Vaihteiston poskilaakerit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002
Vaihteiston poskilaakerit
Nämä siis ovat Fordin etuvetolaatikoissa vanhemmiten arka paikka, ja se olikin jo tiedossa. <br>Asia tuli vain esille nyt kun kaverin Rs Turbo tiputti öljyä vetoakselin stefasta. Tutkiskellessamme vuotoa huomattiin myös että pitempi vetari antaa pystysuunassa klappia, lyhyempi ehkä myös aavistuksen. Koikeiltiin myös minun vaihteistosta ja siinä molemmat antoivat samanverran klappia kuin kaverin pitempi. Eli onko tämä merkki siitä että laakeri remontti on edessä.<br>Eräs Fordin entinen asentaja kertoi että parhaiten saa asian selville tarkastamalla nopeusmittarin pitkän rattaan, jos sen on kulunut yhtään "tiimalasin" muotoiseksi -> laakerit sököt. <br>Meinattiin tarkistaa asia, mutta ei uskallettu kuin irrottaa vaijeri, kun ei ollut täyttä varmuuttaa että voiko raattaat tipahtaa laatikon sisään kun niitä irrottelee. Eli miten on? Ei kai pitäisi olla mitään sellaista varaa?<br>Ja eikös se metalli osa johon vaijeri ruuvataan, lähde irti vetämällä se poikittainen putkisokka pois? Oli vähän hämärääkin en tiedä näinkö väärin.<br>
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re:Vaihteiston poskilaakerit
Mun käyttörysässä 1.4 -90 on toi juttu kanssa, otat vetarin sisänivelistä kiinni ja heilutat pystysuunnassa tuntuu huomattava välys, stefa alkaa vuotaa ja nopeusmittarin pyöritin menee paskaks (meni jo aikaa sitten). Joten laatikon vaihto on edessä kunhan löydän lähimaastosta ehjäposkisen.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:Vaihteiston poskilaakerit
Mun entisessä pelissä -89 mallin 1.4:sessa meni kanssa noi poskilaakerit (tai ilmeisesti meni kun mittari lopetti toimintasa eikä uus vaijeri jeesannu kun 20km). Uus laatikko ja taas pelas. Ylättävän nopeesti toi kuitenkin loppu toi laatikko, mittarissa vasta 160tkm uudesta.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:Vaihteiston poskilaakerit
Sun laatikosta oli siitä nopeusmittarin rattaasta mennyt se neliön muotoinen kolo pyöreäksi. (kiitokset vielä laatikosta, nyt osa siitä elää turbokoneen jatkona)<br>Se sokka irti sivuleikkureilla ja vedät koko sen alumiinihässäkän ylös sieltä. Se on kiinni vain o-renkaalla, joten ei pitäisi paljoa jumittaa. Sitten sen muovirattaan voi nostaa sieltä pois. Ei pitäisi olla mahdollista tiputtaa sitä laatikon pohjalle. Jos laatikosta on vain poskilaakerit mennyt, niin sen kun vaihtaa ne. Ei sen takia kannata koko laatikkoa vaihtaa, jos kaikki muu toimii hienosti ja äänettömästi. Käytetyn kun hankkii, niin ei koskaan voi tietää mikä siinä toimii/ei toimi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
ReNULL poskilaakerit
Olisko tosta vaihteistosta räjäytyskuvaa jossakin? (En ole vielä jaksanut etsiä netistä / tutkia Microcatista ;D) Tohon Escorttiin pitäis vaihtaa noi vetoakselien suojakumit kun ne on päästänyt suurimman osan vaihteiston mehuista pihalle .<br> Siksi kyselen kun Escosta pitäis saada "luotettava" ;D talviauto Cosan sijaiseksi. Tota helmeä kun ei viitsi palelluttaa koulun pihalla.
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
- Paikkakunta: lpr
Re:Vaihteiston poskilaakerit
Ei räjäytyskuvaa, mutta jotakin: http://www.jimhearne.co.uk/gearbox.htm
RS2000 -96
Fiesta -11
Fiesta -11
-
- Viestit: 488
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001
Re:Vaihteiston poskilaakerit
Räjäytys kuvaa erst:n laatikosta minäkin kaipailisin...<br><br>-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:Vaihteiston poskilaakerit
Escortin korjausoppaassa on varsin hyvät räjäytyskuvat, mutta parhaimmat saa kun pistää sen laatikon ihan itse palasiksi. Ei ole turhan monimutkainen tuo BC-laatikko.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Re:Vaihteiston poskilaakerit
[quote author=JesseT link=board=2;threadid=13951;start=0#105441 date=1062327489]<br>Escortin korjausoppaassa on varsin hyvät räjäytyskuvat, mutta parhaimmat saa kun pistää sen laatikon ihan itse palasiksi. Ei ole turhan monimutkainen tuo BC-laatikko.<br>[/quote]<br>Tuon jimhearne-linkin (yllä) avulla purkuhomma luonnistuu. Ainoa ehkä harmaita hiuksia aiheuttava osa on 5.vaihteen ratas joka saattaa istua erittäin tiukasti kiinni akselissa.
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002
Re:Vaihteiston poskilaakerit
Joo ei tuo kovin vaikea laatikko ole. Kait ton remontin itse tekee, jopa niin että ei samantien laukea 

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
ReNULL poskilaakerit
Joo, ei tuhon nyt mitään räjäytyskuvaa tarvitse. Kun laatikon avaa, niin kaikki on aika selvää. Ei ole liikaa liikkuvia osia, kun vertaa esim. MT/MTX-sarjan laatikoihin.
Ja täältä löytyy kaiken näköisiä varaosia jos jotakin satut kaipaamaan. Tasauspyörästöjä, hyviä laakereita rataspareja, siirtomekanismeja,...
Ja täältä löytyy kaiken näköisiä varaosia jos jotakin satut kaipaamaan. Tasauspyörästöjä, hyviä laakereita rataspareja, siirtomekanismeja,...
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 488
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001
Re:Vaihteiston poskilaakerit
Mulla on just yksi vaihteisto levällään mutta se kasausvaihe tässä huolestuttaakin eniten
Muisti kun on pirun hyvä mutta lyhyt... <br><br>-Tupe

Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:Vaihteiston poskilaakerit
Toiminnanhan voi testaa ihan käsipelillä heti kun lyö siihen sen kuoren kiinni vaikka kahdella pultilla. Ai kannata vitosen rattaitakaan laittaa ennen testausta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1