Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Lokakuu 13. 0:56:40 2003

Elikäs, mitäs MAFfia olette käyttäny kyseisen yhdistelmän kanssa. BMW ????<br><br>noh kiitoksia jo etukäteen...<br>
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 13. 10:06:33 2003

miten olisi jos käyttäisit alkuperäistä (riippuu tietysti ahdon määrästä.<br>tiukennat jousta sen sisällä(ei lopu "kartta " kesken lisääntyneen ilman virtauksen vuoksi) <br>ja laitat säädettävän bensa paineeen säätimen (myös ahtoaine säätö)<br>ja nostat polttoaine painetta ....kertokaa jos on hullu idea<br>tietysti cossun ruiskun laitto on paras ratkaisu ;D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Lokakuu 13. 13:15:05 2003

Muuten hyvä, mut p-paineet on jo tossa konseptissa > 3,5 bar ja jousi jäykistetty, mut 0,7 barin kohdalla loppuu kartta kesken... Löytyy viel lisärikastus ja 1,3 bar:ia ahtoa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 13. 13:37:12 2003

toi paketti on jo sellainen että paras ratkaisu on siirtya esim hestekkiiin tai vastaavaan.<br>tietenkin cossu kavereilta voi edukkaasti saada alkuperäisen ruiskun.siinä riittää ohc henpotkua jonkin aikaan vaika viri piireillä<br>tehtynä.<br>en ainakaan itse keksi miksi pitäis ilmamäärä mittarissa pysyä<br>map ei paljoo kurista virtauksia ja on nopeampi kun se sijaitsee<br>imisarjassa eikä turboa ennen niinkuin l-jetin mittari.<br>mulla on projektina stockan turbo 2.0<br>jossa kaasari sai väistyä cossun ruiskun tieltä<br>on muuten heittämällä asennettava paikalle<br> veden lämpötilan anturi ei oo vielä istutettu mut sekin on helppo laittaa alkuperäisen tilalle<br>
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Lokakuu 13. 14:14:43 2003

Mitäs hyvää kossun ruiskussa muka on??<br>Mielestäni kannattais sit jo joku säädettävä konsepti... Mut anyway, odottelin vastausta, mitä ilmamäärämittaria on joku käyttänyt, en kysynyt kannattaako vaihtaa kaasareita / ruuttaa.<br><br>Eli pysytään topicissa..
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 13. 14:24:36 2003

sori asian viereen menemisestä<br>ajattelin vain helpompaa tietä<br>mut sulle paras vastaus on sit<br>seuraava<br>bmw 535 vanha malli<br> bmw 645 (valmiiksi turbo)<br>eli etsit auton jossa on iso halkaisija läpässä<br>tai kaks läppää rinnakkain! summaat signaalit!<br>
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Lokakuu 13. 14:26:07 2003

joops... Tommosta vanhan m5:en lodjua ajattelin koittaa, mut aattelin vaan, jotta onko moni kokeillu, että riittääkö...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Lokakuu 13. 21:29:26 2003

[quote author=PasiZ link=board=2;threadid=15441;start=0#115644 date=1066044367]<br>joops... Tommosta vanhan m5:en lodjua ajattelin koittaa, mut aattelin vaan, jotta onko moni kokeillu, että riittääkö...<br>[/quote]<br><br>Muista, että noi ilmamäärämittarit maksavat jos sen verran paljon (käytettynäkin varmaan 100e) että sen hinnalla olisi syytä harkita jo jotain muuta järjestelmää.<br><br>Koskaan ett saa turbo OHC:ssa noita ns. pikkuongelmia korjattua muulla, kuin ruiskunvaihdolla. <br><br>Sytkä on aina se ongelma, vaikka ämpäritolkulla bensaa antaisitkin sille. <br><br>Itse tulen harkitsemaan kuun vaihteessa todella kovasti SMT6-järjestelmää, mikäli tiettyihin asioihin saan siitä vastaukset.<br><br>

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Lokakuu 14. 9:59:46 2003

No ei sytkässä vielä ainakaan ole onkelmaa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Lokakuu 14. 10:03:34 2003

ja l jettronic on sen verran vanha laite jo että joka paikasta (hajottamolta) ei määränmittareita löydä enää<br>kuten kirjoitin aiemmin unoha L ja laita cossun vaikka.<br>ite ostin cossun sähkö rojut 300 egee<br>kyllä tälläkin palstalla on kundeja jolla cossun ruisku toimii ohcessa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Lokakuu 14. 11:22:50 2003

[quote author=Newis link=board=2;threadid=15441;start=0#115778 date=1066069766]<br><br>Itse tulen harkitsemaan kuun vaihteessa todella kovasti SMT6-järjestelmää, mikäli tiettyihin asioihin saan siitä vastaukset.<br><br>[/quote]<br>Mihin asioihin tarvit vastauksia?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ti Lokakuu 14. 12:14:58 2003

[quote author=Jallu link=board=2;threadid=15441;start=0#115884 date=1066119770]<br>[quote author=Newis link=board=2;threadid=15441;start=0#115778 date=1066069766]<br><br>Itse tulen harkitsemaan kuun vaihteessa todella kovasti SMT6-järjestelmää, mikäli tiettyihin asioihin saan siitä vastaukset.<br><br>[/quote]<br>ihtellä kans kävi sama mielessä smt6 mutta tänään kävin kahtomassa sds ei sekää hullumpi paketti ollu onko jollain kokemusta noista<br>Mihin asioihin tarvit vastauksia?<br>[/quote]
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ti Lokakuu 14. 12:49:54 2003

[quote author=fordrs2000 link=board=2;threadid=15441;start=0#115895 date=1066122898]<br>[quote author=Jallu link=board=2;threadid=15441;start=0#115884 date=1066119770]<br>[quote author=Newis link=board=2;threadid=15441;start=0#115778 date=1066069766]<br><br>Itse tulen harkitsemaan kuun vaihteessa todella kovasti SMT6-järjestelmää, mikäli tiettyihin asioihin saan siitä vastaukset.<br><br>[/quote]<br>ihtellä kans kävi sama mielessä smt6 mutta tänään kävin kahtomassa sds ei sekää hullumpi paketti ollu onko jollain kokemusta noista<br>Mihin asioihin tarvit vastauksia?<br>[/quote]<br>[/quote]<br><br><br><br><br>mulla ois nyt paljon tietoo smt 6 ja asennuksista kuvien kera jos ymmärrätte ruottia ;D ottakaa yht priv viestill jos jotain kiinnostaa
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Lokakuu 14. 14:37:29 2003

Kaveri asentaa noita ja ihan suomeksi. Se neuvoo ihan mielellään. Privaa, niin kerron tarkemmin.

Tossa on uusi jälleenmyyjä, eli pro-turbon lisäksi.
www.ricerockets.org ja http://www.ricerockets.org/PPhinta.htm
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Lokakuu 15. 14:01:54 2003

meeppä kattoon www.eurocars.fi<br>ja varaosien puolelle<br>alhaalla kuvissa on ilmanmäärä mittareita myynnissä<br>on mistä valita <br>se et ,toimiiko sun auto sen jälkeen niin se onkin eri asia<br>on nimittäin töitä säätää auto vieraalla mittarilla<br>mut taitavalta se onnistuu ;D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Lokakuu 15. 16:45:01 2003

Mikä on ihmisen tekemää, on myös ihmisen muokattavissa..<br><br>"Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant"
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Lokakuu 15. 19:39:25 2003

[quote author=sierra friikki link=board=2;threadid=15441;start=0#116313 date=1066215714]<br>on nimittäin töitä säätää auto vieraalla mittarilla<br>mut taitavalta se onnistuu ;D<br>[/quote]<br>Eikö olisi järkevämpää ottaa vaan se Bemarin iso kotelo ja läppä ja sovittaa siihen oman määrämittarin elektroniikka.<br>Akselia joutuu viilaamaan ja liimapatentteja käyttämään, mutta aihioksi kelpaa risakin ja mittarin antama jänniteviesti on lähempänä oikeaa.<br>Ongelmahahan viritetyissä L-jet/Motronic -ruisku pannuissa on se, että moottorin yläkierroksillä vaatima ilmamassa kasvaa, mutta mittarin läppä voi olla ääriasennossaan jo tuhansia kierroksia ennen huipputehoa, jolloin ECU ei saa tietoa kasvaneesta ilmamassasta, eikä näin ollen lisää kakkua koneeseen.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Lokakuu 15. 19:51:17 2003

ongelma ei varman ole elektroniikka siellähän ei ole paljoo sisällä<br>käytännössä lämpytila anturin arvo voi olla eri bemarissa kun sierrassa.<br>se mitä boxi lukee sieltä on jännite arvo läpän asennosta .<br>se että ilma määrä joka ohittaa läpän ja liikuttaa sitä on sitten vaikeempi hallita.<br>käykö moottori turvallisilla seoksila koko kierrosluku alueen ajan on kysymys merkki!<br>alipaine alueella kun läppä tekee rikastus heilahduksen<br>riittääkö määränmittarin läpän suuri pinta-ala tarpeeksi kovaan imuun jotta kiihdytyd rikastus saadaan aikaan ja kone saa tarpeesi polttoainetta kiihdytyksen aloittamiseen.<br>isomman ilma määrä mittarin ja jousen välinen suhde ei ole kovin helppo etsiä.<br>mut jos on aikaa ja haluu harrastaa niin jokainen saa kokeilla. <br>Itse tekisin kyllä jostain turbon ruiskusta pohjan<br>saab? niitä lh ruiskuja saa varmaan puoli ilmaiseksi<br>ja ei ole muutaku lämpeävä lanka
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja Newis » To Lokakuu 16. 0:02:34 2003

[quote author=sierra friikki link=board=2;threadid=15441;start=0#116465 date=1066236677]<br>se että ilma määrä joka ohittaa läpän ja liikuttaa sitä on sitten vaikeempi hallita.<br>käykö moottori turvallisilla seoksila koko kierrosluku alueen ajan on kysymys merkki!<br>alipaine alueella kun läppä tekee rikastus heilahduksen<br>riittääkö määränmittarin läpän suuri pinta-ala tarpeeksi kovaan imuun jotta kiihdytyd rikastus saadaan aikaan ja kone saa tarpeesi polttoainetta kiihdytyksen aloittamiseen.<br>isomman ilma määrä mittarin ja jousen välinen suhde ei ole kovin helppo etsiä.<br>mut jos on aikaa ja haluu harrastaa niin jokainen saa kokeilla. <br>[/quote]<br><br>Tuon läpän jousijännitystä voi kiristää / löysättää, että aukeaa herkemmin.<br><br>Mitä seoksiin tulee, niin itse vaan todennut turvallisemmaksi ja toimivammaksi ratkaisuksi ( ja varmaan ainoa vaihtoehto):<br><br>- cossun suuttimet (kelt), <br>- kiristetty jousi vakioilmamäärämittarissa (koska muuten vei bensaa ihan vitusti) <br>- bensanpaineensäätimestä vähän lisää kakkua.<br><br>bemarin (325/528) ilmamäärämittaria en saanut toimimaan millään yksinään keltaisten suuttimien kanssa, joko räki tai sammu auto kokonaan vaikka kuinka sääteli. Yhen kerran sai pysyy tyhjäkäynnillä, mutta kun kaasua paino niin sammu. <br><br>Kulutus 12-15l/100km, mutta pakko toistaiseksi kärsiä, eipä mene laihialle. Päästöt nyt tarkistettu ja säädetty ...<br><br>Oikotietä onneen tässä ei vaan oikein ole kuin hestec/haltec (ehkä smt6 kun saan ne vastaukset mun kysymyksiin Jallulta ;)) ehkä megasquirt tai sitten cossun ruisku. Ellei nyt sitten kaasareista tykkää ...<br><br>

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Lokakuu 16. 7:36:38 2003

Mulla ois täysin uus tehtaan paketissa oleva haltech E6K myynnissä.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Lokakuu 16. 8:50:01 2003

jos pasiz luet kaikki noi edellä olleet niin löydät varsin hyvän otannan kokeiluista<br>suunta kaikissa näyttää olevan sama:<br>itse näen seuraavan olevan hyvän<br>vaihda ruisku tai modifioi vanhaa suuttimien osalta<br>jos edelleen olet ljetin kannalla niin etsi käsiisi bochin vihreä kirja "l-jetronic" ja muita vititys kirjoja (siis ei suomalaisia)<br>ja opettele ljetin toiminta kunnolla ,miten ilma määrämittari toimii jne.<br>monesti uusi ruisku on halvempi ratkaisu varsinkin jos auto mitä rakennat on käyttöauto eli joudut pitämään sen kokoajan ajokunnossa<br>ckollillahan on haltekki myynnissa ...eiku tikaamaan hintaa ;D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Ilmamäärämittari + ohc + turbo

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Lokakuu 17. 21:43:04 2003

Cossun ruisku,sinisillä suutimilla(4*4) ,matka ajossa 10L/100km(120km/h->4100rmp),kylillä huomattavasti enemmän.<br><br>
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin