205
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Re:205
<br>Samaa paskavalua ne on merkkejä myöten. Cossuihin on vaan mukamas valikoitu parhaat päältä.Maissi kirjoitti:<br><br><br>No ainakin tuo valumerkintä jos ei muuta.<br><br>Mitä on erona?<br>
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re:205
<br><br>Ehkä samaa "paskavalua" mutta voi niistä parhaat päältä valkata. Sylinterin valettu putki voi olla paljonkin sivussa kampiakselilinjasta josta seuraa, että seinämissä on reilusti paksuus eroa.<br>Samaa paskavalua ne on merkkejä myöten. Cossuihin on vaan mukamas valikoitu parhaat päältä.<br>SiipiCozzu kirjoitti:<br><br>
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re:205
[quote author=ckolli link=board=2;threadid=13427;start=0#101599 date=1060842865]<br>Cossuihin mitään parhaita päältä ole valkattu. RS500:n kylläkin.<br>[/quote]<br><br>Eihän RS500 lohko ole edes samanlainen kuin 205, siinähän on pakkasproputkin eri kokoiset. Kysykää vaikka JJS:ltä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Re:205
Ja merkinnät sylintereistä on stanssattu lohkoon virranjakajan viereen. Tiedä sitten mitä tarkoittanevat, mutta numeroita on kuulema 1:stä 4:ään ja jos kaikki numerot on samat, lohko olis mennyt cossuun.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Ylläpitäjä
Re:205
[quote author=Jahman link=board=2;threadid=13427;start=0#101775 date=1060886095]
Ne on poraus toleranssi merkintöjä
[/quote]
hmmm mitens jos porauttaa ylikokoon, niin voiko noi toleranssit silloin korjata jyrsimällä sylinterin epäkeskeisesti?
Edit:
katos kele, kun jäi ihan pikkuinen yksityiskohta huomaamatta tuosta cossun moottorista. On meinaan hivenen hankala asentaa fiestaan ahdettuna poikittain kun kansi hengittää eripäin kuin CVH/HCS/Zetec. Noh puusilmäisyydestä sakotetaan ;D Takaisin piirrustuspöydän ääreen ... ::)
Ne on poraus toleranssi merkintöjä
[/quote]
hmmm mitens jos porauttaa ylikokoon, niin voiko noi toleranssit silloin korjata jyrsimällä sylinterin epäkeskeisesti?
Edit:
katos kele, kun jäi ihan pikkuinen yksityiskohta huomaamatta tuosta cossun moottorista. On meinaan hivenen hankala asentaa fiestaan ahdettuna poikittain kun kansi hengittää eripäin kuin CVH/HCS/Zetec. Noh puusilmäisyydestä sakotetaan ;D Takaisin piirrustuspöydän ääreen ... ::)
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re:205
[quote author=jive link=board=2;threadid=13427;start=0#101919 date=1060942449]<br>Edit:<br><br>katos kele, kun jäi ihan pikkuinen yksityiskohta huomaamatta tuosta cossun moottorista. On meinaan hivenen hankala asentaa fiestaan ahdettuna poikittain kun kansi hengittää eripäin kuin CVH/HCS/Zetec. Noh puusilmäisyydestä sakotetaan ;D Takaisin piirrustuspöydän ääreen ... ::)<br>[/quote] Jarruta vähä, laita kahvit tulille ja istahda katselee konehuoneeseen ettei tarvi kaikkea tässä maailmassa suunnitella uudelleen



-
- Ylläpitäjä
Re:205
[quote author=SHR link=board=2;threadid=13427;start=0#101939 date=1060946900]<br>[quote author=jive link=board=2;threadid=13427;start=0#101919 date=1060942449]<br>Edit:<br><br>katos kele, kun jäi ihan pikkuinen yksityiskohta huomaamatta tuosta cossun moottorista. On meinaan hivenen hankala asentaa fiestaan ahdettuna poikittain kun kansi hengittää eripäin kuin CVH/HCS/Zetec. Noh puusilmäisyydestä sakotetaan ;D Takaisin piirrustuspöydän ääreen ... ::)<br>[/quote] Jarruta vähä, laita kahvit tulille ja istahda katselee konehuoneeseen ettei tarvi kaikkea tässä maailmassa suunnitella uudelleen
<br>[/quote]<br><br> ;D


-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Re:205
[quote author=jive link=board=2;threadid=13427;start=0#101919 date=1060942449]<br>[quote author=Jahman link=board=2;threadid=13427;start=0#101775 date=1060886095]<br>Ne on poraus toleranssi merkintöjä<br>[/quote]<br><br>hmmm mitens jos porauttaa ylikokoon, niin voiko noi toleranssit silloin korjata jyrsimällä sylinterin epäkeskeisesti? <br><br>Edit:<br><br>katos kele, kun jäi ihan pikkuinen yksityiskohta huomaamatta tuosta cossun moottorista. On meinaan hivenen hankala asentaa fiestaan ahdettuna poikittain kun kansi hengittää eripäin kuin CVH/HCS/Zetec. Noh puusilmäisyydestä sakotetaan ;D Takaisin piirrustuspöydän ääreen ... ::)<br>[/quote]<br><br>Saa sitä voimaa Fiestaan helpomminkin. Ei se cossun kone mikään kaiken autuaaksi tekevä mylly ole vaikka tätä palstaa lukiessa sellaisen vaikutelman usein saakin.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Re:205
[quote author=jive link=board=2;threadid=13427;start=0#101919 date=1060942449]<br>[quote author=Jahman link=board=2;threadid=13427;start=0#101775 date=1060886095]<br>Ne on poraus toleranssi merkintöjä<br>[/quote]<br><br>hmmm mitens jos porauttaa ylikokoon, niin voiko noi toleranssit silloin korjata jyrsimällä sylinterin epäkeskeisesti? <br><br>[/quote]<br><br>Kyllä ne reijät on ihan paikoillaan, toleranssi koskee reijän halkaisijaa.<br>Noissa valuissa kun on toisinaan keernat miten sattuu joten syl.seinämien paksuus saattaa heitellä ja tähän asiaan toivottavasti voortin tehtaalla on panostettu cössin lohkoja valitessa. Seinämät voidaan myös tarkistaa valuhuoksten varalta ultraäänellä tai röntgenillä. Mitään tietoa, että näin olisi toimittu ei minulla ole. Joitain huhuja röntgenistä joillain sivuilla on ollut - faktaa vai fiktiota?
Tässähän se menee...
-
- Ylläpitäjä
Re:205
[quote author=Jahman link=board=2;threadid=13427;start=0#102012 date=1060964509]<br>Kyllä ne reijät on ihan paikoillaan, toleranssi koskee reijän halkaisijaa.[/quote]<br><br>elikkäs asiansa osaavassa koneistamossa porauttamalla saadaan paikattua.<br><br>niin ja juu on mulla 2000cc ja 1800cc zetecit, pari CVH'ta, yks Valencia ja ahdinkin hankittuna. Nälkä vaan kasvaa syödessä. Välillä unohtuu ettei sinne pellin alle mahdu kuin yksi motti kerrallaan. Jos ny joskus saisi jotakin konkreettistakin aikaiseksi ;D<br><br>takomuki kommentti koski mitä mallia? Eikai sentään iS Sierroissa ole taottuja mäntiä?<br>
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Re:205
"The Sierra Cosworth cylinder block is a standard 2.0 ltr. OHC block which has been specially selected as having only bore sizes 2 or 3. These bore sizes are stamped into the cylinder block in the cylinder sequence."<br><br>Bore size 1: 90,810 - 90,820mm<br>Bore size 2: 90,820 - 90,830mm<br><br>Näin kertoo manuaali. Eli linjan päässä mitattu pytyn halkaisija ne jotkaa menee toleranssien sisälle otettu mukaan.<br><br>
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:205
hieman aiheesta poiketen...kuvasin tallin lattialla lojuvia lohkoja ja tietääkö joku mistä on lähtöisin tuo 74HM 6015D-A lohko. siinä näytti olevan pakkaspropun reiästä tarkasteltuna pienin rako sylinteriputkien välissä.
kaikki muut lohkot oli 70HM6015BA numerolla ja sitten se alin kuva 205 lohkosta 85HM6015BB
ja miten nuo valuajankohtamerkinnät tulkitaan?
vai olenko edes katsonut oikeasta kohtaa?
onko se tuo esim. 205 lohkon kuvassa moottorinkorvakon takana oleva 21K86 merkintä?
pitäiskö siinä olla muka takomännät?
kaikki muut lohkot oli 70HM6015BA numerolla ja sitten se alin kuva 205 lohkosta 85HM6015BB
ja miten nuo valuajankohtamerkinnät tulkitaan?
vai olenko edes katsonut oikeasta kohtaa?
onko se tuo esim. 205 lohkon kuvassa moottorinkorvakon takana oleva 21K86 merkintä?
pitäiskö siinä olla muka takomännät?
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re:205
<br>Tässä pikkasen tietoja lohkosta, jos jollakin on samanlainen tai tietää mikä tämä on tyyppejä.<br><br>*Pakopuolella 4:n sylinterin kohdalla on koodi: -26J72<br><br>*3:n sylisterin kohdalla on isolla EA ja toi on eräänlainen logo. Valmistaja?<br><br>*2:n kohdalla: 9<br><br>*Ja sitten kolmos sylinterin kohdalla alempana: 20 ja siitä vielä alempana :70HMS015B-A<br><br>Ja vielä virranjakajan kohdalla oleva koodi on: 21 22 2K27<br><br>joku ihme lohko
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:205
[quote author=ytte link=board=2;threadid=13427;start=25#102506 date=1061223486]<br><br>Tässä pikkasen tietoja lohkosta, jos jollakin on samanlainen tai tietää mikä tämä on tyyppejä.<br><br>*Pakopuolella 4:n sylinterin kohdalla on koodi: -26J72<br><br>*3:n sylisterin kohdalla on isolla EA ja toi on eräänlainen logo. Valmistaja?<br><br>*2:n kohdalla: 9<br><br>*Ja sitten kolmos sylinterin kohdalla alempana: 20 ja siitä vielä alempana :70HMS015B-A<br><br>Ja vielä virranjakajan kohdalla oleva koodi on: 21 22 2K27<br><br>joku ihme lohko<br>[/quote]<br>taitaa olla seitenkakkonen taunus/cortina...
-
- Ylläpitäjä
200
tää nyt eroaa vähän aiheesta sori...
ja jahmanin sivuilta kävin jo lukemassa 205/200 lohkojen eroa mutta
eikös 200 lohkoja ollut pikku ja iso numeroisia siis tämä "200" . ja mitä eroa niillä on muutakuin numerot
ja itseltäni löysin 200 numeron imusarjan puolelta
t:mika
ja jahmanin sivuilta kävin jo lukemassa 205/200 lohkojen eroa mutta
eikös 200 lohkoja ollut pikku ja iso numeroisia siis tämä "200" . ja mitä eroa niillä on muutakuin numerot
ja itseltäni löysin 200 numeron imusarjan puolelta
t:mika
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Aika varmaankin lopettaa rimpuilut
:
1) 205: -kaikkien- 85-> uud. 2,0 moottoreiden perusta, vahvemmat veivit "F", ohuempirenkaiset männät jne
2) 205 Cosworth: sama lohko kuin edellä, hoonauskoko 2 tai 3, oma kampura ja veivit.
3) 205 RS500: vahvistettu painos, mm. pienemmät pakkasproput ja vahvikkeet a la 4x4:n 200 -lohko
4) 205 RS500 Eggenberger: todella vahva kisalohko; tästä joskus lisää.
5) 202, 207 (209 ?) ovat matalapuristeversioita samasta aiheesta 1), männät noin 1,5mm matalampia ja pieniä eroja valuissa/ anturipaikoissa. Samat "F"-veivit kuin 1).
6) 165 ja 185 ovat -samalla kampuralla ja "F"-veiveillä- kuin muut 1) ja 5)
Huom. 164 -lohko on erittäin paksulla seinämällä oleva 1,6 "esi -E-max", veivit voivat olla vanhat 2,0 tai 205 "F":t
Myös 205-lohkoinen voi olla matapuristeinen.
EDIT: tuon iS:n takomukihöpinän voi lopettaa; samat Mahlen valumännät kuin tavallisessa jos on -ei KAT- ja malli P100/Transit -männät jos kyseessä on KAT -versio (yleensä 207 -lohkolla).

1) 205: -kaikkien- 85-> uud. 2,0 moottoreiden perusta, vahvemmat veivit "F", ohuempirenkaiset männät jne
2) 205 Cosworth: sama lohko kuin edellä, hoonauskoko 2 tai 3, oma kampura ja veivit.
3) 205 RS500: vahvistettu painos, mm. pienemmät pakkasproput ja vahvikkeet a la 4x4:n 200 -lohko
4) 205 RS500 Eggenberger: todella vahva kisalohko; tästä joskus lisää.
5) 202, 207 (209 ?) ovat matalapuristeversioita samasta aiheesta 1), männät noin 1,5mm matalampia ja pieniä eroja valuissa/ anturipaikoissa. Samat "F"-veivit kuin 1).
6) 165 ja 185 ovat -samalla kampuralla ja "F"-veiveillä- kuin muut 1) ja 5)
Huom. 164 -lohko on erittäin paksulla seinämällä oleva 1,6 "esi -E-max", veivit voivat olla vanhat 2,0 tai 205 "F":t
Myös 205-lohkoinen voi olla matapuristeinen.
EDIT: tuon iS:n takomukihöpinän voi lopettaa; samat Mahlen valumännät kuin tavallisessa jos on -ei KAT- ja malli P100/Transit -männät jos kyseessä on KAT -versio (yleensä 207 -lohkolla).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei se ainakaan Cossussa kovin isolla ole.Turbiini kirjoitti:Ja eikös noita 205 stansseja ole eri kokoa. Is pienempi ja cossussa isompi vai.....
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.