OHC Lohkot, Eroa?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
OHC Lohkot, Eroa?
Tässä näitä lueskellut jotenka miten nuo eri 2.0:n lohkot eroavat toisistaan? näkyy välillä 205 maininta etc...
Entäs Cossun lohkot? Onko noista ykskään vaihtokelpoinen ristiin? lohkot/sisuskamat?
Tässä vain kiusaan teitä jälleen...
Entäs Cossun lohkot? Onko noista ykskään vaihtokelpoinen ristiin? lohkot/sisuskamat?
Tässä vain kiusaan teitä jälleen...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Karkeasti 2,0 OHC lohkoista: 70-71 tuli eka versio joka mainittavasti uusiutui vasta 85 jolloin tuli ns.205 -lohko jonka päälle myös 2wd cossu tehtiin, 89 loppui käytännössä OHC:n tuotanto. 90 tuli 200-lohko 4x4 cossuun joka sekin uusiutui muutaman kerran detaljeiltaan kunnes 96 valmistus loppui EscoCossun kera. 205-lohkon muunnoksia olivat mm. 207 ja 209.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ok, mitäs eroja näillä on ja mistä ne tunnistaa?
Sisuskalut yhteensopivia? poraus, kampiakseli?
Onko 205 pajonkin parempi kuin vanha?
Sisuskalut yhteensopivia? poraus, kampiakseli?
Onko 205 pajonkin parempi kuin vanha?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Täällä kuvia muutamista tallin nurkissa pyörivistä lohkoista. en muista mihin topiciin noita tuli joskus kuvattua.
alimmassa kuvassa 205 lohko.
alimmassa kuvassa 205 lohko.
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Hienoja kuvia 
Tuosta 205:sta, onko se mahdollisesti vahvempi kuin vanhempi lohko vai onko joku noista muuten vain vahvempi eli kannattaako metsästää?

Tuosta 205:sta, onko se mahdollisesti vahvempi kuin vanhempi lohko vai onko joku noista muuten vain vahvempi eli kannattaako metsästää?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Täällä tälläistä tarinaa. Otin tuon viestin palan kun tuonne tarvii rekisteröityä. Kuva 202
202 Block
the first 2wd Sierra's had a '205' block which originated from the 2.0i Sierra. These were then sent to Cosworth, had the bores measured and graded and got stamped with 'YB' code. Apart from a little fetting for the water pump to fit, this was the only difference. '205' indicated '2'.'0' litre and 198'5' spec. When the 4x4 came out, a new block was commissioned, the '200'. Slightly stronger casting with the '200' indicating '2'.'0' litre and 199'0' spec. The '202' block in this auction is a '2'.'0' litre 199'2' spec who's only home once the Escort Cosworths production was cancelled in 1992, was the Pinto engined Transit! However, because it was cast without the rear core plug on the flywheel face, it must have been the strongest run of blocks made. The bores have been graded 3232 so matching pistons or honing cylinders 2 & 4 is a must. Retail from Ford was £570.
.
Any more scuttle but on the 202 block??
202 Block
the first 2wd Sierra's had a '205' block which originated from the 2.0i Sierra. These were then sent to Cosworth, had the bores measured and graded and got stamped with 'YB' code. Apart from a little fetting for the water pump to fit, this was the only difference. '205' indicated '2'.'0' litre and 198'5' spec. When the 4x4 came out, a new block was commissioned, the '200'. Slightly stronger casting with the '200' indicating '2'.'0' litre and 199'0' spec. The '202' block in this auction is a '2'.'0' litre 199'2' spec who's only home once the Escort Cosworths production was cancelled in 1992, was the Pinto engined Transit! However, because it was cast without the rear core plug on the flywheel face, it must have been the strongest run of blocks made. The bores have been graded 3232 so matching pistons or honing cylinders 2 & 4 is a must. Retail from Ford was £570.
.
Any more scuttle but on the 202 block??
Jäsen 488
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Brenda, oliko tuossa ylimmän rivin toisessa vasemmalta kuvan lohkossa mikä öljypohja?
Linkki ko. kuvasta
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/l ... ohkot.html
Linkki ko. kuvasta
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/l ... ohkot.html
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
rs2000 alupohja, josta lentänyt joskus veivi läpiMarkus kirjoitti:Brenda, oliko tuossa ylimmän rivin toisessa vasemmalta kuvan lohkossa mikä öljypohja?
Linkki ko. kuvasta
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/l ... ohkot.html
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jotain epäselvyyksiä tai allekirjoittaneen kielitaidon puutteita:potsi kirjoitti:Täällä tälläistä tarinaa. Otin tuon viestin palan kun tuonne tarvii rekisteröityä. Kuva 202
202 Block
the first 2wd Sierra's had a '205' block which originated from the 2.0i Sierra. These were then sent to Cosworth, had the bores measured and graded and got stamped with 'YB' code. Apart from a little fetting for the water pump to fit, this was the only difference. '205' indicated '2'.'0' litre and 198'5' spec. When the 4x4 came out, a new block was commissioned, the '200'. Slightly stronger casting with the '200' indicating '2'.'0' litre and 199'0' spec. The '202' block in this auction is a '2'.'0' litre 199'2' spec who's only home once the Escort Cosworths production was cancelled in 1992, was the Pinto engined Transit! However, because it was cast without the rear core plug on the flywheel face, it must have been the strongest run of blocks made. The bores have been graded 3232 so matching pistons or honing cylinders 2 & 4 is a must. Retail from Ford was £570.
