Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Su Lokakuu 31. 9:59:11 2004

Siis nokka vaihtoon, ajoitukset ja seuraajien liukupinnat kohilleen ja jos sekään ei riitä niin sit porttailemaan.

-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Su Lokakuu 31. 10:15:18 2004
bootsi kirjoitti:
Siis nokka vaihtoon, ajoitukset ja seuraajien liukupinnat kohilleen ja jos sekään ei riitä niin sit porttailemaan.

Just näin ja porttaaminen kannattaa aina, en tiedä tapausta että ei olisi kannattanu, siis missään polttomoottorissa. Tarkoitin tolla aikaisemmalla jutulla että asioista voi päästä perille täysin tietämätönkin jos vaan on fiksu. Oikeeta tietoa jolla päästään tavoiteltuun lopputulokseen saa jos sitä haluaa. En ymmärrä miksi vitussa tää jengi haluu keksiä ruudin uudelleen. Hoppaa on viilattu vasta yli 30 vuotta joten ei pitäisi olla vaikeeta saada tietoa miten se tehdään. Voi myös olla että käsitän väärin, tää porukka haluaa koneita jotka ei toimi eikä kulje

pistetään vielä zsokki perään

-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Su Marraskuu 28. 22:53:52 2004
Sodfor kirjoitti:Mä kyl "ihan ite" tein moisen tos kesän aikana tohon Tanen kanteen.
Ei ainakaan huonontunut meno puoli...eiks viritys oo sillon onnistunut ku alkuperäiset ei laske yli 10%...
Täälläpari kuvaa mitä tuli tehtyy...
Ja
täällä parikuvaa läjäyksestä.
Eka kansi mitä ikinä tein ... jälki ei oo kovin hyvää kyl... mut harjoitellaan...harjoitellaan...
hyvältähän toi näyttää... mulla on sama projekti käynnissä ja työtunteja mennyt jo älyttömästi

..pakokanavat ja palotilat hinkattu paperilla lähes "peilipinnaksi" (tohon muuten meni aikaa

)... kyllä kiiltää
porttausta olen tehnyt (HOW TO POWER TUNE FORD SOHC 'PINTO' & SIERRA COSWORTH DOHC ENGINES) opuksen mukaan. Kohta näkee onko kansi mennyt vituiksi vai tapahtuuko jotain kun pääsee penkittämään

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Sodfor
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Sodfor » Ma Marraskuu 29. 8:06:35 2004
Dodiin...
Laitappa piruittain muutama kuva kannesta vaik mulle suoraan mailiin, jos voit. Kiinnostaa kovin nimittäin viel aihe.
Pitäs tässä talven aikana viel kaivella noita paltiloja ja viimeistellä noi kanavat ja imusarja.
Tanen mosa kaipas ainakin lisää mehua ton homman jälkeen, pitää varmaan katella uusia suuttimia ja viedä jollekin kaasari gurulle laitettavaksi.
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Ma Marraskuu 29. 14:02:46 2004
Sodfor kirjoitti:Dodiin...
Laitappa piruittain muutama kuva kannesta vaik mulle suoraan mailiin, jos voit. Kiinnostaa kovin nimittäin viel aihe.
Pitäs tässä talven aikana viel kaivella noita paltiloja ja viimeistellä noi kanavat ja imusarja.
Tanen mosa kaipas ainakin lisää mehua ton homman jälkeen, pitää varmaan katella uusia suuttimia ja viedä jollekin kaasari gurulle laitettavaksi.
Tällähetkellä ei ole kameraa niin ei oikein saa kuvia, mutta pitää koittaa saada jotenkin kuvia tosta kun saan imukanavatkin valmiiksi.
Mikä nokka sulla on tuossa kannessa kiinni? vai käykö suuttimet pieneksi jo vakionokallakin?
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Sodfor
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Sodfor » Ma Marraskuu 29. 14:22:40 2004
2 litusen nokka....
Lanko mies noita suuttimia epäili... se on ajellu ladalla ralii ja räplännyt pienen ikänsä auton mosia, joten uskon että näin sit varmaan on...en ite diaknoosia tehnyt....
ku kaasarit on viel aika heikolla tiedolla meikällä....
Olis tarkoitus laittaa toinen nokka... siin oli ennen Kent Camsin fr22 nokkana, mut se sano sopimuksen irti...
eikä ollut ylimääräistä rahaa laittaa viri nokkaan tos ennen häitä -> piti saada läjään ja hää autoksi...
Mut kevät sen näyttää, kun saan Tanen taas läjään...
-
Tonis
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Tonis » Pe Joulukuu 2. 1:35:01 2005
Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 2. 7:22:24 2005
Tonis kirjoitti:Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
1.6i on cvh kone joten voi olla vähän vaikeeta toteuttaa,tarkoitit varmaan 1.6 ohc kantta?ja miks ei saa ahdettuna muutoskatsastettua?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Tonis
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Tonis » Pe Joulukuu 2. 9:16:59 2005
jesus48 kirjoitti:Tonis kirjoitti:Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
1.6i on cvh kone joten voi olla vähän vaikeeta toteuttaa,tarkoitit varmaan 1.6 ohc kantta?ja miks ei saa ahdettuna muutoskatsastettua?
Joo siis 1.6 kansi. Ahtamisesta en oo varma auto on nyt 2.0 v6 coupe taunus ja mallisarjan tehokkain taitaa olla 2.3 v6 114 hp. Saako ton leimaan jos ahtaa?
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Pe Joulukuu 2. 12:26:02 2005
saa kun laittaa tehot kohilleen eli +20% max. ja penkki paperit leimalla
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 2. 13:43:59 2005
Tonis kirjoitti:jesus48 kirjoitti:Tonis kirjoitti:Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
1.6i on cvh kone joten voi olla vähän vaikeeta toteuttaa,tarkoitit varmaan 1.6 ohc kantta?ja miks ei saa ahdettuna muutoskatsastettua?
Joo siis 1.6 kansi. Ahtamisesta en oo varma auto on nyt 2.0 v6 coupe taunus ja mallisarjan tehokkain taitaa olla 2.3 v6 114 hp. Saako ton leimaan jos ahtaa?
136.8hv saa lain mukaan olla sun taunuksessa joten ei todellakaan tuota ongelmia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Pe Joulukuu 2. 14:13:26 2005
136.8hv saa olla jos taunus on mk3. Muutoin 129.6hv.