Sierran vetarin suojakumin vaihto...???????

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zerus
Ylläpitäjä

Sierran vetarin suojakumin vaihto...???????

Viesti Kirjoittaja Zerus » Ma Marraskuu 1. 12:27:02 2004

Onko mitään tietoa miten suojakumin saa vaihdettua ku nivelet ei suostu oikeen lähtemään irti, pitääkö koko vetari uusia vai onko joku kikka millä sen saa vaihdettua?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Marraskuu 1. 12:38:31 2004

Lienee tökättävillä vetareilla?

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... vetoakseli
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Ma Marraskuu 1. 12:48:54 2004

Tosiaan voi käyttä sellaisia tarvikekumeja joita vaan vedetään suoraan nivelen yli jos akseli ei lähde irti. Itse olen vaihtanut kaikki kumit kahteen eri Sierraan, mutta ne oli molemmat isoilla akseleilla ( ei mahdu tukivarren reiästä tulemaan läpi). Siinähän vaan otetaan muistaakseni 8kpl 6mm kuusiokolopultteja auki/ nivel ja otetaan nätisti koko akseli pois. Siinä on sitten hyvä purkaa ja putsaa kaikki nivelet mukavasti kun on kiristänyt akselin ruuvipenkkiin kiinni. Mutta tosiaan, nämähän oli niitä isoimpia akseleita ilman sitä metallista suojaholkkia.
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 1. 19:00:39 2004

no kun kerran kumeista puhutaan, niin kysytään nyt sitten. onkos kukaan käyttänyt sellaista suppiloa, joka laitetaan vetoakselin nivelen päälle, ja sen avulla saadaan venytettyä se suojakumi siitä nivelen ylitse purkamatta itse niveltä. eräs työkaveri kertoi tuollaisen olemassa olosta, mutta en itse ainakaan ole nähnyt sellaista. en toki kiistä sen olemassa oloa, ja miksei se nyt periaatteessa olisi mahdollista venyttää se kumi nivelen ylitse kun olisi sopiva suppilo ja reilusti liukastetta välissä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Marraskuu 2. 0:18:43 2004

Hectori kirjoitti:no kun kerran kumeista puhutaan, niin kysytään nyt sitten. onkos kukaan käyttänyt sellaista suppiloa, joka laitetaan vetoakselin nivelen päälle, ja sen avulla saadaan venytettyä se suojakumi siitä nivelen ylitse purkamatta itse niveltä. eräs työkaveri kertoi tuollaisen olemassa olosta, mutta en itse ainakaan ole nähnyt sellaista. en toki kiistä sen olemassa oloa, ja miksei se nyt periaatteessa olisi mahdollista venyttää se kumi nivelen ylitse kun olisi sopiva suppilo ja reilusti liukastetta välissä.
minä,minä!!! hitsailin pellistä ja hyvä tuli! Ei kauan nokka enää tuhise ku saa sen vetarin kumin suoraan ilman nivelen purkaamista paikalleen.
PITÄÄ siis olla se tarvikekumi joka venyy,muttei pauku! :) että näin.
ei sovellu kovin hyvin pulttivetareille .
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Marraskuu 2. 1:57:37 2004

Eli itse ostin paikallisesta AD varaosasta tollasen venyvän yleismallisen suojakumin. Paketissa luki jotain GEL (paketti tallessa siis tarvittaessa löytyy myös tuotenumero). Sitten puolen litran limppapullosta pohja pois ja pystyttäisiä viiltoja, että riitti paksuus ton mollukan päälle ja eikun moottoriöljyä kumin sisään. Meni melkein puhaltamalla yli :)
Kyseessä oli sisempi kumi eli pääsi ottamaan reunoista kiinni ja kiskasemaan kaksin käsin. Jos pitää vaihtaa toi ulompi kumi niin sillon toi limppapullokikka ei ole niin hyvä, koska pitää mennä pienempi reikä edellä. Ensin en raaskinut tuhlata Mobil 1:stä kuin tohon ohueen kohtaan ja oli aika nihkeä liikkumaan, mutta kun koko systeemin "liukasti" kunnolla niin kumi sujahti ton paksun kuoren yli todella helposti.

Vastaa Viestiin