Is:n välitys...

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja janneke » To Lokakuu 9. 13:45:29 2003

Eli tossa heräs sellanen kysymys mieleen että millä sais vähä harvemman välityksen (siis niinku et menee nopeempaa) ku alkaa hieman ärsyttämään ku kiertaa vallan kovasti moottoritiellä. Ku kulkis vähä alhasemmillaki kierroksilla. Ja nyt varsinki ku tulee turbo ja muut ni sais tuo vähä harvempi olla. Eli millasii keinoja ja minkä hintasii?
Löytyykö esim. perään sisuskaluja? ja jos ni millä hinnalla.

Edit: autona siis sierra -88 2.0 ohc is

nova
Ylläpitäjä

ReNULLNULL välitys...

Viesti Kirjoittaja nova » To Lokakuu 9. 19:41:00 2003

Aiheen viereenNULL tuossa vielä mitään, itselläni on lievästi viritetty 2.0i, mutta nelivaihteinen loota, kun en ehtinyt sitä enää vaihtamaan tänä syksynä. Motarilla 160 km/h on aika iloista kyytiä.. ;D<br><br>Musiikkia kovemmalle..

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja GYRUS » To Lokakuu 9. 22:00:27 2003

eikai noi normaali 2.0 litrasen perät nyt niin kauheesti maksa ja niissä on välitys harvempi eli IS oli muistaakseni 3.91(viimesestä numerosta en varma muisti pätkii) ja normaali kaasari 2 litrasessa ja 1.6 :ssa 3.64...<br>ite just pari viikkoa sitten vaihdoin iS perästä 3.64 väityksellä olevaan perään... ja kyllä huomaa eron.. mutta muista auto rupeaa tuntumaan paljon laiskemmaltakin...<br><br>mulla ois yks laipoilla oleva ylimääränen 3.64 välityksellä oleva perä mutta sulla taitaa olla noi työnnettävät vetarit...
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja mk kax » To Lokakuu 9. 22:43:56 2003

Mut eikös ne laipat lähde ku ottaa sokat pois ni käy pikku perän vetarit lykkäämällä paikalleen.??
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Lokakuu 10. 11:54:38 2003

[quote author=nova link=board=2;threadid=15322;start=0#114757 date=1065717660]
Aiheen viereen: Eihän tuossa vielä mitään, itselläni on lievästi viritetty 2.0i, mutta nelivaihteinen loota, kun en ehtinyt sitä enää vaihtamaan tänä syksynä. Motarilla 160 km/h on aika iloista kyytiä.. ;D

Musiikkia kovemmalle..
[/quote]
Näytääkö tutulle matkanopeus 4.vaihteella
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Lokakuu 10. 16:35:00 2003

Tos perän vaihdossa on vaan se ku en taas haluis tosta kitka persiistä luopua. Ihan hyvä olla sellanen. Miten vaan että löytyykö siihen jotain ratas-satsii tai jotain?

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Pe Lokakuu 10. 19:04:18 2003

jos siellä kitkalukko on niin se on luultavasti laipallinen ja 3.64 välityksellä oleva jo valmiiksi...<br><br>koitapa kattoa mitä siinä perän peltilapussa lukee välitykseks ja jos ei saa selvää niin katso pyörittämällä kaardaania niin kauan että rengas on pyörinyt kerran ja katso sitten montako kertaa kardaani on pyörinyt ja tästä tiedät mikä välitys on...
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Lokakuu 10. 20:09:29 2003

Juu niin ei ole laipallinen... Mut lukollinen kyllä.. Pitäs laskeskella toi välitys huomenna ja muistaa..

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Lokakuu 10. 20:56:51 2003

kitka lukko?<br>hmmm olikohan kyse viskosta<br>ja kyllähän visko caseen(kotelo) voi asentaa useimpia eri välitys pareja,vai oonkos väärässä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Lokakuu 10. 21:15:00 2003

[quote author=sierra friikki link=board=2;threadid=15322;start=0#115109 date=1065808611]<br>kitka lukko?<br>hmmm olikohan kyse viskosta<br>ja kyllähän visko caseen(kotelo) voi asentaa useimpia eri välitys pareja,vai oonkos väärässä<br>[/quote]<br><br>Juuh, viskopa hyvinki... ei vaan tullu toi oikee termi mieleen ;)

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Lokakuu 13. 14:34:04 2003

[quote author=TuunaavaAmis link=board=2;threadid=15322;start=0#115117 date=1065809700]<br>[quote author=sierra friikki link=board=2;threadid=15322;start=0#115109 date=1065808611]<br>kitka lukko?<br>hmmm olikohan kyse viskosta<br>ja kyllähän visko caseen(kotelo) voi asentaa useimpia eri välitys pareja,vai oonkos väärässä<br>[/quote]<br>Juuh, viskopa hyvinki... ei vaan tullu toi oikee termi mieleen ;)<br>[/quote]<br><br>Tuo tuo... Miettisin vaan, jotta mitä iS:n perää on saanu foordilta viskolukkosena?? ikinä kuullukkaan, jos joku viisaampi asiasta tietää (siis faktaa, ei mutu) niin voisiko olla ystävällinen ja avata suunsa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Lokakuu 13. 14:57:07 2003

IS:n välitys pitäs olla 3,92 ja sen vetarit ne vähän paksummat työnnettävät (enemmän booreja). Samanlaiset vetarit on myös ainakin vanhemmissa 2,0 kaasareissa ja välitys 3,38. Itellä 2,0 -89 sedanissa (alum. kaasari) 3,62 välitys (tietääkseni pienemmillä booreilla).<br>Ton 3,38 perän hilut pitäisi kai sopia tohon IS:n perään eli pelkkä välityksen vaihto riittäs.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 13. 15:00:54 2003

[quote author=PasiZ link=board=2;threadid=15322;start=0#115649 date=1066044844]<br>[quote author=TuunaavaAmis link=board=2;threadid=15322;start=0#115117 date=1065809700]<br>[quote author=sierra friikki link=board=2;threadid=15322;start=0#115109 date=1065808611]<br>kitka lukko?<br>hmmm olikohan kyse viskosta<br>ja kyllähän visko caseen(kotelo) voi asentaa useimpia eri välitys pareja,vai oonkos väärässä<br>[/quote]<br>Juuh, viskopa hyvinki... ei vaan tullu toi oikee termi mieleen ;)<br>[/quote]<br><br>Tuo tuo... Miettisin vaan, jotta mitä iS:n perää on saanu foordilta viskolukkosena?? ikinä kuullukkaan, jos joku viisaampi asiasta tietää (siis faktaa, ei mutu) niin voisiko olla ystävällinen ja avata suunsa...<br>[/quote]<br>taidanpa ottaa sulle kuvan issän "kitka lukko perästä"<br>voit itse päättää onko toi visko lukko vai kitka lukko...jos tiiät eron niistä<br>huomenna on kuvan osoite täällä<br>:)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Lokakuu 14. 10:20:44 2003

[quote author=sierra friikki link=board=2;threadid=15322;start=0#115653 date=1066046454]<br>[quote author=PasiZ link=board=2;threadid=15322;start=0#115649 date=1066044844]<br>[quote author=TuunaavaAmis link=board=2;threadid=15322;start=0#115117 date=1065809700]<br>[quote author=sierra friikki link=board=2;threadid=15322;start=0#115109 date=1065808611]<br>kitka lukko?<br>hmmm olikohan kyse viskosta<br>ja kyllähän visko caseen(kotelo) voi asentaa useimpia eri välitys pareja,vai oonkos väärässä<br>[/quote]<br>Juuh, viskopa hyvinki... ei vaan tullu toi oikee termi mieleen ;)<br>[/quote]<br><br>Tuo tuo... Miettisin vaan, jotta mitä iS:n perää on saanu foordilta viskolukkosena?? ikinä kuullukkaan, jos joku viisaampi asiasta tietää (siis faktaa, ei mutu) niin voisiko olla ystävällinen ja avata suunsa...<br>[/quote]<br>taidanpa ottaa sulle kuvan issän "kitka lukko perästä"<br>voit itse päättää onko toi visko lukko vai kitka lukko...jos tiiät eron niistä<br>huomenna on kuvan osoite täällä<br>:)<br>[/quote]<br><br>Juu... Ota ihmeessä, koska en oo ikinä avannu orkkis iS:n perää... Katselin tuossa juuri tuohon englantilaiseen taka-akseliin sopivaa salisburya, en tiä mikä orkkikses on.<br><br>Mutta mielenkiinnolla odottelen, minkä näköinen tuon iS:n persii on, kun ittelläkin sellainen ja olen ihan kitkalukon puolella ollut, ja luullut jottei muuta niihin saa...<br><br>Ihmetyttäisi vaan kummasti, jos olisivat kitkalukon laittaneet, koska ei takapotkuissa oikeen lukkorytkynää tunne, etuvetoisessa ymmärrän kyllä viskolukon käytön, ettei lyö käsille...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Lokakuu 14. 11:59:36 2003

