OHC Virikysymyksiä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Lokakuu 31. 9:59:11 2004

:roll: Siis nokka vaihtoon, ajoitukset ja seuraajien liukupinnat kohilleen ja jos sekään ei riitä niin sit porttailemaan. :wink:

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Lokakuu 31. 10:15:18 2004

bootsi kirjoitti::roll: Siis nokka vaihtoon, ajoitukset ja seuraajien liukupinnat kohilleen ja jos sekään ei riitä niin sit porttailemaan. :wink:
Just näin ja porttaaminen kannattaa aina, en tiedä tapausta että ei olisi kannattanu, siis missään polttomoottorissa. Tarkoitin tolla aikaisemmalla jutulla että asioista voi päästä perille täysin tietämätönkin jos vaan on fiksu. Oikeeta tietoa jolla päästään tavoiteltuun lopputulokseen saa jos sitä haluaa. En ymmärrä miksi vitussa tää jengi haluu keksiä ruudin uudelleen. Hoppaa on viilattu vasta yli 30 vuotta joten ei pitäisi olla vaikeeta saada tietoa miten se tehdään. Voi myös olla että käsitän väärin, tää porukka haluaa koneita jotka ei toimi eikä kulje :roll: pistetään vielä zsokki perään :shock:

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Marraskuu 28. 22:53:52 2004

Sodfor kirjoitti:Mä kyl "ihan ite" tein moisen tos kesän aikana tohon Tanen kanteen.
Ei ainakaan huonontunut meno puoli...eiks viritys oo sillon onnistunut ku alkuperäiset ei laske yli 10%... :lol:
Täälläpari kuvaa mitä tuli tehtyy...
Ja täällä parikuvaa läjäyksestä.

Eka kansi mitä ikinä tein ... jälki ei oo kovin hyvää kyl... mut harjoitellaan...harjoitellaan...
hyvältähän toi näyttää... mulla on sama projekti käynnissä ja työtunteja mennyt jo älyttömästi 8) ..pakokanavat ja palotilat hinkattu paperilla lähes "peilipinnaksi" (tohon muuten meni aikaa :D )... kyllä kiiltää :wink:

porttausta olen tehnyt (HOW TO POWER TUNE FORD SOHC 'PINTO' & SIERRA COSWORTH DOHC ENGINES) opuksen mukaan. Kohta näkee onko kansi mennyt vituiksi vai tapahtuuko jotain kun pääsee penkittämään 8)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ma Marraskuu 29. 8:06:35 2004

Dodiin...

Laitappa piruittain muutama kuva kannesta vaik mulle suoraan mailiin, jos voit. Kiinnostaa kovin nimittäin viel aihe.
Pitäs tässä talven aikana viel kaivella noita paltiloja ja viimeistellä noi kanavat ja imusarja.

Tanen mosa kaipas ainakin lisää mehua ton homman jälkeen, pitää varmaan katella uusia suuttimia ja viedä jollekin kaasari gurulle laitettavaksi.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Marraskuu 29. 14:02:46 2004

Sodfor kirjoitti:Dodiin...

Laitappa piruittain muutama kuva kannesta vaik mulle suoraan mailiin, jos voit. Kiinnostaa kovin nimittäin viel aihe.
Pitäs tässä talven aikana viel kaivella noita paltiloja ja viimeistellä noi kanavat ja imusarja.

Tanen mosa kaipas ainakin lisää mehua ton homman jälkeen, pitää varmaan katella uusia suuttimia ja viedä jollekin kaasari gurulle laitettavaksi.
Tällähetkellä ei ole kameraa niin ei oikein saa kuvia, mutta pitää koittaa saada jotenkin kuvia tosta kun saan imukanavatkin valmiiksi.

Mikä nokka sulla on tuossa kannessa kiinni? vai käykö suuttimet pieneksi jo vakionokallakin?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ma Marraskuu 29. 14:22:40 2004

2 litusen nokka....
Lanko mies noita suuttimia epäili... se on ajellu ladalla ralii ja räplännyt pienen ikänsä auton mosia, joten uskon että näin sit varmaan on...en ite diaknoosia tehnyt....
ku kaasarit on viel aika heikolla tiedolla meikällä....

Olis tarkoitus laittaa toinen nokka... siin oli ennen Kent Camsin fr22 nokkana, mut se sano sopimuksen irti...
eikä ollut ylimääräistä rahaa laittaa viri nokkaan tos ennen häitä -> piti saada läjään ja hää autoksi...:wink:

Mut kevät sen näyttää, kun saan Tanen taas läjään...

Tonis
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tonis » Pe Joulukuu 2. 1:35:01 2005

Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 2. 7:22:24 2005

Tonis kirjoitti:Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
1.6i on cvh kone joten voi olla vähän vaikeeta toteuttaa,tarkoitit varmaan 1.6 ohc kantta?ja miks ei saa ahdettuna muutoskatsastettua?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Tonis
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tonis » Pe Joulukuu 2. 9:16:59 2005

jesus48 kirjoitti:
Tonis kirjoitti:Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
1.6i on cvh kone joten voi olla vähän vaikeeta toteuttaa,tarkoitit varmaan 1.6 ohc kantta?ja miks ei saa ahdettuna muutoskatsastettua?
Joo siis 1.6 kansi. Ahtamisesta en oo varma auto on nyt 2.0 v6 coupe taunus ja mallisarjan tehokkain taitaa olla 2.3 v6 114 hp. Saako ton leimaan jos ahtaa?

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Pe Joulukuu 2. 12:26:02 2005

saa kun laittaa tehot kohilleen eli +20% max. ja penkki paperit leimalla
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 2. 13:43:59 2005

Tonis kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
Tonis kirjoitti:Miltä vaikuttaa semmoinen yhdistelmä kuin 2.0i ohc 1.6i kansi laitettuna, 300 asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä, haltech, mahlet, vähän kevennetty vauhtipyörä, ja sitten saako ohc iskun pituutta lisää et sais tilavuutta lisää. Antakaa ideoita.
vaparina kone kuitenkin pysyy. kun ei saa muutoskatsastettuu muuten
1.6i on cvh kone joten voi olla vähän vaikeeta toteuttaa,tarkoitit varmaan 1.6 ohc kantta?ja miks ei saa ahdettuna muutoskatsastettua?
Joo siis 1.6 kansi. Ahtamisesta en oo varma auto on nyt 2.0 v6 coupe taunus ja mallisarjan tehokkain taitaa olla 2.3 v6 114 hp. Saako ton leimaan jos ahtaa?
136.8hv saa lain mukaan olla sun taunuksessa joten ei todellakaan tuota ongelmia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Joulukuu 2. 14:13:26 2005

136.8hv saa olla jos taunus on mk3. Muutoin 129.6hv.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Vastaa Viestiin