Ohjauspaineensäädin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Ohjauspaineensäädin

Viesti Kirjoittaja wili » Pe Tammikuu 14. 21:34:22 2005

missäs KE-jetissä toi ohjauspaineensäädin sijaitsee? mihin ne letkut tarkalleet ottaen siitä lähtee? Kellää kuvia siitä säätimestä ja paikoista mihin letkut menee?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Tammikuu 14. 21:38:37 2005

Tuo nelonen on ohjauspaineensäädin eikä siihen mitään letkuja mene:
http://www.covintechnical.pwp.blueyonde ... ejet-1.jpg

Muista, että KE-jetronic ei ole K-jetronic.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Pe Tammikuu 14. 21:44:06 2005

no mikäs toi 15 sitten on?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Pe Tammikuu 14. 21:55:32 2005

meinasin vaan että miten toi Perkele on saanut ton "BMW:n K-jetistä kuormitusrikastuksella varustettu ohjauspaineensäädin" (http://www.kesport.tk) sopimaan sitten tohon? että minkähän näkönen vekotin se on?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Tammikuu 14. 23:01:44 2005

15 on järjestelmän bensanpaineensäädin. Missään tuolla ei mainita KE-jetistä mitään...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Tammikuu 14. 23:07:53 2005

Tuolla enemmän juttua K-jetronicista:
http://www.stahlmotor.se/k-jetronic.html

Ohjauspaineensäädin on se numero 5 tuossa ensimmäisessä kuvassa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » La Tammikuu 15. 8:59:37 2005

Olikos se sitten niin, että KE ei tuota ohjauspaineensäädintä käytä kun järjestelmäpaine on ECU:n säädettävissä? Edellisen kuvan 5 on tosiaan K-jetissä kyseinen osa, yleensä pultattu kanteen tai lohkoon jossain vesiletkujen läheisyydessä.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » La Tammikuu 15. 19:41:33 2005

siinä on vissii käynyt Perkeleellä pieni kirjoitus/ymmärrys virhe.? Kun hän tarkoittaa tuolla ohjauspaineensäätimellä sitä lämmityskäytön säädintä mikä siejaitsee k-jetissä kannen ja imusarjan välissä...

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » La Tammikuu 15. 19:48:12 2005

http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php

ja noilla sivuillahan olevassa kuvassa lämmityskäytönsäädintä esittävä kappale on nimetty ohjauspaineensäätimeksi.

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Tammikuu 15. 23:18:53 2005

"lämmityskäytön säädin" = ohjauspaineensäädin. Onhan siinä paineeseen reagoiva osuuskin, eikä vain lämpöön.
Hessu, KE-jetissä boksi nimen omaan ohjaa ohjauspainetta, ei järjestelmäpainetta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 16. 1:32:31 2005

wili kirjoitti:http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php

ja noilla sivuillahan olevassa kuvassa lämmityskäytönsäädintä esittävä kappale on nimetty ohjauspaineensäätimeksi.
Autosi lienee XR3i jossa on K-jet. Linkki (1.) jonka laitoit, siinä auto on normi XR3i jossa siis myös K-jet, johon on asennettu BMW:n ohjauspaineensäädin josta on käytetty joskus muinoin virheellistä nimitystä lämmityskäytönsäädin. Ilm. siitä joht. että ko. laite pitää, myös, ohjauspaineen alhaisempana koneen ollessa kylmä-> rikkaampi seos. BMW:n säätimessä on alipaineliitäntä (toimiva) jolla saadaan teoriassa tarkempi seos. Tehoa se ei varsinaisesti tuo. Saabin turbo K-jetissä se toimii käänteisesti; ahtopaineilla rikastaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Su Tammikuu 16. 9:58:52 2005

eli tuolla BMW:n ohjauspaineensäätimellä pääsee hieman eroon tuosta k-jetin normaalista seoksen heittelystä? joka huomattiin myös tuota minun escoani penkitettäessä...

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Vastaa Viestiin