Kaasuttimien paineistuksesta kysyttävää?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Kesäkuu 22. 22:37:51 2003
- Paikkakunta: Turku
Kaasuttimien paineistuksesta kysyttävää?
Eli tämä aihe poikkeaa vähän merkistä, yleisesti täällä keskusteluiden aiheiden merkeistä...
Täältä nyt kuitenkin ajattelin ensimmäisenä vinkkejä kysyä!
Kyseessä oli siis Kawasaki...
Osaisiko joku kerto melko pikkutarkastikkin kaasuttimien paineistuksista?
Pyöräni on 600ccm ihan tavallinen kyykypärrä, mutta nyt on tullut mahdoton vimma saada pyörä ahdetuksi!
Koska kyseessä on kaasarimallinen pyörä ei mitään suurempia sähkö laitteita voi hyväksi käyttää!
Kertokaa mistä kannattaa aloittaa paineistus jos rakennan painekotelon nykyisen ilmanputsarini paikalle, jos onnistun viemään projektin niin pitkälle!
Samanlainen kysymys vaivaa myös bensa puolta...ok...jos saadaan ilma menemään n. 0,5 - 1.5 bar paineella sylintereille asti niin entäs bensa...
Koska lisääntyneen ilman takia tarvii saada tietysti lisää soppaa, loppuu auttamattomasti 3mm bensaletkuni ja maanvetovoiman tuottama tuotto...?
Täältä nyt kuitenkin ajattelin ensimmäisenä vinkkejä kysyä!
Kyseessä oli siis Kawasaki...
Osaisiko joku kerto melko pikkutarkastikkin kaasuttimien paineistuksista?
Pyöräni on 600ccm ihan tavallinen kyykypärrä, mutta nyt on tullut mahdoton vimma saada pyörä ahdetuksi!
Koska kyseessä on kaasarimallinen pyörä ei mitään suurempia sähkö laitteita voi hyväksi käyttää!
Kertokaa mistä kannattaa aloittaa paineistus jos rakennan painekotelon nykyisen ilmanputsarini paikalle, jos onnistun viemään projektin niin pitkälle!
Samanlainen kysymys vaivaa myös bensa puolta...ok...jos saadaan ilma menemään n. 0,5 - 1.5 bar paineella sylintereille asti niin entäs bensa...
Koska lisääntyneen ilman takia tarvii saada tietysti lisää soppaa, loppuu auttamattomasti 3mm bensaletkuni ja maanvetovoiman tuottama tuotto...?
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Kaasuttimien paineistuksesta kysyttävää?
tarvitset projektiin b-pumpun + säätimen (olen joskus lukenut myös p-ainetankin paineistuksesta, en uskaltaisi kokeilla) sekä painekotelon koko kaasuttimille... Muuten saattaa tiivisteet korkata noin korkeilla paineilla. Mukaan myös paljon pelimieltä ja tekijän näköinen tukku rahaa...Pakoputki kirjoitti:Eli tämä aihe poikkeaa vähän merkistä, yleisesti täällä keskusteluiden aiheiden merkeistä...
Täältä nyt kuitenkin ajattelin ensimmäisenä vinkkejä kysyä!
Kyseessä oli siis Kawasaki...
Osaisiko joku kerto melko pikkutarkastikkin kaasuttimien paineistuksista?
Pyöräni on 600ccm ihan tavallinen kyykypärrä, mutta nyt on tullut mahdoton vimma saada pyörä ahdetuksi!
Koska kyseessä on kaasarimallinen pyörä ei mitään suurempia sähkö laitteita voi hyväksi käyttää!
Kertokaa mistä kannattaa aloittaa paineistus jos rakennan painekotelon nykyisen ilmanputsarini paikalle, jos onnistun viemään projektin niin pitkälle!
Samanlainen kysymys vaivaa myös bensa puolta...ok...jos saadaan ilma menemään n. 0,5 - 1.5 bar paineella sylintereille asti niin entäs bensa...
Koska lisääntyneen ilman takia tarvii saada tietysti lisää soppaa, loppuu auttamattomasti 3mm bensaletkuni ja maanvetovoiman tuottama tuotto...?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Kesäkuu 22. 22:37:51 2003
- Paikkakunta: Turku
Re: Kaasuttimien paineistuksesta kysyttävää?
PasiZ kirjoitti:tarvitset projektiin b-pumpun + säätimen (olen joskus lukenut myös p-ainetankin paineistuksesta, en uskaltaisi kokeilla) sekä painekotelon koko kaasuttimille... Muuten saattaa tiivisteet korkata noin korkeilla paineilla. Mukaan myös paljon pelimieltä ja tekijän näköinen tukku rahaa...Pakoputki kirjoitti:Eli tämä aihe poikkeaa vähän merkistä, yleisesti täällä keskusteluiden aiheiden merkeistä...
Täältä nyt kuitenkin ajattelin ensimmäisenä vinkkejä kysyä!
Kyseessä oli siis Kawasaki...
Osaisiko joku kerto melko pikkutarkastikkin kaasuttimien paineistuksista?
Pyöräni on 600ccm ihan tavallinen kyykypärrä, mutta nyt on tullut mahdoton vimma saada pyörä ahdetuksi!
Koska kyseessä on kaasarimallinen pyörä ei mitään suurempia sähkö laitteita voi hyväksi käyttää!
Kertokaa mistä kannattaa aloittaa paineistus jos rakennan painekotelon nykyisen ilmanputsarini paikalle, jos onnistun viemään projektin niin pitkälle!
Samanlainen kysymys vaivaa myös bensa puolta...ok...jos saadaan ilma menemään n. 0,5 - 1.5 bar paineella sylintereille asti niin entäs bensa...
Koska lisääntyneen ilman takia tarvii saada tietysti lisää soppaa, loppuu auttamattomasti 3mm bensaletkuni ja maanvetovoiman tuottama tuotto...?
Joo eli tässä kohtaa omatkin tiedot loppuvat eli varsinaisesti olisin kaivannut tietoa siitä miten saan varmistettua bensan riittävyyden Pa-seoksessa siinä vaiheessa, kun ahtopaine alkaa nousta, koska seoksen tarvisi kuitenkin pysyä normaaleissa arvoissa, eli ongelmani tulee siinä vaiheessa, kun laitan bensapumpun tankin ja letkun väliin alkaa kohokammiossa järkyttävä tulva?
Tietysti neulaventtiili sulkee bensan tulon kohokammioon kohon noustessa yläasentoon, mutta siltikään pelkkä bensapumpun laitto ei yhtään rikasta seosta, koska ymmärtääkseni tietyn kokoisesta pääsuuttimen reijästä "kulkee" vain tietyn verran bensaa lävitse!
Mitäköhän tarkoitit säätäjälle...varmaankin bensanpaineensäädintä?
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Kaasuttimien paineistuksesta kysyttävää?
b-paineensäädin, joka muuttaa painetta imusarjassa vallitsevan paineen mukaisesti. Tämä takaa sen ruoan.Pakoputki kirjoitti:PasiZ kirjoitti:tarvitset projektiin b-pumpun + säätimen (olen joskus lukenut myös p-ainetankin paineistuksesta, en uskaltaisi kokeilla) sekä painekotelon koko kaasuttimille... Muuten saattaa tiivisteet korkata noin korkeilla paineilla. Mukaan myös paljon pelimieltä ja tekijän näköinen tukku rahaa...Pakoputki kirjoitti:Eli tämä aihe poikkeaa vähän merkistä, yleisesti täällä keskusteluiden aiheiden merkeistä...
Täältä nyt kuitenkin ajattelin ensimmäisenä vinkkejä kysyä!
Kyseessä oli siis Kawasaki...
Osaisiko joku kerto melko pikkutarkastikkin kaasuttimien paineistuksista?
Pyöräni on 600ccm ihan tavallinen kyykypärrä, mutta nyt on tullut mahdoton vimma saada pyörä ahdetuksi!
Koska kyseessä on kaasarimallinen pyörä ei mitään suurempia sähkö laitteita voi hyväksi käyttää!
Kertokaa mistä kannattaa aloittaa paineistus jos rakennan painekotelon nykyisen ilmanputsarini paikalle, jos onnistun viemään projektin niin pitkälle!
Samanlainen kysymys vaivaa myös bensa puolta...ok...jos saadaan ilma menemään n. 0,5 - 1.5 bar paineella sylintereille asti niin entäs bensa...
Koska lisääntyneen ilman takia tarvii saada tietysti lisää soppaa, loppuu auttamattomasti 3mm bensaletkuni ja maanvetovoiman tuottama tuotto...?
Joo eli tässä kohtaa omatkin tiedot loppuvat eli varsinaisesti olisin kaivannut tietoa siitä miten saan varmistettua bensan riittävyyden Pa-seoksessa siinä vaiheessa, kun ahtopaine alkaa nousta, koska seoksen tarvisi kuitenkin pysyä normaaleissa arvoissa, eli ongelmani tulee siinä vaiheessa, kun laitan bensapumpun tankin ja letkun väliin alkaa kohokammiossa järkyttävä tulva?
Tietysti neulaventtiili sulkee bensan tulon kohokammioon kohon noustessa yläasentoon, mutta siltikään pelkkä bensapumpun laitto ei yhtään rikasta seosta, koska ymmärtääkseni tietyn kokoisesta pääsuuttimen reijästä "kulkee" vain tietyn verran bensaa lävitse!
Mitäköhän tarkoitit säätäjälle...varmaankin bensanpaineensäädintä?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
http://www.bomber.fi/forum/
löytyy paljon ahdettujen mopojen omistajia... ja eiku kyselemään, oishan prätkä ahdettuna aika viilee laite
löytyy paljon ahdettujen mopojen omistajia... ja eiku kyselemään, oishan prätkä ahdettuna aika viilee laite

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !