Mondeo mk1 airbag valo vilkkuu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Mondeo mk1 airbag valo vilkkuu
eli otsikon mukainen probleema ilmeni tänään. käynnistettäessä valo vilkahtaa niinkuin pitääkin mutta auton käydessä valo vilkahtelee vähän väliä. onko kenelläkään kokemuksia mistä päin kannattaisi vikaa alkaa selvittämään? ekana en merkkihuoltoon kyllä vie..
-
- Ylläpitäjä
Ööö... penkin alla? Ainoat liittimet mitä me löydettiin mk1 Mondeon turvalaitteita vaihtaessa oli moduuliliiitin kojelaudan sisällä kohtuu kettumaisessa paikassa. Onkos sulla Sami apparin tyyny myös?koiste7 kirjoitti:Jos se vilkkuu tiheämmin 4 kertaa ja sit pitempi tauko niin kato penkin alla olevat liittimet . kosketus huono tai hapettuneet .
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
-
- Ylläpitäjä
Liittynee apukuskin airbagin laukeamisen tarpeellisuuteen, tai sitten sinulla on pyrotekniset turvavyön esikiristimet, joita uudemman tyypin airbagmoduuli ohjaa? Tuo systeemi jota purettiin oli aivan karvalakkiversio, jossa oli mekaaniset vyönkiristimet, eikä mitään ylimääräisiä johtoja ja vain kuljettaja airbag. Tarttis vähän tietää tuosta Samin systeemistä. Geneerisesti tuo vilkutteleminen tarkoittaa kait vikaa laitteistossa. Valo palaa jatkuvasti, jos tyyny(t) lauenneet, mutta sen huomaakoiste7 kirjoitti:penkin alla menee johdot turvavyön lukolle -> liittyy jotenkin airbag järjestelmään . ja juuri sen liittimen hapettuminen aiheutti minulla ton vilkkumisen . on kuulemma yleisin vika sanottiin Fordilta !

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
ei ole kuin kuskille pölypussi tuossa mallissa. auto on 2.0 Si -94. voikos vänkärin puolen a-pilarin alaosassa (kick-paneelin takana) olla jotain airbag liittimiä? se paneeli kun on melko huonosti kiinni (tai siis vallan irti
) niin aattelin et jos sielt ois vahingossa irronnut jotain...? valo vilkkuu tasaisin välein n. 3-5sek välein. vika ilmeni kovan sateen jälkeen.

-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Mulla oli sama vika mutta vilkkuminen ei ollut mitenkään säännöllistä vaan välillä aluksi vilkahteli ja sitten loppujen lopuksi äityi palamaan kokoajan.
Ei ollut paljoa muuta tehtävissä kuin vein auton Poriin merkkikorjaamolle, siellä ne ekaksi lukivat vikakoodin ja se ilmoitti että olisi ollut airbag:in ohjaus moduuli, koodin luku maksoin 50EUR.
Viikko siinä meni ja soittivat sitten että moduuli olisi täällä ja maksaa 220EUR tuleppa vaihdattamaan se. Vaihto kesti sikamaiset 5h ja vika ei edes korjaantunut sillä mutta sentään löysivät oikean vian joka oli se että mittariston tausta pahvi/muovi jossa kulkevat esim mittarivalojen johtimet oli jotenkin kyrvähtänyt. Taas sain odotella reilun viikon että saksasta tuli se osa mutta onneksi oli halpa ei kustantanut kuin 23EUR ja en joutunut maksamaan tuosta viiden tunnin työstä kuin parin tunnin osalta ja tietenkään en joutunut maksamaan siitä uudesta moduulistakaan kun vika ei ollut siinä.
Korjaus kustannukset jäivät johonkin 200EUR summaan yhteensä.
MK1 mondeossa ei ole sähköisiä turvavyön kiristimiä niinkuin MK2 mallissa joten siitä ei vilkkuminen voi johtua ykkös koppaisissa. Eli ykköskoppaisessa ei turhaan kannata kurkkia penkin alla meneviä johtoja.
Ei ollut paljoa muuta tehtävissä kuin vein auton Poriin merkkikorjaamolle, siellä ne ekaksi lukivat vikakoodin ja se ilmoitti että olisi ollut airbag:in ohjaus moduuli, koodin luku maksoin 50EUR.
Viikko siinä meni ja soittivat sitten että moduuli olisi täällä ja maksaa 220EUR tuleppa vaihdattamaan se. Vaihto kesti sikamaiset 5h ja vika ei edes korjaantunut sillä mutta sentään löysivät oikean vian joka oli se että mittariston tausta pahvi/muovi jossa kulkevat esim mittarivalojen johtimet oli jotenkin kyrvähtänyt. Taas sain odotella reilun viikon että saksasta tuli se osa mutta onneksi oli halpa ei kustantanut kuin 23EUR ja en joutunut maksamaan tuosta viiden tunnin työstä kuin parin tunnin osalta ja tietenkään en joutunut maksamaan siitä uudesta moduulistakaan kun vika ei ollut siinä.
Korjaus kustannukset jäivät johonkin 200EUR summaan yhteensä.
MK1 mondeossa ei ole sähköisiä turvavyön kiristimiä niinkuin MK2 mallissa joten siitä ei vilkkuminen voi johtua ykkös koppaisissa. Eli ykköskoppaisessa ei turhaan kannata kurkkia penkin alla meneviä johtoja.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Kyselin myös Seinäjoen Ford-huollosta kun hain muita osia, käskivät tarkistaa ne penkin alla olevat liitokset. Ne kyllä ovat kunnossa, tsekattu on.
Ainahan sen polttimon voi pois ottaa...
ja työkaveri väitti että alunperin airbagillisen auton saisi muutoskatsastettua airbagittomaksi.. en kyllä ensi kuulemalta usko että onnistuisi.
Ainahan sen polttimon voi pois ottaa...

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
www.mirez.co.uk löytyy paljon mondeo tietoutta ja myös airbag valon koodit. laitanpa ne tähän muidenkin nähtäväksi:
Airbag Warning Light - Flashing Codes
CAUTION / WARNING - Airbags are extremely dangerous if not properly respected. For this reason any fault with the system should be corrected by a qualified auto-electrician. Even simple probing of the airbag connectors with a voltmeter can cause airbag deployment.
Mondeo's use colour coded wiring for the airbag system, although you should never take it as certain, any wiring found wrapped in a yellow sleeve or terminating in a yellow connector block should be assumed to be part of the airbag system.
The airbag warning light should come on with the ignition and remain lit for 5 seconds. After this period it should go out and not illuminate again until next time the ignition is turned on. If the light fails to come on then check the fuse for the system and then the bulb in the instrument cluster. If a problem is detected with the system then it will be indicated by a number of flashes. If more the one code is detected the system will assign priority and display the most important first.
Flashes Problem
1 Drivers airbag failure
2 Passengers airbag failure
3 Failure of both airbag units
4 Pyrotechnic seatbelt pretensioner failure (Either side)
> Common Fault - Further details below
5 Drivers airbag failure - System shorted
6 Passengers airbag failure - System shorted
7 Drivers crash sensor failure
8 Passengers crash sensor failure
Common Fault:
The airbag warning light flashing 4 times is a common fault on late Mk1 and all Mk2 mondeo's using the pyrotechnic pretensioners - especially if you have recently moved the position of one of the front seats. Turn the igntion off and allow the car to sit for 15 minutes. Underneath the front seat base, (access is best from the rear passenger footwells, with front seats furthest forward), you will find two cables wrapped in yellow sleeving. The yellow connector may have parted company with its other half - Even if it hasn't disconnect and reconnect it to ensure that it is secure. Move on to the passenger side and check the wiring there - whilst doing this ensure the cabling is slack and not badly routed resulting in it being pulled tight.
Airbag Warning Light - Flashing Codes
CAUTION / WARNING - Airbags are extremely dangerous if not properly respected. For this reason any fault with the system should be corrected by a qualified auto-electrician. Even simple probing of the airbag connectors with a voltmeter can cause airbag deployment.
Mondeo's use colour coded wiring for the airbag system, although you should never take it as certain, any wiring found wrapped in a yellow sleeve or terminating in a yellow connector block should be assumed to be part of the airbag system.
The airbag warning light should come on with the ignition and remain lit for 5 seconds. After this period it should go out and not illuminate again until next time the ignition is turned on. If the light fails to come on then check the fuse for the system and then the bulb in the instrument cluster. If a problem is detected with the system then it will be indicated by a number of flashes. If more the one code is detected the system will assign priority and display the most important first.
Flashes Problem
1 Drivers airbag failure
2 Passengers airbag failure
3 Failure of both airbag units
4 Pyrotechnic seatbelt pretensioner failure (Either side)
> Common Fault - Further details below
5 Drivers airbag failure - System shorted
6 Passengers airbag failure - System shorted
7 Drivers crash sensor failure
8 Passengers crash sensor failure
Common Fault:
The airbag warning light flashing 4 times is a common fault on late Mk1 and all Mk2 mondeo's using the pyrotechnic pretensioners - especially if you have recently moved the position of one of the front seats. Turn the igntion off and allow the car to sit for 15 minutes. Underneath the front seat base, (access is best from the rear passenger footwells, with front seats furthest forward), you will find two cables wrapped in yellow sleeving. The yellow connector may have parted company with its other half - Even if it hasn't disconnect and reconnect it to ensure that it is secure. Move on to the passenger side and check the wiring there - whilst doing this ensure the cabling is slack and not badly routed resulting in it being pulled tight.
Viimeksi muokannut samiharju, Ke Heinäkuu 7. 17:56:10 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Kyllä on ihme jos menee katsastuksesta läpi jos sen lampun poistaa, kun ne äijät katsoo että se lamppu palaa sen muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen...
Ja Mondeosta ei voi poistaa bagia koska sitä ei ole tuotu maahan yhtään kappaletta ilman bägiä koska se oli vakiovaruste kaikissa Mondeon malleissa.
Ja Mondeosta ei voi poistaa bagia koska sitä ei ole tuotu maahan yhtään kappaletta ilman bägiä koska se oli vakiovaruste kaikissa Mondeon malleissa.
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
ei sitä kannata avata jos se räjähtää niin tulee semmosella voimalla että henki pois 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
??? Mitä se mies höpisee ??? mk1 Mondeoon kun vaihdettiin kaikki muut paitsi kojelaudan sisäinen johtosarja, niin moduuli ja bagi oli eri autoista. Hyvin toimii. Voi tietenkin olla että uusimmissa autoissa on juku tuollainen tunnistumisjärjestelmä.BulldogPO kirjoitti:Romikselta uusi bägi tilalle jo koklaa että toimiiko sillä.
Mut sen toisen bägin pitää olla samalla koodilla kuin omasi tai muuten poksahtaa.
Bägin voi kyllä vaihtaa itsekin, kunhan akku on irti

Käsittääkseni turvalaitteet voi poistaa. Aika harvassa jälkiasennusratissa on kuitenkaan airbag

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Jos löytyy samanvuotinen malli ilman airbägiä niin silloin voi poistaa ei muuten.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
Ei voi poistaa jos autoa ei ole EU alueella myyty yhtään kappaletta ilman turvatyynyä.
Ja bagin ja sen moduulin pitää olla yhteensopivia muuten voi käydä huonosti.
Esim 2:den tyynyn moduulia ei voi laittaa autoon jossa vain yksi tyyny.
Niin ja Mondeoon ei paljoa asennella turvatyynyttömiä jälkiasennus ratteja.
Ja bagin ja sen moduulin pitää olla yhteensopivia muuten voi käydä huonosti.
Esim 2:den tyynyn moduulia ei voi laittaa autoon jossa vain yksi tyyny.
Niin ja Mondeoon ei paljoa asennella turvatyynyttömiä jälkiasennus ratteja.
-
- Ylläpitäjä
joo sen moduulin FINIS tarttee tietysti olla sama, mutta tyynyn kanssa on enempi vapausasteita.
Aika erikoista että ABS voi poistaa, mutta turvatyynyjä ei? Millähän ne tuota perustelee?
Käsittääkseni tuo ei kuitenkaan heikennä kuin kuskin liikenneturvallisuutta...
Siinä eurocarssilla myynnissä olleessa Escort Cosworthissa ei ollut bagia, ja kuitenkin se on ollut jossakin euroopassa liikennekelpoinen. Olisko tää taas AKE:n tulkintoja?
Aika erikoista että ABS voi poistaa, mutta turvatyynyjä ei? Millähän ne tuota perustelee?
Käsittääkseni tuo ei kuitenkaan heikennä kuin kuskin liikenneturvallisuutta...
Siinä eurocarssilla myynnissä olleessa Escort Cosworthissa ei ollut bagia, ja kuitenkin se on ollut jossakin euroopassa liikennekelpoinen. Olisko tää taas AKE:n tulkintoja?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Pitää olla TOSI hyvät perustelut että saa tyynyn poistaa. Jos kuski on tosi lyhyt niin silloinkin saa taistella kauan poiston kanssa. Yhden auton tiedän josta on sillä perusteella poistettu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Itse hommasin escorttiin fordilta testeriliittimen apukuskin puolelle että sain lastenistuimen kiinni, se valehtelee moduulille että turvatyyny on paikoillaan.
Viimeksi muokannut cossuesco, To Heinäkuu 8. 13:00:43 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ja luvat on enemmän kuin vaikeat saadaBulldogPO kirjoitti:Joo lupien kanssa saa tietty poistaa ja silti eri EU maissa on eri säännöt, kuten Englannissa on vähän perkeleesti vapaampaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
kyl sen bägin ite saa käteen ottaa, 15min pitää olla akun kaapeli irt eka. ei se silmille tuu vaikkaatin auaisee, sen bägin saa nättinä pakettina vierelle kun ruuvailee jotain muuta ratin sisällä.
työkaveri arvuutteli että joku kierrejousi tms ratin sisällä voi olla oikki ja sen saa ainakin jenkkifordeissa juotettua takaisin kasaan... pitää kokeilla.
niin siitä valosta.. saahan sen startin herätevirrasta viivereleen kanssa palamaan vaikkei bägiä ois koskaan ollutkaan.
työkaveri arvuutteli että joku kierrejousi tms ratin sisällä voi olla oikki ja sen saa ainakin jenkkifordeissa juotettua takaisin kasaan... pitää kokeilla.
niin siitä valosta.. saahan sen startin herätevirrasta viivereleen kanssa palamaan vaikkei bägiä ois koskaan ollutkaan.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti: