Nylonjetit.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja KtK » To Syyskuu 18. 21:47:49 2003

Vaikuttaako nylonjettien muutos ahtojen nousunopeuteen. En ole niihin koskenut ,kun kellosta säätämälläkin nousee 1.3 baariin. Vai tehdäänkö muutos vain siinä tapauksessa jos ei kellosta säätämällä nouse. ???

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 18. 22:06:39 2003

Kyllä ne taitaa siihenkin vaikuttaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Syyskuu 19. 17:00:31 2003

Täytyy myöntää ,että en tajua noitten saamarin nailonijettien vaihtamisen hyötyä ollenkaan. Jos laittaa kuristimen (turboruuvin) amalin ja kellon väliin ,niin eikö se aja saman asian + säätömahdollisuus.

Sen takia rupesin tätä hommaa väsäämään ,kun en saa ahtoja 1.1bariin 3500Rpm:llä ,mutta isommilla kiekoilla kyllä. Eihän nylonjetit luulis vaikuttavan siihen ,kuinka alhaalta ahto alkaa nousta ,kun kumminkin hukkaportti on kiinni ja saan vakiokellolla vaikka kuinka korkeat ahdot. No ainaskin 1.3bar ,enempää en ole kellon alle prikkoja laittanut. vai onko ECU:n viri lastu lamaannuttanut amalin pois pelistä?

Ja tarvitaanko -31 kelloa sitten kun mennään yli 1.5barin paineiden vai miksi?

Elikkä mitä varten jengi laittaa -31 kellon ja vaihtaa nylonjettejä. Turboruuvin kyllä ymmärtää ,kun saa säätömahdollisuuden.

Valottakaa mulle hiukan lisää asiasta ,kun en haullakaan asiasta enempää löytänyt.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 19. 18:02:51 2003

[quote author=KtK link=board=2;threadid=14600;start=0#109631 date=1063980031]<br>Täytyy myöntää ,että en tajua noitten saamarin nailonijettien vaihtamisen hyötyä ollenkaan. Jos laittaa kuristimen (turboruuvin) amalin ja kellon väliin ,niin eikö se aja saman asian + säätömahdollisuus. <br>[/quote]<br><br>Ei aja. Pitää aina muistaa, että kuristimet vaikuttaa sekä virtaukseen. Paineeseen ne vaikuttavat vain silloin kun on virtaustakin. Ilma kun ei kellosta pääse mihinkään, niin ei ole virtaustakaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Syyskuu 19. 18:29:18 2003

Jetit toimii kuristimena välissä ---> paine menee hitaammin kelloon ---> ahdot nousee aiemmin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Syyskuu 19. 18:40:54 2003

Nylonjeteillä huijataan ecua.<br><br>Itse aikanaan heitin suoraan sanoen vittuun koko amalin ja jo alko pelittää kun laitto kunnollisen turboruuvin tilalle joka ei puhalla ohi.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Syyskuu 19. 20:44:03 2003

Kiitoksia vastauksista ,turboruuvi tuntuu kyllä parhaalta vaihtoehdolta tähän hommaan. Jos ostaa esim. autoracingiltä ruuvin ,saako sieltä kytkentäohjeen mukana. Ei tarttis pohtia mistä kohtaa pitää letkut katkasta ymm.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Syyskuu 19. 21:35:31 2003

Ei ainakaan ennen ole tullut ohjeita mukaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Syyskuu 19. 22:11:42 2003

Eikä niitä tarvi .
ex Jäsen #10

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Syyskuu 20. 9:57:59 2003

Laitat vaan sen suoraan amalin tilalle, jos helpolla haluat päästä. Reunimmaiset lähdöt ahtimeen ja kelloon ja keskimmäinen (kaikissa ei ole reiässä lähtöä) takasin ilmamäärämittarille jos autossa sellainen edes on. Cossussa kun on MAP-pohjainen ruisku, niin sitä ei tarvitse laittaa mihinkään edes periaatteen vuoksi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja Jake » La Syyskuu 20. 19:53:17 2003

Eikä sitä keskimmäistä saa tukkia , laitoin ensin siihen tulpan , "piikki" jäi yhä . Eli 2500 rpm heitti suoraan 1.2 bar mutta laski heti 0.5 - 1 bar eli vaelsi jonkin verran . Sitten otin sen pois niin johan alkoi toimia :)
ex Jäsen #10

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Syyskuu 21. 13:15:04 2003

Jos on mallia kolmeputkinen turboruuvi niin ohipuhaltava ulos tai sitten ilmanputsarille.<br><br>Rajapaineventtiilissä ei ole kuin tulo ja lähtö.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re:Nylonjetit.

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Syyskuu 21. 19:33:17 2003

Thanks ,täytyypi tilata tollanen turboruuvi ja kattella vaikutusta.

Vastaa Viestiin