Mäntä ja virittely neuvoja

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Mäntä ja virittely neuvoja

Viesti Kirjoittaja T6 » Ti Joulukuu 7. 21:27:19 2004

Eli mitkä männät olis jerkevin ostaa???(autona cossu esco-93)

Olen kuulut että Wisecon männistä menis helmat suppuun(voi olla mutua :lol: )
Vai miten vakio männät kestää?
(pitäs alkaa ostaan osia valmiiksi jos sitä kesällä koneen nostais pois :wink: )
Eli hyviä vinkkejä virittelyyn kaivataan :oops: ???

Ja minkä laisia ahtopaineita vakio cossun kone kestää, että ei heti leviä..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 7. 22:53:10 2004

Cosworthin mäntiä on monet kehuneet parhaiksi. Ei siis Cossun orkkismäntiä (jotka on vissiin mahlet?) vaan siis ihan Cosworthin tekemät viriviritakomännät. Löytyy eri puristuksille jne. Luulis noiden myös jotakin tuon koneen tarpeista ymmärtävän.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Joulukuu 7. 23:27:56 2004

Riippuu vähän tehotavotteesta että mitkä männät on hyvät. Cossun vakio mahleilla on otettu yli 500hv ilman ongelmia. Wisecoista en itse ole kuullut mitään pahaa. Ovat vielä paljon halvemmat kun cossun vakiot. Niissä on vielä kolot venttiileille jos meinaa ruveta nokkien kanssa leikkimään. Kerros vähän että mitä olit ajatellut että koneesta pitäisi saada tehoja?
Toyota Supra TT

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ti Joulukuu 7. 23:43:05 2004

Hena kirjoitti:Riippuu vähän tehotavotteesta että mitkä männät on hyvät. Cossun vakio mahleilla on otettu yli 500hv ilman ongelmia. Wisecoista en itse ole kuullut mitään pahaa. Ovat vielä paljon halvemmat kun cossun vakiot. Niissä on vielä kolot venttiileille jos meinaa ruveta nokkien kanssa leikkimään. Kerros vähän että mitä olit ajatellut että koneesta pitäisi saada tehoja?

Tehoja noin +400hv vääntöä ainakin 500Nm

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Joulukuu 7. 23:48:17 2004

Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita :D

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Viesti Kirjoittaja T.O.M » Ke Joulukuu 8. 7:51:53 2004

Accralite:t on myös ihan toimiva vaihtoehto...
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 8. 8:38:20 2004

T.O.M kirjoitti:Accralite:t on myös ihan toimiva vaihtoehto...

Siistin näköiset ainakin... :wink:
#446

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Viesti Kirjoittaja T.O.M » Ke Joulukuu 8. 10:50:00 2004

Tuossa kuva noista omistani...
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Joulukuu 8. 11:23:03 2004

cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita :D
Eikai niitä nyt sentään kasaa tarvitse :) Ostaa vaikka tämän pois. Juuri joku myös kauppasi Passionfordin sivuilla 6 vaihteista suorakytkentä lootaa, vain 3750£.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Joulukuu 8. 13:27:37 2004

cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita :D
Mä oon saanu sellasen käsityksen, että kestäis semmoset 400-450 heppaa.

Ainakin Lontoonkielisessä viriviri lehdessä FastFordissa on esitelty useita 4x4 Cossuja yli 400 hepan vireessä ja vakio laatikolla. Eikä vissiin mitään isompia ongelmia ole ollut. Mutta tiedä sitä sitten...
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ke Joulukuu 8. 13:38:05 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita :D
Mä oon saanu sellasen käsityksen, että kestäis semmoset 400-450 heppaa.

Ainakin Lontoonkielisessä viriviri lehdessä FastFordissa on esitelty useita 4x4 Cossuja yli 400 hepan vireessä ja vakio laatikolla. Eikä vissiin mitään isompia ongelmia ole ollut. Mutta tiedä sitä sitten...

Eihän sitä ole pakko koko ajan vetää täysiä :wink:

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Ke Joulukuu 8. 14:16:48 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita :D
Mä oon saanu sellasen käsityksen, että kestäis semmoset 400-450 heppaa.

Ainakin Lontoonkielisessä viriviri lehdessä FastFordissa on esitelty useita 4x4 Cossuja yli 400 hepan vireessä ja vakio laatikolla. Eikä vissiin mitään isompia ongelmia ole ollut. Mutta tiedä sitä sitten...
Mun autossa taitaa olla nyt kolmas laatikko menossa. Omassa käytössä on ainakin vielä kestäny, ja on saanut välillä kenkääkin. Taishan tuo kyllä saaha ckollin aikanakin. Jos on tehoja niin pitää niitä silloin tällöin käyttääkki, auto tykkää.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 8. 14:18:51 2004

JRZ kirjoitti:
T.O.M kirjoitti:Accralite:t on myös ihan toimiva vaihtoehto...

Siistin näköiset ainakin... :wink:
Ihan samannäköiset kuin wisecot
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Joulukuu 8. 23:23:49 2004

siipicossu kirjoitti:Ihan samannäköiset kuin wisecot
Wisecoissa vaan ei oo noi venttiilinkolot tonne ihan reunaan asti. Jää kynnys ennen reunaa. Mutta muuten on kyllä ihan samannäköset..
Toyota Supra TT

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Joulukuu 9. 2:16:47 2004

Yrkesman kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita :D
Eikai niitä nyt sentään kasaa tarvitse :) Ostaa vaikka tämän pois. Juuri joku myös kauppasi Passionfordin sivuilla 6 vaihteista suorakytkentä lootaa, vain 3750£.
Mitäpä lienee toi Ebayn laatikko syönyt, kun ei edes Quaife tollaisia tehonkestoja lupaile MT75 tyyppisille suurennetuille laatikoille?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Joulukuu 9. 15:01:16 2004

SLEI kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita :D
Eikai niitä nyt sentään kasaa tarvitse :) Ostaa vaikka tämän pois. Juuri joku myös kauppasi Passionfordin sivuilla 6 vaihteista suorakytkentä lootaa, vain 3750£.
Mitäpä lienee toi Ebayn laatikko syönyt, kun ei edes Quaife tollaisia tehonkestoja lupaile MT75 tyyppisille suurennetuille laatikoille?
Köh Köh...Ebayhän se onkin...Kai siinä vähän on mielikuvistusta käytetty lukuja syötettäessä :wink:

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Joulukuu 9. 15:24:11 2004

http://www.wrc-cosworth.org/tech/drivet ... train.html
Tämmöinen kaveri löytyi noilta sivuilta: Pete Doughty, Nothingham, England. Phone: 01159 262073

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Joulukuu 9. 16:03:47 2004

T.O.M kirjoitti:Tuossa kuva noista omistani...
Tomppa mistä hommasit? Mun kautta olisit saanu kans... 8)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Viesti Kirjoittaja T.O.M » To Joulukuu 9. 21:19:34 2004

AkiS kirjoitti:
T.O.M kirjoitti:Tuossa kuva noista omistani...
Tomppa mistä hommasit? Mun kautta olisit saanu kans... 8)
Valtoseltahan nuo... on siitä jo aikaa !
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » To Joulukuu 9. 22:06:57 2004

AkiS kirjoitti:
T.O.M kirjoitti:Tuossa kuva noista omistani...
Tomppa mistä hommasit? Mun kautta olisit saanu kans... 8)
mihin hintaan? ja mitä kokoja..
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Joulukuu 10. 0:33:47 2004

Accralite on samat ku wisecot samasta paiksata..

laita Venolia

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Joulukuu 10. 1:03:35 2004

Mä istutin tollaset sierraan ja hyvin on kestäny. 8) :mrgreen:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Mäntä ja virittely neuvoja

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 10. 4:39:10 2004

Escocossu kirjoitti:Eli mitkä männät olis jerkevin ostaa???(autona cossu esco-93)

Olen kuulut että Wisecon männistä menis helmat suppuun(voi olla mutua :lol: )
Vai miten vakio männät kestää?
(pitäs alkaa ostaan osia valmiiksi jos sitä kesällä koneen nostais pois :wink: )
Eli hyviä vinkkejä virittelyyn kaivataan :oops: ???

Ja minkä laisia ahtopaineita vakio cossun kone kestää, että ei heti leviä..
Eiköhän ne veivit ensimmäisenä antaudu kossussa jos kierrättää sitä aikoo...

Ja ihan hyvä se helmansupistus on, kolkottaa mukavasti ja kompensoi helmoja levittävää emäntää... no joo, ot

Toisekseen, vakiokone vai 200tkm ajettu??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Joulukuu 10. 11:15:45 2004

Wiseco 91,6mm on suosituin
vahvempi ja edullisempi kuin vakiomäntä
poraus tuumamittainen = renkaat Sealed Power file-fit

Wiseco 92,0mm saa myös
sovellettu moneen Ford OHC ja Saab Turbo viritettyyn moottoriin
vielä edullisempi malli koska renkaat Wisecon omat file-fit

ARP pultit tietenkin veiveihin

-------------

Wisecoita on useassa tehokkaassa Cossussa

hajoamisista tai muusta ei ole kuulunut mitään

siispä varmaan kestää

--------------

paljon kiertävä cossu:

jakohihna vaihdettava usein

riittävän jäykät venttiilinjouset jotta ei tule värinöitä

öljykiertoon kannattaa satsata jos moottori kiertää paljon, isompi öljypohja on hyvä tehdä

parempi vielä esim ulkopuolinen pumppu tai kuivasumppu

kunnollinen huohotus

ARP kiertokangen pultit

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Re: Mäntä ja virittely neuvoja

Viesti Kirjoittaja T6 » Pe Joulukuu 10. 13:51:03 2004

PasiZ kirjoitti:
Escocossu kirjoitti:Eli mitkä männät olis jerkevin ostaa???(autona cossu esco-93)

Olen kuulut että Wisecon männistä menis helmat suppuun(voi olla mutua :lol: )
Vai miten vakio männät kestää?
(pitäs alkaa ostaan osia valmiiksi jos sitä kesällä koneen nostais pois :wink: )
Eli hyviä vinkkejä virittelyyn kaivataan :oops: ???

Ja minkä laisia ahtopaineita vakio cossun kone kestää, että ei heti leviä..
Eiköhän ne veivit ensimmäisenä antaudu kossussa jos kierrättää sitä aikoo...

Ja ihan hyvä se helmansupistus on, kolkottaa mukavasti ja kompensoi helmoja levittävää emäntää... no joo, ot

Toisekseen, vakiokone vai 200tkm ajettu??

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=veivit


Vakiokone on ja ajettu 200tkm. siksi siihen on myös tulossa täydellinen remontti :wink:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Mäntä ja virittely neuvoja

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Joulukuu 13. 9:50:57 2004

Escocossu kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
Escocossu kirjoitti:Eli mitkä männät olis jerkevin ostaa???(autona cossu esco-93)

Olen kuulut että Wisecon männistä menis helmat suppuun(voi olla mutua :lol: )
Vai miten vakio männät kestää?
(pitäs alkaa ostaan osia valmiiksi jos sitä kesällä koneen nostais pois :wink: )
Eli hyviä vinkkejä virittelyyn kaivataan :oops: ???

Ja minkä laisia ahtopaineita vakio cossun kone kestää, että ei heti leviä..
Eiköhän ne veivit ensimmäisenä antaudu kossussa jos kierrättää sitä aikoo...

Ja ihan hyvä se helmansupistus on, kolkottaa mukavasti ja kompensoi helmoja levittävää emäntää... no joo, ot

Toisekseen, vakiokone vai 200tkm ajettu??

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=veivit


Vakiokone on ja ajettu 200tkm. siksi siihen on myös tulossa täydellinen remontti :wink:
Hinta laatusuhteeltaan suosittelen wisecoa, hyvä ja edullinen mäntä.

EDIT: ja kuten tuosta topicista näit, kierrokset tappaa, enpä uskaltaisi yrittää edes yhdeksää, teos "How to power tune SOHC & Cosworth engines" muistaakseni esitteli jotain lukujakin noitten kestävyydestä, mutta pitäytyisin silti alle 8000 jos meinaa ajella vähän pitemmänkin matkan...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Syyskuu 23. 14:04:23 2006

Kertokaapa pojat mitä näistä kolmesta mäntä vaihtoehdosta laittaisitte ~200hv katuturbokoneeseen.

*Vakiot sorvatut
*p100 vakiot
*kuplan mahlet

Ja tarvis saada ylikoossa olevat männät, kun lohko vaatii poruun.

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Syyskuu 23. 15:40:35 2006

Ei mitään noista :lol:
+XXXhv

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Syyskuu 23. 15:48:59 2006

Sultzi kirjoitti:Kertokaapa pojat mitä näistä kolmesta mäntä vaihtoehdosta laittaisitte ~200hv katuturbokoneeseen.

*Vakiot sorvatut
*p100 vakiot
*kuplan mahlet

Ja tarvis saada ylikoossa olevat männät, kun lohko vaatii poruun.
Ei noista mitään voi oikeen suositella mutta jos ite tekisin tommosta 200hv turbokonetta niin laittaisin kuplan mahlet,ne kestää kyllä kevyesti sen. Mutta muista se että nälkä kasvaa syödessä,siks en ite aloittanu edes mitään jätemoottori prokkista vaan laitetaan sit alakerta kerralla kuntoon.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 23. 16:17:41 2006

Sultzi kirjoitti:Kertokaapa pojat mitä näistä kolmesta mäntä vaihtoehdosta laittaisitte ~200hv katuturbokoneeseen.

*Vakiot sorvatut
*p100 vakiot
*kuplan mahlet

Ja tarvis saada ylikoossa olevat männät, kun lohko vaatii poruun.
En laittaisi mitään em. männistä vaan AA Performance kupla männät 92mm. Pienet kiinalaiset on takonut ne ja Total seal männänrenkaiden kanssa kanssa ne saa täältäkin n. 300€. Männissä pitäisi olla laessa varaa venttiilikoloille ja Cossun kankien kanssa mäntien korkeampi versio pitäisi tulla lähelle dekkiä.

P100 männät on vaan tavallisia matalammat eli palotilan muoto huononee niillä, kevyesti keskeltä kupille sorvattu tavallinen on parempi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Syyskuu 23. 16:21:22 2006

onkos noi accraliten männät oikeen huipputasoa vai onko muuten vaan stanan kalliit, noin yleisesti siis???
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Syyskuu 23. 16:32:01 2006

SLEI kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Kertokaapa pojat mitä näistä kolmesta mäntä vaihtoehdosta laittaisitte ~200hv katuturbokoneeseen.

*Vakiot sorvatut
*p100 vakiot
*kuplan mahlet

Ja tarvis saada ylikoossa olevat männät, kun lohko vaatii poruun.
En laittaisi mitään em. männistä vaan AA Performance kupla männät 92mm. Pienet kiinalaiset on takonut ne ja Total seal männänrenkaiden kanssa kanssa ne saa täältäkin n. 300€. Männissä pitäisi olla laessa varaa venttiilikoloille ja Cossun kankien kanssa mäntien korkeampi versio pitäisi tulla lähelle dekkiä.
Saako noita semmoisella korkeudella, että olisi passeli f-kangille?

Edit: Ja mistä noita saa?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 23. 16:44:42 2006

"Saako noita semmoisella korkeudella, että olisi passeli f-kangille?

Edit: Ja mistä noita saa?"

Kupla mäntien korkeudet on 39,4 tai 39,6 ja 34,5mm eli lohkosta saa raapia aika paljon pois F-kangilla.
Ralli.net 'stä löysin joskus kauppiaan männille, numero hukassa taisi asua Kuusamossa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Syyskuu 23. 16:47:11 2006

Taitaa melkein olla halvin tapa ostaa vakio ylikoon männät ja sorvata keskelle pieni kuppi. Kun nuo kuplan männät tosiaan jää jotain 2mm dekistä ja se ei ole varmaan se paras keino laskea puristuksia. Nakutusherkkyyshän tuolla kasvaa? Vaikka MS tuleekin syttyä ja ruiskua ohjaamaan, niin vaara silti on?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 23. 20:14:11 2006

9,2 puristeiset männät lienee 41,6mm korkeat ja Cossun kanget on 1,5mm tavallisia pitemmät eli 39,x korkeiden mäntien kanssa ei tarvita kuin pieni lohkon oikaisu siivu pois tasosta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 24. 18:55:44 2006

Miksei noita 34.5 korkuisia voi käyttää saabin 134mm (vai 135?)pitkillä kiertokangilla, kankisuhde paranee huomattavasti sen lisäksi että tulee lähes lohkon tasalle.
Vai tekeekö se tästä jotenkin huonon, että ratkaisua käytetään myös jokkiksessa?

Lohkosta joutuu jostain kohdista hieman pirraamaan tavaraa pois, koska saabin alasilmukat on hieman ohc:n omia kookkaammat. Ainakin lautamäeltä saa laakereita, joilla Saabin kangen saa ohc:n akselille.
Jäsen #606

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Syyskuu 25. 13:47:58 2006

"Vai tekeekö se tästä jotenkin huonon, että ratkaisua käytetään myös jokkiksessa? "

Minulla ei ainakaan ole mitään Kupla+Saab osayhdistelmää vastaan, mutta Cossun kiertokankia käyttäessä tietää, että potentiaalia löytyy jos/kun nälkä kasvaa syödessä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

timo^
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 21. 13:56:17 2003
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja timo^ » Ti Syyskuu 26. 15:13:24 2006

Onkos kellään käytössä noita P100:sen mäntiä? Kokemuksia kestääkö ne mitään?
Ite menin semmoset laittamaan kun tarvi lohko porata ja halvalla piti saada :?
Sierroja

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 26. 20:13:04 2006

Kun cossun kankia käyttää niin kannattaa käyttää myös niitä cossun mäntiä.

kuplan mäntä+saabin kanki on taas suurinpiirtein samalla kestävyysasteella. (edit: keskenään)
Viimeksi muokannut olafu, Ke Syyskuu 27. 22:20:05 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Syyskuu 27. 10:34:35 2006

olafu kirjoitti:Kun cossun kankia käyttää niin kannattaa käyttää myös niitä cossun mäntiä.
OHC kansi + Cossu männät niin puristussuhde on aika 70-lukuinen 7,1-7,6 riippuen kummasta koneesta männät on.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Syyskuu 27. 10:59:06 2006

Oma kombinaatio on seuraava! Cossun alakerta+Ohc hattu. Lohkoa laskettu, mäntä tulee 0.5mm yli dekin. Jää palje-alueeksi n-ryhmän tiivisteellä ~0.8mm! 16satasen kansi 38cc palotiloilla. Puristus-suhteeksi tulee ~8.8:1.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Syyskuu 27. 16:53:14 2006

SLEI kirjoitti:
olafu kirjoitti:Kun cossun kankia käyttää niin kannattaa käyttää myös niitä cossun mäntiä.
OHC kansi + Cossu männät niin puristussuhde on aika 70-lukuinen 7,1-7,6 riippuen kummasta koneesta männät on.
Tuo probleema itelläkin on, mut koetetaan paikata sitä kovilla paineilla =D

Vastaa Viestiin