hyvä cruise mondeoon

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

hyvä cruise mondeoon

Viesti Kirjoittaja cologne » Ke Huhtikuu 27. 9:11:37 2005

Litoenin ad300 olis kohtuu edulinen mutta liekkö hyvä ?
Onko muita ehdotuksia ?
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Huhtikuu 27. 20:06:03 2005

eikö siihen saa alkuperästä varustetta?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: hyvä cruise mondeoon

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Huhtikuu 28. 12:33:16 2005

cologne kirjoitti:Litoenin ad300 olis kohtuu edulinen mutta liekkö hyvä ?
Onko muita ehdotuksia ?
Kokemuksesta sanoisin että unohda noi halvat vakionopeussäätimet.
Itselleni meinasi tulla tuollainen kalliiksi kun tuli Mondeoon mystinen vika ja vikaa etsittiin pitkään. Viimeksi määrittelin vian hapettuneisiin jälkiasennusvakionopeussäätimen liittimiin. Asensin johdot uusiksi siten kuin niiden olisi pitänyt alunperinkin olla ja tuo mystinen sammuiluvika poistui. Oli muuten jälkiasennettu ammattiliikkeessä, joskaan ei voortilla :shock:

Muutenkin toiminta oli hieman epämääräistä.

Maksa enemmän ja osta orkkissysteemi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Toukokuu 15. 22:21:06 2006

nostellaas vanhaa.

ostin äsken -99 td mondeon, onko kukaan jälkiasentanut tuollaiseen cruisea? hintoja / asennusvinkkejä ja kokemuksia kitoos.. :-)

Viikinki
Viestit: 58
Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Viikinki » Ma Toukokuu 15. 23:30:47 2006

kaverille laitettiin tosin avensikseen tuollainen Liteonin ad300 ja toimii ihan törkeen hyvin ei häpeä alkuperäiselle yhtään

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Toukokuu 16. 17:29:20 2006

millane homma oli asentaa ja mitä maksoi?

Viikinki
Viestit: 58
Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Viikinki » Ti Toukokuu 16. 18:20:25 2006

vakkari makso 130€ suoraan kahalta mukaan tuli kytkinpoljinkatk. ja induktiivinen nopeusanturi joka asennettin vetoakseliin, sähköt yksikölle kykinpoljinkatkaisimen kautta ja ajoon. ko mallihan ei sisällä ollenkaan niitä vittumaisia dippi katkaisijoita kuten esim rostra, vaan se ottaa asetukset suoraan ajossa, vauhtia 80 km/h ja tökkää nappia nin se haistaa pulssit ja muut ja toimii hyvin. En muista olivatko kaikki 300 mallit alipaine toimisia mutta tuo joka asennettin oli ainakin. Niin ja tämä kaikki noin 2v sitten ja säädin toimii vieläkin.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Toukokuu 17. 9:42:20 2006

no lisää hämmennetään soppaa. Pitäis kans saada tuohon mondeoon cruise, kun vanhassakin oli. Oliskos tuosta Waecosta kokemuksia ?
http://www.waeco.com/en/298_452.php

Vanhassa montsussa oli myös jälkiasennus, joka tehty Ford liikkeessä uutena, malli oli VDO ja toimi, kunnes...
Olivat ottaneet nopeussignaalin laatikolta ryöstöliittimellä.

Noh, ihmettelin kerran kun cruisattiin alko tuuli suhisemaan kovempaa ja kuopat rytkyttämää. Oli nostanut pikkuhiljaa nopeuden 150:een, kun tuo signaali häipyi.

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Viikinki
Viestit: 58
Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Viikinki » Ke Toukokuu 17. 18:20:09 2006

Oman kokemuksen perusteella sanoisin että kannattaa hankkia alipainetoiminen vakkari toimii taatusti paremmin kuin sähköinen.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 17. 19:16:54 2006

Viikinki kirjoitti:Oman kokemuksen perusteella sanoisin että kannattaa hankkia alipainetoiminen vakkari toimii taatusti paremmin kuin sähköinen.
miten se toimii ahdetussa?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Toukokuu 17. 19:51:08 2006

Sille on oma pumppunsa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 17. 22:03:44 2006

on toki juu. mut kun koko laite on mulle entuudestaan tuntematon niin jotenki ajattelin.. ääh ei ajatella liikaa :-)

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » To Toukokuu 18. 9:45:50 2006

kerronpa kokemuksia minäkin,
fiestassa ('98) on ollu uudesta alipaine-rostra, alkanu viimevuosina hiukka nykimää, eli säätö ei ole enää niin tasasta kuin uutena.
Muuten pelannu hyvin vaikka liitännät tehty ryöstöliittimillä.
Ja se alipainehomma on tosi huono mäkisellä osuudella, ylämäessä häipyy ensin alipaine kun laite pistää vetoa lisää ja sitten ei jäljelläoleva paine riitä enää lisäykseen, joten vauhti akaa hyytyä mäessä, esim Turun uuden moottoritien mäissä.

Escossa ('00) oli sähkö-rostra, toimi hyvin kun sen säätäviiksi oli vaihdettu, oli joku juotosvika joka ilmeni kylmällä/kostealla

Focusissa (4v-autom) on kanssa sähkö-Rostra, toimii kohtuullisesti langattolalla ohjaimella joka on ratissa, paitsi että joskun putoaa päältä koknaan kun yrittää resumea.
Ylämäissä se on varsin hauska, Turun motarin mäissä kun laatikko ei heti ala kelata pientä sisään jotta vauhti säilyisi, vekotin painaa lisää kaasua kunnes tulee kick-down kakkoselle (sis 120 lähtövauhdista), ja sit kelataan taas muutkin vaihteet läpi. Johtuu osin ton 1.6 konee huonosta(korkealla olevasta) vääntökäyrästä.

kaikissa Rostrissa on ollu kytkentä moottoriin, joten jos heittää vaihteen vapaalle, ei kierrokset karkaa, siellä on vissiin joku esiasetettu raja nousulle joka joskus alamäkikiihdytysessä tulee esiin, kun vekotin puto pois samasta syystä.

haittana noissa on ettei mistää löydy säätöohjeita, kannen alla on 10 dip-kitkimen rivi josta varmaan v is valita sitä sun tätä.

overboost
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Heinäkuu 2. 21:46:53 2004
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost » To Toukokuu 18. 20:59:58 2006

Laitoin pari vuotta sitten alkuperäisen vakkarin -00 mondeoon. Helppo homma. Ratti ja airbag vaihtoon. Jarrupolkimen katkaisin vaihtoon, kytkinpolkimeen lisäkatkaisin ja pieni johtosarja vaihoon edm. katkaisimille.
Sitten konehuoneeseen moottori/aivolaatikko ja vaijeri kiinni kaasuläppään. Mittaristoon pitää laittaa vielä merkkilamppu.
Toiminta todella "pehmeää" ja fiksumpaa kuin esim bmw:ssä. Hauska toiminto on nopeuden lisäyksessä. Yksi plus-painallus nostaa nopeutta n. 1,6 kmh, jos näpytät 10 kertaa nopeasti, niin näppäilyt jää muistiin ja nopeus nousee 16kmh.
Ylämäissä ainakin kärryn kanssa hyytyy, koska ei lisää kaasua, jos hetkellinen kulutus on 15l/100km.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Toukokuu 19. 10:37:00 2006

Noissa sähkö-rostrissakin on tommonen toiminto, mut langaton näppäinmoduli on senverran epätarkaa, ettei aina mee ihan nappiin.
langallisessa viiksessä escossa toimi just samoin, porras tais olla 2 km/h

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 24. 19:21:44 2006

hitto.. täällä päin joka varaosaliikkeessä merkistä riippuen 300...450e sarja... sanokaa nyt MISTÄ tavallinen pulliainen saa tilattua järkihinnalla (max 200e) säätimen.

Vastaa Viestiin