Ohc Kansi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Ohc Kansi

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Tammikuu 13. 21:22:59 2004

Jälleen kiusaan teitä tyhmillä kysymyksillä :D
Mitäs kaikki kanteen olisi hyvä laittaa vaihtaa?
Suunittelin pronssiohjurit,teräs ventiilit, uudet jouset,seetirenkaat(lyijytön)
Mitkä jouset hyvät?
Tällä hetkellä suunitelmissa käyttää vakionokkaa ton turbon takia jos ei joku saa puhuttua ympäri.
Eli kanssi kuntoo laatuosilla niin että toimii tarvittaessa turbon kanssa että vaparina.
Ja kieroskestävyyttä saa olla :D
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Tammikuu 14. 0:14:39 2004

Lisää kysymistä: Mitä tapahtuu jos tuon OHC:n kannen palotilaa muotoilee ottamalla sitä "ylimääräistä" materiaalia pois tulpan ympäristöstä ja siitä vastapuolelta? Tarkoitus laskea puristuksia ahtamisen takia.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ke Tammikuu 14. 0:35:43 2004

Ford OHC kannen viritysosia

Cat Cams nokka-akselit (entinen Euro-Crane) Ford OHC moottoreihin
sport 262/272 10,4/11,0mm/110
sport 272/282 11,0/11,6mm/110
sport 284/11,6mm/110 h
RF/sprint 300/12,96mm/108
RF/sprint 300/12,96mm/104
RF/sprint 310/13,59mm/108
RF/sprint 320/310 14,22/13,59mm/108

seuraajat pitkällä liukupinnalla

Cat Cams venttiilinjouset sport-nokille

Cat Cams venttiilinjouset RF/sprint-nokille

Cat Cams aluretainerit RF/sprint

Crane Cams teräsretainerit RF/sprint (kuppi ja tasainen)

ford@prostreet.fi
www.prostreet.fi

----------

nuo pari ensimmäistä nokkaa voisi mennä katuahtimella esim T03

kilpakäyttöön saa tilattua turbonokkia Cat Camsilta erikseen


k-linerit ovat ok ohjurin kunnostuttamiseen


seetirengasta tuskin saat laitettua tai ehkä saat mutta kansi halkeaa ajossa
seetin alla on vähän tavaraa
laita siis lisäainetta bensaan


ohc ford tunnetusti vaatii laadukkaat kilpaöljyt ja puhtaan öljyputken jonka sumutussuunnat on tarkistettu ja purseet poistettu öljyputken aukoista

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Tammikuu 14. 11:12:03 2004

Toi seetirengas ei aivan yksiselitteinen juttu ole, niinkuin aikaisemmissa topiceissa oli juttua ei onnistu isoventtiilikanteen mutta vakiovenoilla niitä on koneistamot laitellu kyllästymiseen asti. Itse laitatin sen pakopuoleen katu 2.0 OHC ja ajelin sen jälkeen 50tkm. Venttiili ongelmat loppui välittömästi eikä mikään haljennu, se että mitä tapahtuu ahdetussa joka tuottaa heti 100hv enemmän paljon suuremmilla lämpövaihteluilla tietenkin arveluttaa, huoltoasema lisäaineista ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta joskus kuullut että ei kunnolla ehkäise seetin painumista. Bensan sekaan löytyy kyllä boostereita joissa on riittävästi lyijyä mutta en usko että monikaan viitsii käyttöautoon niitä ostella muutenkin edullisen bensan päälle.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ke Tammikuu 14. 11:41:33 2004

niin joo eihän tullut mieleenkään että joku vakiokanteen ja/tai vakiokokoisista venttiileille seetirenkaista puhuu täällä :)

ford ohc:n virityksessähän on melkeinpä pakko suurentaa venttiileitä jotta saa kunnon seetialueen

silloin ei seetirengas tod.näk. sovi

boostereita löytyy mm meiltä jos tarvitsee tunnettu 104+ ja PJ Power (enduro/cross-puolelta tutumpi USA-valmistaja)

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Tammikuu 14. 22:07:28 2004

>sport 262/272 10,4/11,0mm/110
>seuraajat pitkällä liukupinnalla

Hinta ;-)

>Cat Cams venttiilinjouset sport-nokille

>Cat Cams venttiilinjouset RF/sprint-nokille

Mihin kiekkaan asti jouset pysyy mukana?

>Cat Cams aluretainerit RF/sprint

Alumiininen on varmaankin kevyempi .


>Crane Cams teräsretainerit RF/sprint (kuppi ja tasainen)
>nuo pari ensimmäistä nokkaa voisi mennä katuahtimella esim T03

Katukäyttöön tulee.

>k-linerit ovat ok ohjurin kunnostuttamiseen
Eli pronssiohjurit?

Teiltä varmaan löytyy jotkut kivat/kohtuu hintaiset teräs(?) ventiilit?
Imupuolta ei kait tarvitse suurentaa mutta pako isommaksi?

>seetirengasta tuskin saat laitettua tai ehkä saat mutta kansi halkeaa >ajossa
>seetin alla on vähän tavaraa
>laita siis lisäainetta bensaan

Jeps, ei ongelma kun tuossa yhdessä projektissa joutuu käyttämään.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Tammikuu 15. 0:26:31 2004

Ei perhana, nyt on kyllä pakko kysyä kun on NIIN paha aukko sivistyksessäni...

Siis, mitä näääää seetit on ????? :lol: :roll:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » To Tammikuu 15. 7:34:55 2004

NiceMan:

cat cams sinkkujousilla n 7500rpm

cat cams RF jousilla n 8500rpm

cat cams aluretainerit ovat kevyemmät = hyvä juttu
ne myös ovat kestävät, kaikki aluretainerit eivät ole olleet aikaisemmin

k-liner pronssiohjuriholkkeja asentavat moottorikoneistamot

venttiileitä saa

hinnat ks CSRC forum kaupalliset tiedotteet


---------------------------

Zimi Da Guitara:

seeti = venttiilin ja kannen välinen kosketuspinta

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Tammikuu 19. 7:01:08 2004

seetirenkaat on venttiilin lautasien alle tulevia rinkuloita joiden tarkoitus on estää venttiilin painuminen kannen sisälle. eli lyhyesti sanottuna venttiilit rupeaa nousemaan niin että venttiili rupeaa kantamaan. sitä voi tietysti korjata tiettyyn pisteeseen asti välyksiä säätämällä. ja ongelma tulee yleensä pakopuolelle.

olisko jollain kuvia esittää asiasta niin selviäisi parhaiten?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Tammikuu 19. 11:25:31 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti:Ei perhana, nyt on kyllä pakko kysyä kun on NIIN paha aukko sivistyksessäni...

Siis, mitä näääää seetit on ????? :lol: :roll:
Seeti/seetirengas on venttiilin tiivistepinnan irrallinen vastakappale kannessa. Käytetään rauta kannessa pakopuolella estämään venttiilin palaminen kiinni kanteen ja alumiinissa tietenkin imu- ja pakopuolella. Jossain valurauta kansissa materiaali on niin "löllöä", että voidaan käyttää myös imuissa estämään venttiilin painuminen kanteen.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Tammikuu 22. 14:17:47 2004

SHR kirjoitti:Bensan sekaan löytyy kyllä boostereita joissa on riittävästi lyijyä mutta en usko että monikaan viitsii käyttöautoon niitä ostella muutenkin edullisen bensan päälle.
Eipä taida olla lyijyä vaan kaliumia ovat nämä "kotimaiset", muita aineita on mm. mangaani, natrium.

Englannissa on yksi firma, joka myy sitä tetraetyylilyijyä, mutten nyt muista minkäniminen.

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » To Tammikuu 22. 19:05:54 2004

Vähän offtopikkiin menee, mutta onko kellään mitään muistikuvaa siitä, kuinka paljon seetirenkaiden asennus koneistamoissa noin yleensä maksaa?

EK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja EK » To Tammikuu 22. 19:47:08 2004

nova kirjoitti:Vähän offtopikkiin menee, mutta onko kellään mitään muistikuvaa siitä, kuinka paljon seetirenkaiden asennus koneistamoissa noin yleensä maksaa?
http://www.moottorikoneistamo.com/koneistushinnasto.pdf

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » To Tammikuu 22. 20:03:04 2004

Kiitti vinkistä, tuo hinnasto oli muutenkin ihan mielenkiintoinen.. Kallista hommaa näyttää tosin olevan tuo seetienkin asennus.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Tammikuu 22. 20:40:24 2004

Hectori kirjoitti:olisko jollain kuvia esittää asiasta niin selviäisi parhaiten?
Juu, kyllä mä hokasin sen idean jo tosta : "seeti = venttiilin ja kannen välinen kosketuspinta" sain varmistuksen siihen että mihin ne tulee. Juuri noin sen arvelinkin olevan.

Kiitoksia vastanneillle. :)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin