OHC Virikysymyksiä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Just näin ja porttaaminen kannattaa aina, en tiedä tapausta että ei olisi kannattanu, siis missään polttomoottorissa. Tarkoitin tolla aikaisemmalla jutulla että asioista voi päästä perille täysin tietämätönkin jos vaan on fiksu. Oikeeta tietoa jolla päästään tavoiteltuun lopputulokseen saa jos sitä haluaa. En ymmärrä miksi vitussa tää jengi haluu keksiä ruudin uudelleen. Hoppaa on viilattu vasta yli 30 vuotta joten ei pitäisi olla vaikeeta saada tietoa miten se tehdään. Voi myös olla että käsitän väärin, tää porukka haluaa koneita jotka ei toimi eikä kuljebootsi kirjoitti:Siis nokka vaihtoon, ajoitukset ja seuraajien liukupinnat kohilleen ja jos sekään ei riitä niin sit porttailemaan.
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
hyvältähän toi näyttää... mulla on sama projekti käynnissä ja työtunteja mennyt jo älyttömästiSodfor kirjoitti:Mä kyl "ihan ite" tein moisen tos kesän aikana tohon Tanen kanteen.
Ei ainakaan huonontunut meno puoli...eiks viritys oo sillon onnistunut ku alkuperäiset ei laske yli 10%...![]()
Täälläpari kuvaa mitä tuli tehtyy...
Ja täällä parikuvaa läjäyksestä.
Eka kansi mitä ikinä tein ... jälki ei oo kovin hyvää kyl... mut harjoitellaan...harjoitellaan...
porttausta olen tehnyt (HOW TO POWER TUNE FORD SOHC 'PINTO' & SIERRA COSWORTH DOHC ENGINES) opuksen mukaan. Kohta näkee onko kansi mennyt vituiksi vai tapahtuuko jotain kun pääsee penkittämään
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Sodfor
- Ylläpitäjä
Dodiin...
Laitappa piruittain muutama kuva kannesta vaik mulle suoraan mailiin, jos voit. Kiinnostaa kovin nimittäin viel aihe.
Pitäs tässä talven aikana viel kaivella noita paltiloja ja viimeistellä noi kanavat ja imusarja.
Tanen mosa kaipas ainakin lisää mehua ton homman jälkeen, pitää varmaan katella uusia suuttimia ja viedä jollekin kaasari gurulle laitettavaksi.
Laitappa piruittain muutama kuva kannesta vaik mulle suoraan mailiin, jos voit. Kiinnostaa kovin nimittäin viel aihe.
Pitäs tässä talven aikana viel kaivella noita paltiloja ja viimeistellä noi kanavat ja imusarja.
Tanen mosa kaipas ainakin lisää mehua ton homman jälkeen, pitää varmaan katella uusia suuttimia ja viedä jollekin kaasari gurulle laitettavaksi.
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Tällähetkellä ei ole kameraa niin ei oikein saa kuvia, mutta pitää koittaa saada jotenkin kuvia tosta kun saan imukanavatkin valmiiksi.Sodfor kirjoitti:Dodiin...
Laitappa piruittain muutama kuva kannesta vaik mulle suoraan mailiin, jos voit. Kiinnostaa kovin nimittäin viel aihe.
Pitäs tässä talven aikana viel kaivella noita paltiloja ja viimeistellä noi kanavat ja imusarja.
Tanen mosa kaipas ainakin lisää mehua ton homman jälkeen, pitää varmaan katella uusia suuttimia ja viedä jollekin kaasari gurulle laitettavaksi.
Mikä nokka sulla on tuossa kannessa kiinni? vai käykö suuttimet pieneksi jo vakionokallakin?
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Sodfor
- Ylläpitäjä
2 litusen nokka....
Lanko mies noita suuttimia epäili... se on ajellu ladalla ralii ja räplännyt pienen ikänsä auton mosia, joten uskon että näin sit varmaan on...en ite diaknoosia tehnyt....
ku kaasarit on viel aika heikolla tiedolla meikällä....
Olis tarkoitus laittaa toinen nokka... siin oli ennen Kent Camsin fr22 nokkana, mut se sano sopimuksen irti...
eikä ollut ylimääräistä rahaa laittaa viri nokkaan tos ennen häitä -> piti saada läjään ja hää autoksi...
Mut kevät sen näyttää, kun saan Tanen taas läjään...
Lanko mies noita suuttimia epäili... se on ajellu ladalla ralii ja räplännyt pienen ikänsä auton mosia, joten uskon että näin sit varmaan on...en ite diaknoosia tehnyt....
ku kaasarit on viel aika heikolla tiedolla meikällä....
Olis tarkoitus laittaa toinen nokka... siin oli ennen Kent Camsin fr22 nokkana, mut se sano sopimuksen irti...
eikä ollut ylimääräistä rahaa laittaa viri nokkaan tos ennen häitä -> piti saada läjään ja hää autoksi...
Mut kevät sen näyttää, kun saan Tanen taas läjään...
-
Tonis
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
1.6i on cvh kone joten voi olla vähän vaikeeta toteuttaa,tarkoitit varmaan 1.6 ohc kantta?ja miks ei saa ahdettuna muutoskatsastettua?Tonis kirjoitti:Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Tonis
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Joo siis 1.6 kansi. Ahtamisesta en oo varma auto on nyt 2.0 v6 coupe taunus ja mallisarjan tehokkain taitaa olla 2.3 v6 114 hp. Saako ton leimaan jos ahtaa?jesus48 kirjoitti:1.6i on cvh kone joten voi olla vähän vaikeeta toteuttaa,tarkoitit varmaan 1.6 ohc kantta?ja miks ei saa ahdettuna muutoskatsastettua?Tonis kirjoitti:Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
saa kun laittaa tehot kohilleen eli +20% max. ja penkki paperit leimalla
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
136.8hv saa lain mukaan olla sun taunuksessa joten ei todellakaan tuota ongelmia.Tonis kirjoitti:Joo siis 1.6 kansi. Ahtamisesta en oo varma auto on nyt 2.0 v6 coupe taunus ja mallisarjan tehokkain taitaa olla 2.3 v6 114 hp. Saako ton leimaan jos ahtaa?jesus48 kirjoitti:1.6i on cvh kone joten voi olla vähän vaikeeta toteuttaa,tarkoitit varmaan 1.6 ohc kantta?ja miks ei saa ahdettuna muutoskatsastettua?Tonis kirjoitti:Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
136.8hv saa olla jos taunus on mk3. Muutoin 129.6hv.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76