DOHC-Sierran kaasuläpän asennon tunnistin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431
DOHC-Sierran kaasuläpän asennon tunnistin
Epäilen että omassa ´92 Sierrassa olisi tämä kyseinen vehje sanomassa itseään irti. Tyhjäkäynti on noin 10-20 sek n. 1500 kierroksessa ja laskee sitten normaalille tasolle. Kun ajaa tasaista vauhtia ja kone kiertää n. 2000-3000 niin kone käy "epäpuhtaasti" eli alkaa nykiä, mutta kun lisää kaasua niin lähtee taas kiihtymään ihan normaalisti ja käy tasaisesti jonkun aikaa. Sitten se taas alkaa....
Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia taikka tietoa siitä missä vika on?Kävin jo kaikki töpselit läpi ja puhdistin kaasuläpän ympäristön kun se oli aika paskainen. Käynti siitä oikeastaan vain huononi...
Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia taikka tietoa siitä missä vika on?Kävin jo kaikki töpselit läpi ja puhdistin kaasuläpän ympäristön kun se oli aika paskainen. Käynti siitä oikeastaan vain huononi...
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
Vihdoin joku jolla saman tyyppistä vaivaa kun mulla
Mulla on tuollainen 2.9 efi ja samantyyppiset vaivat, kaasuläpän asento tunnistin mitattu kolmella eri menetelmällä ja todettu ehjäksi. Paikalliselta fordilta kysyttäessä sanoivat kyseessä olevan boksin ohjelma joka ei anna tyhjäkäynnin laskea kuin tuolla tavalla, nykimiseen eivät ilman testeri käyntiä ottaneet kantaa. En ole käynyt huollossa tuon vuoksi. Olen käynyt kaikki johtosarjojen liitokset läpi ja pistänyt crc:tä, imuilman lämpötunnistin mitattu ja ehjä, se lämpöanturi mistä boksi ottaa tiedon vaihdettu eikä vaikutusta. Lisäilma venttiili huollettu ja toiminta tarkistettu eikä auttanut. Päästöarvot mulla pielessä juuri tuossa 2000rpm mut heti sen yli tai ali niin kaikki kohdallaan, ainoa mitä ei vielä koitettu niin kampiakselin asentotunnistin on testaamatta ja toisen boksin kanssa ei olla koitettu mut kun tuohon ei samanlaista ecu:a ainakaan tästä porin seudulta taida löytyä ihan helposti.
Oletko katsonut alipaine letkut, varmista ainakin että map anturille menevät letkut että on kunnossa.

Oletko katsonut alipaine letkut, varmista ainakin että map anturille menevät letkut että on kunnossa.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431
Juu, tarkistin kyllä ja kaikki näyttäisi olevan ihan ok. Edellisessä Sierrassa oli melkein samanlainen vika tyhjäkäynnin osalta, mutta se sentään kävi puhtaasti ja tasaisesti. Täytyypä mitata se anturi huomenna.
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431
Anturi mitattu ja ehjäksi todettu. Piikkejä ei ollut arvoissa vaikka kuinka mittasi, resistanssi joko nousi tai laski tasaisesti riippuen mihin suuntaan sitä akselia väänsi.
Eli lisää ehdotuksia..?
Eli lisää ehdotuksia..?

Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431
Olisiko mahdollista että (osittain?) rikkinäinen lambda-anturi voi aiheuttaa tällaisia käyntihäiriöitä...? Jos lambda-anturi on kokonaan poissa pelistä niin silloinhan koneesta puuttuu vääntö kokonaan matalilla kierroksilla (ainakin ´95 1.8i Escossa).......
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ei uskoisi väännön puuttuvan lambdan takia, ettei ilmamäärämittari (se kuumalanka) olis paskana...Ghia-mies kirjoitti:Olisiko mahdollista että (osittain?) rikkinäinen lambda-anturi voi aiheuttaa tällaisia käyntihäiriöitä...? Jos lambda-anturi on kokonaan poissa pelistä niin silloinhan koneesta puuttuu vääntö kokonaan matalilla kierroksilla (ainakin ´95 1.8i Escossa).......
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 450
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 1:12:52 2001
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Tavallisen voi, kuumalanka aika kinkkinen, mutta helpoin testaus on ottaa maf:in johto irti, jolloin boxi menee varaohjelmaan, jos toimii paremmin, niin silloin vika on melko varmasti siinä.Ghia-mies kirjoitti:Voiko yleismittarilla testata jos se ilmamäärämittari on sökö...?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
No perhana, enpäs kattonu taas tarpeen tarkkaan, olin ihan zetekissäSpuler kirjoitti:DOHC:n ruiskuissa ei ole ilmamäärämittaria, vain MAP anturi. En ole koskaan ainakaan nähnyt/kuullut että olisi......Ghia-mies kirjoitti:Voiko yleismittarilla testata jos se ilmamäärämittari on sökö...?

Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
se tyhjäkäynti solkku kannattaa kans rassata. ilmuilman vaimentajan ja kaasuläpän välistä. joku sen oli jo tehny. itse joskus omastani säätelin nokkia 2.0l dohc antaa anteeksi jonkun verran (en kerro määrää(älä kokeile).
kävi vähän tasasemmin ja myös tuntui tasasemmalta ei ehkä nopeemmalta. b-painetta voi yrittää myös nostaa karvan verran.
mappi kannattaa tarkistaa ettei vuoda, en muista millanen se oli.
kävi vähän tasasemmin ja myös tuntui tasasemmalta ei ehkä nopeemmalta. b-painetta voi yrittää myös nostaa karvan verran.
mappi kannattaa tarkistaa ettei vuoda, en muista millanen se oli.
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Samanväriset, yleensä valkeat tai harmaatGhia-mies kirjoitti:MAP-anturi sekä kaasuläpän asennontunnistin vaihdettu ehjiin eikä vieläkään toimi.
Millä tavalla Lambda-anturia mitataan, siinä kun on 4 piuhaa. Mitkä ovat lämmityksen piuhat?
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Vaihtakaa ne bensansuodattimet nyt ainakin. Ittellä teki samaa, aluks nytki vaan kosteilla keleillä, sitten alko meno pökkylöitteen jo joka säällä. Bensansuodatin vaihtoon, niin tökkiminen katos...
Ilmeisesti vanhaan suodattimeen oli kerääntyny vettä, joka sitten kulkeutu vähitellen koneeseen. Tyhjäkäyntikin oli semmosta että välillä tuhnahteli ja kierrokset alko soutaan. Sitten taas palaantu normaaliks. Välillä taas sammu koko paska ennalta varottamatta. Tasakaasulla ajo, niin yhtäkkiä saatto alkaa nykiin niin että tuntu, yleensä siitä seuras rangaistus viimeistään seuraavassa risteyksessä, jonka jälkeen käynti parani taas hetkeksi
Varsin vittumainen vaiva jos alko tekeen tota jossain kaupunkinopeuksissa. *Nylkytinylkyti nytkyn hytkyn* ja voimansiirto vielä klapisi ja paukku siinä samalla
Ilmeisesti vanhaan suodattimeen oli kerääntyny vettä, joka sitten kulkeutu vähitellen koneeseen. Tyhjäkäyntikin oli semmosta että välillä tuhnahteli ja kierrokset alko soutaan. Sitten taas palaantu normaaliks. Välillä taas sammu koko paska ennalta varottamatta. Tasakaasulla ajo, niin yhtäkkiä saatto alkaa nykiin niin että tuntu, yleensä siitä seuras rangaistus viimeistään seuraavassa risteyksessä, jonka jälkeen käynti parani taas hetkeksi

Varsin vittumainen vaiva jos alko tekeen tota jossain kaupunkinopeuksissa. *Nylkytinylkyti nytkyn hytkyn* ja voimansiirto vielä klapisi ja paukku siinä samalla

Jäsen #606
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431
Jep, pitäisi vissiin kyllä vaihtaa se suodatinkin. Mutta tässä mun tapauksessa oli tosiaan lambda-anturi sökö. Vaihdoin sen tänään uuteen ja käynti parani samantien. Nykimiset loppui ja kone vastaa paremmin kaasunpolkaisuun. Maksoi 65 euroa Motonetissä, meni reilu puoli tuntia kun otin vanhan pois ja juotin piuhat kiinni uuteen anturiin ja laitoin paikalleen.
Ja ei ole riemulla rajaa kun ehjällä Foordilla ajaa! ( Ainakin toistaiseksi...)
Ja ei ole riemulla rajaa kun ehjällä Foordilla ajaa! ( Ainakin toistaiseksi...)

Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Auts, juottaminen on iso nou nou! kytkennässä pitää käyttää mukana tulleita puristeliittimiä, tinaus ei kestä kuumuutta...Ghia-mies kirjoitti: Maksoi 65 euroa Motonetissä, meni reilu puoli tuntia kun otin vanhan pois ja juotin piuhat kiinni uuteen anturiin ja laitoin paikalleen.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431
Näinhän se on, mutta siinä anturissahan on valmiina n. 10 cm piuhat, eli juotos ei tule ihan anturiin kiinni. Mutta käytin myöskin noita mukana tulleita liittimiä, eli poistin niistä muovikuoret, puristin piuhat kiinni, tinasin varmuuden vuoksi ja laitoin viimeistelynä vielä kutistesukat jokaiseen. Pitäisi kestää. 

Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83