garret t35 turbon ja downpipen laippa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

garret t35 turbon ja downpipen laippa

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Huhtikuu 22. 19:33:34 2005

paljonkos escortti coswortin T35 ahtimen downpipen laipan kolmen pultinreiän välinen etäisyys on? eli kun pitäisi tehdä uusi laippa 3 tuuman reiälle, ja tarttisi piirtää cadilla kuva.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Pe Huhtikuu 22. 19:56:46 2005

En nyt noista laipoista tiä, että mikä on mikä, mutta olisko se tommonen?

Kuva

Taitaa tommosia viä pari löytyä jos on tarvetta. (siis jos se on tommonen)
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Huhtikuu 22. 20:00:45 2005

Vanhasta laipastakin saa sorvaamalla passelin.
Taitaa tuo 95mm pitää paikkaansa äkkiä katottuna.
Tässähän se menee...

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Huhtikuu 22. 20:16:38 2005

joo, vanhasta saisi tehtyä kyllä, mutta ongelmana onkin ettei siellä pysty laippaa muuttamaan, mihin auton saan laitettavaksi, ja aikaa on vain yksi ilta kun pääsee tekemään ennen ahveniston ratapäiviä. joten pitää tehdä uus laippa että on kaikki valmiina.

ja kiitoksia mitoista, aika sopivansuuntaiselta kuulostaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Huhtikuu 22. 21:11:17 2005

Millanen laippa sopii T4 ahtimeen? Onko se samanlainen kuin T35:ssa?

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Huhtikuu 22. 21:19:29 2005

Yrkesman kirjoitti:Millanen laippa sopii T4 ahtimeen? Onko se samanlainen kuin T35:ssa?
Eikös se ollu T4

mulla on ylimääräsenä yks tollanen kans minkä lalli69 mainitsi.. :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Huhtikuu 22. 21:23:14 2005

Huomenna pitäis sovittaa tämmösiä omaan autoon:

http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1628.JPG
http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1635.JPG
http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1636.JPG

On mulla alkuperänen putki tallella, joten saan siitä laipan jos tuo ei sovi (en tullut sitä tänään mitanneeksi...). Tosin se alkuperänen laippa on paska rautaa ja toi putki on rosteria :roll:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Huhtikuu 22. 21:28:44 2005

mulla tulee kolmentuuman putken ja turbonlaipan väliin löijätty kuparisormus tiivisteeksi/sovitteeksi. kyllä pitäisi pysyä kaasut sisällä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Huhtikuu 22. 21:46:02 2005

Hectori kirjoitti:mulla tulee kolmentuuman putken ja turbonlaipan väliin löijätty kuparisormus tiivisteeksi/sovitteeksi. kyllä pitäisi pysyä kaasut sisällä.
Mulla on mustasta raudasta sorvattu laippa sopivaksi tohon hukkikseen,josta alkaa 3" rosterirööri,rauta vasten rautaa,eikä vuoda mistään.Istuukin kyllä tohon lähtöön maukkaasti.Kuva.
#446

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Huhtikuu 22. 22:07:38 2005

JRZ kirjoitti: Mulla on mustasta raudasta sorvattu laippa sopivaksi tohon hukkikseen,josta alkaa 3" rosterirööri,rauta vasten rautaa,eikä vuoda mistään.Istuukin kyllä tohon lähtöön maukkaasti.Kuva.
istuu kyllä nätisti toi putki. mulla tulee hieman erityyppisesti toi putki. se lähtee ihan alusta asti 3" putkella, ja kuparisormuksella sovitetaan se itse turbiinin pakoaukkoon. metalli metalliin riittäisi muuten ihan ok kyllä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Huhtikuu 22. 22:13:33 2005

Yrkesman kirjoitti:Huomenna pitäis sovittaa tämmösiä omaan autoon:

http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1628.JPG
http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1635.JPG
http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1636.JPG

On mulla alkuperänen putki tallella, joten saan siitä laipan jos tuo ei sovi (en tullut sitä tänään mitanneeksi...). Tosin se alkuperänen laippa on paska rautaa ja toi putki on rosteria :roll:
Miten mongoosen putki on noin ruostunut :shock: sehän on rosteria.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Huhtikuu 22. 22:16:44 2005

cossuesco kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Huomenna pitäis sovittaa tämmösiä omaan autoon:

http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1628.JPG
http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1635.JPG
http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1636.JPG

On mulla alkuperänen putki tallella, joten saan siitä laipan jos tuo ei sovi (en tullut sitä tänään mitanneeksi...). Tosin se alkuperänen laippa on paska rautaa ja toi putki on rosteria :roll:
Miten mongoosen putki on noin ruostunut :shock: sehän on rosteria.
Jaa-a :roll: Milläköhän on englannin pojat sitä hitsannu...Sitä on siis modattu kuulemma T4 ahdinta ja 2wd pakosarjaa varten.

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Pe Huhtikuu 22. 22:56:38 2005

cossuesco kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Huomenna pitäis sovittaa tämmösiä omaan autoon:

http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1628.JPG
http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1635.JPG
http://www.saunalahti.fi/~jatuomo/Esco/ ... G_1636.JPG

On mulla alkuperänen putki tallella, joten saan siitä laipan jos tuo ei sovi (en tullut sitä tänään mitanneeksi...). Tosin se alkuperänen laippa on paska rautaa ja toi putki on rosteria :roll:
Miten mongoosen putki on noin ruostunut :shock: sehän on rosteria.
yhtä kliseinen kuin ruosteeton rst ;)
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Huhtikuu 26. 12:06:33 2005

eli jatketaanpas aihetta hieman. mikä on turbiinipesän pakoaukon reiän koko? eli se reikä mistä savut lähtee downpipeä pitkin ulos.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Huhtikuu 26. 21:29:32 2005

se on vingutettavissa n. 68milliin niin, ettei tiivistävään kartiopintaan tarvitse kajota

Edit: niin alkuperäistä en tiedä, kun tuon oon vinguttanut, mut arvaus 63mm voi olla lähellä?
Tässähän se menee...

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Huhtikuu 26. 22:29:22 2005

Jahman kirjoitti:se on vingutettavissa n. 68milliin niin, ettei tiivistävään kartiopintaan tarvitse kajota

Edit: niin alkuperäistä en tiedä, kun tuon oon vinguttanut, mut arvaus 63mm voi olla lähellä?
jep, kiitoksia. noilla me saadaan jo tehtyä tiivistesormus 3" putken ja ton turbiinikotelon tiivistepinnan väliin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin