2.0 Ohc

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

STOCKMANN
Ylläpitäjä

2.0 Ohc

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 19. 21:22:30 2006

Löysin tosta 205 lohkolla olevasta koneesta mäntien päältä numerot 2,3,2,2 ?? ne kakkoset ymmärrän mutta mikä helv.... se 3 on yhdessä männässä?? :shock: ei kuulu joukkoon.. :lol: ja asiasta kolmanteen...meinaan v.ttuuttani laitaa kupari levyn laskemaan puristuksia koneesta.laitanko sen alimmaksi,vai norm.tiiv.päälle?kaippa se hiukan puristuksia laskee? ainakin vanhasta 1.6:sta laski...ja haulla en löytänyt mitään järkevää liittyen iänikuiseen ohhoijjaan turbotukseen"vapaasti öljyä huohottava" :wink:

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Syyskuu 19. 22:16:31 2006

Diitteri on onnistunu 75% hommassan tehdä 4 saman kokoista reikää. Se 3 on jonkun saturaisen isompi kuin ne kakkoset.
Viimeksi muokannut Jari H, Ti Syyskuu 26. 18:31:51 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Syyskuu 20. 22:47:03 2006

Jari H kirjoitti:Diitteri on onnistunu 75% hommassan tehdä 4 saman kokoista reikää. Se 3 on jonkun saturaisen isompi kuin ne kakkoset.
ei stana :roll: noh,tokkopa tuo haittaa :D katotaan nyt jos huomenna sais pakosarjan tiivisteet niin kirjaimellisesti räjäytän sen käymään :twisted:

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Syyskuu 20. 23:27:37 2006

STOCKMANN kirjoitti:
Jari H kirjoitti:Diitteri on onnistunu 75% hommassan tehdä 4 saman kokoista reikää. Se 3 on jonkun saturaisen isompi kuin ne kakkoset.
ei stana :roll: noh,tokkopa tuo haittaa :D katotaan nyt jos huomenna sais pakosarjan tiivisteet niin kirjaimellisesti räjäytän sen käymään :twisted:
No sittenhän varmaan tuutkin sinne Nummelaan lauantaina, ettei tarvis yksin oharin kanssa kutvosten seassa pyöriä...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 21. 17:13:38 2006

Katso virranjakajan juuresta nrosarja; onko samat vai onko joku vaihtanut yhden männän suunnilleen sopivaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 21. 17:16:32 2006

Jari H kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti:
Jari H kirjoitti:Diitteri on onnistunu 75% hommassan tehdä 4 saman kokoista reikää. Se 3 on jonkun saturaisen isompi kuin ne kakkoset.
ei stana :roll: noh,tokkopa tuo haittaa :D katotaan nyt jos huomenna sais pakosarjan tiivisteet niin kirjaimellisesti räjäytän sen käymään :twisted:
No sittenhän varmaan tuutkin sinne Nummelaan lauantaina, ettei tarvis yksin oharin kanssa kutvosten seassa pyöriä...
Mitä Numelassa on? Vai tarkoititko Kivitilaa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Syyskuu 21. 17:25:41 2006

MouTine kirjoitti:
Jari H kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti: ei stana :roll: noh,tokkopa tuo haittaa :D katotaan nyt jos huomenna sais pakosarjan tiivisteet niin kirjaimellisesti räjäytän sen käymään :twisted:
No sittenhän varmaan tuutkin sinne Nummelaan lauantaina, ettei tarvis yksin oharin kanssa kutvosten seassa pyöriä...
Mitä Numelassa on? Vai tarkoititko Kivitilaa?
Muistaakseni Taunuskerhon penkkipäivät.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Syyskuu 21. 19:45:53 2006

jesus48 kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
Jari H kirjoitti: No sittenhän varmaan tuutkin sinne Nummelaan lauantaina, ettei tarvis yksin oharin kanssa kutvosten seassa pyöriä...
Mitä Numelassa on? Vai tarkoititko Kivitilaa?
Muistaakseni Taunuskerhon penkkipäivät.
Dynopäiväpä hyvinnii.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 21. 21:21:01 2006

SS vai Jappe?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » To Syyskuu 21. 21:36:27 2006

jjs kirjoitti:SS vai Jappe?
Eiköhän se ollu jappe.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Syyskuu 22. 10:53:04 2006

Jappe.

