
Sytkän säätö
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sytkän säätö.
Nyt jos joku viitsisi kertoa cossun sytkän säädön abc:n "dum assille" ni jipii ;D! <br>Auton entinen omistaja oli nokkahihnan vaihdon yhteydessä jättäny nokkapyörän yhden hampaanverran myöhäselle ja kun huomasi virheen myöhäisti myös sytkää ( nii-in, en minäkään ymmärrä mitä järkeä....).<br>Tällasen viestin lähetti kun asiaa tarkemmin kysyin: "Löysytin jakajan alla olevaa kiinnityspulttia, niin että jakaja pääsee pyörähtämään. Sitten käänsin jakajaa vähän, sitten että pyöriä ja jakajassa oleva merkki olivat kohdakkain. Se on nyt sitten varmaan vähän myöhäsellä kun pätkii." <br><br>Okei, nyt sitten pitäs säättää sytty kohilleen, toimii miten? kun eikös siellä isolla jo lue joka paikassa että ignition timing is not adjustable... Sorry että oon näin kuutamolla....
!<br>

-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Re:Sytkän säätö.
Jakajan kääntö ei vaikuta Cossussa sytkään mitään, tarpeeksi kun kääntää, meneehän se pieleen ja kone sammuu. Taitaa pätkiminen johtua ihan muusta syystä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re:Sytkän säätö.
No tämä sammuminen huomattiin ;D. Mutta kun jakaa käänsi toiseen suuntaa ni tuntu onnistuvan...?! Sytkääkö ei kuitenkaan voi mitenkään sitäkö itse..?
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Re:Sytkän säätö.
Siirtämällä anturia, tai lastulla voi sytkää säätää.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re:Sytkän säätö.
[quote author=Turbo_IS link=board=2;threadid=16411;start=0#123380 date=1068142871]<br>Siirtämällä anturia, tai lastulla voi sytkää säätää.<br>[/quote]<br>Ja anturi joka kaipaa säätöä löytyy öljypohjan etuosasta,hihnapyörän alta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:Sytkän säätö.
[quote author=Dob link=board=2;threadid=16411;start=0#123263 date=1068125540]<br>Nyt jos joku viitsisi kertoa cossun sytkän säädön abc:n "dum assille" ni jipii ;D! <br>Auton entinen omistaja oli nokkahihnan vaihdon yhteydessä jättäny nokkapyörän yhden hampaanverran myöhäselle ja kun huomasi virheen myöhäisti myös sytkää ( nii-in, en minäkään ymmärrä mitä järkeä....).<br>Tällasen viestin lähetti kun asiaa tarkemmin kysyin: "Löysytin jakajan alla olevaa kiinnityspulttia, niin että jakaja pääsee pyörähtämään. Sitten käänsin jakajaa vähän, sitten että pyöriä ja jakajassa oleva merkki olivat kohdakkain. Se on nyt sitten varmaan vähän myöhäsellä kun pätkii." <br><br>Okei, nyt sitten pitäs säättää sytty kohilleen, toimii miten? kun eikös siellä isolla jo lue joka paikassa että ignition timing is not adjustable... Sorry että oon näin kuutamolla....
!<br><br>[/quote]<br><br>siis onhan toi hampaalla pieleen mennyt nokkapyörä korjattu oikealle paikalleen?

Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re:Sytkän säätö.
[quote author=Hectori link=board=2;threadid=16411;start=0#123436 date=1068151565]
[quote author=Dob link=board=2;threadid=16411;start=0#123263 date=1068125540]
[/quote]
siis onhan toi hampaalla pieleen mennyt nokkapyörä korjattu oikealle paikalleen?
[/quote] Juu, on. Onko se kaveri sit vaan kääntäny tyytyväisenä sitä jakajaa hieman (vähänhä sitä pysty kääntämään ilman että sammu) ja tyytyväisenä luullu että prk ku sytkä säätyy komeesti?
[quote author=Dob link=board=2;threadid=16411;start=0#123263 date=1068125540]
[/quote]
siis onhan toi hampaalla pieleen mennyt nokkapyörä korjattu oikealle paikalleen?
[/quote] Juu, on. Onko se kaveri sit vaan kääntäny tyytyväisenä sitä jakajaa hieman (vähänhä sitä pysty kääntämään ilman että sammu) ja tyytyväisenä luullu että prk ku sytkä säätyy komeesti?

-
- Ylläpitäjä
Re:Sytkän säätö.
Sytkää pystyt säätämään siivapyörän anturin ruuvinreikiä viilaamalla ja siirtämällä anturia. Jakaja ei vaikuta. Toinen vaihtoehto on lastun kautta säätäminen mutta se vaatii jo prommerit ja tietotaitoa.<br>Valtoselta esim saa lastuja 5-20 asteen ennakoilla.
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re:Sytkän säätö.
No onko semmonen mahollista että vetää koko jakajan pois ja työntää takasin "myöhäselle"?
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re:Sytkän säätö.
[quote author=Dob link=board=2;threadid=16411;start=0#123686 date=1068221367]<br>No onko semmonen mahollista että vetää koko jakajan pois ja työntää takasin "myöhäselle"?<br>[/quote]<br>Se on ihan sama ottaako jakajan irti vai kääntää sama vaikutus.Merkki "noin" kohdallaan ja se on siinä.<br><br>
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:Sytkän säätö.
jos ajotus merkit on kohdallaan ja sytkä noin suurinpiirtein paikoillaan niin sitten kannattaa melkein ruveta katseleen muita vikoja kuin sytkä, jos kerran pätkii, vai mitä se auto tekee?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re:Sytkän säätö.
Suorasytkä ja tuplapuola. Eipä tarvi enää ihmetellä sen jälkeen vaikka vähän virittäiskin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re:Sytkän säätö.
[quote author=Jallu link=board=2;threadid=16411;start=0#123774 date=1068252644]
Suorasytkä ja tuplapuola. Eipä tarvi enää ihmetellä sen jälkeen vaikka vähän virittäiskin.
[/quote]
Herranjee, voiko näitä vielä virittääkkin ;D? Kyllä pätkii rasittavasti tuosta 4 tonnin jälestä, varsinkin suuremmilla vaihteilla ja "isommilla" paineilla huomaa. Mistä kannattaa tilata ja onko hinta arviota?
Suorasytkä ja tuplapuola. Eipä tarvi enää ihmetellä sen jälkeen vaikka vähän virittäiskin.
[/quote]
Herranjee, voiko näitä vielä virittääkkin ;D? Kyllä pätkii rasittavasti tuosta 4 tonnin jälestä, varsinkin suuremmilla vaihteilla ja "isommilla" paineilla huomaa. Mistä kannattaa tilata ja onko hinta arviota?
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re:Sytkän säätö.
[quote author=Dob link=board=2;threadid=16411;start=0#124004 date=1068365828]<br>Herranjee, voiko näitä vielä virittääkkin ;D? Kyllä pätkii rasittavasti tuosta 4 tonnin jälestä, varsinkin suuremmilla vaihteilla ja "isommilla" paineilla huomaa. Mistä kannattaa tilata ja onko hinta arviota?<br>[/quote]<br><br>Onko auto vakio? Ja mitä on "isommat" paineet? Jos on liian suuri kärkiväli tulpissa niin saattaa tehdä just tota..
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re:Sytkän säätö.
no on siinä lastu, vähän isompi turbiini +pakolliset putki viritykset.... 

-
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re:Sytkän säätö.
no paljonkos noiden tulppien kärkiväli sitten sietäis olla?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re:Sytkän säätö.
[quote author=Dob link=board=2;threadid=16411;start=0#124004 date=1068365828]<br>[quote author=Jallu link=board=2;threadid=16411;start=0#123774 date=1068252644]<br>Suorasytkä ja tuplapuola. Eipä tarvi enää ihmetellä sen jälkeen vaikka vähän virittäiskin.<br>[/quote]<br>Herranjee, voiko näitä vielä virittääkkin ;D? Kyllä pätkii rasittavasti tuosta 4 tonnin jälestä, varsinkin suuremmilla vaihteilla ja "isommilla" paineilla huomaa. Mistä kannattaa tilata ja onko hinta arviota?<br>[/quote]<br>Tuplapuolan löytää vaikka mk4 hcs escortista ja ohjaukseen esim smt-6.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re:Sytkän säätö.
[quote author=Dob link=board=2;threadid=16411;start=0#124527 date=1068532734]<br>no paljonkos noiden tulppien kärkiväli sitten sietäis olla?<br>[/quote]<br><br>Se riippuu myös paineistakin, mutta kokeileppa jotain 0.6-0.7mm
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re:Sytkän säätö.
okei.. edellinen omistaja oli vaihtanu tulpat just ennekö myi mulle ja ei ollu tietonen prötäämisestä. ehkä vika (toivoa sopii... ::)) siinä!