Käyntiongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Käyntiongelma
Ois tällänen vika 2.0ohc moottorissa jossa on weber dgv 32/26 kaasari. kun painaa kaasun pohjaan, kuuluu vaan, MOOOOO! ja moottori sammuu. Kun painaa oikein pikku pikkuhiljaa niin sitten se jo ottaa hieman kierroksia. Ja kun ja kun painaa kaasun puolenvääliin ja siitä pohjaan niin käynti on hyvin huonoa (rätätättääättäää rätätystä) ja sitten sammuu. Pumpulta kyllä tulee bensaa ja suuttimet puhalsin paineilmalla. Kiihdytyspumppu syöttää ensiö kurkkuun ainetta, mutta pitäisikö sen syöttää myös toisiokurkulle?
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Tosiaan, sytkän ennakko kannattaa kattoo ja sit ettei oo imuilma vuotoja. Käykö se tyhmä käyntiä kunnolla ? En nyt muista mistä sille toisio kurkulle sitä ainetta tulee, mutta kun alkaa kaasu läppää avaamaan, niin noin puolen välin hujakoilla pitäis toisiokurkun aueta.
Juurikin oli yks Escortti tässä joka ei oikein kestäny kaasua ja muistaakseni sytkä oli liian aikasella...
Edit :
Eiku myöhässähän se tais ollakkin...
Juurikin oli yks Escortti tässä joka ei oikein kestäny kaasua ja muistaakseni sytkä oli liian aikasella...
Edit :
Eiku myöhässähän se tais ollakkin...

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
1
taskista ventiilin välykset
2
pura kaasari pese tarkista kalvot ja kasaa
3
tarkasta sytkä
4
vaihda tulpat
5
vaihda tulpanjohdot
6
vaihda puola
tossa järjestyksessä kunetenet niin voisi jotain löytyä
ja yksi vaihe kerrallaan
edellettäen että on kärjetön sytkä
taskista ventiilin välykset
2
pura kaasari pese tarkista kalvot ja kasaa
3
tarkasta sytkä
4
vaihda tulpat
5
vaihda tulpanjohdot
6
vaihda puola
tossa järjestyksessä kunetenet niin voisi jotain löytyä
ja yksi vaihe kerrallaan
edellettäen että on kärjetön sytkä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Re: Käyntiongelma
Ei syötä kuin toiseen kurkkuun, huomaat sen kun purat kaasarin. Rungossa on kyllä reikä, mutta hajottajassa ei. Vika voisi kuulostaa siltä, että menee raakasti laihalle. Ottaako kone kierroksia kun laitat ryyppyläpät kiinni?roadrunner kirjoitti:Kiihdytyspumppu syöttää ensiö kurkkuun ainetta, mutta pitäisikö sen syöttää myös toisiokurkulle?
Pienikin vuoto ko. kaasarissa aiheuttaa sen, että et saa sitä kunnolla säätöihin siten että se toimisi kylmänä / kuumana hyvin. Vanhoissa kaasareissa yleensä syynä kulunut käyttöakseli. Senkin voi tosin korjata.
S a a b & F o r d