205

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jive
Ylläpitäjä

205

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Elokuu 13. 14:50:49 2003

missäs noita lohkoja taasen olikaan käytetty muissa kuin cossuissa?<br><br>Muistelin että näissä:<br><br>Sierra iS<br>P100<br>Transit<br><br>muistaisikos joku vuosimallit? Ilmeisesti luokkaa 89 -> ???

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re:205

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Elokuu 13. 14:53:59 2003

Jostain opuksesta on jäänyt päähän että ~88 alkaen kaikki OHC:t olis 205 lohkolla. Vuan suatampi olla viärässä. :P

lajama
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja lajama » Ke Elokuu 13. 15:01:36 2003

Vahvasti olen siinä uskossa, että ~85 lähtien kaikissa 2.0 OHC:ssä. Ei ole pelkästään mikään is varuste...

ckolli
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Elokuu 13. 15:11:17 2003

Jahmanin mainioilta sivuilta muistaakseni nuo lohkotyypitkin selviävät.

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Re:205

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ke Elokuu 13. 15:11:26 2003

Ja sitten lisäks vielä sellasta että tavan sierrassa ja cossussa olevat 205:set eivät ole samanlaisia.

lajama
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja lajama » Ke Elokuu 13. 15:30:18 2003

[quote author=Maissi link=board=2;threadid=13427;start=0#101457 date=1060776686]<br>Ja sitten lisäks vielä sellasta että tavan sierrassa ja cossussa olevat 205:set eivät ole samanlaisia.<br>[/quote]<br><br>Mitä on erona?

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Re:205

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ke Elokuu 13. 15:57:48 2003

Mitä on erona?
No ainakin tuo valumerkintä jos ei muuta.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:205

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Elokuu 13. 18:14:50 2003

Maissi kirjoitti:<br>
<br>Mitä on erona?<br>
<br><br>No ainakin tuo valumerkintä jos ei muuta.<br>
<br>Samaa paskavalua ne on merkkejä myöten. Cossuihin on vaan mukamas valikoitu parhaat päältä.

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Re:205

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ke Elokuu 13. 19:37:11 2003

Mä ku muistelin että mulla ois ollu eri valumerkintä... voi kyllä olla että se oli kannessa, mutta ton 205:sen mä lohkos ainaski huomasin. Muisteleisin kyllä että lohkosta katoin merkinnän, mutta mun muistiin ei oo luottaminen ;).

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:205

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Elokuu 14. 1:48:36 2003

SiipiCozzu kirjoitti:<br><br>
<br>Samaa paskavalua ne on merkkejä myöten. Cossuihin on vaan mukamas valikoitu parhaat päältä.<br>
<br><br>Ehkä samaa "paskavalua" mutta voi niistä parhaat päältä valkata. Sylinterin valettu putki voi olla paljonkin sivussa kampiakselilinjasta josta seuraa, että seinämissä on reilusti paksuus eroa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Re:205

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Elokuu 14. 9:23:12 2003

Stoccalla sanottiin että cossujen lohkot on tarkastettuja. En kyllä muista millä sanoivat henryn poikien ne tarkastaneen?

ckolli
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Elokuu 14. 9:34:25 2003

Cossuihin mitään parhaita päältä ole valkattu. RS500:n kylläkin.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Re:205

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Elokuu 14. 9:51:01 2003

saatana sitten ne kusetti pientä hyväuskoista poikaa :)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:205

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Elokuu 14. 16:59:09 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=13427;start=0#101599 date=1060842865]<br>Cossuihin mitään parhaita päältä ole valkattu. RS500:n kylläkin.<br>[/quote]<br><br>Eihän RS500 lohko ole edes samanlainen kuin 205, siinähän on pakkasproputkin eri kokoiset. Kysykää vaikka JJS:ltä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Re:205

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Elokuu 14. 20:35:24 2003

Jos "kunnon" blokin haluaa niin 200:nen sitten. Onhan ne voinut noi cössin 205-blokit tarkistaa sylinteriseinämien paksuuden osalta ? Eli, että valu olis kohillaan....?
Tässähän se menee...

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re:205

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Elokuu 14. 21:23:46 2003

Ja merkinnät sylintereistä on stanssattu lohkoon virranjakajan viereen. Tiedä sitten mitä tarkoittanevat, mutta numeroita on kuulema 1:stä 4:ään ja jos kaikki numerot on samat, lohko olis mennyt cossuun.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Re:205

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Elokuu 14. 21:34:55 2003

Ne on poraus toleranssi merkintöjä
Tässähän se menee...

jive
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Elokuu 15. 13:14:09 2003

[quote author=Jahman link=board=2;threadid=13427;start=0#101775 date=1060886095]
Ne on poraus toleranssi merkintöjä
[/quote]

hmmm mitens jos porauttaa ylikokoon, niin voiko noi toleranssit silloin korjata jyrsimällä sylinterin epäkeskeisesti?

Edit:

katos kele, kun jäi ihan pikkuinen yksityiskohta huomaamatta tuosta cossun moottorista. On meinaan hivenen hankala asentaa fiestaan ahdettuna poikittain kun kansi hengittää eripäin kuin CVH/HCS/Zetec. Noh puusilmäisyydestä sakotetaan ;D Takaisin piirrustuspöydän ääreen ... ::)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re:205

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Elokuu 15. 14:28:20 2003

[quote author=jive link=board=2;threadid=13427;start=0#101919 date=1060942449]<br>Edit:<br><br>katos kele, kun jäi ihan pikkuinen yksityiskohta huomaamatta tuosta cossun moottorista. On meinaan hivenen hankala asentaa fiestaan ahdettuna poikittain kun kansi hengittää eripäin kuin CVH/HCS/Zetec. Noh puusilmäisyydestä sakotetaan ;D Takaisin piirrustuspöydän ääreen ... ::)<br>[/quote] Jarruta vähä, laita kahvit tulille ja istahda katselee konehuoneeseen ettei tarvi kaikkea tässä maailmassa suunnitella uudelleen :) ;)

ckolli
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja ckolli » Pe Elokuu 15. 15:50:03 2003

[quote author=SHR link=board=2;threadid=13427;start=0#101939 date=1060946900]<br>[quote author=jive link=board=2;threadid=13427;start=0#101919 date=1060942449]<br>Edit:<br><br>katos kele, kun jäi ihan pikkuinen yksityiskohta huomaamatta tuosta cossun moottorista. On meinaan hivenen hankala asentaa fiestaan ahdettuna poikittain kun kansi hengittää eripäin kuin CVH/HCS/Zetec. Noh puusilmäisyydestä sakotetaan ;D Takaisin piirrustuspöydän ääreen ... ::)<br>[/quote] Jarruta vähä, laita kahvit tulille ja istahda katselee konehuoneeseen ettei tarvi kaikkea tässä maailmassa suunnitella uudelleen :) ;)<br>[/quote]<br><br> ;D

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Re:205

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Pe Elokuu 15. 16:26:39 2003

[quote author=jive link=board=2;threadid=13427;start=0#101919 date=1060942449]<br>[quote author=Jahman link=board=2;threadid=13427;start=0#101775 date=1060886095]<br>Ne on poraus toleranssi merkintöjä<br>[/quote]<br><br>hmmm mitens jos porauttaa ylikokoon, niin voiko noi toleranssit silloin korjata jyrsimällä sylinterin epäkeskeisesti? <br><br>Edit:<br><br>katos kele, kun jäi ihan pikkuinen yksityiskohta huomaamatta tuosta cossun moottorista. On meinaan hivenen hankala asentaa fiestaan ahdettuna poikittain kun kansi hengittää eripäin kuin CVH/HCS/Zetec. Noh puusilmäisyydestä sakotetaan ;D Takaisin piirrustuspöydän ääreen ... ::)<br>[/quote]<br><br>Saa sitä voimaa Fiestaan helpomminkin. Ei se cossun kone mikään kaiken autuaaksi tekevä mylly ole vaikka tätä palstaa lukiessa sellaisen vaikutelman usein saakin.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Re:205

Viesti Kirjoittaja Tupe » Pe Elokuu 15. 16:41:20 2003

Tässä hyvä esimerkki.<br><br>-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Re:205

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Elokuu 15. 19:21:49 2003

[quote author=jive link=board=2;threadid=13427;start=0#101919 date=1060942449]<br>[quote author=Jahman link=board=2;threadid=13427;start=0#101775 date=1060886095]<br>Ne on poraus toleranssi merkintöjä<br>[/quote]<br><br>hmmm mitens jos porauttaa ylikokoon, niin voiko noi toleranssit silloin korjata jyrsimällä sylinterin epäkeskeisesti? <br><br>[/quote]<br><br>Kyllä ne reijät on ihan paikoillaan, toleranssi koskee reijän halkaisijaa.<br>Noissa valuissa kun on toisinaan keernat miten sattuu joten syl.seinämien paksuus saattaa heitellä ja tähän asiaan toivottavasti voortin tehtaalla on panostettu cössin lohkoja valitessa. Seinämät voidaan myös tarkistaa valuhuoksten varalta ultraäänellä tai röntgenillä. Mitään tietoa, että näin olisi toimittu ei minulla ole. Joitain huhuja röntgenistä joillain sivuilla on ollut - faktaa vai fiktiota?
Tässähän se menee...

cossu2
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Pe Elokuu 15. 19:52:07 2003

No semmonen ero ainakin löytyy et 205 lohkoissa 85-86 oli takomukit ja teräs vehkeet vakiona paikoillaan. myöhemmissä 205 lohkoissa taas paskarautaa!

jive
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Elokuu 15. 20:37:20 2003

[quote author=Jahman link=board=2;threadid=13427;start=0#102012 date=1060964509]<br>Kyllä ne reijät on ihan paikoillaan, toleranssi koskee reijän halkaisijaa.[/quote]<br><br>elikkäs asiansa osaavassa koneistamossa porauttamalla saadaan paikattua.<br><br>niin ja juu on mulla 2000cc ja 1800cc zetecit, pari CVH'ta, yks Valencia ja ahdinkin hankittuna. Nälkä vaan kasvaa syödessä. Välillä unohtuu ettei sinne pellin alle mahdu kuin yksi motti kerrallaan. Jos ny joskus saisi jotakin konkreettistakin aikaiseksi ;D<br><br>takomuki kommentti koski mitä mallia? Eikai sentään iS Sierroissa ole taottuja mäntiä?<br>

cossu2
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja cossu2 » La Elokuu 16. 11:04:04 2003

nimenomaan 85-86 is malleissa oli teräsveivit ja takomukit. muissa malleissa noina vuosina oli vielä 20 lohko.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:205

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » La Elokuu 16. 11:30:58 2003

"The Sierra Cosworth cylinder block is a standard 2.0 ltr. OHC block which has been specially selected as having only bore sizes 2 or 3. These bore sizes are stamped into the cylinder block in the cylinder sequence."<br><br>Bore size 1: 90,810 - 90,820mm<br>Bore size 2: 90,820 - 90,830mm<br><br>Näin kertoo manuaali. Eli linjan päässä mitattu pytyn halkaisija ne jotkaa menee toleranssien sisälle otettu mukaan.<br><br>

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:205

Viesti Kirjoittaja Bliz » La Elokuu 16. 20:27:31 2003

Kah joku muukin on pistänyt samat singneeraukset toho status kenttään..
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

cossu2
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Su Elokuu 17. 8:54:35 2003

Katos katos :) Sul on varmaan kyl ollu se aikasemmin (ainakin viestimäärän perusteella)

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:205

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Elokuu 17. 10:46:26 2003

hieman aiheesta poiketen...kuvasin tallin lattialla lojuvia lohkoja ja tietääkö joku mistä on lähtöisin tuo 74HM 6015D-A lohko. siinä näytti olevan pakkaspropun reiästä tarkasteltuna pienin rako sylinteriputkien välissä.
kaikki muut lohkot oli 70HM6015BA numerolla ja sitten se alin kuva 205 lohkosta 85HM6015BB

ja miten nuo valuajankohtamerkinnät tulkitaan?
vai olenko edes katsonut oikeasta kohtaa?
onko se tuo esim. 205 lohkon kuvassa moottorinkorvakon takana oleva 21K86 merkintä?
pitäiskö siinä olla muka takomännät?

cossu2
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Su Elokuu 17. 14:31:51 2003

Jep tuossa alimmaisessa 85HM6015BB blokissa on. eli noi 2 ekaa numeroo on valmistus vuosi.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Re:205

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Elokuu 17. 15:17:08 2003

2 ekaa numeroa ei ole valm.vuosi vaan kyseisen osan ja ks. version tuotantoonotto vuosi tms.
Tässähän se menee...

cossu2
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Su Elokuu 17. 19:39:38 2003

no kumminkin 85 ja 86 alkuset on niitä vahvoja koneita

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:205

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Elokuu 17. 23:09:15 2003

tuon osanumeron alun tiesinkin, että on tuotantoonottovuosi.<br><br>mutta onko tuossa 205 lohkossa valupäiväys kuvassa moottorikorvakon vasemmalla puolella oleva 21K86 merkintä?

lajama
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja lajama » Ma Elokuu 18. 8:07:11 2003

Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, mitä nuo valumerkinnät tarkoittavat.<br>Onko tuohon is:n takomukitukseen jollakin VARMAA tietoa, vai onko se pelkkää kuulopuhetta? Tuohon väitteeseen kun tulee täälläkin aina joskus törmättyä.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Re:205

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ma Elokuu 18. 8:37:51 2003

Oli miten oli, mutta mitä tekee 18 v. vanhoilla 250000 km ajetuilla takomukeilla ;)
Tässähän se menee...

jive
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Elokuu 18. 10:56:29 2003

[quote author=Jahman link=board=2;threadid=13427;start=25#102354 date=1061185071]<br>Oli miten oli, mutta mitä tekee 18 v. vanhoilla 250000 km ajetuilla takomukeilla ;)<br>[/quote]Jos sattuisi jostakin löytymään se vaarin silmäterä 40tkm.... ::)

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:205

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Elokuu 18. 19:18:06 2003

<br>Tässä pikkasen tietoja lohkosta, jos jollakin on samanlainen tai tietää mikä tämä on tyyppejä.<br><br>*Pakopuolella 4:n sylinterin kohdalla on koodi: -26J72<br><br>*3:n sylisterin kohdalla on isolla EA ja toi on eräänlainen logo. Valmistaja?<br><br>*2:n kohdalla: 9<br><br>*Ja sitten kolmos sylinterin kohdalla alempana: 20 ja siitä vielä alempana :70HMS015B-A<br><br>Ja vielä virranjakajan kohdalla oleva koodi on: 21 22 2K27<br><br>joku ihme lohko

cossu2
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Ma Elokuu 18. 20:34:20 2003

[quote author=Jahman link=board=2;threadid=13427;start=25#102354 date=1061185071]<br>Oli miten oli, mutta mitä tekee 18 v. vanhoilla 250000 km ajetuilla takomukeilla ;)<br>[/quote]<br><br>Laittaa vaiks turbon ja kiusaa cossuja motarilla. ;D

cossu2
Ylläpitäjä

Re:205

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Ma Elokuu 18. 20:36:22 2003

Niin ja tää takomuki homma ei oo mikään varma tieto mut vanhoilla ropareilla ns. yleisesti tiedossa. kait se jostain kirjoistakin löytyy.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:205

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Elokuu 19. 0:48:16 2003

[quote author=ytte link=board=2;threadid=13427;start=25#102506 date=1061223486]<br><br>Tässä pikkasen tietoja lohkosta, jos jollakin on samanlainen tai tietää mikä tämä on tyyppejä.<br><br>*Pakopuolella 4:n sylinterin kohdalla on koodi: -26J72<br><br>*3:n sylisterin kohdalla on isolla EA ja toi on eräänlainen logo. Valmistaja?<br><br>*2:n kohdalla: 9<br><br>*Ja sitten kolmos sylinterin kohdalla alempana: 20 ja siitä vielä alempana :70HMS015B-A<br><br>Ja vielä virranjakajan kohdalla oleva koodi on: 21 22 2K27<br><br>joku ihme lohko<br>[/quote]<br>taitaa olla seitenkakkonen taunus/cortina...

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:205

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Elokuu 19. 13:21:38 2003

RS2000 ekkerissä on tollanen. Toi lohkon merkki vaan ihmetyttää EA ::)

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Re:205

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Elokuu 19. 13:45:52 2003

Kuten itsekin totesit: se on luultavasti valimon logo
Tässähän se menee...

RubberDuck
Ylläpitäjä

200

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ke Elokuu 20. 0:12:29 2003

tää nyt eroaa vähän aiheesta sori...
ja jahmanin sivuilta kävin jo lukemassa 205/200 lohkojen eroa mutta
eikös 200 lohkoja ollut pikku ja iso numeroisia siis tämä "200" . ja mitä eroa niillä on muutakuin numerot
ja itseltäni löysin 200 numeron imusarjan puolelta
t:mika

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ma Maaliskuu 7. 13:02:36 2005

kaverin -87 is:ssä oli toi "205". ja sisuskalut oli varustettu mm. f-kangilla ja mahlen alkuperä männillä...

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Maaliskuu 7. 19:49:06 2005

mitäs muuten kestää p100 205 "85" alakerta ahtoja? eli olikos siinä 1.5mm matalammat männät kuin is.ssä? oli nopeesti mitattuna pk noin 40mm..
ford escort´79 tic

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 7. 20:18:24 2005

Aika varmaankin lopettaa rimpuilut :wink: :
1) 205: -kaikkien- 85-> uud. 2,0 moottoreiden perusta, vahvemmat veivit "F", ohuempirenkaiset männät jne
2) 205 Cosworth: sama lohko kuin edellä, hoonauskoko 2 tai 3, oma kampura ja veivit.
3) 205 RS500: vahvistettu painos, mm. pienemmät pakkasproput ja vahvikkeet a la 4x4:n 200 -lohko
4) 205 RS500 Eggenberger: todella vahva kisalohko; tästä joskus lisää.

5) 202, 207 (209 ?) ovat matalapuristeversioita samasta aiheesta 1), männät noin 1,5mm matalampia ja pieniä eroja valuissa/ anturipaikoissa. Samat "F"-veivit kuin 1).
6) 165 ja 185 ovat -samalla kampuralla ja "F"-veiveillä- kuin muut 1) ja 5)

Huom. 164 -lohko on erittäin paksulla seinämällä oleva 1,6 "esi -E-max", veivit voivat olla vanhat 2,0 tai 205 "F":t
Myös 205-lohkoinen voi olla matapuristeinen.

EDIT: tuon iS:n takomukihöpinän voi lopettaa; samat Mahlen valumännät kuin tavallisessa jos on -ei KAT- ja malli P100/Transit -männät jos kyseessä on KAT -versio (yleensä 207 -lohkolla).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » La Maaliskuu 12. 22:34:52 2005

tänään näin junnikkalan varastoa perkatessa cossun 200 mallin ford motorsport "wrc" lohkon siinä ei esim. ollu öljynsuodattimen paikkaa vaan kaks letkunlähtöä, eikä mittatikunpaikkaa ollenkaan..

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ti Maaliskuu 15. 22:23:38 2005

Ja eikös noita 205 stansseja ole eri kokoa. Is pienempi ja cossussa isompi vai..... :roll:
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Maaliskuu 16. 8:05:31 2005

Turbiini kirjoitti:Ja eikös noita 205 stansseja ole eri kokoa. Is pienempi ja cossussa isompi vai..... :roll:
Ei se ainakaan Cossussa kovin isolla ole.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin