpompaa.

Ota ennemmin vain suuttimet, anturit ja johtosarja ja tee niille mega...

nikkek
Viestit: 149
Liittynyt: Ti Lokakuu 4. 20:18:39 2011

Re: motronic

Viesti Kirjoittaja nikkek » Ti Kesäkuu 12. 15:39:12 2012

eikö se cossun vakio ruisku aja asiansa vaikka 500hv asti ja aika yksinkertainen laittaa ja saa kohtuu hintaan säädettyä vaikka jtm-motorssilla.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: motronic

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Kesäkuu 12. 17:51:14 2012

Megasquirt. Tuon saa suoraan ohc:n jakajalla ja is:n yms. antureilla toimimaan.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: motronic

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Kesäkuu 12. 18:06:09 2012

L-jetronicciin verrattuna Motronicissa on myös sytytyksen ohjaus ja se on oikeasti säädettävissä karttoja muuttamalla. L-jetroniccia ei oikein voi säätää kuin ilmamäärämittaria rukkaamalla, niissä ei ole mitään ohjelmamuistia mihin säädöt olis tallennettu. LH-Jetronicissa sensijaan on, mutta sekään ei ohjaa sytytystä... Joku yleisesti viritetyn turboauton motronicci vois tulla kysymykseen, mikäli motronicin haluaa jälkiasentaa. Ainakaan vanhemmat motronicit ei ole sellaisenaan lennosta säädettäviä ilman emulaattoria.

Suosittelen suosiolla tekeen niinku muutkin, eli Mega. Jollet halua itse opetella säätämään ja modifioimaan motroniccia, niin mega tulee huomattavasti halvemmaksi. Jo pelkkä emulaattori motronicin säätöön on megaa kalliimpi ja mega on suoraan lennosta säädettävä, ei tarvita kuin tietokone.
Jäsen #606

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: motronic

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Kesäkuu 12. 22:56:16 2012

Jos tuntuu että megaa ei halua opetella niin toi cossun ruisku on aika pitkälti ruuvaa-paikalleen-ja-lähde-ajamaan ratkaisu.
Itse en ole ikinä asentanut mutta omassa ohc turbossa oli toi ja vian etsinnän kautta tuli hyvinkin tutuksi.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

miha64
Viestit: 37
Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008

Re: motronic

Viesti Kirjoittaja miha64 » Ti Kesäkuu 12. 23:08:34 2012

Kiitoksia paljon kommenteista, nuo asentotunnistimet juuri mietityttikin. Luulis tuollaki siihen kahtensataan hv:aan pääsevän paineita nostamalla, kun kone ei mitään highteckia sisällä. NO cossun ruisku olis tietysti ihanteellinen ,mutta ei niitä paljo markkinoolla liiku ja hinta on sitte toinen asia. Megaa oon ajatellu ittekki ,jos valmiin paketin sais.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: motronic

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Kesäkuu 13. 0:43:02 2012

Cossun IAW ei ole kovin ihanteellinen. Siihen (sytkä)karttojen saaminen ohc:n hyvinkin erilaisen kansirakenteen vuoksi olisi lähes välttämätöntä hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi.
IAW:n kartat taitavat hlöt/laitteet ovat kortilla.

Mutta toisaalta; kerran touhuttuna huolellisesti on melkoisen luotettava.

Ja juu, olen asentanut IAW:tä ohc- sekä cvh -koneisiin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: motronic

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Kesäkuu 13. 5:39:26 2012

Joo ei ole paras mutta ainakin +300hv riittää todistetusti.
Eikä hukkaa karttoja yms niinkun megalla on joskus käynyt :green:
En mitenkään puolustele tota mut tykästyin vaan sen helppouteen :D
Mega on mullekkin tulossa seuraavaksi, tai piti tulla jo aikaa sitten.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: motronic

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Kesäkuu 13. 19:57:29 2012

Siihen aikaan ja rahamäärään mitä motronic laittaa vierasmoottoriin, on asentanut kunnon ruiskun ja säätänyt sen. Pajatettu motronic ei kummiskaan ole rahan värtti laite. Olen säätänyt vapari motronic:ja turbokäyttöön ja aina se on jonkinlainen kompromissi. Volvon LH-Jetronic:n sääsin vähän aikaa sitten 630cc Dekoille ja E85 löpölle. Tulos 590Nm ja 350hp. Weber IAW paras vaihtoehto ohariin jos joku alkuperäsis ruisku pitää laittaa. Säätelen niitäkin.

1000€ saa jo ihan oikeen ruiskun jossa on takuu ja kaikki toimii kun kello. Mega on ok, mutta täytyy olla hermoja, ellei ole aikaisemmin asentanut / laittanut toimintaan. Johtosarjojakin saa valmiina jos ei omat taidot riitä.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: motronic

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Kesäkuu 13. 23:22:27 2012

ytte kirjoitti: Volvon LH-Jetronic:n sääsin vähän aikaa sitten 630cc Dekoille ja E85 löpölle. Tulos 590Nm ja 350hp.
OT: Onko muuten mitää teoriaa siitä miksei se LH tykänny normibensasta? Tai siis miksei sitä karttaa tai kerrointa tai jotain saanu tiputettua tarpeeks? :cha
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: motronic

Viesti Kirjoittaja ytte » To Kesäkuu 14. 14:13:48 2012

Fullspeed kirjoitti:
ytte kirjoitti: Volvon LH-Jetronic:n sääsin vähän aikaa sitten 630cc Dekoille ja E85 löpölle. Tulos 590Nm ja 350hp.
OT: Onko muuten mitää teoriaa siitä miksei se LH tykänny normibensasta? Tai siis miksei sitä karttaa tai kerrointa tai jotain saanu tiputettua tarpeeks? :cha
Joku kartta jota ei löytynyt estää muutoksen. Voi olla että MAF sekoittaa jotenkin pakettia.

Vastaa Viestiin