.
Any more scuttle but on the 202 block??
202 -lohko: -Escort Cosw. tuotannon keskeyttäminen -92-? Voisi tarkoittaa että kun tuotannon alkamista vähän lykättiin -92 ennenkuin koko autoa edes alettiin tuottaa... Ja miksi ei sitten laitettu pari kk myöhemmin kun rattaat pyörähtivät vaan oltaisi tultu takaisin 200-lohkoon. Ja sekin uusiutui n.v.94; sehän pitäisi olla sitten 204?
Tuo porauskokojuttu tuntuu lievästi omituiselle; 3232 ??? Outoa, koska tehtaalla nuo on nimenomaan hoonauskokoja, ei suoraan poraus- ja harvemmin hipo aihioissa käytetään eri hoonauskokoja, vrt esim RS Cosw./ 2wd Cosw.
Brenda: Se lohko missä on alupohja (kuva kesk. ylärivi), on ilmeisesti vm.70/1, tunnistus tuo kohouma moottorikorvan pulttien kohdalla; väsättin kerran tuollainen lohko 96mm(!) männälle turbokäyttöön BDA -veiveillä, kesti... Eli jäi silloin (-84/5) epäilys että ko. orkkisversio 2,0:sta oli suhteellisen järeää tekoa "putkien" osalta. Tutkipa jos on vielä mahdollista eli ko. lohko tallessa.
EDIT: eli tarkoitan että ensimmäinen versio 2,0 -lohkosta vm70-1 saattaa olla erilainen valultaan.
Viimeksi muokannut jjs, La Tammikuu 17. 14:35:10 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Eli ei kannata investoida "205" lohkoon? Itselläni on vanha versio tosin ei ole tietoa miltä vuodelta kun on vaihtokone (1.6->2.0)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Mistäs vehkeestä tämä lohko on? itelläni on samanlainen, eikä oo mitään hajua mistä mallista se on.
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/l ... A_vm78.jpg
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/l ... A_vm78.jpg
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Sierran 205-lohko ei suuri investointi ole. Muutaman kahvikupin hinnalla sellaisen jo saa. "20"-lohkoa suurin osa moittii pelkästään tunteen takia, onhan se taunuksessa käytetty lohko. 20-lohko, 92mm männillä, eaglen veiveillä hetkellisiä 2,6bar ja jatkuvaa 2,3 bar, eikä ongelmia tänäkään päivänä, vaikka auto on rakennettu nykymuotoonsa jo -93. Ajossa ollut tosin harvakseltaan ja viimeinen katsastuskin oli -98. Nykyään ahtoja vain 1,6bar.NiceMan kirjoitti:Eli ei kannata investoida "205" lohkoon? Itselläni on vanha versio tosin ei ole tietoa miltä vuodelta kun on vaihtokone (1.6->2.0)
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Vuoden 1978 mallia näkyisi olevan.ytte kirjoitti:Mistäs vehkeestä tämä lohko on? itelläni on samanlainen, eikä oo mitään hajua mistä mallista se on.
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/l ... A_vm78.jpg
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
jummijammijjs kirjoitti: Brenda: Se lohko missä on alupohja (kuva kesk. ylärivi), on ilmeisesti vm.70/1, tunnistus tuo kohouma moottorikorvan pulttien kohdalla; väsättin kerran tuollainen lohko 96mm(!) männälle turbokäyttöön BDA -veiveillä, kesti... Eli jäi silloin (-84/5) epäilys että ko. orkkisversio 2,0:sta oli suhteellisen järeää tekoa "putkien" osalta. Tutkipa jos on vielä mahdollista eli ko. lohko tallessa.
EDIT: eli tarkoitan että ensimmäinen versio 2,0 -lohkosta vm70-1 saattaa olla erilainen valultaan.

kone on tallesssa. kyseinen härveli liikutti välikoppaa 14,57s/160,1km/h yhdellä 2-kurkkuisella. sisällä heiluu 1mm ylikoon kolbenschmitit ja kyseisen moottorin alkup. veivit alkup. pulteilla ja tuntitolkulla yli 7000rpm. eli ei ne ihan paskoja veivejä ole, mikä yleinen käsitys on.
huono tutkailla, kun on kansi kiinni. no jospa jotain sais selville vesipumpun ja lohkiksen holesta....
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Hahaa! Vanha yllätti toitsupojun! Tuuletuksen paikka!!Brenda kirjoitti:jummijammijjs kirjoitti: Brenda: Se lohko missä on alupohja (kuva kesk. ylärivi), on ilmeisesti vm.70/1, tunnistus tuo kohouma moottorikorvan pulttien kohdalla; väsättin kerran tuollainen lohko 96mm(!) männälle turbokäyttöön BDA -veiveillä, kesti... Eli jäi silloin (-84/5) epäilys että ko. orkkisversio 2,0:sta oli suhteellisen järeää tekoa "putkien" osalta. Tutkipa jos on vielä mahdollista eli ko. lohko tallessa.
EDIT: eli tarkoitan että ensimmäinen versio 2,0 -lohkosta vm70-1 saattaa olla erilainen valultaan.en ole koskaan itse hoksannutkaan korvakon kiinnityskohdan eroavaisuutta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti: