Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 19. 21:22:30 2006
Löysin tosta 205 lohkolla olevasta koneesta mäntien päältä numerot 2,3,2,2 ?? ne kakkoset ymmärrän mutta mikä helv.... se 3 on yhdessä männässä??

ei kuulu joukkoon..

ja asiasta kolmanteen...meinaan v.ttuuttani laitaa kupari levyn laskemaan puristuksia koneesta.laitanko sen alimmaksi,vai norm.tiiv.päälle?kaippa se hiukan puristuksia laskee? ainakin vanhasta 1.6:sta laski...ja haulla en löytänyt mitään järkevää liittyen iänikuiseen ohhoijjaan turbotukseen"vapaasti öljyä huohottava"

-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Ti Syyskuu 19. 22:16:31 2006
Diitteri on onnistunu 75% hommassan tehdä 4 saman kokoista reikää. Se 3 on jonkun saturaisen isompi kuin ne kakkoset.
Viimeksi muokannut
Jari H, Ti Syyskuu 26. 18:31:51 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Syyskuu 20. 22:47:03 2006
Jari H kirjoitti:Diitteri on onnistunu 75% hommassan tehdä 4 saman kokoista reikää. Se 3 on jonkun saturaisen isompi kuin ne kakkoset.
ei stana

noh,tokkopa tuo haittaa

katotaan nyt jos huomenna sais pakosarjan tiivisteet niin kirjaimellisesti räjäytän sen käymään

-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Ke Syyskuu 20. 23:27:37 2006
STOCKMANN kirjoitti:Jari H kirjoitti:Diitteri on onnistunu 75% hommassan tehdä 4 saman kokoista reikää. Se 3 on jonkun saturaisen isompi kuin ne kakkoset.
ei stana

noh,tokkopa tuo haittaa

katotaan nyt jos huomenna sais pakosarjan tiivisteet niin kirjaimellisesti räjäytän sen käymään

No sittenhän varmaan tuutkin sinne Nummelaan lauantaina, ettei tarvis yksin oharin kanssa kutvosten seassa pyöriä...
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 21. 17:13:38 2006
Katso virranjakajan juuresta nrosarja; onko samat vai onko joku vaihtanut yhden männän suunnilleen sopivaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 21. 17:16:32 2006
Jari H kirjoitti:STOCKMANN kirjoitti:Jari H kirjoitti:Diitteri on onnistunu 75% hommassan tehdä 4 saman kokoista reikää. Se 3 on jonkun saturaisen isompi kuin ne kakkoset.
ei stana

noh,tokkopa tuo haittaa

katotaan nyt jos huomenna sais pakosarjan tiivisteet niin kirjaimellisesti räjäytän sen käymään

No sittenhän varmaan tuutkin sinne Nummelaan lauantaina, ettei tarvis yksin oharin kanssa kutvosten seassa pyöriä...
Mitä Numelassa on? Vai tarkoititko Kivitilaa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » To Syyskuu 21. 17:25:41 2006
MouTine kirjoitti:Jari H kirjoitti:STOCKMANN kirjoitti:
ei stana

noh,tokkopa tuo haittaa

katotaan nyt jos huomenna sais pakosarjan tiivisteet niin kirjaimellisesti räjäytän sen käymään

No sittenhän varmaan tuutkin sinne Nummelaan lauantaina, ettei tarvis yksin oharin kanssa kutvosten seassa pyöriä...
Mitä Numelassa on? Vai tarkoititko Kivitilaa?
Muistaakseni Taunuskerhon penkkipäivät.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » To Syyskuu 21. 19:45:53 2006
jesus48 kirjoitti:MouTine kirjoitti:Jari H kirjoitti:
No sittenhän varmaan tuutkin sinne Nummelaan lauantaina, ettei tarvis yksin oharin kanssa kutvosten seassa pyöriä...
Mitä Numelassa on? Vai tarkoititko Kivitilaa?
Muistaakseni Taunuskerhon penkkipäivät.
Dynopäiväpä hyvinnii.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 21. 21:21:01 2006
SS vai Jappe?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
cossy
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Viesti
Kirjoittaja cossy » To Syyskuu 21. 21:36:27 2006
jjs kirjoitti:SS vai Jappe?
Eiköhän se ollu jappe.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Pe Syyskuu 22. 10:53:04 2006
Jappe.
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » La Syyskuu 23. 21:24:05 2006
Huhhuhuu,nyt sain farmarin käymään

jumaliste ku suhahtaa ihanasti,eikä huohota paljoo(ei juur mitään) ja käy tasasesti..nyt 0.6 bar vakio 205 lohkolla,weber dat kaasarilla,kupari tiivisteellä höystettynä.kivasti menee

..mut jooh.,varaa ois vielä varmaan 0.7.-.08bar. ettei nakuta..katotaan mitä tykkää,mä ainaki tykkään
ei tehorajoja,ei prosentteja..stockmann turbo 2.0turbo ic

-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » La Syyskuu 23. 22:17:07 2006
katotaan,...jos bisnekset sujuu...niin voi boa sierran pellin alta löytyä ensi kesänä jotain ihan muuta

-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » La Syyskuu 23. 22:28:07 2006
STOCKMANN kirjoitti:katotaan,...jos bisnekset sujuu...niin voi boa sierran pellin alta löytyä ensi kesänä jotain ihan muuta

No huh huh... Noita iän ikuisia OHC-turboja on tehty ja nähty. Johonkin vanha- tai välikoppa Escorttiin sen voi tunkea, ehkä jopa Taunukseen, mutta ei helvetti aitoon Xr4i Sierraan joka on luotu tuota konetta varten. Se ois taantumista.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Timppa
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Viesti
Kirjoittaja Timppa » La Syyskuu 23. 23:20:25 2006
MouTine kirjoitti:STOCKMANN kirjoitti:katotaan,...jos bisnekset sujuu...niin voi boa sierran pellin alta löytyä ensi kesänä jotain ihan muuta

No huh huh... Noita iän ikuisia OHC-turboja on tehty ja nähty. Johonkin vanha- tai välikoppa Escorttiin sen voi tunkea, ehkä jopa Taunukseen, mutta ei helvetti aitoon Xr4i Sierraan joka on luotu tuota konetta varten. Se ois taantumista.
näyttää moutinella olevan jotain TAUNUKSIA vastaan....

,jos kone on pistetty vaihtoon ni ei kai se se haittaa mikä sielä on,kunhan KULKEEeee....

,tänäänki semmonen oohoocee turpo veti huilatessaan 256hv/310nm
Timppa 24V
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » La Syyskuu 23. 23:27:02 2006
TIMPPA24V6 kirjoitti:MouTine kirjoitti:STOCKMANN kirjoitti:katotaan,...jos bisnekset sujuu...niin voi boa sierran pellin alta löytyä ensi kesänä jotain ihan muuta

No huh huh... Noita iän ikuisia OHC-turboja on tehty ja nähty. Johonkin vanha- tai välikoppa Escorttiin sen voi tunkea, ehkä jopa Taunukseen, mutta ei helvetti aitoon Xr4i Sierraan joka on luotu tuota konetta varten. Se ois taantumista.
näyttää moutinella olevan jotain TAUNUKSIA vastaan....

,jos kone on pistetty vaihtoon ni ei kai se se haittaa mikä sielä on,kunhan KULKEEeee....

,tänäänki semmonen oohoocee turpo veti huilatessaan 256hv/310nm
Ei ei, ei mulla oikeasti ole mitään vastaan ketään. No, ehkä liikenne-poliisia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
JTE
- Viestit: 313
- Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja JTE » Su Syyskuu 24. 0:32:44 2006
jjs kirjoitti:SS vai Jappe?
mikä on ss ??
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Su Syyskuu 24. 0:37:56 2006
TIMPPA24V6 kirjoitti:tänäänki semmonen oohoocee turpo veti huilatessaan 256hv/310nm
Mut ei toi riitä vielä mihinkään, täytynee lisätä sylintereitä/tilavuutta..
Pahimpaan vapinaan tosin taidan sitten kuitenkin lisätä ahtoja.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Su Syyskuu 24. 2:44:12 2006
JTE kirjoitti:jjs kirjoitti:SS vai Jappe?
mikä on ss ??
SS-Motors, Janne Solas
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Su Syyskuu 24. 22:49:33 2006
MouTine kirjoitti:STOCKMANN kirjoitti:katotaan,...jos bisnekset sujuu...niin voi boa sierran pellin alta löytyä ensi kesänä jotain ihan muuta

No huh huh... Noita iän ikuisia OHC-turboja on tehty ja nähty. Johonkin vanha- tai välikoppa Escorttiin sen voi tunkea, ehkä jopa Taunukseen, mutta ei helvetti aitoon Xr4i Sierraan joka on luotu tuota konetta varten. Se ois taantumista.
heh,nyt on käsitetty iiiiiiihan väärin,tarkoitin,että boa sierran pellin alta voi löytyä pieni ylipainetta tuottava vekotin ens vuonna

xr4i:hin ei tule ikinä oohooceetä,se on vee auto

mutta farmariin tungetaan vaikka holsetti oharin kylkeen jos siltä tuntuu

-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Pe Lokakuu 6. 20:11:17 2006
hmm...Huomaa iha selvästi ku enempi vauhtii.. joku 180km/h ni ja ahtoo 0.7-0.8 ni alkaa nykii ja hyytyilee jos lykkään kaasu lattiaan..pikku hiljaa kaasua lisäämällä mennää kahtasataa mut täys kaasu vedätyksis esim.paikaltaan niin veto hyytyy

..,isompaa suutinnta kaasariin että sais lisää ruokaa vois olla lääke?eise pelkällä ilmalla käy

sähkönen bensapumppu on ja lykkää kyllä tavaraa hyvin..
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Pe Lokakuu 6. 20:25:51 2006
STOCKMANN kirjoitti:hmm...Huomaa iha selvästi ku enempi vauhtii.. joku 180km/h ni ja ahtoo 0.7-0.8 ni alkaa nykii ja hyytyilee jos lykkään kaasu lattiaan..pikku hiljaa kaasua lisäämällä mennää kahtasataa mut täys kaasu vedätyksis esim.paikaltaan niin veto hyytyy

..,isompaa suutinnta kaasariin että sais lisää ruokaa vois olla lääke?eise pelkällä ilmalla käy

sähkönen bensapumppu on ja lykkää kyllä tavaraa hyvin..
paras lääke tohon on ensinäki se et heivaa ton kaasarin suohon ja laittaa ms:n tilalle.

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » La Lokakuu 7. 11:10:38 2006
jesus48 kirjoitti:STOCKMANN kirjoitti:hmm...Huomaa iha selvästi ku enempi vauhtii.. joku 180km/h ni ja ahtoo 0.7-0.8 ni alkaa nykii ja hyytyilee jos lykkään kaasu lattiaan..pikku hiljaa kaasua lisäämällä mennää kahtasataa mut täys kaasu vedätyksis esim.paikaltaan niin veto hyytyy

..,isompaa suutinnta kaasariin että sais lisää ruokaa vois olla lääke?eise pelkällä ilmalla käy

sähkönen bensapumppu on ja lykkää kyllä tavaraa hyvin..
paras lääke tohon on ensinäki se et heivaa ton kaasarin suohon ja laittaa ms:n tilalle.

Kaasarit on kivoja jos hakee oldschool meininkiä

-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » La Lokakuu 7. 19:31:25 2006
ytte kirjoitti:jesus48 kirjoitti:STOCKMANN kirjoitti:hmm...Huomaa iha selvästi ku enempi vauhtii.. joku 180km/h ni ja ahtoo 0.7-0.8 ni alkaa nykii ja hyytyilee jos lykkään kaasu lattiaan..pikku hiljaa kaasua lisäämällä mennää kahtasataa mut täys kaasu vedätyksis esim.paikaltaan niin veto hyytyy

..,isompaa suutinnta kaasariin että sais lisää ruokaa vois olla lääke?eise pelkällä ilmalla käy

sähkönen bensapumppu on ja lykkää kyllä tavaraa hyvin..
paras lääke tohon on ensinäki se et heivaa ton kaasarin suohon ja laittaa ms:n tilalle.

Kaasarit on kivoja jos hakee oldschool meininkiä

koko vanhan foorttin harrastus on oldschoolia

On kaasareilla ennenki pärjätty

hehhee,noh tä nyt on vaan tämmönen käyttöauto,ei mitää kiihdytys autoa aleta rakentamaan,pääasia että toimii

xrrähinää vaan kutitellaan

sais van ton "kuolemisen"pois,huomenna tutkitaan suuttimia.
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Lokakuu 18. 17:05:12 2006
jjs kirjoitti:Katso virranjakajan juuresta nrosarja; onko samat vai onko joku vaihtanut yhden männän suunnilleen sopivaan.
Arvonnassa löytyi seuraavat numerot jakajan juuresta:2,3,2,2

että tämmöstä...mut nyt pelittää hienosti,reilu tuhannen kilsaa veetty oldschool kaasarilla+turbolla ja kumi palaa vielä hyvin

mut kävin äsken xrnelkulla koittaas pikkulenkin ennenkun alan teurastamaan sen osiin läpikäyntiä varten niin kyl lähtee perä alta vähän eri malliin,kakkosellaki hienosti driftataan

huh,odotan ens kesää kovasti
