jarrujen vahto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

timppa83
Ylläpitäjä

jarrujen vahto

Viesti Kirjoittaja timppa83 » Pe Lokakuu 14. 18:37:35 2005

käypikö jos scorpparista ottas taka jarrut sieraan kun scorpparissa on levyt niin miten iso homma on vaihtaa ja joutuuko vaihtamaan myös perän ym..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 14. 19:41:34 2005

Liekö scorppari uusikorinen vai vanhakorinen? -94 saakka on viisipulttiset navat. Rumpujen takakynkät eivät käy suoraan mikäli on tökättävillä vetaireilla versus Löbronivelmalli jne..Haulla löytyy kyllä paljon juttua tästäkin..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

timppa83
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja timppa83 » Pe Lokakuu 14. 19:54:27 2005

se scorppari on vm.89 ja siera on vm.90

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 14. 20:01:42 2005

timppa83 kirjoitti:se scorppari on vm.89 ja siera on vm.90
Njuu, ei käy levyt Sierran napaan.

Menee vaihtoon paljon osaa ja sitten on takana viisipulttiset vanteet ja edessä nelipulttiset.

Sanoisinpa ettei kannata. Toki jaon saa muutettua mutta varmasti helpommalla saa hommattua Sierran levyjarrukamat taakse. Miksi muuten pitää vaihtaa rummut levyihin?

Suht vakio Sierroilla rumpujen vaihto levyihin ei muuta kuin visuaalista puolta. Ja kun hiot rummut kunnolla ulkoapäin ja laitat mustan vasaralakka ( tai vast. ) maalin päälle niin ovat ihan hyvät. Katu-uskottavuutta lisää 10" rummut :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Lokakuu 14. 20:27:36 2005

ukormi kirjoitti:
timppa83 kirjoitti:se scorppari on vm.89 ja siera on vm.90
Suht vakio Sierroilla rumpujen vaihto levyihin ei muuta kuin visuaalista puolta. Ja kun hiot rummut kunnolla ulkoapäin ja laitat mustan vasaralakka ( tai vast. ) maalin päälle niin ovat ihan hyvät. Katu-uskottavuutta lisää 10" rummut :lol:
juu ja mulla olis ylimääräisenä yhdet 10" takajarrut uusilla kengillä.. :wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

timppa83
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja timppa83 » Pe Lokakuu 14. 20:57:23 2005

entäs jos samalla laittaa konetta tai vaihtaa koneen tehokkaamman niin sillonhan joutus laittamaan tehokkaammat jarrut

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 14. 22:24:28 2005

timppa83 kirjoitti:entäs jos samalla laittaa konetta tai vaihtaa koneen tehokkaamman niin sillonhan joutus laittamaan tehokkaammat jarrut
No nuo 10" takaset riittää 2,9 koneelle saakka. Cossun koneella varustetussa pitää olla cossun levyt.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Lokakuu 14. 23:12:00 2005

tai jos meinaat ohc turboa niin tätä nykyä vaatii vertaus autoksi cossun!! eli jarrut sitä mukaa.. kysytty ake:n "auttavasta puhelimesta"

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 14. 23:16:31 2005

hilteri kirjoitti:tai jos meinaat ohc turboa niin tätä nykyä vaatii vertaus autoksi cossun!! eli jarrut sitä mukaa.. kysytty ake:n "auttavasta puhelimesta"
No tässä menee ford85 1.6tbo to 2.0 tbo muutos persiilleen jos tosiaan tuollaisen vaativat.

Mikä lie peruste? 2.0 Ohc on about satakaakkinen ja 2.9 on 150 kaakkinen. Jos 2.0 ohc myllyyn rykäsee turbon ja penkittää sen 150 kaakkiin ( tai periaatteessa 25 prossaa tuon yli ) niin miksi pitäisi olla 204 kaakkisen jarrut?

Luulenpa että tätä käydään maanantaina kysymässä katsastuskonttuurilta :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Pe Lokakuu 14. 23:52:37 2005

timppa83 kirjoitti:se scorppari on vm.89 ja siera on vm.90
Vaiha koko peräkompleksi, tosin tulee viispulttinen jako mut saapihan niitä vanteita niihinkii.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Lokakuu 15. 11:23:43 2005

hilteri kirjoitti:tai jos meinaat ohc turboa niin tätä nykyä vaatii vertaus autoksi cossun!! eli jarrut sitä mukaa.. kysytty ake:n "auttavasta puhelimesta"
Toi ei varmaankaan ihan noin ole. Mun 2.0 ohc turbo sierra on katsastettu vakio jarruilla rak.vuosi-04 ja vertailu autona käytetty doch sierraa ja ilman kattia vielä 8) Tosin jos se on ihan juuri muuttunut niin sitten tietenkin...
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » La Lokakuu 15. 12:18:46 2005

Katsastin Turbo OHC:n tänä kesänä elokuussa ja hienosti meni läpi, ku oli vertailumallina XR4i. Jarrut ja niiden tehostaja oli vastaavat ku tuossa mallissa ja tehopenkkitoditus alle 150hv niin läpi meni että hujahti, vaikka oli nuori ja todella tarkka inssi. Kaikki muutokset se kirjas ylös, jopa maskin ja etupenkkien vaihdon. Prosentteja tuli mukavat 29,4.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Lokakuu 15. 18:56:30 2005

Taralabs kirjoitti:Katsastin Turbo OHC:n tänä kesänä elokuussa ja hienosti meni läpi, ku oli vertailumallina XR4i. Jarrut ja niiden tehostaja oli vastaavat ku tuossa mallissa ja tehopenkkitoditus alle 150hv niin läpi meni että hujahti, vaikka oli nuori ja todella tarkka inssi. Kaikki muutokset se kirjas ylös, jopa maskin ja etupenkkien vaihdon. Prosentteja tuli mukavat 29,4.
Oliko sulla sitten katti siellä? Mulla on varmaan käyny insillä kämmi kun sitä ei ole merkattu otteeseen.. Luulin että se olis pakollinen tuon ikäistä kuin -89 turbottaessa.. :roll:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Lokakuu 15. 19:23:56 2005

KIP kirjoitti:
Taralabs kirjoitti:Katsastin Turbo OHC:n tänä kesänä elokuussa ja hienosti meni läpi, ku oli vertailumallina XR4i. Jarrut ja niiden tehostaja oli vastaavat ku tuossa mallissa ja tehopenkkitoditus alle 150hv niin läpi meni että hujahti, vaikka oli nuori ja todella tarkka inssi. Kaikki muutokset se kirjas ylös, jopa maskin ja etupenkkien vaihdon. Prosentteja tuli mukavat 29,4.
Oliko sulla sitten katti siellä? Mulla on varmaan käyny insillä kämmi kun sitä ei ole merkattu otteeseen.. Luulin että se olis pakollinen tuon ikäistä kuin -89 turbottaessa.. :roll:
kyllä vm -89 jälkiahdetussa autossa pitäis olla katti..

ei toi cossun jarru homma voi pitää paikkaansa..paskapuhetta..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Lokakuu 15. 19:28:09 2005

Sitten on vaan käyny inssillä moka. Ei sitä vissiin voi jälkikäteenkään kukaan sinne vaatia...
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Lokakuu 15. 19:30:39 2005

KIP kirjoitti:Sitten on vaan käyny inssillä moka. Ei sitä vissiin voi jälkikäteenkään kukaan sinne vaatia...
älä oo niin varma..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin