Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

nova
Ylläpitäjä

Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja nova » Su Syyskuu 7. 11:15:13 2003

Vaihdoin muutama päivä sitten uuden nokan hilppeineen ja säätäessäni tuossa äsken välyksiä alkoi mietityttää tuo venttiilikoneistosta lähtevä perinteinen ohc-nakutus. Onko mitään keinoa vähentää ahdistavaa ääntä, esim. vaimennetun venttiilikopan avulla? Jäähdytys lienee jonkinlainen ongelma.. <br><br>Mitä öljyä muuten kannattaisi käyttää venttiilikoneiston optimaalisen voitelun takaamiseksi? Koneessa on tällä hetkellä semisynteettiset öljyt, joita olen tottunut käyttämään, mutta ilmeisesti paksummilla öljyillä koneiston ääniäkin saisi pienennettyä? Mutta onko mitään järkeä?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Syyskuu 7. 23:54:18 2003

Minkä nokan laitoit? Jos on 134i (Piper), ei taida saada hiljaiseksi millään.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Syyskuu 8. 16:42:52 2003

Vaimenna koko konehuone...ei kuulu nakutus ;D
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Syyskuu 8. 19:42:36 2003

Mitkä seuraajat sulla on?

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ma Syyskuu 8. 20:57:48 2003

Ei mun OHC nakuta. ;) 8)


Edit :

Niin siis kyllähän se Tanarin koneen perusominaisuus on se "nakutus / kilinä"...

Sitä oon monesti ihmetelly et mikä tossa mun koneessa on vialla kun se niin hiljanen on. ;)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

TuneGi
Ylläpitäjä

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja TuneGi » Ma Syyskuu 8. 21:16:21 2003

Kyllä mun sierra 2.0 OHC on koko aikansa nakutellut, ei ole haitannut menoa. On vähän noiden sierrojen perusominaisuus. Pahempi se on jos venat kantaa, kuluu nokka äkkiä ja ei tee hyvää koneelle.

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ma Syyskuu 8. 21:19:51 2003

Mulla on omassa KentCamssin FR30 nokka sekä KentCamssin seuraajat, ja nakutusta riittää. Hiljaiseksi ei saa millään, kuulostaa ihan nokkavikaiselta OHC:ltä vaikka kaikki pitäis olla kondiksessa. No, kaikkeen tottuu, myös rapinaan konehuoneessa, pääasia että murisee ja paukkuu :D
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ma Syyskuu 8. 23:55:59 2003

Jos haluu kuulla miltä KUNNON nakutus kuulostaa, ni voi tulla kuuntelee ;D.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Syyskuu 9. 0:21:02 2003

Ei taida "taunusta" kokonaan hiljaseks saada? Vähän vois avittaa alumiininen venttiilikoppa. ???
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Karmann
Ylläpitäjä

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ti Syyskuu 9. 3:36:40 2003

Eli onko vakio nokka? Pienennä välyksiä hieman annetusta arvosta, varsinkin imuja voi pienentää. Jos on viri nokka niin sille on yleensä anettu uudet välysarvot, sille myös sama homma, älä pienennä liikaa.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 9. 12:25:31 2003

[quote author=Jarkko link=board=2;threadid=14228;start=0#107167 date=1063045191]<br>Mulla on omassa KentCamssin FR30 nokka sekä KentCamssin seuraajat, ja nakutusta riittää. Hiljaiseksi ei saa millään, kuulostaa ihan nokkavikaiselta OHC:ltä vaikka kaikki pitäis olla kondiksessa. No, kaikkeen tottuu, myös rapinaan konehuoneessa, pääasia että murisee ja paukkuu :D<br>[/quote]<br><br><br>Heitä ne kent camsin seuraajat lepikkoon ja äkkiä, niin varmana hiljenee nakutus. Niin tein minäkin :)

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ti Syyskuu 9. 12:37:59 2003

[quote author=ytte link=board=2;threadid=14228;start=0#107312 date=1063099531]<br>Heitä ne kent camsin seuraajat lepikkoon ja äkkiä, niin varmana hiljenee nakutus. Niin tein minäkin :)<br>[/quote]<br><br>Mitä tilalle?
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 9. 17:29:07 2003

Crane cams, camtec, piper, tai vakio fordin.

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ti Syyskuu 9. 17:32:58 2003

[quote author=ytte link=board=2;threadid=14228;start=0#107405 date=1063117747]<br>Crane cams, camtec, piper, tai vakio fordin.<br>[/quote]<br><br>Käykö noi vakiot ihan ok virinokan kanssa?<br>Onko 1.6 ja 2.0 samat nostajat?
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 9. 17:36:53 2003

[quote author=Jarkko link=board=2;threadid=14228;start=0#107408 date=1063117978]<br>[quote author=ytte link=board=2;threadid=14228;start=0#107405 date=1063117747]<br>Crane cams, camtec, piper, tai vakio fordin.<br>[/quote]<br><br>Käykö noi vakiot ihan ok virinokan kanssa?<br>Onko 1.6 ja 2.0 samat nostajat?<br>[/quote]<br><br>kyllä ne tolle nokalle vielä käy. Ei varmaankaan oo mitään eroo 1.6:n ja 2.0:n seuraajissa.

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ti Syyskuu 9. 17:47:00 2003

[quote author=ytte link=board=2;threadid=14228;start=0#107410 date=1063118213]<br>kyllä ne tolle nokalle vielä käy. Ei varmaankaan oo mitään eroo 1.6:n ja 2.0:n seuraajissa.<br>[/quote]<br><br>Asteitahan tossa ei kauheita ole mutta nostoa kylläkin, oliko jopa melkein 11-12mm tms älytöntä.. Tosin siis taitaa olla venttiilin liike? Eli oisko sitten nokka itessään jotain 7-8mm jos en väärin muista. Vaikuttaako tuo asiaan?
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 9. 18:17:52 2003

Eipä nuissa seuraajissa taida eroo olla, sitten on erikseen se pitkä pintanen malli, mut noi vakio seuraajat toimii varmana.<br>

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ti Syyskuu 9. 20:39:15 2003

[quote author=ytte link=board=2;threadid=14228;start=0#107415 date=1063120672]<br>Eipä nuissa seuraajissa taida eroo olla, sitten on erikseen se pitkä pintanen malli, mut noi vakio seuraajat toimii varmana.<br><br>[/quote]<br><br>Täytyy verrata noita KentCamssin seuraajia vakioihin, sithän sen näkee. Ja äkkiäkös sitä kokeilee että josko hiljenis :)<br>
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 9. 21:19:26 2003

Mulla oli kent camsin seuraajissa sellasia 1mm heittoja, niin siks heitin mäkeen ne... Ei varmaan sullakaan pysy ventiilinvälykset säädöissään?

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ti Syyskuu 9. 22:01:34 2003

[quote author=ytte link=board=2;threadid=14228;start=0#107450 date=1063131566]<br>Mulla oli kent camsin seuraajissa sellasia 1mm heittoja, niin siks heitin mäkeen ne... Ei varmaan sullakaan pysy ventiilinvälykset säädöissään?<br>[/quote]<br><br>Juuei, säädön jälkeen on 50km hiljainen ja taas alkaa rallattaa... Pitää kokeilla vakioseuraajia, jos auttais (kunhan jostain moiset ensin löydän).
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Syyskuu 9. 22:42:43 2003

Eipä noista äänistä taida päästä juuri mitenkään eroon normaaleilla osilla. Itelläni on rullanokalla ja ei nakuta, mutta ääntä lähtee kyllä tosin vähän erillainen soundi. <br>Kaunista ääntä tyhjäkäynnnillä en ole kuullut mistään ohc :stä oli osat sitten mitkä tahansa.
#6
Escort -75

lajama
Ylläpitäjä

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja lajama » Ti Syyskuu 9. 22:48:31 2003

Täytyyhän sen moottorin jotakin ääntä pitää... Eipä nyt ruveta nirsoileen. ;)

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 9. 23:58:35 2003

[quote author=lajama link=board=2;threadid=14228;start=0#107474 date=1063136911]<br>Täytyyhän sen moottorin jotakin ääntä pitää... Eipä nyt ruveta nirsoileen. ;)<br>[/quote]<br><br>Juu. Mut se ääni pitää olla aivan jotain muuta, kun diesel konetta muistuttava nakutus ;)

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Syyskuu 10. 0:21:26 2003

[quote author=ytte link=board=2;threadid=14228;start=0#107497 date=1063141115]<br>[quote author=lajama link=board=2;threadid=14228;start=0#107474 date=1063136911]<br>Täytyyhän sen moottorin jotakin ääntä pitää... Eipä nyt ruveta nirsoileen. ;)<br>[/quote]<br><br>Juu. Mut se ääni pitää olla aivan jotain muuta, kun diesel konetta muistuttava nakutus ;)<br>[/quote]<br><br>ssssss-s-s-s-s-s-sssuuuhinaa, tsiuh ssssshhh ;)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Karmann
Ylläpitäjä

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ke Syyskuu 10. 4:23:09 2003

[quote author=Ilkka H link=board=2;threadid=14228;start=0#107473 date=1063136563]<br>Eipä noista äänistä taida päästä juuri mitenkään eroon normaaleilla osilla. Itelläni on rullanokalla ja ei nakuta, mutta ääntä lähtee kyllä tosin vähän erillainen soundi. <br>Kaunista ääntä tyhjäkäynnnillä en ole kuullut mistään ohc :stä oli osat sitten mitkä tahansa.<br>[/quote]<br><br>Tarvii provosoida, on ollut hyvinkin hiljaisia ohareita, ja F- ryhmän vireessä, myös laahain malleja, yksilöitä tuntuu olevan, toinen pitää ääntä toinen ei, ei se ääni mitään hajota, eli vetoo vaan.

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja potsi » Ke Syyskuu 10. 9:42:19 2003

<br><br>Tarvii provosoida, on ollut hyvinkin hiljaisia ohareita, ja F- ryhmän vireessä, myös laahain malleja, yksilöitä tuntuu olevan, toinen pitää ääntä toinen ei, ei se ääni mitään hajota, eli vetoo vaan.<br>
<br>Minä kanssa olen kuullut siististi käyvän, laahaimilla olevan rf Escortin.<br><br>Varsinkin virikoneissa eroja tulee varmaan siitä, mitä osia on käytetty, ja ennenkaikkea kuinka ne on sovitettu. Eli venttiilien pituudet ja seuraajien kulmat levossa, ylä ja ala-asennossa. Kosketuskohta liukuun ja tietysti nokka-akselin luonne.
Jäsen 488

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Syyskuu 10. 16:28:54 2003

Vaikeaa on ohc:n venttiilikoneistoa hiljaiseksi saada laahain keinuvivuilla ,mutta menetteleväksi kyllä. <br>Kentcamssin keinuvivut äkkiä pois ,ennenkuin syövät nokan uurteille ja sitten se vasta<br> mukavalla äänellä käy ;D ;D Ja jos koneella ei ole tarkoitus yli about 6300 kierrättää ,niin on aivan turha pitää paikalla jäykkiä venanjousia ,jotka sietää 9000 kiekkaa. Ja laahauspinta keinuvivun keskelle. <br>Välyksen säätö alle suosituksen hiljentää myös ja kuluttaa keinuvivut ennen aikojaan varsinkin jäykillä jousilla.

nova
Ylläpitäjä

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja nova » Pe Syyskuu 12. 9:27:40 2003

Oli muutaman päivä hiljaista kun auton bensansaantiongelmat ratkesi sillä, että se jäi tuonne Lahdentielle. No, nyt kovassa ajossa taas.. :)

Jep, eli minullakin on tuo Kentin FR30. Vertailin tuossa toissapäivänä noita seuraajien hahloja, ja sain seuraavia arvoja:

2.0 vakio '84: 8,25
2.0i vakio '87: 8,2 (eri muotti, nokkahan periaatteessa on sama)
Kent FR30 '03: ~9,2

Eli luulisin, että ei enää tarvitse ihmetellä, mistä tuo nakuttava käyntiääni tulee, todellakin minullakin auto kuulostaa ihan siltä kuin venttiilikoneisto vetelisi viimeisiään.. Välyksen säätö pienemmäksi auttoi hieman, mutta ei mielestäni tarpeeksi.

Millaisia keinuvipuja tuon nokan kanssa uskaltaisi kokeilla, menisikö peräti Fordin orkkikset?

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Syyskuu 12. 10:43:04 2003

Ei kai se ohc oikealla geometrialla ja yhteensopivilla ehjillä osilla mitään ylimääräistä raksutusta pidä. Jos pitää niin on joko rikki/moro/väärin kasattu. itseasiassa on varmaan ehjänä yksi hiljaisimpia mekaanisella ohc:lla olevia koneita joiden kanssa on tullut pelattua.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Syyskuu 12. 19:16:57 2003

En jaksa nyt tähän ruveta kirjoittelemaan ohc:n nokan asennusohjetta ,mutta "how to powertune ford sohc engines ala Des Hammil" antaa hyvät ohjeet ,ettei tarvii montaa nokkaa sorvata selväksi ,ennenkuin uskoo et ohc:n virinokat vaatii muutakin kuin vaan paikalleenlaiton.

Venttiilin pituuksia joutuu yleensä muuttamaan virinokilla ,riippuu nokasta.

Esim venttiilinjousen puristusvoimakkuus on hyvä mitata täydellä nostolla ja venttiili kiinni asennossa. Esim. kent cams fr32:n mukana tulevat venttiilinjouset ovat aivan liian jäykät katukäyttöön ilman jousipaineiden pienennystä.
Venttiili kiinni asennossa fr32:n jouset antaa 15 kiloa enemmän kuin vakiot ja täydellä nostolla 25 kiloa.

Jousipaineita voi mitata "köyhän miehen tyylillä ,jos jousivaakaa ei ole saatavilla --henkilövaaka----iso ruustukki----puuklappeja----työntömitta ja urheiluhenkeä.

Eli mitat jousesta täydellä nostolla ja ilman---->jousi puristuksiin ja kilot ylös.

Puristuspituutta saa muutettua ylöspäin levittävällä jousilautasella ja jos menee liian löysäksi ,laittaa jousen alle tarkoitukseen myytäviä mellalevyjä.

äänet kyllä muuttuu siedettäväksi ja nokan käytöikä pitenee radikaalisti. Mutta jos aiot kierrättää konetta 9000Rpm ,niin laita jäykät suosiolla.

Viri nokalliseen ohc:n varmaan noi kendalin öljyt on hyviä
castrol 10w-60 ja teboilin vastaava. Pintapaineen kestoa vaaditaan öljyltä.

nova
Ylläpitäjä

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja nova » Pe Syyskuu 12. 23:19:54 2003

Kiitos KtK hyvistä vinkeistä, niistä selvisi jo monta uutta asiaa. Kokeilin tänään miten nuo Fordin alkuperäiset keinut toimivat tuon nokan kanssa, keinut hioin ensiksi tietenkin huolellisesti tasaiseksi ja ei muuta kuin kylmästi paikalleen ja kone käyntiin. Ja kas kummaa, ihmetys olikin suuri kun sain aikaiseksi todella hiljaisen ja tasaisesti käyvän koneiston! Itse en ainakaan huomannut, että muutoksella olisi ollut mitään negatiivisia puolia. Saa nyt sitten nähdä, kuinka pitkä ikäinen ratkaisu tuo on, mutta saanpahan nyt ainakin taas nauttia hiljaisuudesta hyrinästä.. :D<br><br>Razorassin kanssa olen kyllä samaa mieltä tuosta raksutuksesta, ei kunnossa oleva ohc todellakaan pidä mitään hirvittävää meteliä. Huonon maineensa se on kenties aiheettakin saanut kuluneiden/viallisten venttiilikoneistojen aiheuttaman nakutuksen vuoksi, hyvin yleinenhän tuo ääni on vastaan tulevissa Fordeissa..

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » La Syyskuu 13. 0:00:27 2003

[quote author=nova link=board=2;threadid=14228;start=25#108295 date=1063397994]<br>Kiitos KtK hyvistä vinkeistä, niistä selvisi jo monta uutta asiaa. Kokeilin tänään miten nuo Fordin alkuperäiset keinut toimivat tuon nokan kanssa, keinut hioin ensiksi tietenkin huolellisesti tasaiseksi ja ei muuta kuin kylmästi paikalleen ja kone käyntiin. Ja kas kummaa, ihmetys olikin suuri kun sain aikaiseksi todella hiljaisen ja tasaisesti käyvän koneiston! Itse en ainakaan huomannut, että muutoksella olisi ollut mitään negatiivisia puolia. Saa nyt sitten nähdä, kuinka pitkä ikäinen ratkaisu tuo on, mutta saanpahan nyt ainakin taas nauttia hiljaisuudesta hyrinästä.. :D<br><br>[/quote]<br><br>Typerääkin typerämpi kysymys, miten ja millä hioit nuo keinut? Nimittäin itsekin pitää moinen operaatio tehdä, niin ei ohikulkijat säikähdä tota mun katiskaa :)<br>
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

nova
Ylläpitäjä

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja nova » La Syyskuu 13. 0:08:50 2003

Heh, minulla ei todellakaan ollut mikään hienostunut keino vaan käytin niitä eväitä mitä pajalta löytyi: epäkeskohiomakoneella ja hienolla paperilla (vaikka joku 200). Hätäilemättä kun homman tekee, niin keinuista saa tasaiset eivätkä ne edes pahemmin pyöristy. Kannattaa tosin ensin tarkistaa ne vanhat keinut ja jos jotkut näyttää pahalta, niin käy Fordilta hakemassa uusia tilalle. Itse ostin varmuuden vuoksi pari kappaletta, suolaisen hintaisia olivat tosin, yli 20e kipale.. mutta kannatti! :)

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Syyskuu 14. 13:48:55 2003

Motonetissä vipat 5.72e / kpl. Viime kesänä olivat vielä ihan foordin leimoilla.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

nova
Ylläpitäjä

Re:Venttiilikoneiston äänet vs. öljyt

Viesti Kirjoittaja nova » Su Syyskuu 14. 14:20:44 2003

Eivät taida enää olla, sillä minulla on pari noita motonetin keinuja (ostettu tänä keväänä testimielessä) ja ne eroavat kyllä Fordin myymistä kuin yö ja päivä. Valu on sen näköistä, ettei niitä uskalla mihinkään laittaa ja keinukohtaiset heitot ovat hirvittäviä.. henk. koht. olen sitä mieltä, että ne eivät kelpaa kuin sulatusuuniin.

Vastaa Viestiin