Efi ruiskujen erot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Efi ruiskujen erot
Okei, nyt alkaa pikkuhiljaa *ituttamaan oikeen huolella, juuri kun luulee että ei tarvi tehä muutakuin lyödä nippuun, niin eiköhä aina löydy jotai *askaa...
Eli, teen tämän mahdollisimman selkeästi. Tässä on kaksi kuvaa normaalista ohari efin ruiskuista:
http://www.riceracing.net/motti1.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/myyryma ... ehuone.jpg
Ekassa kuvassa näkyy selvemmin nuo kaksi punaista liitintä EFI tekstin alapuolella. Asiantuntijat ilmeisesti tajuavat että oikeanpuoleiseen menee alipaineletku jarrutehostimelta, ja vasemman puoleisemmalta menee letku tuohon b-paineensäätimeen mikä on imusarjan ykkösputken vieressä, tajuatte kun katsotte kumpaakin kuvaa.
Sitten siirrytään minun ruiskuuni:
http://ex.fi/~henkku/sierra/ketutus/image%20001.jpg -Tässä ne kaksi "liitintä"
http://ex.fi/~henkku/sierra/ketutus/image%20003.jpg -Tuossa b-paineen säädin, jostai pitäisi siis mennä letku sinne vasemmanpuoleiseen "liittimeen"
http://ex.fi/~henkku/sierra/ketutus/image%20004.jpg -Ja tässä vielä joku saatanan liitin, tämä on tukossa "normaaleissa" ruiskuissa...
Voisiko joku antaa selvyyttä asioihin ?
Suunnittelin että aukasen nuo reijät, laitan niihin liittimet, ja toteutan sen painejutun kuten "normaaleissa" ruiskuissa, ja tietenkin tukin sen yhen liittimen mikä normaalikasassa on tukossa...
Kehotuksia ?
Ps. Eka kuva on NiceMan:in, toinen Mak383:n.
Eli, teen tämän mahdollisimman selkeästi. Tässä on kaksi kuvaa normaalista ohari efin ruiskuista:
http://www.riceracing.net/motti1.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/myyryma ... ehuone.jpg
Ekassa kuvassa näkyy selvemmin nuo kaksi punaista liitintä EFI tekstin alapuolella. Asiantuntijat ilmeisesti tajuavat että oikeanpuoleiseen menee alipaineletku jarrutehostimelta, ja vasemman puoleisemmalta menee letku tuohon b-paineensäätimeen mikä on imusarjan ykkösputken vieressä, tajuatte kun katsotte kumpaakin kuvaa.
Sitten siirrytään minun ruiskuuni:
http://ex.fi/~henkku/sierra/ketutus/image%20001.jpg -Tässä ne kaksi "liitintä"
http://ex.fi/~henkku/sierra/ketutus/image%20003.jpg -Tuossa b-paineen säädin, jostai pitäisi siis mennä letku sinne vasemmanpuoleiseen "liittimeen"
http://ex.fi/~henkku/sierra/ketutus/image%20004.jpg -Ja tässä vielä joku saatanan liitin, tämä on tukossa "normaaleissa" ruiskuissa...
Voisiko joku antaa selvyyttä asioihin ?
Suunnittelin että aukasen nuo reijät, laitan niihin liittimet, ja toteutan sen painejutun kuten "normaaleissa" ruiskuissa, ja tietenkin tukin sen yhen liittimen mikä normaalikasassa on tukossa...
Kehotuksia ?
Ps. Eka kuva on NiceMan:in, toinen Mak383:n.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No toi bensapaineensäätimen alipaine otetaan yleensä juuri tuolta kaasuläppäkotelon kyljestä, johon toi letku nyt menee eli se on sillä OK.
Ja tosta viimesessä kuvassa näkyvästä liittimestä kun vedät jarrutehostimen alipaineen niin sitten on jo kaikki ihan OK.
Voit tietenkin tuketa noi alkuperäiset reijät ja tehdä uudet noihin tulpattuihin reikiin, mutta itse en näkisi siinä tempussa mitään järkeä.
Ja tosta viimesessä kuvassa näkyvästä liittimestä kun vedät jarrutehostimen alipaineen niin sitten on jo kaikki ihan OK.
Voit tietenkin tuketa noi alkuperäiset reijät ja tehdä uudet noihin tulpattuihin reikiin, mutta itse en näkisi siinä tempussa mitään järkeä.
-
- Ylläpitäjä
w00t ?
Että tämä toimisi ?
Kun kattelin kuvia netissä ja kuuntelin muutamaa henkilöä, niin muilla oli juuri tuolla toisella tavalla toteutettu järjestelmä, olet ainut joka alkaa pikkuhiljaa puhumaan asiaa, kaikki on ollu ihan hoomoilasina
Edit: Eli olet ihan varma että sen jarrutehostimen alipainehässäkän voi tunkea myös tuohonkin liittimeen mikä mulla on tossa ?
Että tämä toimisi ?
Kun kattelin kuvia netissä ja kuuntelin muutamaa henkilöä, niin muilla oli juuri tuolla toisella tavalla toteutettu järjestelmä, olet ainut joka alkaa pikkuhiljaa puhumaan asiaa, kaikki on ollu ihan hoomoilasina

