Turvakaarien asennuksesta..
Mites muut on toteuttaneet kasausvaiheen ?
Jossain videoclipissä tehtiin neljä reikää josta kaaret laskettiin lattiasta läpi, että pääsi yläosat hitsaamaan.
Brittiläisessä DME-välikoppa pajassa näyttivät tekevän vain etulattiaan reiät ja kallistivat kaaria eteenpäin, jolloin etukaaret tippuivat lattianläpi.
Vaikutti ainakin fiksulta tavalta. Ohessa kuvat, jos linkit aukeaa.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=599128E6
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5997E0AF
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=599067A8
Turvakaarien asennus vinkkejä.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Turvakaarien asennus vinkkejä.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Turvakaarien asennus vinkkejä.
Onko kertynyt jo omakohtaista kokemusta?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Turvakaarien asennus vinkkejä.
Tuolla 4:n reijän tekniikalla tehtiin meidän jokkisautot aina.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 27. 19:36:56 2016
Re: Turvakaarien asennus vinkkejä.
Mä oon yhteen koriin leikannut kattoon reijät ja sitä kautta hitsannut yläpuolet. Tosin siinä autossa oli kaaret jo paikallaan niin ei ollut muita vaihtoehtoja, kun muutama putki oli pakko lisätä sääntömuutosten takia. Se nyt on vähän makuasia että reijittääkö katon vai lattian, lattia on tietysti vähän mukavampi paikata
Jos ei halua kumpaankaan ylimääräisiä reikiä niin jättää pää- ja etukaaren alapäät 5-10cm liian lyhyiksi, jolloin yläpuolet mahtuu juuri hitsaamaan kun kehikko on autossa kasattuna. Sen jälkeen nostaa koko kehikon oikeaan korkeuteen ja tekee putken alapäiden ja auton lattian väliin 3mm pellistä "kotelon" joka hitsataan joka sivulta lattiaan/kynnyskoteloon ja päälle pulttikiinnitteinen lappu johon putken alapää hitsataan. Näin oli toteutettu mun vanhassa sprinttiautossa, täyttää ainakin sprintin ja jokkiksen vaatimukset. Toivottavasti selostuksesta sai selvää, ei taida olla kuvaakaan nyt tähän hätään 


-Sierra '90 ikuisuusprojekti