Escort 1.8 zetec sport 85kw
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Escort 1.8 zetec sport 85kw
Ogelmana ois pieni nykiminen.Vedättäessä pientä nykimistä ja isolla vaihteella pieni nopeus sama homma.Onko ollut vastaavia ongelmia kyseisen mallin kanssa.
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Mulla on rs:ssä sama vika, syytä en ole vielä löytänyt. Mahdollisia aiheuttajia on pohdittu täällä:<br><br>http://www.cosworthrsclub.com/yabbse/in ... adid=15485
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
http://www.ford-club.net/cgi-bin/yabb/Y ... ><br>Tossa pari kohtalotoveria, vaikkakin mondeoita, mutta sama motti kuitenkin. Tässäkin foorumissa on samoja ongelmia tosiaan käsitelty. Jos jaksan, niin voin etsiä vielä. <br><br>Tarjoan pullakahvit sille, joka keksii tähän ongelmaan ratkaisun.
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Meidän Mondeo tekee tota, autokoulun Focus tekee tota. Taitaa olla enemmin ominaisuus kun vika >:(.
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Joo, mutta jostain tuo johtuu ja luulis olevan korjattavissa, kun ei se aina ole tuota tehnyt. Ainakaan minulla.
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Auto menee uudenmaan autolle torstaina,täytyy kattoo mitä pojat sanoo.Toivottavasti löytää vian.Huomasin tossa myös et kierrokset jää välillä päälle ja hetken vaeltaa sit about 20sek niin laskee normaaliksi ja myös pysyy siinä<br><br>Samasta asiasta kun oli tossa juttua focuksesta.Mulla 1.8 focus ei kyllä nykinyt, mutta tyyppivika taitaa olla tuo kun kaasun päästää niin heti ei moottori jarruta ja sit nytkäyttää ja sit vasta jarruttaa.Inhottava ele fordissa tuntuu et ois väljää voimansiirrossa.Escortti tekee sitä myös.<br><br>Kiitos GrEbelle, en taida todellakaan olla ainut ongelmasta kärsivä........Vituttaa vaan pitemmän päälle.
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Se on tyhjäkäyntiventtiili, mikä piiputtaa ja pitää niitä kierroksia korkealla. Toinen oire on että meinaa sammua, kun tulee risteykseen ja painaa kytkimen pohjaan ja löysää kaasun. Tyhjäkäyntiventtiilin rikkoutuminen on myöskin hyvin tyypillistä. Sijaitsee inhottavassa paikassa imusarjan alla. Sitä voi yrittää puhdistaa, toimii jonkunaikaa. Paras on ostaa uusi. Hinta 100 euron paikkeilla.
Toivottavasti vika löytyy ja moni pääsee tästä inhottavasta oireesta ja epätietoisuudesta eroon. Vähän kyllä epäilen, että löytyykö mitään, mutta eihän kukaan ole profeetta omalla maallaan?.
Toivottavasti vika löytyy ja moni pääsee tästä inhottavasta oireesta ja epätietoisuudesta eroon. Vähän kyllä epäilen, että löytyykö mitään, mutta eihän kukaan ole profeetta omalla maallaan?.

-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Samaa ongelmaa fiestassa sekä nykimistä että tuo sammumis "ongelma".. noihin on nykyään jo tottunut.. mutta kyllä ne silti vielä kummittelee.. Ainiin ja autohan oli mk3 xr2i
BMW E21 "323i"
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Itse epäilen että joko MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamääämittari) on hajalla, selvittelen asian ensi viikolla ja annan raportin asiasta 

-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Just olis ehdottamassa tota maf anturii... Kannattaa myös tutkailla ettei oli läpilyöntejä tulpissa tai puolassa. Tulpissa tulee sellaset komeet mustat jäljet siihen keramiikka osaan... En jaksanu alkaa lukee noita juttaja mut heittäisin kyl uudet tulpat ja johdot... Tai sitte vietten korjaamolle ;D
-
- Viestit: 1253
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
- Paikkakunta: Tampere
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
kattelin aikanaan FF palstalla joku valitti samaa vikaa. Sai vastaukseksi muistaakseni Idle Valven sitä kuulemma pitää putsata esim CRCEELLÄ
MERCEDES BENZ 250D
Ford still ûberautomobile
Ford still ûberautomobile
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Niin unohdin tosiaan mainita et uudet tulpat ja johdot on vaihdettu+puola, mut eri syystä.
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
olen ollut käsityksessä, ettei EEC-V koneissa ole MAP anturia kuten EEC-IV boksissa vielä oli. Mutta tuo linkki oli mainio. Eipä siellä esitettyyn vikalistaan mitään lisättävää ainakaan itsellä ole.
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Jotta ei tarvitse arvailla eri antureita niin kerrottakoon seuraavaa.
Vaihdettu:
-Ilmamäärämittari
-Lambda-anturi
-Tulpanjohdot
-Tulpat
-Boksia nollattu
-Maadoituksia tarkasteltu
- Kaasuläpän asentotunnistimen toiminta mitattu, tuntui olevan kunnossa.
-(lisäys) Idle-valve eli tyhjäkäyntiventtiilikin on vaihdettu joskus.
Jotenkin kuitenkin tuntuisi olevan ennemmin seospuolella tuo vika, koska jos ottaa Maffin johdon irti, niin nykimistä ei esiinny. Myöskään kylmänä kone ei nypytä. HC- arvot olivat viime katsastuksessa hieman kohollaan, mutta läpi meni juuri ja juuri. Toisaalta nykiminen esiintyy vain välillä 2000-3000 rpm, ja vain tietyissä kohdissa. Mutta esim. ajaminen tasan satasen vauhti vitosella on yhtä helvettiä.
Vaihdettu:
-Ilmamäärämittari
-Lambda-anturi
-Tulpanjohdot
-Tulpat
-Boksia nollattu
-Maadoituksia tarkasteltu
- Kaasuläpän asentotunnistimen toiminta mitattu, tuntui olevan kunnossa.
-(lisäys) Idle-valve eli tyhjäkäyntiventtiilikin on vaihdettu joskus.
Jotenkin kuitenkin tuntuisi olevan ennemmin seospuolella tuo vika, koska jos ottaa Maffin johdon irti, niin nykimistä ei esiinny. Myöskään kylmänä kone ei nypytä. HC- arvot olivat viime katsastuksessa hieman kohollaan, mutta läpi meni juuri ja juuri. Toisaalta nykiminen esiintyy vain välillä 2000-3000 rpm, ja vain tietyissä kohdissa. Mutta esim. ajaminen tasan satasen vauhti vitosella on yhtä helvettiä.
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Itsellä oli samanlaisia ongelmia, mutta auto vain oli sierra DOHC koneella.<br>ja vikahan löytyi juuri tuosta MAP anturista (imusarjan alipaineanturi)<br>nyt toimii taas kuin unelma 

-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Noh, mitäs ne sanoivat eilen siellä Uudenmaan autossa? Löytyikö víkaa?
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Eipä löytänyt vikaa.Nykiminen alkaa todellakin v......... kun ajelee 80-100km\h nopeutta.Mutta se lisä ilma luisti vaihdettiin ja kierrokset pysyy tasaisena.Vaikutti myös siihen moottori jarrutukseen huomattavasti, nyt jarruttaa pehmeästi ilman sitä nykäystä.....Olisi kyllä kiva päästä eroon kyseisestä oireesta
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Niinpä.
Katsoiko ne pakokaasutesterillä mitä näyttää? Jotenkin alkaa vaikuttaa, että tuo boksin softa ei ole oikein käypänen näihin "ei enää uusiin" eskoihin. Unichipillä on saatu tuo nykiminen poistumaan (ainakin yhdestä zetecistä), mutta siinä samassa on sitten saatu paljon muutakin. Tosin on kyllä aika hintava korjaus.

-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
tää menee vähän ufoksi, mutta jos MAF on uusi ja kunnossa, mutta nykyminen silti loppuu kun anturi irroitetaan, niin voisiko olla mahdollista, että joko anturi itse tai imuilma resonoisi tuolla nopeusalueella, joka sitten sotkisi boxin? <br>Teoriaa voisi testailla modifioimalla imusarjaa/-putkistoa teippaamalla siihen jäykisteitä, kuristamalla virtausta ja kiinnittämällä MAF jotenkin erilailla kuin nykyisin.
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
No ei tuo ny ihan ufolta kuulosta. Yksi ajatus on ollut, että jos se johdon liitin alkaa pätkimään kun sopivasti resonoi se maffi. Jos olis vaan kaveri, joka omistaisi kannettavan tietokone, niin voisi tökätä dataloggerin siihen kiinni ja kattoo, että mitä se sanoo. Ottas vaikka muutaman kiihdytyksen kakkosvaihteella läpi kierrosalueen. Puolanjohdosta sais varmaan kierroksetkin siihen, jos alkas oikein hifistelemään. Vai antaako puola sen 12V että siitä voi sopivasti kuristaa dataloggerille käypäsen jännitteen? Ei saata ihan miljoonaa volttia kestää tuo loggeri. ::)
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Huoh...<br><br>Empä oo näköjään yksin saman ongelman kanssa!
<br><br>Mulla vielä lisänä, et kun tuli viileet ilmat niin tahtoo lähtee käyntiin vasta toisella yrittämällä... viime talvena lähti aina kuin palmun alta...<br>Vaihdoin just bensan suodattimen, ku tuntui että ei sais heti kakkua koneeseen...ei auttanut, nyt vaihdoin sytkä piuhat ja koht pitäs testailla....

-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Voisko se olla kaasuläppään tai siihen tunnistimeen viittaavaa toi nykiminen, kiinnitin huomiota et tuntuis et nykis aina samassa kohdassa missä poljin on (siis toi polkimen asento).Heti kun painaa reilummin kaasua ei nyi, eli nykimistä vain määrätyssä kaasun asennossa.Osuu vain vittumaisesti toi siihen 80-100 vaiheille.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
no niin pääset asiaan<br>otappa mittari esille ja laita liittimet potikkaan kiinni ja kato vastus alueella mitä näyttää mittari.<br>kaasua avattaessa tulisi vastus arvon olla tasainen ja ei saa mennä nollaan tai äärettömään
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
Noniin, omassa autossa ollut vika paikallistettu. Maffin liitin hapettunut ja tulpanjohto melkein poikki. Pätkiminen siis johtui ilmeisesti molemmista.<br><br>Lisäksi mittailujen tuloksena startti meni vaihtoon, eli kalliiksi tas tuli 

-
- Ylläpitäjä
Re:Escort 1.8 zetec sport 85kw
[quote author=RST S2 link=board=2;threadid=15632;start=0#120767 date=1067428360]<br>Voisko se olla kaasuläppään tai siihen tunnistimeen viittaavaa toi nykiminen, kiinnitin huomiota et tuntuis et nykis aina samassa kohdassa missä poljin on (siis toi polkimen asento).Heti kun painaa reilummin kaasua ei nyi, eli nykimistä vain määrätyssä kaasun asennossa.Osuu vain vittumaisesti toi siihen 80-100 vaiheille.<br>[/quote]<br><br>Kyllä mulla nykii mielummin juuri tietyillä kierroksilla kuin tietyllä kaasun asennolla. Toki kun tuuppaa tallan pohjaan, niin nykiminen loppuu. <br><br>Kertaalleen olen mitannut tuon potikan. Ei tuntunut olevan vikaa. Uuden hinnankin olen kysynyt ja asettuu sinne 90e tienoille.