Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Qtka
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
- Paikkakunta: Sonkajärvi
Viesti
Kirjoittaja Qtka » To Toukokuu 29. 16:55:27 2008
Saako 1-korisessa (-86) sierrassa käyttää vertailumallina tilavuuden osalta 2.9i:tä ja tehon osalta nelikko Cossua? Tuli hirvee mielteko tunkea Sierraan Audin 3,6litranen V8

Menee vaan rajat aika hilkulle....

Liekköön kiviä....
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » To Toukokuu 29. 17:16:55 2008
Eiköhän noihin vertailumallijuttuihin käy vaan yksi ja ainoa malli. Eli tossa tapauksessa tehokkain varmaan siipicossu tai litratilavuudeltaan suurin 2.8l xr4

.. Tarkentakoot ken varmemmaksi tietää.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » To Toukokuu 29. 18:23:25 2008
Kyllä niitä malleja voi sekoitella, FAQ-osiossa on ollut ihan viime päivinä turinaa tästä aiheesta...
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 29. 18:33:43 2008
Voi olla eri vertailumalli eri suureiden osalta. Ongelmaksi voi muodostua että hyväksytäänkö Cossu Sierra samaan mallisarjaan karva-Sierran kanssa. Tästäkin on ollut turinaa.
Vanha vitsi, eikä loppujen lopuksi edes vitsikään, vaan juriidinen porsaanreikä on... Ahda se Audin moottori, jolloin se on omavalmiste moottori ja näin ollen siitä pitää penkittää tehot, jotka yllättäen alittaa rajat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » To Toukokuu 29. 18:42:13 2008
Paljonko siinä volkkarin koneessa on tehoa?
Tilavuusraja on 3.5L, jos vertailukohtana on 2.8 (+25%).
Tärkeimpänä sääntönä tehoa saa tulla 20% lisää ja 25% lisää tilavuutta vertailumalleihin ilman että tarvitsee hakea poikkeuslupaa.
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » To Toukokuu 29. 18:49:50 2008
Oho.. Anteeksi lipsautus

. Jos kysessä ois tollasen Audi V8 3.6 mallisen auton pannu niin 184kw/250hv
http://www.autowiki.fi/index.php/Audi_V8
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » To Toukokuu 29. 20:25:02 2008
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierr ... in_options
Jos vertailumoottoriksi saa 2933 cc 'Cologne' V6:n, niin tilavuuden puolesta menee. Tämä edellyttää, että Sierra Mk1 ja Mk2 luetaan samaksi autoksi. Tehojen puolesta pitäisi saada vertailumalliksi 4WD Cossun 220 hp malli.
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » To Toukokuu 29. 22:33:20 2008
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Qtka
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
- Paikkakunta: Sonkajärvi
Viesti
Kirjoittaja Qtka » Pe Toukokuu 30. 11:06:43 2008
Jos vertailumoottoriksi saa 2933 cc 'Cologne' V6:n, niin tilavuuden puolesta menee. Tämä edellyttää, että Sierra Mk1 ja Mk2 luetaan samaksi autoksi. Tehojen puolesta pitäisi saada vertailumalliksi 4WD Cossun 220 hp malli.
Juurikin tästä oli kyse... Eli luetaanko samaksi Tottahan siihen ahtimen tungen niin tehoista ei tarvii huolehtia

, mutta tuo tilavuus pitäisi saada siitä 2.9:stä
Ja auto olikin -87 kun papereita tarkemmin tutkii...
Ja juur siitä Audi V8:sin 250 heppasesta 3,6 litrasesta veekasista oli kyse
Liekköön kiviä....
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Pe Toukokuu 30. 17:08:21 2008
RS500 tehot ainakin riittää.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Ford is God
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Viesti
Kirjoittaja Ford is God » Pe Toukokuu 30. 18:19:53 2008
En oo kyl ikinä kuullut et kukaan ois voinu käyttää RS500:sta vertailumallina?
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Pe Toukokuu 30. 18:31:23 2008
no ei voikkaan se oli varmasti vitsi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
Ford is God
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Viesti
Kirjoittaja Ford is God » Pe Toukokuu 30. 19:56:35 2008
Sitä mäkin ajattelin mut hymiö puuttu.

-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Pe Toukokuu 30. 22:45:08 2008
Perustelkaas sitten kun noin naurattaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 30. 23:20:02 2008
Tosta ylläolevasta "onko hymiö vai ei" -sotkusta ei ota pirukaan selvää (yritin siis).
Wotever, olen leimannut 2 autoa valtionkonttorilla RS500 + 20% tehoilla. Jos ei onnistu, ei paprut ole kunnossa, p*rkele.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Ford is God
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Viesti
Kirjoittaja Ford is God » Pe Toukokuu 30. 23:32:46 2008
Ei musta aina otakaan selvää, turha yrittää jossei heti onnistu... Kaiken järjen mukaanhan RS500 olis vertailukelvollinen, mutta kuulostaa vaan uskomattomalta että oikeesti sen käyttäminen olis jossain onnistunut. Kun perus-Cossunkin käyttö on joskus niinjanäin.
Kyllä tääläkin mun mielestä joskus on kivenkovana väitetty ettei vaan onnistu. Epätodennäköistä taitaa kuitenkin olla.
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » La Toukokuu 31. 2:56:05 2008
Ford is God kirjoitti:Ei musta aina otakaan selvää, turha yrittää jossei heti onnistu... Kaiken järjen mukaanhan RS500 olis vertailukelvollinen, mutta kuulostaa vaan uskomattomalta että oikeesti sen käyttäminen olis jossain onnistunut. Kun perus-Cossunkin käyttö on joskus niinjanäin.
Kyllä tääläkin mun mielestä joskus on kivenkovana väitetty ettei vaan onnistu. Epätodennäköistä taitaa kuitenkin olla.
En tiedä mikä on tällä hetkellä mahdollista suomen foordin/paikallisen myyjän mukaan, mut ois ihan kiva saada vertailu paperit 013(cossu)sierralle/rs500... jollai helskutan konstilla mä leimaan sen -84 sierran 16vturbo alias cossun mosalle... haittaako jotain??? saa valittaa jos vituttaa

