CVH:n nokka ja kansi

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

CVH:n nokka ja kansi

Viesti Kirjoittaja wili » Su Heinäkuu 13. 21:55:33 2003

Onkos kukaan mitannut miten paljon cvh:n kantta voi laskea enne kuin venttiilit ottaa mäntään kiinni.? <br>Nokaksi olisi jo vissii tulossa CVH22..<br>tai kuinka paljon yleensäkin saa nokassa olla venan nostoa enne kuin ottaa kiinni.?<br><br>Kuinka paljon itse olette laskeneet kantta.?<br>

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re:CVH:n nokka ja kansi

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Heinäkuu 14. 15:37:44 2003

Kaveri otti kannesta 2mm ja lohkosta 0.6mm nokka CVH33 "nostoa 12.14mm" joten ei ihan helposti venttiili mäntään osu tossa koneessa. Itse olen laskenut kanttani 0.7mm jolloin puristus-suhde jää vielä turvalliseksi n.10.5:1
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Re:CVH:n nokka ja kansi

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Heinäkuu 15. 7:53:34 2003

Miten muuten toi puristus-suhteen saa laskettua. en meinaan löytänyt mitään järkevää laskukaavaa sille.<br><br>ja onko toi 10.5:1 semmone turvallinen vielä vai.. <br>vakionaha tossa 1.6 ja xr3i on toi 9.5:1<br>vai puhukohan toi perkelè rst:stä..?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:CVH:n nokka ja kansi

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Heinäkuu 15. 8:19:04 2003

RST:n vakio on 8.3, tuskin puhuu rst:stä :) Ei se mikään wrc ihan kuitenkaan ole
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re:CVH:n nokka ja kansi

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Heinäkuu 15. 13:51:06 2003

Kyllä vaparista on kyse, en näe järkeä laskea turbon kantta. Joskus lueskelin FastFord-lehdestä että tuo 10.5:1 ei vielä hirveästi lisää alakerran rasitusta ja nakutuskin pysyy vielä poissa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Re:CVH:n nokka ja kansi

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Heinäkuu 15. 21:49:30 2003

"ei vielä hirveästi" :)<br><br>mut joo kai sitä vois sitten sen 0.7mm laskea. <br><br><br><br>mut löytyykö tota kaavaa puristus-suhteen laskemiseen?<br>

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:CVH:n nokka ja kansi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Heinäkuu 19. 13:14:11 2003

Sylinteritilavuuksien suhde mäntä alhaalla ja mäntä ylhäällä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Re:CVH:n nokka ja kansi

Viesti Kirjoittaja wili » Su Elokuu 31. 21:25:04 2003

nii.. taas tähän..

olis kansi nyt sitte menos remppaa.. Kui paljo siitä sitten ottas pois että puristuksiksi tulis 10:1 tai tuo Perkeleen sanoma 10.5:1.. pitääkö tuo 0.7mm tosiaan paikkansa tuohon 10.5:1...

Jos vastauksen saisi huomiseen kello 12 mennessä olisin todella kiitollinen.! (niin saataisi tuo auto sitten syyskuun lopulla Tampereella pidettävään syyskokoukseenkin.!)

Kiitos.!

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Re:CVH:n nokka ja kansi

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Syyskuu 1. 10:46:13 2003

millai ton kannen laskemisen kanssa. kun en ole juuri siihe perehtyny.?! neuvokaa pikaisesti.! :-\

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:CVH:n nokka ja kansi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Syyskuu 1. 10:52:37 2003

No voi elämä kun on laiskaa porukkaa!!!<br><br>Eli:<br>Poraus 79,96 isku 79,52 mm<br>--> tilavuus 384247 mm^3<br>, kun puritussuhde on 9.5, niin<br>--> palotila 45205 mm^3<br>10.5 jos haluaa, niin palotilan pitää olla:<br>40447mm^3<br>Eli pois pitää ottaa:<br>0.95 mm<br><br>Kaikki tämä olettaen, että palotilan pohjan pinta-ala ei vielä ala pienenemään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Re:CVH:n nokka ja kansi

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Syyskuu 1. 10:57:09 2003

kiitos... anteeksi että olen niin tietämätön.....!

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Vastaa Viestiin