Sierran peltijuttuja

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Sierran peltijuttuja

Viesti Kirjoittaja olafu » La Elokuu 28. 18:27:05 2004

Kuuluuko kynnyskotelon sisäpuolen pellin (se jonka päällä kaikki johdot kulkee takaosaan) yhtyä lattiapelliin jollain muullakin tavalla kun pelkällä korikitillä? Vaikuttaa mielenkiintoselta, kun se on irti koko matkalta, ja siihen tulee myös yksi turvavyön kiinnike kiinni.
Jäsen #606

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Sierran peltijuttuja

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Elokuu 28. 18:34:10 2004

olafu kirjoitti:Kuuluuko kynnyskotelon sisäpuolen pellin (se jonka päällä kaikki johdot kulkee takaosaan) yhtyä lattiapelliin jollain muullakin tavalla kun pelkällä korikitillä? Vaikuttaa mielenkiintoselta, kun se on irti koko matkalta, ja siihen tulee myös yksi turvavyön kiinnike kiinni.
Se sisäpelti kääntyy alaspäin ja helmapellin ja pohjapellin kanssa ne muodostavat jäykän sauman. Sisäpuolelta siinä saumassa on tiivistesauma. Ne kolme peltiä on pistehitsattu yhteen.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Elokuu 28. 19:32:44 2004

Mikki puhuukin pitkään ton johdosta... :twisted:
Jäsen #606

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Elokuu 28. 20:22:38 2004

olafu kirjoitti:Mikki puhuukin pitkään ton johdosta... :twisted:
Jos sieltä TÄMMÖSTÄ paljastuu niin kyllä laulaa mikki piiitkään :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Elokuu 28. 21:02:24 2004

yleensä ne on ruosteella kiinni toisissaan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » La Elokuu 28. 21:11:08 2004

sierra friikki kirjoitti:yleensä ne on ruosteella kiinni toisissaan
Ei vaan tunnu ruoste pitävän kovin hyvin. Ite hitsasin eilen koko matkalta umpeen.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Elokuu 30. 8:44:14 2004

Umpeen vaan niin jäykistyykin hieman, toki uutta peltiäkin kuten rspete on tehnyt.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Elokuu 30. 12:20:51 2004

mää laitoin omaan stocka projektiini 12mm rauta tangon ,vähän vahventaa saumaa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Elokuu 30. 13:41:06 2004

Tuokin on ikäväkyllä niitä tyypillisiä paikkoja mitkä sierrassa ajan kanssa menee. Itselläkin tiedossa kuskinpuolella sauman vetoa :)

Lokomo
Viestit: 6
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 18:17:58 2005
Paikkakunta: Uusimaa

Kynnyskotelon hitsaus

Viesti Kirjoittaja Lokomo » Su Heinäkuu 10. 11:44:39 2005

Miten Sierran (vm -90 sedan) kynnyskotelon takapää kannattaa korjata? Tarkoitan sisäpuolta, missä takapyörän ripustukset tulevat pahasti eteen?
Pitääkö purkaa? Onko sille puolelle korjauspaloja olemassa? :oops:

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Elokuu 27. 15:57:39 2005

Nojoo, ois ihan mukava nähä miten porukka on nuita korjaillut, eli kuvia juuri tuosta kynnyskotelo-helmapelti-lattian yhdistämisestä uudelleen.

Mulla on myös kummankin etupenkin yks kiinnityskohta lähes kokonaan irti (ruostetta ympärillä). Taitaa olla aika yleistä foordeissa tuo penkkien "tippuminen" ?

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja McDj85 » La Elokuu 27. 17:58:02 2005

joo ne ku penkkien pirikkeet kumminkin elää aika hyvin ku jotain 3 pellii päällekkäin niin aika nopeeta sinne kondensoituu vettä väliin ja ruostuu... Ittellä pitti vetää kuskin puolelta oikeen kunnon pala ja apu kuskilta lähti puolet siitä latta palasta... Kynnysten alle laitoin n.1-2mm v raudan palan :twisted: nyt uskaltaa sit tunkatakkin siitä... Se sisä puolen reuna kohta on sit melkeen oikeestaan kaikista ruosteessa joitakin valio yksilöitä säilynyt mutta kun pohjaa kattoin omassa ku auton ostin niin näytti ihan iisiltä projektilta mutta voi pojat ku lähti matot irti ja auton pohjaa alettiin raapiin niin kyllä vaan niitä ruostekohtia alko löytyyn mutta onneksi kohta kaikki hitsattu... Sitten kaikille tiedoksi että taka loka suojat jotka näkee perä luukusta (ainakin sedan malli) on kirjaimellisesti vain sillä massalla kiinni, puukolla ku lyö siihen niin holahtaa sinne renkaan luo/runko palkki... Justiin tiputettiin taka akselisto alas onneksi itselläni ei ollut runko palkit yhtään mätä toisin kuin kaverin farkku tuos viime viikol purettiin niin taka akselin ja vetokoukun sai ottaa rauta kangella irti :lol: ei kyllä tiiä mitä ois silläkin autolla voinu tapahtua...
Sitten mulla oli ruostunut sulakerasian vierestä etu kuskin etu renkaan koteloon asti läpi ja sisälle ei oo vissiin vesi läpät oikeen hengittäny...
Mercedes-benz W204 C200
Mercedes-benz W203 C220
EX:
Sierra saloon 87' 2.9i 12v
Escort coupe 91' 1.6i WRC korisarjalla
Sierra estate 89' 1.6i stockman turbo

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Elokuu 27. 18:08:33 2005

No just nuo penkkien ovienpuoleiset kiinnityskohdat onkin typerästi tehty ku n3peltiä päällekkäin. kumma jos alkaa mätimään.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Elokuu 29. 22:23:17 2005

Eipä sen puoleen.. Ei ford ole ainoa mikä lahoaa.. Sitä kotelosuoja-ainetta kun muistaa käyttää ja vesille tehdyt reiät muistaa avata mm. ovista, niin pitkälle pääsee.. Ja kun vaurioita hitsaa, niin ei tee mitään röpellystä vaan raa-asti pois vaan kaikki pehmeä ja kunnon terästä tilalle.. Ei petä sitten vierestä..

Ja jos kotelosta kun on puhe, niin kannattaa liuotin-/alustapesulla pestä huolella kaikki alusta ja huuhdella kuumalla vedellä. Ei jää sitten massan ym. alle suola kytemään.. Ja sama koskee koteloita.. Tuohon ei kummoista työkaluarsenaalia tarvita.. Tunkki on hyvä kun valutetaan aineita pitkin koteloita :D

Ja sinkki on kaveri :D Ja kaveri jolla on vehkeet ja tietoa/taitoa on paras kaveri :D

Edit; Ja hitsatessa pistäkää se paikka ja sauma mahdollisuuksien mukaan sille puolelle, missä se kosteus on! Omassa autossa joku **ina oli tehnyt juuri toisinpäin ja suoraan tekapyöräkotelon etuosaan (suoraa peltiä), niin mihinköhän se kosteus menee :roll: Ja sitten sinne kotelon/ohjaamon puolelle sinkkiä ja kotelonsuoja-ainetta :)

Vastaa Viestiin