Sierran vertailumalli
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Qtka
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
- Paikkakunta: Sonkajärvi
Sierran vertailumalli
Saako 1-korisessa (-86) sierrassa käyttää vertailumallina tilavuuden osalta 2.9i:tä ja tehon osalta nelikko Cossua? Tuli hirvee mielteko tunkea Sierraan Audin 3,6litranen V8
Menee vaan rajat aika hilkulle.... 
Liekköön kiviä....
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Kyllä niitä malleja voi sekoitella, FAQ-osiossa on ollut ihan viime päivinä turinaa tästä aiheesta...
Mertie pub & 3D
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Voi olla eri vertailumalli eri suureiden osalta. Ongelmaksi voi muodostua että hyväksytäänkö Cossu Sierra samaan mallisarjaan karva-Sierran kanssa. Tästäkin on ollut turinaa.
Vanha vitsi, eikä loppujen lopuksi edes vitsikään, vaan juriidinen porsaanreikä on... Ahda se Audin moottori, jolloin se on omavalmiste moottori ja näin ollen siitä pitää penkittää tehot, jotka yllättäen alittaa rajat.
Vanha vitsi, eikä loppujen lopuksi edes vitsikään, vaan juriidinen porsaanreikä on... Ahda se Audin moottori, jolloin se on omavalmiste moottori ja näin ollen siitä pitää penkittää tehot, jotka yllättäen alittaa rajat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Oho.. Anteeksi lipsautus
. Jos kysessä ois tollasen Audi V8 3.6 mallisen auton pannu niin 184kw/250hv
http://www.autowiki.fi/index.php/Audi_V8
http://www.autowiki.fi/index.php/Audi_V8
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierr ... in_options
Jos vertailumoottoriksi saa 2933 cc 'Cologne' V6:n, niin tilavuuden puolesta menee. Tämä edellyttää, että Sierra Mk1 ja Mk2 luetaan samaksi autoksi. Tehojen puolesta pitäisi saada vertailumalliksi 4WD Cossun 220 hp malli.
Jos vertailumoottoriksi saa 2933 cc 'Cologne' V6:n, niin tilavuuden puolesta menee. Tämä edellyttää, että Sierra Mk1 ja Mk2 luetaan samaksi autoksi. Tehojen puolesta pitäisi saada vertailumalliksi 4WD Cossun 220 hp malli.
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Kyllä tuo 2933cc pitää käydä vertailumalliksi, mutta omien kokemusten mukaan tehot katsotaan 2wd cossun mukaan, jos tekele on 2wd. Tuossakin on tottakai konttori kohtaisia näkemys eroja, mutta näin ainakin itsellä mennyt. Eikun audia pellin alle! Erilaisuus kunniaan!

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Qtka
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
- Paikkakunta: Sonkajärvi
Jos vertailumoottoriksi saa 2933 cc 'Cologne' V6:n, niin tilavuuden puolesta menee. Tämä edellyttää, että Sierra Mk1 ja Mk2 luetaan samaksi autoksi. Tehojen puolesta pitäisi saada vertailumalliksi 4WD Cossun 220 hp malli.
Juurikin tästä oli kyse... Eli luetaanko samaksi Tottahan siihen ahtimen tungen niin tehoista ei tarvii huolehtia
Ja auto olikin -87 kun papereita tarkemmin tutkii...
Ja juur siitä Audi V8:sin 250 heppasesta 3,6 litrasesta veekasista oli kyse
Liekköön kiviä....
-
Ford is God
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
Ford is God
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tosta ylläolevasta "onko hymiö vai ei" -sotkusta ei ota pirukaan selvää (yritin siis).
Wotever, olen leimannut 2 autoa valtionkonttorilla RS500 + 20% tehoilla. Jos ei onnistu, ei paprut ole kunnossa, p*rkele.
Wotever, olen leimannut 2 autoa valtionkonttorilla RS500 + 20% tehoilla. Jos ei onnistu, ei paprut ole kunnossa, p*rkele.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Ford is God
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Ei musta aina otakaan selvää, turha yrittää jossei heti onnistu... Kaiken järjen mukaanhan RS500 olis vertailukelvollinen, mutta kuulostaa vaan uskomattomalta että oikeesti sen käyttäminen olis jossain onnistunut. Kun perus-Cossunkin käyttö on joskus niinjanäin.
Kyllä tääläkin mun mielestä joskus on kivenkovana väitetty ettei vaan onnistu. Epätodennäköistä taitaa kuitenkin olla.
Kyllä tääläkin mun mielestä joskus on kivenkovana väitetty ettei vaan onnistu. Epätodennäköistä taitaa kuitenkin olla.
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
En tiedä mikä on tällä hetkellä mahdollista suomen foordin/paikallisen myyjän mukaan, mut ois ihan kiva saada vertailu paperit 013(cossu)sierralle/rs500... jollai helskutan konstilla mä leimaan sen -84 sierran 16vturbo alias cossun mosalle... haittaako jotain??? saa valittaa jos vituttaaFord is God kirjoitti:Ei musta aina otakaan selvää, turha yrittää jossei heti onnistu... Kaiken järjen mukaanhan RS500 olis vertailukelvollinen, mutta kuulostaa vaan uskomattomalta että oikeesti sen käyttäminen olis jossain onnistunut. Kun perus-Cossunkin käyttö on joskus niinjanäin.
Kyllä tääläkin mun mielestä joskus on kivenkovana väitetty ettei vaan onnistu. Epätodennäköistä taitaa kuitenkin olla.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Toistan: olen leimannut kaksi kappaletta (2 kpl) Sierraa käyttäen RS500 -mallia vertailumallina. Piste.Ford is God kirjoitti:Ei musta aina otakaan selvää, turha yrittää jossei heti onnistu... Kaiken järjen mukaanhan RS500 olis vertailukelvollinen, mutta kuulostaa vaan uskomattomalta että oikeesti sen käyttäminen olis jossain onnistunut. Kun perus-Cossunkin käyttö on joskus niinjanäin.
Kyllä tääläkin mun mielestä joskus on kivenkovana väitetty ettei vaan onnistu. Epätodennäköistä taitaa kuitenkin olla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Ford is God
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
aivan sama, itseäni ylempää lainaten, kyllä se jotenkin onnistuu.Ford is God kirjoitti:Juu kyl mä sen ihan hyvin uskon ja niinkun sanoin niin sen käyttö vertailumallina on täysin järkeenkäypää. Voisin vaan veikata ettei se kuitenkaan ihan joka konttorilla onnistu.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Vuosi sitten katsuri lupas karvalakki cosan vertailu malliks sierra turboon, tuokin on sit mitä ilmeisemmin konttori kohtaista.
Tää katsuri onkin eri maata ku yleensä katsastajat
Mutta mistäs netistä vois metsästää nuo vertailu paperit cossuun + RS500?
Tää katsuri onkin eri maata ku yleensä katsastajat
Mutta mistäs netistä vois metsästää nuo vertailu paperit cossuun + RS500?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
No niin, pääsittehän siihen ongelman ytimeen.BlackEscort kirjoitti:Mutta mistäs netistä vois metsästää nuo vertailu paperit cossuun + RS500?
Vertailulappuja saa Fordin asiakaspalvelusta, kysykää sieltä Vesa Peräojaa...
Mertie pub & 3D
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tää ei mitenkään pitäisi olla konttorista kiinni. Jos konttori ei tiedä mikä kuuluu samaan mallisarjaan ja mikä ei, niin ne soittaa AKE:lle jolle ovat vastuullisia viimekädessä. AKE taas tulkitsee lakia niin, että viime kädessä auton valmistaja päättää mikä on mallisarjaa.
Jos RS500 kori ja ripustusten kiinnityspisteet ovat samat kuin muissa Sierroissa, niin en näe mitään syytä sen syrjintään.
Se on sitten toinen juttu, että vaaditaanko autoon RS500 alusta, ripustus, jarrut jne ja onko ne oleellisesti erilaiset.
Jos RS500 kori ja ripustusten kiinnityspisteet ovat samat kuin muissa Sierroissa, niin en näe mitään syytä sen syrjintään.
Se on sitten toinen juttu, että vaaditaanko autoon RS500 alusta, ripustus, jarrut jne ja onko ne oleellisesti erilaiset.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
joo annan oman selvitykseni vertailu sarjaan.
itse ajattelin vertailu sarja kysymykseen lähinnä ATJ järjestelmästä löytyvästä vertailu autosta.
sieltä löytyvät mallisarjat ovat suomen maahantuojan typittämiä autoja.
jos siihen tukee rakentelemansa auton niin katsastus on helppo muutoskatsastus.
JJS puhuu auton todellisesta mallisarjasta ja siihenkin voi verrata kun auton vie katsastukseen ihan niinkuin jyrki on tehnyt.
esim jos tuomme suomeen XR8 sierran sen saa leimattua tehtaan todistepapereilla.
Silloin noi suomen AKEn kertomat prosentti suurennukset eivät ole voimasssa.ne liittyvät ainoastaan ATJ tyyppihyväksyntä autoihin.
ATJ sieltä löytyy mallisarjat ja jos tutkitte sierran mallisarjaa niin cosworth sierra löytyy samasta mallisarjasta kun esim 1.3 versio sierra.
se miten katsastatte auton jonka olette tehnyt 204hv "cosworth" autoksi oma ihan jokaisen oman taidon ja tietämyksen rajoissa.
ja muistakaa että RS 500 ei ole vakiona 500hv tehoinen.(eikös niin Jyrki)
nämä yllä olevat ovat omia tulkintojani eri katsastusviranomaisten ja katsastajien lausunnoista lisäksi suomen laki /EU laki auttaa tutkimuksissani.
itse ajattelin vertailu sarja kysymykseen lähinnä ATJ järjestelmästä löytyvästä vertailu autosta.
sieltä löytyvät mallisarjat ovat suomen maahantuojan typittämiä autoja.
jos siihen tukee rakentelemansa auton niin katsastus on helppo muutoskatsastus.
JJS puhuu auton todellisesta mallisarjasta ja siihenkin voi verrata kun auton vie katsastukseen ihan niinkuin jyrki on tehnyt.
esim jos tuomme suomeen XR8 sierran sen saa leimattua tehtaan todistepapereilla.
Silloin noi suomen AKEn kertomat prosentti suurennukset eivät ole voimasssa.ne liittyvät ainoastaan ATJ tyyppihyväksyntä autoihin.
ATJ sieltä löytyy mallisarjat ja jos tutkitte sierran mallisarjaa niin cosworth sierra löytyy samasta mallisarjasta kun esim 1.3 versio sierra.
se miten katsastatte auton jonka olette tehnyt 204hv "cosworth" autoksi oma ihan jokaisen oman taidon ja tietämyksen rajoissa.
ja muistakaa että RS 500 ei ole vakiona 500hv tehoinen.(eikös niin Jyrki)
nämä yllä olevat ovat omia tulkintojani eri katsastusviranomaisten ja katsastajien lausunnoista lisäksi suomen laki /EU laki auttaa tutkimuksissani.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Sierran vertailumalli
Ne kellä on papereita cossuista niin olisin kiitollinen jos niitä sais jakoon 
Peräojalta ei nimittäin löydy.
Peräojalta ei nimittäin löydy.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!