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » La Syyskuu 23. 21:24:05 2006

Huhhuhuu,nyt sain farmarin käymään :shock: jumaliste ku suhahtaa ihanasti,eikä huohota paljoo(ei juur mitään) ja käy tasasesti..nyt 0.6 bar vakio 205 lohkolla,weber dat kaasarilla,kupari tiivisteellä höystettynä.kivasti menee :wink: ..mut jooh.,varaa ois vielä varmaan 0.7.-.08bar. ettei nakuta..katotaan mitä tykkää,mä ainaki tykkään :twisted:


ei tehorajoja,ei prosentteja..stockmann turbo 2.0turbo ic 8)

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » La Syyskuu 23. 22:17:07 2006

katotaan,...jos bisnekset sujuu...niin voi boa sierran pellin alta löytyä ensi kesänä jotain ihan muuta 8)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Syyskuu 23. 22:28:07 2006

STOCKMANN kirjoitti:katotaan,...jos bisnekset sujuu...niin voi boa sierran pellin alta löytyä ensi kesänä jotain ihan muuta 8)
No huh huh... Noita iän ikuisia OHC-turboja on tehty ja nähty. Johonkin vanha- tai välikoppa Escorttiin sen voi tunkea, ehkä jopa Taunukseen, mutta ei helvetti aitoon Xr4i Sierraan joka on luotu tuota konetta varten. Se ois taantumista.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Syyskuu 23. 23:20:25 2006

MouTine kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti:katotaan,...jos bisnekset sujuu...niin voi boa sierran pellin alta löytyä ensi kesänä jotain ihan muuta 8)
No huh huh... Noita iän ikuisia OHC-turboja on tehty ja nähty. Johonkin vanha- tai välikoppa Escorttiin sen voi tunkea, ehkä jopa Taunukseen, mutta ei helvetti aitoon Xr4i Sierraan joka on luotu tuota konetta varten. Se ois taantumista.
näyttää moutinella olevan jotain TAUNUKSIA vastaan.... :lol: ,jos kone on pistetty vaihtoon ni ei kai se se haittaa mikä sielä on,kunhan KULKEEeee....
:wink: ,tänäänki semmonen oohoocee turpo veti huilatessaan 256hv/310nm
Timppa 24V

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Syyskuu 23. 23:27:02 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti:katotaan,...jos bisnekset sujuu...niin voi boa sierran pellin alta löytyä ensi kesänä jotain ihan muuta 8)
No huh huh... Noita iän ikuisia OHC-turboja on tehty ja nähty. Johonkin vanha- tai välikoppa Escorttiin sen voi tunkea, ehkä jopa Taunukseen, mutta ei helvetti aitoon Xr4i Sierraan joka on luotu tuota konetta varten. Se ois taantumista.
näyttää moutinella olevan jotain TAUNUKSIA vastaan.... :lol: ,jos kone on pistetty vaihtoon ni ei kai se se haittaa mikä sielä on,kunhan KULKEEeee....
:wink: ,tänäänki semmonen oohoocee turpo veti huilatessaan 256hv/310nm
Ei ei, ei mulla oikeasti ole mitään vastaan ketään. No, ehkä liikenne-poliisia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JTE » Su Syyskuu 24. 0:32:44 2006

jjs kirjoitti:SS vai Jappe?
mikä on ss ??

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Syyskuu 24. 0:37:56 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:tänäänki semmonen oohoocee turpo veti huilatessaan 256hv/310nm
Mut ei toi riitä vielä mihinkään, täytynee lisätä sylintereitä/tilavuutta..
Pahimpaan vapinaan tosin taidan sitten kuitenkin lisätä ahtoja.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Syyskuu 24. 2:44:12 2006

JTE kirjoitti:
jjs kirjoitti:SS vai Jappe?
mikä on ss ??
SS-Motors, Janne Solas
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Su Syyskuu 24. 22:49:33 2006

MouTine kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti:katotaan,...jos bisnekset sujuu...niin voi boa sierran pellin alta löytyä ensi kesänä jotain ihan muuta 8)
No huh huh... Noita iän ikuisia OHC-turboja on tehty ja nähty. Johonkin vanha- tai välikoppa Escorttiin sen voi tunkea, ehkä jopa Taunukseen, mutta ei helvetti aitoon Xr4i Sierraan joka on luotu tuota konetta varten. Se ois taantumista.

heh,nyt on käsitetty iiiiiiihan väärin,tarkoitin,että boa sierran pellin alta voi löytyä pieni ylipainetta tuottava vekotin ens vuonna :lol: xr4i:hin ei tule ikinä oohooceetä,se on vee auto :) mutta farmariin tungetaan vaikka holsetti oharin kylkeen jos siltä tuntuu :lol:

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Pe Lokakuu 6. 20:11:17 2006

hmm...Huomaa iha selvästi ku enempi vauhtii.. joku 180km/h ni ja ahtoo 0.7-0.8 ni alkaa nykii ja hyytyilee jos lykkään kaasu lattiaan..pikku hiljaa kaasua lisäämällä mennää kahtasataa mut täys kaasu vedätyksis esim.paikaltaan niin veto hyytyy :? ..,isompaa suutinnta kaasariin että sais lisää ruokaa vois olla lääke?eise pelkällä ilmalla käy :lol: sähkönen bensapumppu on ja lykkää kyllä tavaraa hyvin..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Lokakuu 6. 20:25:51 2006

STOCKMANN kirjoitti:hmm...Huomaa iha selvästi ku enempi vauhtii.. joku 180km/h ni ja ahtoo 0.7-0.8 ni alkaa nykii ja hyytyilee jos lykkään kaasu lattiaan..pikku hiljaa kaasua lisäämällä mennää kahtasataa mut täys kaasu vedätyksis esim.paikaltaan niin veto hyytyy :? ..,isompaa suutinnta kaasariin että sais lisää ruokaa vois olla lääke?eise pelkällä ilmalla käy :lol: sähkönen bensapumppu on ja lykkää kyllä tavaraa hyvin..
paras lääke tohon on ensinäki se et heivaa ton kaasarin suohon ja laittaa ms:n tilalle. :wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Lokakuu 7. 11:10:38 2006

jesus48 kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti:hmm...Huomaa iha selvästi ku enempi vauhtii.. joku 180km/h ni ja ahtoo 0.7-0.8 ni alkaa nykii ja hyytyilee jos lykkään kaasu lattiaan..pikku hiljaa kaasua lisäämällä mennää kahtasataa mut täys kaasu vedätyksis esim.paikaltaan niin veto hyytyy :? ..,isompaa suutinnta kaasariin että sais lisää ruokaa vois olla lääke?eise pelkällä ilmalla käy :lol: sähkönen bensapumppu on ja lykkää kyllä tavaraa hyvin..
paras lääke tohon on ensinäki se et heivaa ton kaasarin suohon ja laittaa ms:n tilalle. :wink:
Kaasarit on kivoja jos hakee oldschool meininkiä :roll:

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » La Lokakuu 7. 19:31:25 2006

ytte kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti:hmm...Huomaa iha selvästi ku enempi vauhtii.. joku 180km/h ni ja ahtoo 0.7-0.8 ni alkaa nykii ja hyytyilee jos lykkään kaasu lattiaan..pikku hiljaa kaasua lisäämällä mennää kahtasataa mut täys kaasu vedätyksis esim.paikaltaan niin veto hyytyy :? ..,isompaa suutinnta kaasariin että sais lisää ruokaa vois olla lääke?eise pelkällä ilmalla käy :lol: sähkönen bensapumppu on ja lykkää kyllä tavaraa hyvin..
paras lääke tohon on ensinäki se et heivaa ton kaasarin suohon ja laittaa ms:n tilalle. :wink:
Kaasarit on kivoja jos hakee oldschool meininkiä :roll:
koko vanhan foorttin harrastus on oldschoolia :) On kaasareilla ennenki pärjätty :? hehhee,noh tä nyt on vaan tämmönen käyttöauto,ei mitää kiihdytys autoa aleta rakentamaan,pääasia että toimii :) xrrähinää vaan kutitellaan :wink: sais van ton "kuolemisen"pois,huomenna tutkitaan suuttimia.

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Lokakuu 18. 17:05:12 2006

jjs kirjoitti:Katso virranjakajan juuresta nrosarja; onko samat vai onko joku vaihtanut yhden männän suunnilleen sopivaan.
Arvonnassa löytyi seuraavat numerot jakajan juuresta:2,3,2,2 :roll: että tämmöstä...mut nyt pelittää hienosti,reilu tuhannen kilsaa veetty oldschool kaasarilla+turbolla ja kumi palaa vielä hyvin :) mut kävin äsken xrnelkulla koittaas pikkulenkin ennenkun alan teurastamaan sen osiin läpikäyntiä varten niin kyl lähtee perä alta vähän eri malliin,kakkosellaki hienosti driftataan 8) huh,odotan ens kesää kovasti :roll:

Vastaa Viestiin