Panokset kovenee

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Panokset kovenee

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Joulukuu 2. 12:10:49 2003

Tuollainen murikka tipahti postilaatikosta:

http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/1001a.jpg
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/1001b.jpg
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/1001c.jpg

Katsotaan miten huonosti se etuveto ensi kesänä kiihtyykään... Cossumiehet, teitä on varoitettu! :wink:

Ja tällaisiin kuoriin tuo olisi tarkoitus laittaa:

http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/1002a.jpg

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 2. 13:02:19 2003

Jaa, että kunnon Torseni... Katso vaan, että tulee nuo kehäpyörän pultit kiinni kunnolla :roll: Miksi ei Fordkin ole voinut porata tuolla tavalla kahta reikäjakoa päällekkäin, niin ei tulisi niin paljon harmaita hiuksia?

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Joulukuu 2. 13:22:22 2003

Mistä ilpo tilasit ja mitä makso? Jos saa kysyä.
#446

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HarriS » Ti Joulukuu 2. 14:24:46 2003

Kyllä toi Ilpon korostettu "alemmuuskompleksi" on ollut jo pitkään aiheetonta ennen torseniakin :wink:

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Joulukuu 2. 16:49:00 2003

Joo, Quiafen ATB se tosiaan on. Tilasin Englannista www.gearboxman.co.uk, hintaa £475+vero+rahti eli yhteensä jotain 800 euroa. Ei ihan halpa mutta kovasti vakuuttavat että ajettavuus paranee merkittävästi. Ja pakko se on kattoa tää tie loppuun asti kun kerran on liikkeelle lähdetty...

Harri, "alemmuuskompleksi" on harkittua vastustajan hämäystä :wink:

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Joulukuu 2. 20:56:49 2003

voi nenä... mä kun just kyselin Quaifelta tarjousta kimppatilauksesta.
Viiden kipaleen erissä 380£ + VAT + postaus :cry: Olisit säästänyt liki 100£ ...

Ei voinu tietää :oops:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Panokset kovenee

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 4. 23:59:50 2003

Ilpo kirjoitti:Tuollainen murikka tipahti postilaatikosta:

http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/1001a.jpg
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/1001b.jpg
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/1001c.jpg

Katsotaan miten huonosti se etuveto ensi kesänä kiihtyykään... Cossumiehet, teitä on varoitettu! :wink:

Ja tällaisiin kuoriin tuo olisi tarkoitus laittaa:

http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/1002a.jpg
Kuule Ilpo, en säikähtänyt tippaakaan; pojan Digimonkortitkin näyttää pelottavammille.
Ei vaan :wink: , raportoithan sitten tuntoja kun saat ajoon.

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » Pe Joulukuu 5. 8:36:40 2003

Jospa ne sataset paukkuisivat mahdollisesti taas ensi keväänä lukemissa...(nimimerkillä: Jotain jostain joskus kuullut. :wink: )

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Pe Joulukuu 5. 13:01:38 2003

jjs, ei susta olekaan pelkoa kun vehkeet seisoo kumminkin tallissa osina ;)

Raporttia saadaan ehkä ensi keväänä kun lumet on tulleet ja menneet.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Su Joulukuu 28. 11:21:52 2003

Projekti on edennyt sen verran että laatikko on saatu purettua.

IB5 sisältä
Toinen puolisko

Suurimpia eroja vanhempiin on erilainen peruutusvalon kytkin, huohotus on laatikon päältä ja vaihteensiirtomekanismia on muutettu. Mukavaa näissä "uudemmissa" osissa on se että ne ovat huomattavasti puhtaampia jo ennen pesua...

Tässä on nyt se kuuluisa pääakseli ja sen pää joka yleensä näissä laatikoissa pettää. Fordikin on huomannut tämän ja lisännyt erillisen sisäkoolin näihin uudempiin IB5-laatikoihin. Samaisen laakerin ulkokehä. Tässä versiossa myös ulkokehä on ulkohalkaisijaltaan isompi. Kuvassa näkyy laakerin keskellä myös se joskus täälläkin ihmetelty "suppilo" joka siis ei liity öljyn täytöön...

Muita eroja laakeroinnissa on moottorin puoleinen poskilaakeri joka on isompijalkaisijainen.

Sisäkooli oli pakko poistaa hiomalla se ensin niin ohueksi että sen sai halkaistua.

Ulkokehä lähti tällä kertaa yhtenä kappaleena.

Tästä jatketaan kun on ensin käyty tilaamassa lisää laakereita ystävälliseltä Ford-kauppiaalta.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Kesäkuu 1. 18:28:00 2004

Lienee syytä palata aiheeseen josko se jotakuta vaikka kiinnostaisi.

Eli ensimmäiset ajokokemukset tuosta Quiafen ATB tasauspyörästöstä RST:ssä on nyt saatu. Vaikka kilometrejä ei muista kiireistä johtuen paljoa olekaan niin n.130 km niistä koostuu Motoparkin radalta joten jotain johopäätöksiä uskaltanee tehdä. Auto on lievästi sanottuna makea ajettava kurveissa. Alkuperäisellä viskolukolla oli aina hiukan arpapeliä että mihin suuntaan se keula pyrkii mutta ATB on täysin eri maata. Pitoa on mutkissa uskomattoman paljon ja puskeminen on todella vähäistä. Kaasun painaminen kesken mutkan vain yksinkertaisesti vetää auton läpi kurvin! Myös vetely on huomattavasti vähäisempää joskin normaalilla urautuneella tiellä on vieläkin välillä pieniä "tilanteita". Tosin autossa on myös yhtä pitkät vetoakselit jotka osaltaan auttavat tilannetta. Ei voi kuin suositella!
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Kesäkuu 1. 18:56:37 2004

Nyt alkaa olee oikeet otteet :)

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Re: Panokset kovenee

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ti Kesäkuu 1. 19:20:42 2004

Ilpo kirjoitti:Cossumiehet, teitä on varoitettu! :wink:
Ilpo kirjoitti:
Kaasun painaminen kesken mutkan vain yksinkertaisesti vetää auton läpi kurvin!
Ja tulit silti perä edellä radalla vastaan :wink:

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Re: Panokset kovenee

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Kesäkuu 2. 10:02:52 2004

andeRS kirjoitti: Ja tulit silti perä edellä radalla vastaan :wink:
Noh, kohta vedän ne varttimailin vertailut esiin... :wink:
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Kesäkuu 2. 22:59:15 2004

Ai kipsikäsihommiin heti vaihdetaan kun ajaminen ei ole ilmeisesti sujunut... :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin