Pystyykö viritys lastusta ottamaan kopion?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

BulldogPO
Ylläpitäjä

Pystyykö viritys lastusta ottamaan kopion?

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Ma Syyskuu 13. 13:22:18 2004

Ohjelmointilaitteella tai jollakin?
Vai onko ne jotenkin salattu?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Pystyykö viritys lastusta ottamaan kopion?

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 13. 13:28:22 2004

BulldogPO kirjoitti:Ohjelmointilaitteella tai jollakin?
Vai onko ne jotenkin salattu?
Yleensä pystyy.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Ma Syyskuu 13. 13:30:07 2004

No sitten vaan pitää löytää sopiva lastu..

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Syyskuu 13. 13:30:35 2004

Cossun "lastu" on ihan tavallinen eprom. Kopion tekeminen on lasten leikkiä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 13. 13:31:36 2004

Skorppi kirjoitti:Cossun "lastu" on ihan tavallinen eprom. Kopion tekeminen on lasten leikkiä.
Bensakartan etsimiseen meneekin vähän enemmän aikaa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Syyskuu 13. 14:57:26 2004

ihan tavankopi laitteella se onnistuu
jopa voi tallentaa tiedot disketille :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Ma Syyskuu 13. 15:50:09 2004

PasiZ kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Cossun "lastu" on ihan tavallinen eprom. Kopion tekeminen on lasten leikkiä.
Bensakartan etsimiseen meneekin vähän enemmän aikaa...
Sullako tarvittavat vehkeet sen löytämiseen?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Syyskuu 13. 15:51:31 2004

Passionfordissa on tässä taannoin ohjeet siihen miten kartat löytää lastusta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 13. 15:58:32 2004

JesseT kirjoitti:Passionfordissa on tässä taannoin ohjeet siihen miten kartat löytää lastusta.
Näin on...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Syyskuu 13. 16:00:12 2004

nyt taidetaan puhua cossun Magneti Marelli bokseista, vai onko jollakulla oikeasti tietoa miten EEC-IV epromit luetaan? Olis mielenkiintoista tietää voiko epromin korvata FLASH piirillä... :roll:
Jonkinmoista jännitteiden sovitusta lienee tarpeen tehdä, mutta jos nyt ensalkuun pinnijärjestys, looginen rakenne ja koko, sekä kirjoitus/luku parametrit löytyis...

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 13. 16:02:07 2004

jive kirjoitti:nyt taidetaan puhua cossun Magneti Marelli bokseista, vai onko jollakulla oikeasti tietoa miten EEC-IV epromit luetaan? Olis mielenkiintoista tietää voiko epromin korvata FLASH piirillä... :roll:
Jonkinmoista jännitteiden sovitusta lienee tarpeen tehdä, mutta jos nyt ensalkuun pinnijärjestys, looginen rakenne ja koko, sekä kirjoitus/luku parametrit löytyis...
Kokeiles vaikka googlettaa epromin tyypillä... Taitais löytyä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Ma Syyskuu 13. 16:47:35 2004

PasiZ kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Passionfordissa on tässä taannoin ohjeet siihen miten kartat löytää lastusta.
Näin on...
Missämissä, ei löydä.. :(

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Ma Syyskuu 13. 17:16:40 2004

Juu infoa lisää..
Onko tuo lehti vai joku nettisivu?
Jos jollain on se lehti nin sitten skanneriin vaan ja PDF:ä siitä jutusta tai ihan kuvana..

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ma Syyskuu 13. 22:50:35 2004

jive kirjoitti:nyt taidetaan puhua cossun Magneti Marelli bokseista, vai onko jollakulla oikeasti tietoa miten EEC-IV epromit luetaan? Olis mielenkiintoista tietää voiko epromin korvata FLASH piirillä... :roll:
Jonkinmoista jännitteiden sovitusta lienee tarpeen tehdä, mutta jos nyt ensalkuun pinnijärjestys, looginen rakenne ja koko, sekä kirjoitus/luku parametrit löytyis...
Ei oo oikeesti tietoo, mutta jos sulla on EEC-IV boxi, niin luen kyllä sen sisällön sulle. Se on sitten binäärimössöä, mutta saa sieltä irti ainakin sytkäkäyrän ja tuurilla myös ruiskutuskäyrän. Niiden lisäksi on pirusti kaikenlaisia käyriä joiden sisällöstä ei hajuakaan.
FLASHIllä korvaus ei oo ainakaan ihan kakkupala... tai ehkä toisille on sekin. Pinnijärjestystä, piirejä, tietoja niistä jne en mistään saanu selvitettyä, joten rakensin huoltoporttiin ulkoisen ohjaimen mihin käy normi EPROM. Ei vaan toiminu mun boxin kanssa (epäilen et oli liian vanhaa tekoa) mutta jos haluut kokeilla, niin paa privaa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Syyskuu 13. 22:55:39 2004

PasiZ kirjoitti:Kokeiles vaikka googlettaa epromin tyypillä... Taitais löytyä...
Ei taida löytyä... kyseessä ei nimittäin ole ihan mikään tavan epromi. Tietty jos sulla sattuu olemaan datalehti, niin kyllä kaffeet tarjoan kopiosta.

Piiriä kyllä saa jopa ostaa maailmalta, mutta datalehtiä tmv, en ole löytänyt.

Edit:

ohops, popi kerkesi vastaamaan. Juu minulla on itseasiassa kolmekin boksia. Ei vaan tuota escort cosworthin lastua viittis tuhota :wink:

Noita sähköisiä ominaisuuksia kaipailisi. Logiikka-anysaattorilla saisi jotakin kaivettua, kun osoite/datalinja tulevat prossulta diagnostiikkaliittimeen. Ei vain just nyt ole aikaa väkästää. Nämä ns. chipithän tulevat just tuohon liittimään.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Syyskuu 14. 8:47:49 2004

hmmm olisko tossa ongelmaan ratkaisu.
tässä kun lueskelin juttuja (myös itelläni tulevaisuudessa vastaan tuleva asia)
cossun ruiskun laitto ohc turboon.
siellä tää suuri ongelma tuntuu olevan sytkä tyhjäkäynnillä.
osaako joku luke cossun 2wd karttoja että vois tehdä piirin missä seos ja sytkä olis enemmän ohc tasoa kun ollaan paineettomalla kierrosluku/voima alueellaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ti Syyskuu 14. 9:18:44 2004

mites onko jollain tietoa ihan normi sierran ruiskun huoltoportin nastoista eli mitä mihinkin tulee?

kun alotettiin juuri koulussa projekti jossa on tiedonkeruu ruiskuista joissa ei vielä mitään nyky tiedonkeruu liitäntöjä ja aiotaan siirtää se sitten joko tcp/ip yli tai bluetoothilla kannettavaan jossa tiedot päivittyvät selaimessa ja tieto kerääntyy lisäksi loki fileen..

niin tuli mieleen että oisko tosta huoltoportista apua...
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Syyskuu 14. 11:28:29 2004

L1, L6 ja L8 boxien lastujen kopiointi on yksinkertaista jos on laite siihen. On myös olemassa lastuja kys boxeihin joita ei voi kopioida. Ja on meinaan faktaa.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Syyskuu 14. 13:37:24 2004

GYRUS kirjoitti:mites onko jollain tietoa ihan normi sierran ruiskun huoltoportin nastoista eli mitä mihinkin tulee?

kun alotettiin juuri koulussa projekti jossa on tiedonkeruu ruiskuista joissa ei vielä mitään nyky tiedonkeruu liitäntöjä ja aiotaan siirtää se sitten joko tcp/ip yli tai bluetoothilla kannettavaan jossa tiedot päivittyvät selaimessa ja tieto kerääntyy lisäksi loki fileen..

niin tuli mieleen että oisko tosta huoltoportista apua...
ford eec IV ruiskussa tiedonkeruu portista voit lukea vika koodit ja asettua sytkän säätö tilaan.
online dataa sieltä et voi lukea.
(2.0 is 2.9 efi ...ynm.)
ota yhteyttä hernesaareen ja pyydä koululle matskua noista ruiskuista niin pääsette pitkälle ja kannattaa olla pitkä pinna :).
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin