Kiertokanget escorttiin

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Kiertokanget escorttiin

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Syyskuu 2. 18:10:54 2003

Onko kellään kokemuksia/kukaan laittanut 2.3litrasen pinton kankia 2litraseen ohc:n koneeseen? Rakennellaan ens talveksi Jääradalle kakkoskoppa escorttia, jossa turbotekniikka. Alakertaan tulis crowerin teräs veivit, Je takomännät. Kansi on Kosusen Kamin käsialaa(Kuopio), siinä cranen rullanokka ym. Ruiskuja ja sytkää ohjaa Dta E 48 Exp. Josta seuraava kysymys; minkähän kokoisia suuttimia tarvitaan? Käyttääkö 4 isoa, vai 8 pienempää? Ei nääs ole aiemmin pelattu ruiskujen kanssa. Jos jollain ois vinkkejä, ilolla otetaan vastaan!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Kiertokanget escorttiin

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Syyskuu 2. 18:47:59 2003

Siis koneeseen tulee Crowerin veivit ja 2.3 Pinton kiertokanget. Mielenkiintoinen yhdistelmä ???<br>Ainoat syy käsittääkseni käyttää kahdeksaa suutinta, on parempi tyhjäkäynnin hallinta, päästöt ja edullisemmat suuttimet. Nykyajan matalaohmisilla tuskin ongelmia tulee neljälläkään, varsinkin kun kilpuri on kohteena. Jos kahdeksaan päädyt, niin multa sais edullisesti neljä pientä suutinta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re:Kiertokanget escorttiin

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Syyskuu 2. 18:54:16 2003

Ohops! Tarkoitus laittaa mottiin crowerin 2.3:een tekemät kiertokanget, ei siis kahta lajia. Kyseessähän on kuitenkin neljäpyttynen! ;) Laitatko minkä kokoset suuttimes on, niin voin harkitakin ostoa, kunhan saan enemmän valaistusta asiasta.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:Kiertokanget escorttiin

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Syyskuu 2. 21:01:07 2003

Eikös F-ryhmän koneissa käytetä 5.7" pitkiä kankia nykyään? Crowerilla on myös 5.5" eikä tarvitse käyttää niin matalia mäntiä. 2.3 koneen kanget taitaa olla 5.27 tai 5.3 ".
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re:Kiertokanget escorttiin

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Syyskuu 2. 21:16:59 2003

Kankien pituus on 132mm ja alapesä(laakeri) on pari kymmenystä kapeampi kuin ohc:n oma. Näillä kangilla saatiin jo edellisestä koneesta valmiina olleet(käyttämättömät) männät dekkikorkeuteen. Koneesta tulee turbomoottori. Kannen palotilat muotoillaan uusiksi, jotta puristukset ei nousisi liiaksi. Kuitenkin on tarkoitus tehdä perusmoottorista tehokkaampi(helpompi lähteä viivalta) ;D Saas nähä kuis äijien käy?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin