k-jet ja efi erot.?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

k-jet ja efi erot.?

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Joulukuu 1. 21:19:49 2003

Nii.. millasii eroja noissa on tehojen puolesta ja muutenki.. istuuko helposti efi 1.6 cvh:hon.. tarpeeliset muutokset..?

kaikki tieto tervetullutta..

ja jos sattuu vielä löytymään nettilinkkejä.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 2. 0:16:06 2003

Siis jos verrataan Escort mk3/mk4 K(E)-jetronic ja Escort mk4/mk5 efi moottoreita.
EFIssä:
Tehoa ilmoitettu 3 hp enemmän, eri nokka, paremmat imuvenat, hieman parempi kansi, imusarja parempi, paikat sähköisille suuttimille, normaali bensakisko/paineensäädin kombinaatio, lohkossa paikat kampiakselin asentotunnistimelle ja nakutustunnistimelle, vauhtipyörässä EDIS järjestelmän vaatima 36-1 hammastus, waisted-spark sytytys (ei virranjakajaa), erilainen pakosarja, lämpö anturit eri paikoissa, boksin ohjaama sähköinen lisäilmaventtiili, suurempi kaasuläppä ja sen kotelo, vaatii erilaisen kaasuvaijerin ja polkimen, ...

Kysy lisää vaan jos joku asia jäiä askarruttamaan.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Joulukuu 2. 9:16:30 2003

hoh JesseT:llä tuota tietoa tuntuu löytyvän aina kun liikutaan Escort-alueella :shock: 8)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 2. 10:09:25 2003

No kun just oon EFIn palikoita istuttamassa S1 koneeseen.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Joulukuu 2. 10:16:32 2003

no mites se etenee.. helppoakin hommaa.. tuskin ku katto tota listaa mitä tarttis vaihtaa. :)

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 2. 10:29:17 2003

Hyvinhän se. Asnetoanturille joutui työstämään kunnon kolon lohkoon ja vaihtamaan sen vauhtipyörän. Nakutusanturin paikkaa ei varsinaisesti lohkossa on, joten se pitää laittaa hieman huonompaan paikaan. Kaikki muu sitten istuukin aika nätisti, kunhan vain on kaikki osat. Tosin kaikkea työtä ei vielä ole tehty.

alashattu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja alashattu » Pe Joulukuu 5. 6:05:28 2003

*nostaa kuitenkin hattua JesseT:n projektille (vaikka se alas osoittaakin :D)*

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Re: k-jet ja efi erot.?

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Joulukuu 7. 12:35:22 2003

wili kirjoitti:Nii.. millasii eroja noissa on tehojen puolesta ja muutenki.. istuuko helposti efi 1.6 cvh:hon.. tarpeeliset muutokset..?

kaikki tieto tervetullutta..

ja jos sattuu vielä löytymään nettilinkkejä.?

EFI:hän meinaa Electronic Fuel Injection:ia eli sähköllä on aika suuri osuus sen bensan syöttämisessä kun taas K-Jetti on ns. mekaaninen ruisku eikä se tarvitse mitään ECU:ja yms. "aivoja". Määränjakaja hoitaa sen bensan jakelun ilmamäärän mukaan...jne, tässä jotain K-Jetistä vaikka enemmän olisit varmaan halunnut tietää EFI:stä...? :D

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Tammikuu 13. 15:22:56 2004

nii.. vielä tosta pelkästä k-jet:stä..

kaverilla on vm.90 oleva escort ruiskulla ja sillä on siinä jotain sähkövermeitä lisänä.. mitähän niistä on apua.? ainaki se ssano että siihen sais lastun.? mutta joo.. se ihmetytti ku se väitti että se on k-jet mutta siinä on ne sähköheebelit mukana ni se olis sitte ke-jet..?
ku eikös ke-jet ole rst:ssä ja vaadi boksi vaadi ahtopaineen.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Tammikuu 13. 15:29:31 2004

Jotkut mk4 katalysaattoriversiot Escortista on KE-jetronicilla. Käsittääkseni niissä seokset sähköisesti seuraa lambdan signaalia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Tammikuu 13. 18:16:09 2004

Juu, K-Jettihän on sieltä vanhimmasta päästä eli ei ainakaan -90 enään oo vakiona tainnu kyseistä ruiskutinta olla. KE-Jetti sillä varmaan siinä on kun siihen on jo hieman sähköäkin lisätty.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin