Sierran vertailumalli

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Sierran vertailumalli

Viesti Kirjoittaja Qtka » To Toukokuu 29. 16:55:27 2008

Saako 1-korisessa (-86) sierrassa käyttää vertailumallina tilavuuden osalta 2.9i:tä ja tehon osalta nelikko Cossua? Tuli hirvee mielteko tunkea Sierraan Audin 3,6litranen V8 :lol: Menee vaan rajat aika hilkulle.... :(
Liekköön kiviä....

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » To Toukokuu 29. 17:16:55 2008

Eiköhän noihin vertailumallijuttuihin käy vaan yksi ja ainoa malli. Eli tossa tapauksessa tehokkain varmaan siipicossu tai litratilavuudeltaan suurin 2.8l xr4 :roll: .. Tarkentakoot ken varmemmaksi tietää.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Toukokuu 29. 18:23:25 2008

Kyllä niitä malleja voi sekoitella, FAQ-osiossa on ollut ihan viime päivinä turinaa tästä aiheesta...

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 29. 18:33:43 2008

Voi olla eri vertailumalli eri suureiden osalta. Ongelmaksi voi muodostua että hyväksytäänkö Cossu Sierra samaan mallisarjaan karva-Sierran kanssa. Tästäkin on ollut turinaa.

Vanha vitsi, eikä loppujen lopuksi edes vitsikään, vaan juriidinen porsaanreikä on... Ahda se Audin moottori, jolloin se on omavalmiste moottori ja näin ollen siitä pitää penkittää tehot, jotka yllättäen alittaa rajat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Toukokuu 29. 18:42:13 2008

Paljonko siinä volkkarin koneessa on tehoa?

Tilavuusraja on 3.5L, jos vertailukohtana on 2.8 (+25%).

Tärkeimpänä sääntönä tehoa saa tulla 20% lisää ja 25% lisää tilavuutta vertailumalleihin ilman että tarvitsee hakea poikkeuslupaa.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » To Toukokuu 29. 18:49:50 2008

Oho.. Anteeksi lipsautus :oops: . Jos kysessä ois tollasen Audi V8 3.6 mallisen auton pannu niin 184kw/250hv

http://www.autowiki.fi/index.php/Audi_V8
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Toukokuu 29. 20:25:02 2008

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierr ... in_options

Jos vertailumoottoriksi saa 2933 cc 'Cologne' V6:n, niin tilavuuden puolesta menee. Tämä edellyttää, että Sierra Mk1 ja Mk2 luetaan samaksi autoksi. Tehojen puolesta pitäisi saada vertailumalliksi 4WD Cossun 220 hp malli.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Toukokuu 29. 22:33:20 2008

Kyllä tuo 2933cc pitää käydä vertailumalliksi, mutta omien kokemusten mukaan tehot katsotaan 2wd cossun mukaan, jos tekele on 2wd. Tuossakin on tottakai konttori kohtaisia näkemys eroja, mutta näin ainakin itsellä mennyt. Eikun audia pellin alle! Erilaisuus kunniaan! :wink: :lol: :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja Qtka » Pe Toukokuu 30. 11:06:43 2008

Jos vertailumoottoriksi saa 2933 cc 'Cologne' V6:n, niin tilavuuden puolesta menee. Tämä edellyttää, että Sierra Mk1 ja Mk2 luetaan samaksi autoksi. Tehojen puolesta pitäisi saada vertailumalliksi 4WD Cossun 220 hp malli.


Juurikin tästä oli kyse... Eli luetaanko samaksi Tottahan siihen ahtimen tungen niin tehoista ei tarvii huolehtia :lol: , mutta tuo tilavuus pitäisi saada siitä 2.9:stä

Ja auto olikin -87 kun papereita tarkemmin tutkii...

Ja juur siitä Audi V8:sin 250 heppasesta 3,6 litrasesta veekasista oli kyse
Liekköön kiviä....

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Toukokuu 30. 17:08:21 2008

RS500 tehot ainakin riittää.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Toukokuu 30. 18:19:53 2008

En oo kyl ikinä kuullut et kukaan ois voinu käyttää RS500:sta vertailumallina?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Toukokuu 30. 18:31:23 2008

no ei voikkaan se oli varmasti vitsi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Toukokuu 30. 19:56:35 2008

Sitä mäkin ajattelin mut hymiö puuttu. :roll:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Toukokuu 30. 22:45:08 2008

Perustelkaas sitten kun noin naurattaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 30. 23:20:02 2008

Tosta ylläolevasta "onko hymiö vai ei" -sotkusta ei ota pirukaan selvää (yritin siis).
Wotever, olen leimannut 2 autoa valtionkonttorilla RS500 + 20% tehoilla. Jos ei onnistu, ei paprut ole kunnossa, p*rkele.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Toukokuu 30. 23:32:46 2008

Ei musta aina otakaan selvää, turha yrittää jossei heti onnistu... Kaiken järjen mukaanhan RS500 olis vertailukelvollinen, mutta kuulostaa vaan uskomattomalta että oikeesti sen käyttäminen olis jossain onnistunut. Kun perus-Cossunkin käyttö on joskus niinjanäin.

Kyllä tääläkin mun mielestä joskus on kivenkovana väitetty ettei vaan onnistu. Epätodennäköistä taitaa kuitenkin olla.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » La Toukokuu 31. 2:56:05 2008

Ford is God kirjoitti:Ei musta aina otakaan selvää, turha yrittää jossei heti onnistu... Kaiken järjen mukaanhan RS500 olis vertailukelvollinen, mutta kuulostaa vaan uskomattomalta että oikeesti sen käyttäminen olis jossain onnistunut. Kun perus-Cossunkin käyttö on joskus niinjanäin.

Kyllä tääläkin mun mielestä joskus on kivenkovana väitetty ettei vaan onnistu. Epätodennäköistä taitaa kuitenkin olla.
En tiedä mikä on tällä hetkellä mahdollista suomen foordin/paikallisen myyjän mukaan, mut ois ihan kiva saada vertailu paperit 013(cossu)sierralle/rs500... jollai helskutan konstilla mä leimaan sen -84 sierran 16vturbo alias cossun mosalle... haittaako jotain??? saa valittaa jos vituttaa :wink:
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Kesäkuu 1. 0:45:01 2008

Ford is God kirjoitti:Ei musta aina otakaan selvää, turha yrittää jossei heti onnistu... Kaiken järjen mukaanhan RS500 olis vertailukelvollinen, mutta kuulostaa vaan uskomattomalta että oikeesti sen käyttäminen olis jossain onnistunut. Kun perus-Cossunkin käyttö on joskus niinjanäin.

Kyllä tääläkin mun mielestä joskus on kivenkovana väitetty ettei vaan onnistu. Epätodennäköistä taitaa kuitenkin olla.
Toistan: olen leimannut kaksi kappaletta (2 kpl) Sierraa käyttäen RS500 -mallia vertailumallina. Piste.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Su Kesäkuu 1. 1:34:40 2008

Juu kyl mä sen ihan hyvin uskon ja niinkun sanoin niin sen käyttö vertailumallina on täysin järkeenkäypää. Voisin vaan veikata ettei se kuitenkaan ihan joka konttorilla onnistu.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Su Kesäkuu 1. 2:16:03 2008

Ford is God kirjoitti:Juu kyl mä sen ihan hyvin uskon ja niinkun sanoin niin sen käyttö vertailumallina on täysin järkeenkäypää. Voisin vaan veikata ettei se kuitenkaan ihan joka konttorilla onnistu.
aivan sama, itseäni ylempää lainaten, kyllä se jotenkin onnistuu.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Su Kesäkuu 1. 12:37:31 2008

Vuosi sitten katsuri lupas karvalakki cosan vertailu malliks sierra turboon, tuokin on sit mitä ilmeisemmin konttori kohtaista.
Tää katsuri onkin eri maata ku yleensä katsastajat :lol:
Mutta mistäs netistä vois metsästää nuo vertailu paperit cossuun + RS500?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Kesäkuu 1. 13:34:58 2008

BlackEscort kirjoitti:Mutta mistäs netistä vois metsästää nuo vertailu paperit cossuun + RS500?
No niin, pääsittehän siihen ongelman ytimeen. :lol:

Vertailulappuja saa Fordin asiakaspalvelusta, kysykää sieltä Vesa Peräojaa...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Kesäkuu 1. 14:32:17 2008

Tää ei mitenkään pitäisi olla konttorista kiinni. Jos konttori ei tiedä mikä kuuluu samaan mallisarjaan ja mikä ei, niin ne soittaa AKE:lle jolle ovat vastuullisia viimekädessä. AKE taas tulkitsee lakia niin, että viime kädessä auton valmistaja päättää mikä on mallisarjaa.

Jos RS500 kori ja ripustusten kiinnityspisteet ovat samat kuin muissa Sierroissa, niin en näe mitään syytä sen syrjintään.

Se on sitten toinen juttu, että vaaditaanko autoon RS500 alusta, ripustus, jarrut jne ja onko ne oleellisesti erilaiset.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Kesäkuu 4. 9:37:58 2008

Sama alustahan tuossa taisi olla, mutta saako tosiaan Fordilta sellaisen vertailutodistuksen, jossa tuokin auto on mukana?? Itselle tullut vaan noita lappuja, joissa on normi cossut... :oops:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 4. 11:37:22 2008

joo annan oman selvitykseni vertailu sarjaan.

itse ajattelin vertailu sarja kysymykseen lähinnä ATJ järjestelmästä löytyvästä vertailu autosta.

sieltä löytyvät mallisarjat ovat suomen maahantuojan typittämiä autoja.
jos siihen tukee rakentelemansa auton niin katsastus on helppo muutoskatsastus.
JJS puhuu auton todellisesta mallisarjasta ja siihenkin voi verrata kun auton vie katsastukseen ihan niinkuin jyrki on tehnyt.
esim jos tuomme suomeen XR8 sierran sen saa leimattua tehtaan todistepapereilla.

Silloin noi suomen AKEn kertomat prosentti suurennukset eivät ole voimasssa.ne liittyvät ainoastaan ATJ tyyppihyväksyntä autoihin.


ATJ sieltä löytyy mallisarjat ja jos tutkitte sierran mallisarjaa niin cosworth sierra löytyy samasta mallisarjasta kun esim 1.3 versio sierra.
se miten katsastatte auton jonka olette tehnyt 204hv "cosworth" autoksi oma ihan jokaisen oman taidon ja tietämyksen rajoissa.

ja muistakaa että RS 500 ei ole vakiona 500hv tehoinen.(eikös niin Jyrki)

nämä yllä olevat ovat omia tulkintojani eri katsastusviranomaisten ja katsastajien lausunnoista lisäksi suomen laki /EU laki auttaa tutkimuksissani.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierran vertailumalli

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Syyskuu 25. 13:34:27 2012

Ne kellä on papereita cossuista niin olisin kiitollinen jos niitä sais jakoon :D
Peräojalta ei nimittäin löydy.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin