pakopesä vs vetoalue

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

pakopesä vs vetoalue

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 5. 19:02:12 2003

onko mitään laskennallista/käytännön faktaa paljonko hx40 tai lähinnä samankokoisen (60/65) h1e pakopesän koon muuttaminen vaikuttaa vetoalueen alkamiseen? 16 vaihtaminen 14:sen jne. ja mitä kokoja on saatavilla? kysyn toki alan firmoistakin mutta jos täällä joku jo tietäisi asiasta käytännön kautta.. ja tiedän että se moottorikokonaisuus vaikuttaa asiaan mutta mitään nyrkkiarvoja.. 16 -> 14 ~ 500rpm tai jotakin? nimimerkillä vetää rajusti mutta aivan liian korkealta.

edit: niin ken ei tiennyt niin kone on 4wd cosworth
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vieras
Ylläpitäjä

Re:pakopesä vs vetoalue

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Lokakuu 5. 20:08:59 2003

Noissa asioissa kun vaikuttaa niin moni asia.<br>Sais tuon RS-STW:n takas niin tulis tietoakin eikä mutua.<br><br>Koitan vaikuttaa asiaan.

mikko
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 8:26:12 2001

Re:pakopesä vs vetoalue

Viesti Kirjoittaja mikko » Ma Lokakuu 6. 11:05:29 2003

Etkös kolli hommannut pienemmän pakopesän holsettiin, muuttuiko meno?<br>Onko siitä muuten mitä haittaa, jos sitä hx:n pakopuolta pienentää rajusti, jos kompurapuoli säilyy ennallaan? Toimiiko enää ok?
ex. Jäsen #41
kuutiotuumat ratkasoo

Vieras
Ylläpitäjä

Re:pakopesä vs vetoalue

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Lokakuu 6. 11:14:59 2003

Toiminta ei muuttunut miksikään mutta kyseessä ei ole hx-pesä vaan garretista muutettu.<br><br>Litteä hx 14 pesä vois olla aika namu.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re:pakopesä vs vetoalue

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Lokakuu 6. 13:46:22 2003

tarkoitus on lähiaikoina käydä nykykoonpanolla testaamassa penkissä tuo kone ja sitten vaihtaa holsetin oma 14 pesä, sittenhän sekin asia selviää..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vieras
Ylläpitäjä

Re:pakopesä vs vetoalue

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Lokakuu 6. 18:27:56 2003

Timo<br>Muista se uudempi pesä eli joka on päältä litteämpi!

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re:pakopesä vs vetoalue

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Lokakuu 6. 21:00:23 2003

hyvä, tsekkaan sen..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vastaa Viestiin