k-jet ja efi erot.?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
k-jet ja efi erot.?
Nii.. millasii eroja noissa on tehojen puolesta ja muutenki.. istuuko helposti efi 1.6 cvh:hon.. tarpeeliset muutokset..?
kaikki tieto tervetullutta..
ja jos sattuu vielä löytymään nettilinkkejä.?
kaikki tieto tervetullutta..
ja jos sattuu vielä löytymään nettilinkkejä.?
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Siis jos verrataan Escort mk3/mk4 K(E)-jetronic ja Escort mk4/mk5 efi moottoreita.
EFIssä:
Tehoa ilmoitettu 3 hp enemmän, eri nokka, paremmat imuvenat, hieman parempi kansi, imusarja parempi, paikat sähköisille suuttimille, normaali bensakisko/paineensäädin kombinaatio, lohkossa paikat kampiakselin asentotunnistimelle ja nakutustunnistimelle, vauhtipyörässä EDIS järjestelmän vaatima 36-1 hammastus, waisted-spark sytytys (ei virranjakajaa), erilainen pakosarja, lämpö anturit eri paikoissa, boksin ohjaama sähköinen lisäilmaventtiili, suurempi kaasuläppä ja sen kotelo, vaatii erilaisen kaasuvaijerin ja polkimen, ...
Kysy lisää vaan jos joku asia jäiä askarruttamaan.
EFIssä:
Tehoa ilmoitettu 3 hp enemmän, eri nokka, paremmat imuvenat, hieman parempi kansi, imusarja parempi, paikat sähköisille suuttimille, normaali bensakisko/paineensäädin kombinaatio, lohkossa paikat kampiakselin asentotunnistimelle ja nakutustunnistimelle, vauhtipyörässä EDIS järjestelmän vaatima 36-1 hammastus, waisted-spark sytytys (ei virranjakajaa), erilainen pakosarja, lämpö anturit eri paikoissa, boksin ohjaama sähköinen lisäilmaventtiili, suurempi kaasuläppä ja sen kotelo, vaatii erilaisen kaasuvaijerin ja polkimen, ...
Kysy lisää vaan jos joku asia jäiä askarruttamaan.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
no mites se etenee.. helppoakin hommaa.. tuskin ku katto tota listaa mitä tarttis vaihtaa. 

• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Hyvinhän se. Asnetoanturille joutui työstämään kunnon kolon lohkoon ja vaihtamaan sen vauhtipyörän. Nakutusanturin paikkaa ei varsinaisesti lohkossa on, joten se pitää laittaa hieman huonompaan paikaan. Kaikki muu sitten istuukin aika nätisti, kunhan vain on kaikki osat. Tosin kaikkea työtä ei vielä ole tehty.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Re: k-jet ja efi erot.?
wili kirjoitti:Nii.. millasii eroja noissa on tehojen puolesta ja muutenki.. istuuko helposti efi 1.6 cvh:hon.. tarpeeliset muutokset..?
kaikki tieto tervetullutta..
ja jos sattuu vielä löytymään nettilinkkejä.?
EFI:hän meinaa Electronic Fuel Injection:ia eli sähköllä on aika suuri osuus sen bensan syöttämisessä kun taas K-Jetti on ns. mekaaninen ruisku eikä se tarvitse mitään ECU:ja yms. "aivoja". Määränjakaja hoitaa sen bensan jakelun ilmamäärän mukaan...jne, tässä jotain K-Jetistä vaikka enemmän olisit varmaan halunnut tietää EFI:stä...?

-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
nii.. vielä tosta pelkästä k-jet:stä..
kaverilla on vm.90 oleva escort ruiskulla ja sillä on siinä jotain sähkövermeitä lisänä.. mitähän niistä on apua.? ainaki se ssano että siihen sais lastun.? mutta joo.. se ihmetytti ku se väitti että se on k-jet mutta siinä on ne sähköheebelit mukana ni se olis sitte ke-jet..?
ku eikös ke-jet ole rst:ssä ja vaadi boksi vaadi ahtopaineen.?
kaverilla on vm.90 oleva escort ruiskulla ja sillä on siinä jotain sähkövermeitä lisänä.. mitähän niistä on apua.? ainaki se ssano että siihen sais lastun.? mutta joo.. se ihmetytti ku se väitti että se on k-jet mutta siinä on ne sähköheebelit mukana ni se olis sitte ke-jet..?
ku eikös ke-jet ole rst:ssä ja vaadi boksi vaadi ahtopaineen.?
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti: