DOHC Sierran tyhjäkäyntivika...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
DOHC Sierran tyhjäkäyntivika...
Juu, olen käyttänyt hakutoimintoa! Mutta en löytänyt mitään joka minua lohduttaisi.
Eli vian kuvaus. Kuumana alkaa veulaamaan tyhjäkäyntiä josaain 400 ja 1000 välillä. Tipauttaa aina niin alas jotta meinaa sammua, muttei kuitenkaan. Kylmänä tätä ei tee. Ja myöskin kun sammutat auton ja paat uudestaan käymään niin hienosti käy tyhyjäkäyntiä, mutta kun pienenkin lenkin ajat ja pysäät valoihin taikka takas kotipihaan niin jo alkaa mahoton runkkaaminen. Päästöt on myös ihan viturallansa tyhjäkäynnillä.
Jotain puimista asiaan, kiitos?
Eli vian kuvaus. Kuumana alkaa veulaamaan tyhjäkäyntiä josaain 400 ja 1000 välillä. Tipauttaa aina niin alas jotta meinaa sammua, muttei kuitenkaan. Kylmänä tätä ei tee. Ja myöskin kun sammutat auton ja paat uudestaan käymään niin hienosti käy tyhyjäkäyntiä, mutta kun pienenkin lenkin ajat ja pysäät valoihin taikka takas kotipihaan niin jo alkaa mahoton runkkaaminen. Päästöt on myös ihan viturallansa tyhjäkäynnillä.
Jotain puimista asiaan, kiitos?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
DOHC ruisku on. Vituttaa hakata rahaa tollasiin käyttöautoihin. Tulpat, johdot ja pyörijä kansineen on vaihdettu täsä pari vuotta sitten. Ei kai se venttiili päästöihin vaikuta? Ja kai se vika ilmenisi myös kylmänä sekä aina?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Joo, tuttu vika. Se vaan oireilee eri tavalla. Nostaa kierroksia ylöspäin ja laskee normaaliin, kun nyt niinku tippuu.ixuz kirjoitti:Tarkistappa pakosarjan alla oleva huohotin putki.Siinä on yksi liitos tehty kumisella putkenpätkällä. Jos siinä on reikä, todennäköisesti on, niin tyhjäkäynti ailahtelee. Mulla ainakin joskus oli tämmönen vika. Samoin yhden kaverin dohcissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 611
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003
Oma cosa teki samaa. Otin tyhjäkäyntiventtiilin liittimen irti, niin kierrokset tippu n.500:taan. Säädin ne hieman ylemmäs, n.850, ja sit liitin takas. Ei oo enää "hummaillu".
Ilmeisesti kierrokset laskee liian alas, ja tuo vena puuttuu siihen, nostaa kierroksia kun luulee että sammuu, sit antaa taas laskeutua normaalikierroksille, eli liian alas. Siitähän se sit taas lähtee.
Autodatasta : "Ota irti joutokäyntinopeuden ohjausventtiilin moninapaliitin. Säädä perusjoutokäyntinopeus arvoon 800-850rpm. Kytke joutokäyntinopeuden ohjausventtiilin moninapaliitin takaisin."
Korjatkaa, jos olen väärässä.
Ilmeisesti kierrokset laskee liian alas, ja tuo vena puuttuu siihen, nostaa kierroksia kun luulee että sammuu, sit antaa taas laskeutua normaalikierroksille, eli liian alas. Siitähän se sit taas lähtee.
Autodatasta : "Ota irti joutokäyntinopeuden ohjausventtiilin moninapaliitin. Säädä perusjoutokäyntinopeus arvoon 800-850rpm. Kytke joutokäyntinopeuden ohjausventtiilin moninapaliitin takaisin."
Korjatkaa, jos olen väärässä.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
DOHC Sierassa vaan ei voi säätää mitään, vaan boxi tekee kaiken. Näin ollen kun nyppäät venttiilin johdon irti, niin auto sammuu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mulle ilmeni samanlainen ihme tyhjäkäyntikierrosten soutaminen nyt kun vaihdoin uuden lambda-anturin pimenneen tilalle.
Näitä erinäköisiä versioita tyhjäkäynnin vioista on ollu kyllä riittämiin.
Ainoastaan nyt kun oli labda-anturi paskana ja kävi jumalattoman rikkaalla soosilla ,niin ei ollu tyhjäkäynnissä pienintäkään ongelmaa
Päästöistä en sen enempää tiedä ,kuin että seosmittari näyttää siinä vihreiden ja rikkaiden punasten rajalla olevan ,kunnes boxi alkaa säätää seosta laihemmalle ja sitten alkaa se perkeleen kiekkojen aaltoilu
Auto ei kumminkaan ihan sammu. Täytyypi koittaa tota perusjoutokäynnin säätöä ja sit tyhjäkäyntivenan liitin irti ,jos se toimii tossa dohcissa tolleen
Vai voiko sen koko tyhjäkäyntivenan hylätä ja säätää vaan se perusjoutokäynti sopivaksi.
Ja sit vielä tosta seosmittarista sen verran ,et nyt kun kone käy mittarin mukaan ok lambda-arvoilla ,niin onko se verrannollinen HC päästöihin mitenkä hyvin. Oli ennen uutta lambdaa yli 1100 HC (ei-kattipeli )
Vinkit on tervetulleita tohon seilaamiseen ,et sais ton katastettua ja seisontaan pois mielestä.
Näitä erinäköisiä versioita tyhjäkäynnin vioista on ollu kyllä riittämiin.
Ainoastaan nyt kun oli labda-anturi paskana ja kävi jumalattoman rikkaalla soosilla ,niin ei ollu tyhjäkäynnissä pienintäkään ongelmaa

Päästöistä en sen enempää tiedä ,kuin että seosmittari näyttää siinä vihreiden ja rikkaiden punasten rajalla olevan ,kunnes boxi alkaa säätää seosta laihemmalle ja sitten alkaa se perkeleen kiekkojen aaltoilu

Auto ei kumminkaan ihan sammu. Täytyypi koittaa tota perusjoutokäynnin säätöä ja sit tyhjäkäyntivenan liitin irti ,jos se toimii tossa dohcissa tolleen

Ja sit vielä tosta seosmittarista sen verran ,et nyt kun kone käy mittarin mukaan ok lambda-arvoilla ,niin onko se verrannollinen HC päästöihin mitenkä hyvin. Oli ennen uutta lambdaa yli 1100 HC (ei-kattipeli )
Vinkit on tervetulleita tohon seilaamiseen ,et sais ton katastettua ja seisontaan pois mielestä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Nyt ei kiekat heittele. Perustyhjäkäynnin säätöruuvi on tehtaalla laitettu yhteen asentoon ja mitään säätömahista ei ole ruuvin toisella puolella ole normaalein konstein.
Ihan tasanen kanta paisto reijän sisällä.
papukaijoilla sai onneks yläpuolelta survottua väkisin sitä hiukan aukipäin ja se autto ongelmaan.
Tosi tyhmää laittaa sinne tommonen sokea säätöruuvi. Kyllähän se ruuvi ja kaasuvivun puoli vuosikymmenten saatossa myös kuluu hiukan ja tehtaan säätöarvo muuttuu sen mukana.
Ihan tasanen kanta paisto reijän sisällä.
papukaijoilla sai onneks yläpuolelta survottua väkisin sitä hiukan aukipäin ja se autto ongelmaan.
Tosi tyhmää laittaa sinne tommonen sokea säätöruuvi. Kyllähän se ruuvi ja kaasuvivun puoli vuosikymmenten saatossa myös kuluu hiukan ja tehtaan säätöarvo muuttuu sen mukana.
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
- Paikkakunta: Pori
Re: DOHC Sierran tyhjäkäyntivika...
Oletko saanut ongelman ratkaistua? Omassa käyttökatiskassa nimittäin on ruvennut samaa vaivaa esiintymään.MouTine kirjoitti:Eli vian kuvaus. Kuumana alkaa veulaamaan tyhjäkäyntiä josaain 400 ja 1000 välillä. Tipauttaa aina niin alas jotta meinaa sammua, muttei kuitenkaan. Kylmänä tätä ei tee. Ja myöskin kun sammutat auton ja paat uudestaan käymään niin hienosti käy tyhyjäkäyntiä, mutta kun pienenkin lenkin ajat ja pysäät valoihin taikka takas kotipihaan niin jo alkaa mahoton runkkaaminen. Päästöt on myös ihan viturallansa tyhjäkäynnillä.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: DOHC Sierran tyhjäkäyntivika...
Heh... Joo, oon tosiaan. Auton tyhjäkäynti ja koko käytös muuttui kun laittoi jaon kohdalleen (kolme hammasta), uuden lambdan ja maadoitti boxin kunnolla. Että sellanen pikku säätö auttoi pikku vikaan.jonno kirjoitti:Oletko saanut ongelman ratkaistua? Omassa käyttökatiskassa nimittäin on ruvennut samaa vaivaa esiintymään.MouTine kirjoitti:Eli vian kuvaus. Kuumana alkaa veulaamaan tyhjäkäyntiä josaain 400 ja 1000 välillä. Tipauttaa aina niin alas jotta meinaa sammua, muttei kuitenkaan. Kylmänä tätä ei tee. Ja myöskin kun sammutat auton ja paat uudestaan käymään niin hienosti käy tyhyjäkäyntiä, mutta kun pienenkin lenkin ajat ja pysäät valoihin taikka takas kotipihaan niin jo alkaa mahoton runkkaaminen. Päästöt on myös ihan viturallansa tyhjäkäynnillä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Mennäämpäs aiheella ratsastaen...
Elikkä, potilas olis toi -90 DOHC sirra ruisku ja tyhjäkäynti on n.1500r/min.Sen alle ei suostu laskemaan... Vastaa kaasuun hyvin laskee kiekat nätisti tuohon 1500 takas, mut ei kirveelläkään alle (en nyt ihan kirvestä kokeillut
)
Mut siis, lisäilmaventtiili vaihtui uuteen ja se tiputti n.500r/min pois.Ilmanpuhdistaja on suht uus ja siitäkin ilmasin pölyt pois.Kaaluläpän asennontunnistajaa koitin herkistellä, ei vaikutusta kun ylöspäin pikkasen...
Tulpat on varmaan 3-5 kertaan kastuneet ja ajettu 4-5kk pätkäajoa eli n.100m korkeintaan kerralla ja takas talliin.Käymään lähtee kun vähän avainta näyttää...
Käytin tänäpä koneen kuumaks, eli vedet kiersi ja lefti pyöris 4-5 eri otteeseen....
Tuossa nyt vissiin tärekimmät mitä muistan et on kokeiltu ja tehty.
Niin juu ja johdot lukuunottamatta puolan johtoa ovat uudet, pyörijä ja kansi kans.Tulpatkin muuten mut tosiaan kastuneet muutaman kerran...Voipi tietty olla että lampdakin ottanut nokkiinsa kun kerran tulpatkin muutaman kerran kastuneet...

Elikkä, potilas olis toi -90 DOHC sirra ruisku ja tyhjäkäynti on n.1500r/min.Sen alle ei suostu laskemaan... Vastaa kaasuun hyvin laskee kiekat nätisti tuohon 1500 takas, mut ei kirveelläkään alle (en nyt ihan kirvestä kokeillut

Mut siis, lisäilmaventtiili vaihtui uuteen ja se tiputti n.500r/min pois.Ilmanpuhdistaja on suht uus ja siitäkin ilmasin pölyt pois.Kaaluläpän asennontunnistajaa koitin herkistellä, ei vaikutusta kun ylöspäin pikkasen...
Tulpat on varmaan 3-5 kertaan kastuneet ja ajettu 4-5kk pätkäajoa eli n.100m korkeintaan kerralla ja takas talliin.Käymään lähtee kun vähän avainta näyttää...
Käytin tänäpä koneen kuumaks, eli vedet kiersi ja lefti pyöris 4-5 eri otteeseen....
Tuossa nyt vissiin tärekimmät mitä muistan et on kokeiltu ja tehty.
Niin juu ja johdot lukuunottamatta puolan johtoa ovat uudet, pyörijä ja kansi kans.Tulpatkin muuten mut tosiaan kastuneet muutaman kerran...Voipi tietty olla että lampdakin ottanut nokkiinsa kun kerran tulpatkin muutaman kerran kastuneet...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Ville K kirjoitti:vaikuttas imuvuodolta. Katsoppas kaasuläppäkotelon alapuolelta, siellä on yks tulpattu alipainelähtö, jossa on siis vain kumitutti tulppana, se on yleensä halki ja alkaa jossain vaiheessa vuotaa, nostaa kierrokset juurikin kuvaamallasi tavalla.
Ok.Tarviipa huomenna tutkia...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Joo, oli tulppa halki ja teippasin sen tiiviiks, mut ei auttanut.
Taitaa olla jarrutehostimessa toi vika.Kun painaa jarrua auton käydessä niin kierrokset nousee n.500-700r/min.
Perjantaa haen uuden tehostajan niin joskos sitten toimeis...
Taitaa olla jarrutehostimessa toi vika.Kun painaa jarrua auton käydessä niin kierrokset nousee n.500-700r/min.
Perjantaa haen uuden tehostajan niin joskos sitten toimeis...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
samiharju kirjoitti:pakko kommentoida vaikka offtopiciksi menee:
jos tyhjäkäynnillä pakokaasuarvot on päin persettä on turha syyttää lambdaa, koska lambda säätää vasta kierroksilla. jos taas tyhjäkäynnillä kaikki hyvin mutta kierroksilla päin aunusta voi silloin syyttää lambdaa..
Niin siis en tiiä onko pakokaasuarvot päin persettä vaiko ei, mut tyhjäkäynti on n.1500r/min.Tuli vaan mieleen että eikös sekin voi tuohon vaikuttaa???Saatan olla väärässäkin, mutta tuli mieleen.
Ja sitten asiaan...Vaihdoin toisen jarrutehostimen ja siihen ehjän sen tiivisteen pääsylkyn väliin.Jarrupoljin tuntuu paremmalta ja kiekat ei lähe mittarin mukaan nousemaan, mutta korvakuulolla nousee ja jos oikeen niinkun pumppaa jarrua niin sitten nousee enempi, eli vissiin on tehoistaja paskana?
Oikeen muuta en enää keksi.
Vanhalla lisäilmaventiilillä vissiin vahingossa meni kiekat kerran kaks normiksi kerran kaks sen jälkeen kun otti sen irti ja rasvas.Mut heti kun sammutti niin kierrokset taas nousi sinne 2000r/min.Tällä uudella jää 1500r/min.
Tiiä sitten vaikuttaako toi asiaan kun ei ole kunnon tiivistettä tuossa lisäilamanturassa vaan ns.tiivistesilikoonia.Haen perjantaina tiivistepaperia ja teen siitä tiivisteet sekä tuohon että kaasuläppäkotelon ja imusarjan väliin.
Mut tyhjäkäynnin ei vissiin kuulu nousta mahottomasti vaikka kuinka jarrua pumppaa, eli sinällään uskon että kummatkin tehostajat on rikki...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mulla ainakin oli rikkinäisellä lambdalla tyhjäkäyntipäästöt moninkertaisesti liian rikkaat ja uudella lambdalla ok.samiharju kirjoitti:pakko kommentoida vaikka offtopiciksi menee:
jos tyhjäkäynnillä pakokaasuarvot on päin persettä on turha syyttää lambdaa, koska lambda säätää vasta kierroksilla. jos taas tyhjäkäynnillä kaikki hyvin mutta kierroksilla päin aunusta voi silloin syyttää lambdaa..
-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
Niin oli miullakin, tyhjäkäynnillä ihan liian korkeet ja kierroksilla just rajoissa. Uus lambda korjas asian.KtK kirjoitti:Mulla ainakin oli rikkinäisellä lambdalla tyhjäkäyntipäästöt moninkertaisesti liian rikkaat ja uudella lambdalla ok.samiharju kirjoitti:pakko kommentoida vaikka offtopiciksi menee:
jos tyhjäkäynnillä pakokaasuarvot on päin persettä on turha syyttää lambdaa, koska lambda säätää vasta kierroksilla. jos taas tyhjäkäynnillä kaikki hyvin mutta kierroksilla päin aunusta voi silloin syyttää lambdaa..
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
tuo taitaa olla mulla tossa vikana, esim. valoihin ku tulee ja jarruttaa vähän voimakkaammin niin kierrokset tippuu 500 rpm ja alkaa seilaamaan sitte siinä 1000 - 500 välilläsamiharju kirjoitti:oothan tarkistanut sen jarrutehostimelle menevän putken lähtökohdan imusarjasta, se on klassinen vuotokohta.

-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
samiharju kirjoitti:oothan tarkistanut sen jarrutehostimelle menevän putken lähtökohdan imusarjasta, se on klassinen vuotokohta.
Tuo linja on aivan uusi.Tosin ei varma jotta ei vuotiais, mutta aika kumma...Enempi uskon, että kaks vanhaa tehostinta falskaa...Muuta ei tule enää itellä mieleen...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Corleone kirjoitti:Tehostimen saa korjattua cvh:n venttiilinvarren kumilla...
Itse en ole korjannut mutta korjattuja olen nähnyt useamman ja toimivat.
Noh, itte en enää noita kahta rukaa mihinkään suuntaan vaan laitan huomenna uuden niin johan on kumma ellei rupee toimiin...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Fullspeed kirjoitti:Sehän nyt sinänsä ei oo kummallista jos kierrosluku vähän muuttuu jarrua polkiessa, sehän antaa koneelle lisäilmaa. Mm. seoksista sitten riippuu, kuinka paljon se kierroksia muuttaa ja vieläpä että mihin suuntaan.
No joo, ymmärrän että pikkasen muuttuu, muttakun n.400rpm/ min nostaa niin se on kyllä liikaa...Noh huomenna selkii...
Ja ei olekaan enää muusta toi kiinni kun jarruttaessa.Muuten käy suunnilleen normaalisti.Kiekkamittari heittää heti alkuun n.700rpm/ min.
Kun laittaa pelkästään virrat päälle niin n.700 nousee heti...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Noh, joo...Parani se tyhjäkäynti ja ei enää ota jarrustakaan nokkiinksa, kun vaihto uuden tehostajan, mutta pääsyyllinen taitaa löytyä kun ottaa jaon auki... 

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Voi vitun prekele
Nyt ruppee loppuun järki tuon sirran kaa...Joutusin ottamaan imusarjan irti kun piti vaihtaa sinne tiiviste niin eipä enää löydä tyhjäkäyntiä kohdalle
Maanantai oli samantapaista ongelmaa, mut se ratkes siten, kun ajon n.30km ilman sitä hiilipanokselle menevää letkua, mut nyt ei tunnu auttavan mikään
Vaihdoin ne letkut toisin päin, eli mikä tulee bensatankista niin laitoin siihen sen letkun mistä ei mene ilmaa läpi (joku plotti on siinä letkussa) ja sen mistä onnistuu puhaltaan ilmaa niin imusarjalle...No se käy mut kiekat on n.1050rpm/min
Nyt letkut toisinpäin niin käy just ja just 400rpm/min.
Tuli mieleen, että oliskohan se map:pi mennyt rikki?Mahtaakos tuota onnistuu mitenkään testaan?

Nyt ruppee loppuun järki tuon sirran kaa...Joutusin ottamaan imusarjan irti kun piti vaihtaa sinne tiiviste niin eipä enää löydä tyhjäkäyntiä kohdalle

Maanantai oli samantapaista ongelmaa, mut se ratkes siten, kun ajon n.30km ilman sitä hiilipanokselle menevää letkua, mut nyt ei tunnu auttavan mikään

Vaihdoin ne letkut toisin päin, eli mikä tulee bensatankista niin laitoin siihen sen letkun mistä ei mene ilmaa läpi (joku plotti on siinä letkussa) ja sen mistä onnistuu puhaltaan ilmaa niin imusarjalle...No se käy mut kiekat on n.1050rpm/min
Nyt letkut toisinpäin niin käy just ja just 400rpm/min.
Tuli mieleen, että oliskohan se map:pi mennyt rikki?Mahtaakos tuota onnistuu mitenkään testaan?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
taitaa vuotaa imusarjan välistä. suihkuttele jarrucleneriä sinne tiivisteen juureen niin kierrokset nousee jos on vuoto onkelmaaDokki-90 kirjoitti:Voi vitun prekele![]()
Nyt ruppee loppuun järki tuon sirran kaa...Joutusin ottamaan imusarjan irti kun piti vaihtaa sinne tiiviste niin eipä enää löydä tyhjäkäyntiä kohdalle![]()
Maanantai oli samantapaista ongelmaa, mut se ratkes siten, kun ajon n.30km ilman sitä hiilipanokselle menevää letkua, mut nyt ei tunnu auttavan mikään![]()
Vaihdoin ne letkut toisin päin, eli mikä tulee bensatankista niin laitoin siihen sen letkun mistä ei mene ilmaa läpi (joku plotti on siinä letkussa) ja sen mistä onnistuu puhaltaan ilmaa niin imusarjalle...No se käy mut kiekat on n.1050rpm/min
Nyt letkut toisinpäin niin käy just ja just 400rpm/min.
Tuli mieleen, että oliskohan se map:pi mennyt rikki?Mahtaakos tuota onnistuu mitenkään testaan?
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Mikitic kirjoitti:taitaa vuotaa imusarjan välistä. suihkuttele jarrucleneriä sinne tiivisteen juureen niin kierrokset nousee jos on vuoto onkelmaaDokki-90 kirjoitti:Voi vitun prekele![]()
Nyt ruppee loppuun järki tuon sirran kaa...Joutusin ottamaan imusarjan irti kun piti vaihtaa sinne tiiviste niin eipä enää löydä tyhjäkäyntiä kohdalle![]()
Maanantai oli samantapaista ongelmaa, mut se ratkes siten, kun ajon n.30km ilman sitä hiilipanokselle menevää letkua, mut nyt ei tunnu auttavan mikään![]()
Vaihdoin ne letkut toisin päin, eli mikä tulee bensatankista niin laitoin siihen sen letkun mistä ei mene ilmaa läpi (joku plotti on siinä letkussa) ja sen mistä onnistuu puhaltaan ilmaa niin imusarjalle...No se käy mut kiekat on n.1050rpm/min
Nyt letkut toisinpäin niin käy just ja just 400rpm/min.
Tuli mieleen, että oliskohan se map:pi mennyt rikki?Mahtaakos tuota onnistuu mitenkään testaan?
Se vuosi sieltä ja siks vaihoin sen tiivisteen.Ja teki kierrokset ihan toisinpäin kun ainetta suihkittiin eli laskivat.Kun se vuosi niin kävi tasasesti 800rpm/min.Ei
leijannut eikä mitään.Ei tosin nytkään leijaa...
Se ketä noita pakokaasuja nyt otti niin kyl sanos, et ei niillä letkuilla mitkä menee siihen hiilipanokseen ole mitään väliä kumminpäin menee, mut ainakin se nyt tyhjäkäyntiin tuntuu vaikuttavan...
Mut tarvii huomeen koittaa uudestaan ruiskutella ja kattoo ennen kun lähtee ottaa päästöi...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Heh...Selkishän tän sirran tyhjäkäynti ongelma...Oli uus lisäilmaventtiili sökö/ jumissa.En viitsinyt ruveta sitä tutkiin kun takuuna saa viedä takas niin saapahan vähän rahaa takaspäinkin...Vanhassa ollutkaan vikaa..Se olikin se huohotinputken alakumiletku kun oli syyllinen...Mut nyt pelittää 

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349