<br>Juu... Ota ihmeessä, koska en oo ikinä avannu orkkis iS:n perää... Katselin tuossa juuri tuohon englantilaiseen taka-akseliin sopivaa salisburya, en tiä mikä orkkikses on.<br><br>Mutta mielenkiinnolla odottelen, minkä näköinen tuon iS:n persii on, kun ittelläkin sellainen ja olen ihan kitkalukon puolella ollut, ja luullut jottei muuta niihin saa...<br><br>Ihmetyttäisi vaan kummasti, jos olisivat kitkalukon laittaneet, koska ei takapotkuissa oikeen lukkorytkynää tunne, etuvetoisessa ymmärrän kyllä viskolukon käytön, ettei lyö käsille...<br>
<br><br>http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?a ... <br>tuolla on kolme kuva puretusta viskosta eli<br>sierran lukko perästä<br>cossun omaa lukko peräähän ei ole olemassakaan<br>se on vain sierran lukko perä<br>tunnistat sen laipoista jotka on perässä <br>lukottomassa on vetarit kokonaiset ja lukko perässä laipat<br>en millään jaksa muistaa että sierrassa olisi koskaan ollut kitka lukko perää alkuperäisenä ,mut korjatkaa jos oon väärässä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Lokakuu 14. 12:08:43 2003

Juu... Viskolta tuo näyttää... Joka päivä oppii jotain uutta. Ehkä on ollu halvempi toteuttaa kuin kitkalukko.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Darth
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Huhtikuu 2. 10:34:35 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja Darth » Ti Lokakuu 14. 12:20:36 2003

tuolla on kolme kuva puretusta viskosta eli<br>sierran lukko perästä<br>cossun omaa lukko peräähän ei ole olemassakaan<br>se on vain sierran lukko perä<br>tunnistat sen laipoista jotka on perässä <br>lukottomassa on vetarit kokonaiset ja lukko perässä laipat<br>en millään jaksa muistaa että sierrassa olisi koskaan ollut kitka lukko perää alkuperäisenä ,mut korjatkaa jos oon väärässä<br>
<br>Kitkalukkoa löytyy alkupään sierroista, esim itelläni on 84 XR4 i ja siinä on 7" kitkalukko triboidivetareilla eli ns kokonaisilla vetareilla.
I'll use google before asking dump questions.

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ti Lokakuu 14. 12:42:51 2003

[quote author=sierra friikki link=board=2;threadid=15322;start=0#115892 date=1066121976]<br>tunnistat sen laipoista jotka on perässä <br>lukottomassa on vetarit kokonaiset ja lukko perässä laipat<br>[/quote]<br><br>ei kaikki laipalliset perät oo lukollisia... jos nyt ymmärsin oikein mitä tarkoitit...
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Lokakuu 14. 13:06:11 2003

[<br>ei kaikki laipalliset perät oo lukollisia... jos nyt ymmärsin oikein mitä tarkoitit...<br>oot oikeassa kirjoitin hassusti<br>jos on laipat ei ole pakko olla lukko perä<br>mut jos on lukko niin on laipat
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Darth
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Huhtikuu 2. 10:34:35 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja Darth » Ti Lokakuu 14. 13:57:54 2003

<br>mut jos on lukko niin on laipat<br>
paitsi kitkalukollisessa...
I'll use google before asking dump questions.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Lokakuu 14. 16:55:20 2003

niih... mites toi välityksen muuttaminen kitkalukolliseen (vissiin) eli siis on lukollinen mutta "kokonaisilla vetareilla"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Is:n välitys...

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Lokakuu 14. 21:20:41 2003

joo toi kitka lukko perä on multa jäänyt huomaamatta<br>pitääpi joku päivä katella filmiltä kuvia<br>mites kitkalukko perän tunnistaa ulko päin<br>onko siinä eri kiinnikkeitä?<br>kumma kun fordin kirja ei tunne tota perää<br>ei suosittele mihinkään sierraan ls perä öljyä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin