vaihtoehtoinen turbo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Re:vaihtoehtoinen turbo
minä hitusen harkitsin Focukseen tarkoitetun remmiahtimen ostamista. pikku ongelma vain oli, ettei tuosta ollut juurikaan mitään infoa saatavilla. <br>Mitä asiia on tullut pähkäiltyä, saattaisi remmivetoinen ahdin olla kohtuu järkevä sijoitus fiestan tyyppiseen pieneen ja keveään autoon. <br>Tuollainen rotrex -tyyppinen ahdin menisi ilmeisesti kohtuullisen helposti 16V tekniikan ilmastointikompuran paikalle ???
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 429
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 8:36:47 2002
- Paikkakunta: 61.7°N 24.3°E
Re:vaihtoehtoinen turbo
[quote author=jive link=board=2;threadid=13787;start=0#103854 date=1061675924]<br>minä hitusen harkitsin Focukseen tarkoitetun remmiahtimen ostamista. pikku ongelma vain oli, ettei tuosta ollut juurikaan mitään infoa saatavilla. <br>Mitä asiia on tullut pähkäiltyä, saattaisi remmivetoinen ahdin olla kohtuu järkevä sijoitus fiestan tyyppiseen pieneen ja keveään autoon. <br>Tuollainen rotrex -tyyppinen ahdin menisi ilmeisesti kohtuullisen helposti 16V tekniikan ilmastointikompuran paikalle ??? <br>[/quote]<br>Ovat vaan hieman hintavia nuo remmivehkeet. Jackson Racingin paketti maksaa muistaakseni jotain 3000 euroa ja halvin Rotrex 2000 euroa.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re:vaihtoehtoinen turbo
[quote author=Fiesta3 link=board=2;threadid=13787;start=0#103873 date=1061708477]<br>[quote author=jive link=board=2;threadid=13787;start=0#103854 date=1061675924]<br>minä hitusen harkitsin Focukseen tarkoitetun remmiahtimen ostamista. pikku ongelma vain oli, ettei tuosta ollut juurikaan mitään infoa saatavilla. <br>Mitä asiia on tullut pähkäiltyä, saattaisi remmivetoinen ahdin olla kohtuu järkevä sijoitus fiestan tyyppiseen pieneen ja keveään autoon. <br>Tuollainen rotrex -tyyppinen ahdin menisi ilmeisesti kohtuullisen helposti 16V tekniikan ilmastointikompuran paikalle ??? <br>[/quote]<br>Ovat vaan hieman hintavia nuo remmivehkeet. Jackson Racingin paketti maksaa muistaakseni jotain 3000 euroa ja halvin Rotrex 2000 euroa.<br>[/quote]<br><br>Tollaisten sarjojen hyväksyttäminen maksaa maltaita vähäpäästöisiin, siksi niissä pitää olla vähän paremmat katteet hinnoissa.<br>
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Re:vaihtoehtoinen turbo
ei tarvitsisi -80, -90 vaihteen autoihin mittauttaa vähäpäästöisiksi, mutta joo kaippa uusiin autoihin tarkoitettuja jälkiasennussarjoja kauppaavat firmat on maksaneet itsensä kipeiksi eri maiden tutkimuslaitoksille, jotta saatu päästöluokitukset kuntoon. Toinen mutka on noiden mekaanisten ahdinten kompurakartat ymv tiedot, jotka ovat ilmeisen lujasti kiven alla. Turbotietoutta liikkuu netissäkin ihan riittävästi.
-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
päätös on tehty!!
olen jo katsonut valmiiksi tarvittavia osia mm:pakosarja ja välijäähdytin!!
tässä aloitteluvaiheessa on tarkoitus laittaa sellaisenaa n turbo ja välijäähdytin tohon fiestaan,en ala mihinkään puristussuhteiden laskuun tms.. katsotaan mitä se kestää!!
ei silti mitään mahtavia paineita ole tarkoitus kokeilla!!
mutta laittakaapa kommentia mitä cvh pannu kestää ilman muutoksia paineita ja milläisiä tehoja on odotettavissa!?
tarviikin kysellä etttä mistä otan sen öljyn sille turbolle?? öljypohjaan tarvii ainakin tehä paluureikä ja vetää se putki mutta mistä se öljyntulo otetaan?? öljynpaineanturin reiästä minä sen luulin otettavan mutta mulle kerrottiin että ei sieltä päinkään no mutta aloittelijahan kun on asialla niin eihän se ihme ole vaikka ei aina luonaisikaan!!
mutta mites mahdollusuus on tehdä pakosarja myös itse niin... jos sen tekee itse niin millainen sen tulisi olla??
entäs itse turbo onko pienistä dieselin turboista mihinkään esim transitin??
olen jo katsonut valmiiksi tarvittavia osia mm:pakosarja ja välijäähdytin!!
tässä aloitteluvaiheessa on tarkoitus laittaa sellaisenaa n turbo ja välijäähdytin tohon fiestaan,en ala mihinkään puristussuhteiden laskuun tms.. katsotaan mitä se kestää!!
ei silti mitään mahtavia paineita ole tarkoitus kokeilla!!
mutta laittakaapa kommentia mitä cvh pannu kestää ilman muutoksia paineita ja milläisiä tehoja on odotettavissa!?
tarviikin kysellä etttä mistä otan sen öljyn sille turbolle?? öljypohjaan tarvii ainakin tehä paluureikä ja vetää se putki mutta mistä se öljyntulo otetaan?? öljynpaineanturin reiästä minä sen luulin otettavan mutta mulle kerrottiin että ei sieltä päinkään no mutta aloittelijahan kun on asialla niin eihän se ihme ole vaikka ei aina luonaisikaan!!
mutta mites mahdollusuus on tehdä pakosarja myös itse niin... jos sen tekee itse niin millainen sen tulisi olla??
entäs itse turbo onko pienistä dieselin turboista mihinkään esim transitin??
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Siitä 2wd cossusakin öljyt on otettu turbolle
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Kyllä se käsittääkseni onnistuu...siis öljynpaineanturin paikkeille kun hommaa sellasen haarottimen mihin saa turbon öljyputken ja sitten sen anturin... ???
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Jos fiestassa on sama kierre kuin OHC:n kyljessä niin putkiliikeestä löytyy ainakin sopivia osia.Itellä repesi messinkinen t-haara ja sylki kaikki oilit pihalle,nyt sitten kiinni mustaa valua.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
ahaa...elikkä dieseleittetn pikkuturboja on suotta laittaa kuulemma hajoo vain kone!<br><br>
-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
[quote author=J0NI link=board=2;threadid=13787;start=0#104426 date=1061901332]<br>ahaa...elikkä dieseleittetn pikkuturboja on suotta laittaa kuulemma hajoo vain kone![/quote]<br><br>Jaa-a miten on. Eiköhän se ole säädöistä kiinni miten kestää. GT15 pitäisi toimia 1.6 CVH:ssa. Se on käytännössä modernimpi versio FRST:n T02 ahtimesta. Ei tuolla kyllä tehoja pahemmin saa, mutta viive on pieni ja alavääntö muikea ;D
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
[quote author=J0NI link=board=2;threadid=13787;start=0#104199 date=1061826859]<br>päätös on tehty!!<br><br>ei silti mitään mahtavia paineita ole tarkoitus kokeilla!!<br><br>mutta laittakaapa kommentia mitä cvh pannu kestää ilman muutoksia paineita ja milläisiä tehoja on odotettavissa!? <br><br><br>[/quote]<br><br>Yhden opuksen mukaan voisi maks. 0,4bar ahtoja kokeilla. Teetkö muuten kaasariturboa vai ruiskulla? Tuossa olisi ainakin hyvä linkki kaasariturboille: http://www.ele.tut.fi/~vvieri/127t.htm<br><br>Autona edellä tosin Fiat...
-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
ruiskuvehje on kyseessä!!<br><br>minkäverran on tehonlisäystä tuollaisilla (0,4bar)ahdoille tiedossa etten pety pahasti??
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
aika raju lisä on tulossa mikäli puristus ym täysin vakio...
-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Joni<br>Eiku asentamaan.<br>Odotellaan mielenkiinnolla asennuskommentteja. Tokihan niitä laitat.<br><br>Paljo vetoa (tämän kaikki vanhemat kirjottajat / lukijat ymmärtävät) että tässä taas puhutaan paskaa vailla hajua / halua / rahoitusta.
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Mitäs siitä sitten? Keskustelu jatkukoon rauhassa.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Joo se vain on näin meillä persaukisilla että joskus jää jotkut haaveet toteutumatta. Bemari munkin piti ostaa mutta voorttilla edelleen ajellaan lippis vinossa 

