1,8 zetecien erot

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja Markus » To Elokuu 14. 17:50:46 2003

Semmonen rupesi askarruttamaan että mitä eroa on 105 hv 1,8 zetecin ja 130 hv 1,8 zetecin sisuskaluilla?<br>

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Elokuu 14. 18:09:11 2003

Nokat ja venttiilinjouset, siis jos pelkästään sisuskaluja tarkoitat. Näin ainakin mun tietääkseni ::)

jezze
Ylläpitäjä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja jezze » To Elokuu 14. 18:13:13 2003

remapped ECU and a few other parts.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 14. 20:00:55 2003

...kaasuläppäkotelo aikaisempien lisäksi...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja a.l » To Elokuu 14. 20:40:17 2003

Ja eikös 130 hv versiossa ollut öljyruiskut männän alle?

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja lauri » To Elokuu 14. 20:49:49 2003

Näin ne väittää
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

Micco
Ylläpitäjä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja Micco » Pe Elokuu 15. 8:53:26 2003

130 hv erona myös isompi imusarja.

jive
Ylläpitäjä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Elokuu 15. 13:09:57 2003

[quote author=jiipee link=board=2;threadid=13463;start=0#101802 date=1060890424]<br>Mutta mitenkäs 115hv versio eroaa 105hv:stä? :o<br>[/quote]<br><br>Eri koneversio. -> kannesta ylöspäin ei juurikaan yhteneväisiä osia...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Elokuu 15. 17:51:10 2003

no mitenkäs escort ja mondeo -versiot eroavat toisistaan kun mk1 1,8 mondeoissa on tyyppivikana että moottori kilisee kylmänä (johtuen liian pienistä männistä!). Käsittääkseni samaa vikaa ei ole escorteissa.

jive
Ylläpitäjä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Elokuu 15. 20:39:19 2003

[quote author=samiharju link=board=2;threadid=13463;start=0#101995 date=1060959070]<br>no mitenkäs escort ja mondeo -versiot eroavat toisistaan kun mk1 1,8 mondeoissa on tyyppivikana että moottori kilisee kylmänä (johtuen liian pienistä männistä!). Käsittääkseni samaa vikaa ei ole escorteissa.[/quote] totanoin... sanoisin, että kyllä se on ihan sama motti molemmissa( ennen -98 ) -> samat tyyppiviat.

GreBe
Ylläpitäjä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja GreBe » La Elokuu 16. 17:23:43 2003

Juu, sama motti ja samat männät-> eli kolinat. Ja muuten näitä aiheita löytyy sitten tästäkin foorumista jso vaan jaksaa etsiä. Ja toinen tiedon lähde zetekki miehille on fordclub.jotain sineppäin.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Elokuu 20. 13:54:53 2003

Eli jos vaihtaa nenät, venojen jouset ja kaasuläppäkotelon 130 hv vastaaviksi niin pitäisi olla samat teholukemat kuin näissä 130hv versiossa?<br><br>mitä tämä tarkoittaa :remapped ECU and a few other parts?

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 20. 14:01:18 2003

Uudelleen säädetty moottorinohjaus ja muutama muu osa
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

jezze
Ylläpitäjä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja jezze » Ke Elokuu 20. 14:01:45 2003

;D

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Elokuu 20. 15:53:29 2003

[quote author=lauri link=board=2;threadid=13463;start=0#102995 date=1061377278]<br>Uudelleen säädetty moottorinohjaus ja muutama muu osa<br>[/quote]<br><br>j-just siis muutama muukin osa pitää vaihtaa ::)

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 20. 17:02:25 2003

noo eikös ne muut osat ole jo lueteltu tuossa ylempänä aika tarkasti?
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Elokuu 20. 19:03:23 2003

[quote author=lauri link=board=2;threadid=13463;start=0#103055 date=1061388145]<br>noo eikös ne muut osat ole jo lueteltu tuossa ylempänä aika tarkasti?<br>[/quote]<br><br>Just no NYT rupes jo hitaampikin hiffaamaan. ei mennyt onneks paljon rautalankaa...

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Syyskuu 9. 16:37:29 2003

Kellään tiedossa mitään kattaavaa zeteceistä kertovaa nettisivua?

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Syyskuu 9. 17:29:14 2003

-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Syyskuu 9. 17:37:28 2003

[quote author=lauri link=board=2;threadid=13463;start=0#107406 date=1063117754]<br>www.google.fi<br>[/quote]<br><br>Löysin yhden kiinnostavan linkin joka ilmoitti että linkki ei toimi.Kyllä mä olen jo etsinyt siksi nyt vähän turvauduin teihin kun ei ole omin voimin löytynyt.

jive
Ylläpitäjä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Syyskuu 10. 10:19:19 2003

www.fiestaprojects.com<br>www.zetecinside.com<br>www.jimhearne.co.uk<br>www.zetec-turbo.co.uk<br>http://st2000.s5.com<br><br>tuossa nyt ens alkuun lukemista, jos et vielä ole tutustunut.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:1,8 zetecien erot

Viesti Kirjoittaja Markus » To Syyskuu 11. 12:07:19 2003

Muille aiheesta kenties kiinnostuneille sananen Burtonin Powerin sivuilta: <br><br>"The following only refers to Zetec E engine.<br>The 1.8 105PS engines are easily uprated to 130PS by using standard Ford parts from the 1.8 130PS engine. You will need the throttle housing, cams (or use the Kent FZ1802 cams) and the matching ECU. A power boost valve will eliminate the flat spot that is found between 3300 and 3500 rpm. A good exhaust will also help the engine breath better, the standard system tends to be restrictive." <br><br>

Vastaa Viestiin