Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Pe Kesäkuu 10. 12:11:31 2005
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Pe Kesäkuu 10. 12:37:58 2005
Välipala siihen imusarjan ja painekotelon väliin, torvet on vakiona melko lähellä seinää ja ahdistaa. Muuten koko roska riittää hyvin, mitattu +700hv kys palikoilla.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
Axeman
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Axeman » Pe Kesäkuu 10. 13:24:39 2005
Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.
Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.
Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
#764
-
Puuhapetri
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
Viesti
Kirjoittaja Puuhapetri » Pe Kesäkuu 10. 14:36:41 2005
Axeman kirjoitti:Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.
Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.
Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
Onhan noita vapari ykspisteruiskuissa pakonsanelemina. Mutta eikö suorat imutorvet ole paremmat painekotelossa ahdetuissa ja läppärunko imutorvilla imukoneissa.
Cosworth 4x4 -90
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Pe Kesäkuu 10. 14:56:32 2005
Axeman kirjoitti:Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.
Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.
Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
löytynyt tuollainen rakennelma ainakin yhdeltä klubilaiselta(TRV) jossain vaiheessa escosta mutta muutettu nykyisin toisenlaiseksi.
1-4imusarja
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Pe Kesäkuu 10. 19:51:41 2005
minkä paksuinen välipala tohon painekoteloon sitten pitäisi laittaa? vai onko se niin että kunhan on riittävästi tilaa torven suuhaukon edessä?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Orsts2
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Orsts2 » Pe Kesäkuu 10. 21:35:30 2005
niin paksu kun mahtuu
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » La Kesäkuu 11. 0:13:44 2005
Kun ABS:t on niin tilaa ei varmasti ole yllin kyllin, mutta 15mm välipala ois ehkä sopivan kokoinen ja helpoin ratkaisu siinäkin mielessä, että silloin suutintukin kiinnitys hoituu suoraan alkuperäisiin paikkoihin vain toiselle puolelle korvakoita ruuvaamalla.
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » La Kesäkuu 11. 9:34:10 2005
kannattaa niitä virtauksiakin hieman miettiä kun välipalaa asentaa. kyllä cossu-insinööreillä on jokin ajatus ollut kun ovat tuollaisen tehneet. se imukoteloon menevä nielu on aika litteä ja jos tarkkaan tuumailee huomaa että se nielu menee imutorvien taakse, aiheuttaiskohan se tasaisen virtauksen kaikille sylintereille alipainetilassa. ahtopaineella sillä ei ole niinkään merkitystä, ehkä? välipalalla nielu tulee ulospäin ja siten ruokkii kakkos ja kolmos pyttyjä enemmän?
no sitten kartiokotelot, kuinkahan moni on niitä mittaillut kuinka tasaisesti virtaukset jakaantuu, en minä ainakaan.. (sarlin on..) ja hyvin toimii..
mutta summa summarum, oikein leveä välipala saattaa aiheuttaa tasakaasulla eroja pyttyjen ilmansaantiin ja siten aiheuttaa nykimistä, samoin tyhjäkäynnillä röpötystä, ehkä? tuskin kuitenkan erot niin suureksi kasvaa että vaurioita olisi tiedossa, en tiedä. luulisin että suurempi riski virtaushäiriöihin on noilla itsetehdyillä koteloilla...
tämä oli mutua, ei tietoa.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja TVR » La Kesäkuu 11. 11:16:35 2005
Aksu kirjoitti:Axeman kirjoitti:Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.
Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.
Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
löytynyt tuollainen rakennelma ainakin yhdeltä klubilaiselta(TRV) jossain vaiheessa escosta mutta muutettu nykyisin toisenlaiseksi.
1-4imusarja
Joo, on ollu tommonen systeemi mulla käytössä ja toimi ihan hyvin. Sillä imusarjalla oon ajanu kovimman varttimailin aikani tähän mennessä 9.6sec. Tehoo ei ihan niin hyvin sillä tuu (pitkät putket, vääntöö) mutta helpommin ajettava. Imusarjan muutin että saa lisää tehoo. Oon testannu vasta 4 lähtöö ja loppunopeus kasvoi ainakin heti joka kielii tehon kasvusta. Sillä 4-1 systeemillä en oo ajellu kadulla että en tiedä millai se normaali ajossa toimii. Pitkiä imusarjan putkia vakio autoissakin usein näkee.