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Su Kesäkuu 1. 0:45:01 2008
Ford is God kirjoitti:Ei musta aina otakaan selvää, turha yrittää jossei heti onnistu... Kaiken järjen mukaanhan RS500 olis vertailukelvollinen, mutta kuulostaa vaan uskomattomalta että oikeesti sen käyttäminen olis jossain onnistunut. Kun perus-Cossunkin käyttö on joskus niinjanäin.
Kyllä tääläkin mun mielestä joskus on kivenkovana väitetty ettei vaan onnistu. Epätodennäköistä taitaa kuitenkin olla.
Toistan: olen leimannut kaksi kappaletta (2 kpl) Sierraa käyttäen RS500 -mallia vertailumallina. Piste.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Ford is God
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Viesti
Kirjoittaja Ford is God » Su Kesäkuu 1. 1:34:40 2008
Juu kyl mä sen ihan hyvin uskon ja niinkun sanoin niin sen käyttö vertailumallina on täysin järkeenkäypää. Voisin vaan veikata ettei se kuitenkaan ihan joka konttorilla onnistu.
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Su Kesäkuu 1. 2:16:03 2008
Ford is God kirjoitti:Juu kyl mä sen ihan hyvin uskon ja niinkun sanoin niin sen käyttö vertailumallina on täysin järkeenkäypää. Voisin vaan veikata ettei se kuitenkaan ihan joka konttorilla onnistu.
aivan sama, itseäni ylempää lainaten, kyllä se jotenkin onnistuu.
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Su Kesäkuu 1. 12:37:31 2008
Vuosi sitten katsuri lupas karvalakki cosan vertailu malliks sierra turboon, tuokin on sit mitä ilmeisemmin konttori kohtaista.
Tää katsuri onkin eri maata ku yleensä katsastajat
Mutta mistäs netistä vois metsästää nuo vertailu paperit cossuun + RS500?
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Su Kesäkuu 1. 13:34:58 2008
BlackEscort kirjoitti:Mutta mistäs netistä vois metsästää nuo vertailu paperit cossuun + RS500?
No niin, pääsittehän siihen ongelman ytimeen.
Vertailulappuja saa Fordin asiakaspalvelusta, kysykää sieltä Vesa Peräojaa...
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Su Kesäkuu 1. 14:32:17 2008
Tää ei mitenkään pitäisi olla konttorista kiinni. Jos konttori ei tiedä mikä kuuluu samaan mallisarjaan ja mikä ei, niin ne soittaa AKE:lle jolle ovat vastuullisia viimekädessä. AKE taas tulkitsee lakia niin, että viime kädessä auton valmistaja päättää mikä on mallisarjaa.
Jos RS500 kori ja ripustusten kiinnityspisteet ovat samat kuin muissa Sierroissa, niin en näe mitään syytä sen syrjintään.
Se on sitten toinen juttu, että vaaditaanko autoon RS500 alusta, ripustus, jarrut jne ja onko ne oleellisesti erilaiset.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ke Kesäkuu 4. 9:37:58 2008
Sama alustahan tuossa taisi olla, mutta saako tosiaan Fordilta sellaisen vertailutodistuksen, jossa tuokin auto on mukana?? Itselle tullut vaan noita lappuja, joissa on normi cossut...

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 4. 11:37:22 2008
joo annan oman selvitykseni vertailu sarjaan.
itse ajattelin vertailu sarja kysymykseen lähinnä ATJ järjestelmästä löytyvästä vertailu autosta.
sieltä löytyvät mallisarjat ovat suomen maahantuojan typittämiä autoja.
jos siihen tukee rakentelemansa auton niin katsastus on helppo muutoskatsastus.
JJS puhuu auton todellisesta mallisarjasta ja siihenkin voi verrata kun auton vie katsastukseen ihan niinkuin jyrki on tehnyt.
esim jos tuomme suomeen XR8 sierran sen saa leimattua tehtaan todistepapereilla.
Silloin noi suomen AKEn kertomat prosentti suurennukset eivät ole voimasssa.ne liittyvät ainoastaan ATJ tyyppihyväksyntä autoihin.
ATJ sieltä löytyy mallisarjat ja jos tutkitte sierran mallisarjaa niin cosworth sierra löytyy samasta mallisarjasta kun esim 1.3 versio sierra.
se miten katsastatte auton jonka olette tehnyt 204hv "cosworth" autoksi oma ihan jokaisen oman taidon ja tietämyksen rajoissa.
ja muistakaa että RS 500 ei ole vakiona 500hv tehoinen.(eikös niin Jyrki)
nämä yllä olevat ovat omia tulkintojani eri katsastusviranomaisten ja katsastajien lausunnoista lisäksi suomen laki /EU laki auttaa tutkimuksissani.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Ti Syyskuu 25. 13:34:27 2012
Ne kellä on papereita cossuista niin olisin kiitollinen jos niitä sais jakoon

Peräojalta ei nimittäin löydy.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!