-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Lada mun piti ostaa mutta cossuun upotin säästöni, tonttini ja vielä velkaakin on.
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Minäkin haaveilen ckollin kiusaksi turbosta.
Tahtovat vain takuukunnostetut ahtimet olla tyyriitä omalle kukkarolle ainakin tällä hetkellä. Mutta katsotaan mitä talvi tuo tullessaan... Mottina on tavan 1.6cvh. Vakiopuristuksilla olisi tarkoitus alkuun varovasti kokeilla. Ajoituksien kanssa saanee tuolloin olla tarkkana.<br><br>

-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Löytyis takuulla priima cossun ahdin (To4/3), tulkaa hakeen pois... (voin antaa löysän kellon mukaan, niin kestää huonommatkin vehkeet.)
-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
pakosarjan hain tänään...<br><br>se on kylläkin erst:tä mutta haitanneeko tuo!?<br><br>älä ole ckolli aina niin ennakkoluuloinen kaikista asioista ja vielä kun sulla ei todellakaan ole tietoa paljonko mulla on rahaa/halua mutta totta on että hajua niin paljon ei olekkaan ja sen takia täällä sitä hajua haen ja siihen tämä on tarkoitettukin vai olenko väärässä?? <br><br>toki otan kuvia jos ostat mulle digikameran jotta niitä kuvia voin ottaa...ja vielä opastat että miten saan ne tänne nettiin!!<br><br>ja tarinaa laitan aivan varmasti tähän samanotsikon alle...viikonloppuna alkaa paineletkujen yms suunnittelu/teko!<br><br><br><br>
-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
[quote author=SiipiCozzu link=board=2;threadid=13787;start=0#104716 date=1062001074]<br>Löytyis takuulla priima cossun ahdin (To4/3), tulkaa hakeen pois... (voin antaa löysän kellon mukaan, niin kestää huonommatkin vehkeet.)<br>[/quote]<br><br>selvä! mistä voi noutaa??
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
[quote author=J0NI link=board=2;threadid=13787;start=0#104757 date=1062011469]<br>selvä! mistä voi noutaa??<br>[/quote]<br>Pientä nimellistä korvausta vastaan Turusta.
-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
[quote author=SiipiCozzu link=board=2;threadid=13787;start=0#104716 date=1062001074]<br>Löytyis takuulla priima cossun ahdin (To4/3), tulkaa hakeen pois... (voin antaa löysän kellon mukaan, niin kestää huonommatkin vehkeet.)<br>[/quote] Tuo on jo aikas tiukka vehje 1.6l koneen kylkeen. T35 hybridillä on tehty kait vain escoja. Sellaisestako tuo ompi peräisin?
-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
[quote author=jive link=board=2;threadid=13787;start=0#104839 date=1062060804]<br>[quote author=SiipiCozzu link=board=2;threadid=13787;start=0#104716 date=1062001074]<br>Löytyis takuulla priima cossun ahdin (To4/3), tulkaa hakeen pois... (voin antaa löysän kellon mukaan, niin kestää huonommatkin vehkeet.)<br>[/quote] Tuo on jo aikas tiukka vehje 1.6l koneen kylkeen. T35 hybridillä on tehty kait vain escoja. Sellaisestako tuo ompi peräisin?<br>[/quote]<br><br>Mä tota mietin kanssa että saattaa olla hieman rankan kokoinen fööni 1.6litraiseen... Mutta tietysti jos tekee tosta koneesta 1.9 litraisen ja sitten toi ahdin kylkeen niin ei ainakaan heti lopu tehot kesken
Siis kunnes kone laukeaa
<br><br>T:Jore


-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Aika passeli tuo rst:n kylkeen on. Alkuperäinen Escort RST:n ahdin on niin pieni että oikeen hävettää. Pakopaineet tapissa ja sitä myötä hajoo paikat kun liian pienellä yrittää liikoja.<br><br>Alavääntö on aivan liian yliarvostettua, mitä sillä etuvedossa tekee kun kaikki menee sutimiseen. Ennemmin kunnolla jerkkua sinne yläpäähän jossa sitä tarvitaan. Voimansiirtokin kestää pitempään kun kaikki osat on jo liikkeessä kun alkaa voimaa tulemaan.<br><br>Mekaaninen ahdin + etuveto on vihonviimonen keksintö...alhaalta sutii ja ylhäällä puutuu...huoh...
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
[quote author=lauri link=board=2;threadid=13787;start=25#104854 date=1062063690]<br>Mekaaninen ahdin + etuveto on vihonviimonen keksintö...alhaalta sutii ja ylhäällä puutuu...huoh...<br>[/quote] Ää tehoa on liikaa tai taitoa liian vähän mikäli liikoja sutii. Itse kyllä tykkäisin kovasti kun voisi maantiellä ajella 1500rpm eikä ohituksissa tarttisi muuta kuin rauhallisesti painaa kaasua...<br>Ei tässä mitään kilpuria olla tekemässä ;D<br>Niin ja voihan sinne yläpäähän ängetä tulpon 

-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Montako vaihdetta fiestassa on jos maantiellä on 1500rpm, ja noin 100kmh
, kyllähän se sopivankin kokoinen heräilee 2500-3500 välimaastossa sen verran että ohi pääsee.

-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
[quote author=lauri link=board=2;threadid=13787;start=25#104862 date=1062065262]<br>Montako vaihdetta fiestassa on jos maantiellä on 1500rpm, ja noin 100kmh
, kyllähän se sopivankin kokoinen heräilee 2500-3500 välimaastossa sen verran että ohi pääsee.<br>[/quote] viitosella 2000rpm ~ 80-90km/h ... jos olis sata ei tarttis ohittaakaan ;D

-
- Ylläpitäjä
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
ahtimelle tuli tehtyä pakosarja kun eipä erst:n sarja oikeen spoinut kkk:lle...tosin laipat ei ole vielä kunnolla hitsattuna kiinniasti!
kuviakin otin enon kameralla että saa kollikin vähän kytätä ja todeta että ei taida ihan paskanjauhantaa ollakkaan...kuvat tulee huomenna tai ylihuomenna!!
sitten...tuo haaroitusjuttu öljynpaineanturille/turbon öljy niin saako sellaista jostain valmiina ja jos niin mistä??
tai riittää kunhan joku tietää mikä kierre siinä on!
ja sitten kuinka suuri sisähalkaisija tulee olla öljyn meno/paluu ja millaiset liittimet kannattaa laittaa??
nii juu ahtopainemittarikin tuli hankittua merkki on equus ja näyttää myös alipaineen joka näyttäis olevan ajossa noin -0,5bar
kuviakin otin enon kameralla että saa kollikin vähän kytätä ja todeta että ei taida ihan paskanjauhantaa ollakkaan...kuvat tulee huomenna tai ylihuomenna!!
sitten...tuo haaroitusjuttu öljynpaineanturille/turbon öljy niin saako sellaista jostain valmiina ja jos niin mistä??
tai riittää kunhan joku tietää mikä kierre siinä on!
ja sitten kuinka suuri sisähalkaisija tulee olla öljyn meno/paluu ja millaiset liittimet kannattaa laittaa??
nii juu ahtopainemittarikin tuli hankittua merkki on equus ja näyttää myös alipaineen joka näyttäis olevan ajossa noin -0,5bar

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re:fiestaan turbo(otsikko muutettu)
Öljyn meno ei ole niin tarkka (n.6mm) mutta paluu vähintään sen kokoinen joka tulee turbosta ulos.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer