Escortin pakoputken teko?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ma Elokuu 25. 11:26:38 2003

Tuli tuossa pähkäiltyä että minkalainen homma olisi <br>tehdä pakoputki XR3i escorttiin (MK3)?? Onko joku tehnyt? Hakis suoraa putkea ja käyrä paloja ja pistäis nippuun. Miten on voiko sen putken tehdä rosterista?<br>Millaista vaimenninta siinä pitäisi käyttää, yhtä vai useampia??<br>Kiitos etukäteen jos joku vaivautuu infoomaan :)
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Elokuu 25. 11:48:33 2003

Lopun viimeksi itse tekemän putki tulee suht lähelle ostettavan putken hintaa, kun joutuu niitä kulmia ostamaan suht paljon..
Mutta on siinä se hyvä puoli sitten että se no itse tehty...

Itsellä on kaksi simonsin läpivirtaus pönttöä...

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ma Elokuu 25. 11:52:29 2003

Saako rosteria käyttää?? Joku muistikuva olisi että ei saisi..Kestäis vaan pirun kauan jos sen rosterista vääntäis.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

lajama
Ylläpitäjä

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja lajama » Ma Elokuu 25. 12:05:41 2003

Ja miksihän rosterin käyttö olis kiellettyä? Ei muuta kun siitä vaan rakentaan...

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ma Elokuu 25. 12:13:39 2003

No hyvä! Jos se kerran tulee ite väännettyä ni olis hyvä että se sitte kestääkin. Millaisia kokemuksia tosta vaimennin osastosta? Piisaisko sinne yx vaimennin?<br>Ei kuitenkaan tahtois sinne yli 100 desibelin mölinää ;D
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

lajama
Ylläpitäjä

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja lajama » Ma Elokuu 25. 12:25:20 2003

Escortin äänenmuodostuksesta ei kokemusta, mutta Sierrassa kaksi läpivirtaus pönttöä on ainakin sopiva (hieman äänekäs).

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ma Elokuu 25. 15:11:49 2003

Kaveri on tehny pari putkee rosterista ja sano että rupee halkeileen ja katkeileen.kielsi mua tekemästä ja sano että musta on parempaa.tietysti joustopalat välissä auttaa noihin ongelmiin. toisaalta onhan noita uusiakin viriputkia<br>tehty rosterista ja hyvin taitaa toimia. <br>itse aion kumminkin varoituksista huolimatta käyttää rosteria. romurilta saa rosterimutkia aina välillä 2,5eur/kilo.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 25. 15:17:41 2003

Mulla ei ole kuin hyviä kokemuksia rosteripakosarjoista ja putkistoista. Toinen mallia Magnex ja toinen mallia Ford.<br>Vakionahan tuossa Xr3i:ssähän on kolme vaimenninta ja mun vanhassa Magnexissa oli kaksi läpivirtaavaa taaimmaisissa paikoissa ja yhtään vähempää en ainakaan itse olisi enää halunnut vapariin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Elokuu 25. 18:32:53 2003

Yksi vaimennin ja turbo keulille riittää vaimentamaan ääntä ;)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja BDG » Ma Elokuu 25. 18:52:44 2003

RapajuoppoPutkiMies*469*

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 25. 19:20:54 2003

Kyllä rosterinen kestää kun kunnolla tekee. Tietysti etuvetoisissa pitää olla joustopala välissä.<br>Itsellä ollut 5 vuotta rosteriputki cossun alla eikä ole katkennut mistään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Elokuu 25. 19:25:52 2003

Juu kunnon rosterista vaan,tigillä hitsaa kiinni jä käyttää suojakaasua niin tulee ikuinen...kummit kiinnityksiin niin tulee pientä joustoa.Autos ruostuu ennen ku putkisto...
#446

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Elokuu 25. 20:16:50 2003

Tehtiin kaverin kanssa RS Turboon putkisto itse.<br><br>Ostin 3 1/4" rosterihormia 5m pitkän palan (42 ekua, käytettynä ostin) ja samaan kauppaan tuli saman kokoisia mutkia tarvittava määrä. Putkea jäi melkein 2 metriä yli.. 3" sisämitaltaan oleva vaimennin löytyi US Partsilta hintaan 72 EUR, lisäksi 40 eurooppalaista maksoi värinäpala joka asennettiin heti turbon jälkeen. mig-lanka ja kaasu kulutettiin työmaan migistä eli niistä ei kustannuksia. Värkkeihin meni siis yhteensä noin 150 euroa ja pari iltaa töitä. Autossa on normaaliajossa ihan nätit hieman tavallista matalammat mutta ei kovemmat äänet mutta kun turbo alkaa pauhata niin suhina korostu rosterista hienosti 8)<br><br>Helppohan toi on tehdä kun saa vetää suoraa hormia alusta taka-akselille saakka (originaalissa putkessa keskellä mutka mutta sitä ei tarvita). Poistoputki on koko putkiston pienin osa, vain 70mm ja sekin rosteria...<br><br>lähin vastaava putkisto (joka sekin olisi ollut 3" ja vaimennin 2,5") olisi maksanut noin 500 euroa. Tiedän kyllä ettei noin suurta putkistoa tarvita 1,6-litraisen tyrbökoneen perään mutta onpahan ainakin kylän suurin hormi ;D<br><br>riippuu ihan siitä kuinka kallis mies itse on hitsailemaan että kannattaako 350 eurolla tehdä pari iltaa duunia...

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Elokuu 26. 3:57:07 2003

Ei pidä rosteri putki+1vaimentaja pahaa ääntä jos ei ole välitykset samaa luokkaa ku mulla.Eilen kävin motarilla hieman pitemmän pätkän ajamassa ja alkoi kummasti kaivata 5. vaihdetta kun 120km/h kohalla on n.4000 kieppi kellossa.Ei mikään matkamiehen unelma.<br>
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Escortin pakoputken teko?

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ti Elokuu 26. 10:59:48 2003

Kiitoksia oikein paljon neuvoista ja opastuksesta :)<br>Nyt vois sitten rojektia alkaa käynnistelemään.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Vastaa Viestiin