Edit: Eli olet ihan varma että sen jarrutehostimen alipainehässäkän voi tunkea myös tuohonkin liittimeen mikä mulla on tossa ?
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No eiköhän se ole sama kummalta puolen imusarjaa sen alipaineen ottaa. Kyllä se pitäs olla sama alipaine kauttaaltaan ton "yhdysputken" sisällä eli lyö vaikka ne letkut läpi siitä efi-tekstin kohalta niin voit sanoa kylillä, että eipä oo pojillaHenkku007 kirjoitti:w00t ?Edit: Eli olet ihan varma että sen jarrutehostimen alipainehässäkän voi tunkea myös tuohonkin liittimeen mikä mulla on tossa ?

-
- Ylläpitäjä
http://www.laatikainen.net/enginebay1.jpg Huoh tässä turboprojektissa on otettu käyttöön sekä ne kaks oikeanpuoleista että se toisenkinpuoleinen =FFFFFFFFF
Edit:
Njoo, kokeilen ekä ny sillee että jätän tuon letkun missä se nyt on, ja koitan tunkea sitä alipainetta tuonne missä on liitin valmiina, jossei se toimi niin siillän alipaineen siihen missä se normaalisti on, mutta jätän tuon letkun painesäätimen ja läpän välille tuohon...
Edit2: Ja loppujenlopuksi kun on mennyt 2iltaa ja kori kaljaa niin soitan sierrafriikille
Edit3: http://www.roadrunner.1g.fi/kuvat/sierr ... 3.jpg/full Ja tässä on Roadrunner :in konehuoneesta kuva, säätimelle menee se letku normaalipaikasta, mutta alipainetta ei tule kumpaakaan liittimeen, tämä johtuu siitä että autossa on absit ? Olisiko tuo minun ruisku myös abs versiosta, koska siinä oli myös se pakokaasukierrätysjuttu minkä laitoin tukkoon, joku ruotsimalli varmaan.
Edit4:
Aah, vihdoinkin alan ymmärtää tota alipainejuttua. Eli se itse ruisku ei tarvitse sitä alipainetta, vaan sen avulla kehitetään alipainetta TEHOSTIMELLE, joka sen tarvitsee toimiakseen, ihanaa.
Edit:
Njoo, kokeilen ekä ny sillee että jätän tuon letkun missä se nyt on, ja koitan tunkea sitä alipainetta tuonne missä on liitin valmiina, jossei se toimi niin siillän alipaineen siihen missä se normaalisti on, mutta jätän tuon letkun painesäätimen ja läpän välille tuohon...
Edit2: Ja loppujenlopuksi kun on mennyt 2iltaa ja kori kaljaa niin soitan sierrafriikille

Edit3: http://www.roadrunner.1g.fi/kuvat/sierr ... 3.jpg/full Ja tässä on Roadrunner :in konehuoneesta kuva, säätimelle menee se letku normaalipaikasta, mutta alipainetta ei tule kumpaakaan liittimeen, tämä johtuu siitä että autossa on absit ? Olisiko tuo minun ruisku myös abs versiosta, koska siinä oli myös se pakokaasukierrätysjuttu minkä laitoin tukkoon, joku ruotsimalli varmaan.
Edit4:
Aah, vihdoinkin alan ymmärtää tota alipainejuttua. Eli se itse ruisku ei tarvitse sitä alipainetta, vaan sen avulla kehitetään alipainetta TEHOSTIMELLE, joka sen tarvitsee toimiakseen, ihanaa.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Siis imusarjassa on sisällä alipaine oli sitten kyseessä ruisku tai kaasari.Henkku007 kirjoitti:Edit4:
Aah, vihdoinkin alan ymmärtää tota alipainejuttua. Eli se itse ruisku ei tarvitse sitä alipainetta, vaan sen avulla kehitetään alipainetta TEHOSTIMELLE, joka sen tarvitsee toimiakseen, ihanaa.
Meinasin jo kysyä, että ootko ihan pihalla Henkku, mutta hyvä et tajusit jo jotain itsekkin.
Turboissa on noita alipaine/ylipaine (kun ahdot on noussut) lähtöjä enemmän käytössä sen takia, koska siinä noita sitä tarvitsevia kohteita on enemmän. Tohon normi EFI:iin riittää jarrutehostimen ja bensapaineen säätimen alipaineet ja se on edelleen sama, mistä kohti tota imusarjaa ne otat.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Se iso letkuliitin on kampikammion huohotusletkulle, joka tulee lohkon kyljestä.
Niistä kahdesta kuusikolotulpasta toinen on tarkoitettu tehostajan alipaineputkelle eli imusarjasi lienee ABS-jarrullisesta autosta.
Niitä tulppia on muuten mukava irroitella, eivät ainakaan ensimmäisessä erässä antautuneet pulttipistoolille.
Niistä kahdesta kuusikolotulpasta toinen on tarkoitettu tehostajan alipaineputkelle eli imusarjasi lienee ABS-jarrullisesta autosta.
Niitä tulppia on muuten mukava irroitella, eivät ainakaan ensimmäisessä erässä antautuneet pulttipistoolille.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Tossa olet SLEI oikeassa, en tota huohotinta ottanut huomioon, kun itellä ollut se yleensä kiinni tossa kumiputkessa, mutta ongelma ei ole tän näköinen. Jos kaasarin imusarjassa olevassa letkuliittimessä, jossa on paikka huohottimelle ja tehostajan alipaineelle, on sama kierre niin siirtää sen tohon ruiskun imusarjan kylkeen ja avot, se on siinäSLEI kirjoitti:Se iso letkuliitin on kampikammion huohotusletkulle, joka tulee lohkon kyljestä.
Niistä kahdesta kuusikolotulpasta toinen on tarkoitettu tehostajan alipaineputkelle eli imusarjasi lienee ABS-jarrullisesta autosta.
Niitä tulppia on muuten mukava irroitella, eivät ainakaan ensimmäisessä erässä antautuneet pulttipistoolille.

Noi tulpat ovat yleensä helvetin tiukassa. Broidinkin autosta ei lähtenyt irti vaikka mitä teki ja viimeinen vaihtoehto ois ollut hajottamalla, mutta jätettiin se sitten paikalleen.
-
- Ylläpitäjä
Jeps, vanhassa kaasarissa ei ollut mitään huohotinletkuja =/
Mutta taidan vetää sen efi tekstin päällä olevan liittimen kokonaan umpeen, ja otan sen alipaineen siitä tehostajan puoleisestä liittimestä. Toinen tulpista lähti irti kun kokeilin, juuri se oikea onneksi, toinen ei tehny muutakun alko nylpääntymään =/
Näin on luultavastikkin parempi, en jaksa alkaa jatkamaan sitä letkua
Eli nyt pitää vaan kehitella jokin liitin siihen ruiskun ja sen alipaineletkun väliin, koulussa voisi väsätä...
Mutta taidan vetää sen efi tekstin päällä olevan liittimen kokonaan umpeen, ja otan sen alipaineen siitä tehostajan puoleisestä liittimestä. Toinen tulpista lähti irti kun kokeilin, juuri se oikea onneksi, toinen ei tehny muutakun alko nylpääntymään =/
Näin on luultavastikkin parempi, en jaksa alkaa jatkamaan sitä letkua

Eli nyt pitää vaan kehitella jokin liitin siihen ruiskun ja sen alipaineletkun väliin, koulussa voisi väsätä...
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Hienoa että kuvistani on jollekkin hyötyä edes mallina "näin älä tee...." 

Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Ylläpitäjä
Hehe, kiitos muuten kuvasta. Sulla näyttää olevan tuo projektin ihan hyvin hallussa, hemmetin hienoa jälkeä.NiceMan kirjoitti:Hienoa että kuvistani on jollekkin hyötyä edes mallina "näin älä tee...."
Edit: Btw. tein tänään liittimen tuohon, pari liitinkä kun liimas migillä yhteen ni johan alko vakioletku pysyä kiinni.