Vaihteisto öljyt?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003
Vaihteisto öljyt?
Kuinka usein autosta pitäs vaihtaa vaihteistonöljyt??
Jotku puhuu et samoilla öljyillä ajetaan koko auton elinikä..
Itse meinasin vaihtaa nyt kun alkaa pakkasetkin tulemaan uudet öljyt vaihteistoon..
Auto on saksasta tuotu rs2000 escortti vm -92.
Onko mitään öljy suosituksia??
Jotku puhuu et samoilla öljyillä ajetaan koko auton elinikä..
Itse meinasin vaihtaa nyt kun alkaa pakkasetkin tulemaan uudet öljyt vaihteistoon..
Auto on saksasta tuotu rs2000 escortti vm -92.
Onko mitään öljy suosituksia??
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Kaipa niillä samoilla öljyillä voi pitkäänkin ajella mutta itse kyllä vaihdoin öljyt kytkin/laatikko rempan yhteydessä. On se kai suositeltavaa vaihtaa ne muutaman kerran auton eliniän aikana. Enpä suosittele muita ku fordin omia laatikko öljyjä, tosin ei oo muista kokemustakaan, eikä maksa fordilla kovin paljoa.
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Tähän on nyt hyvä laittaa hieman OT, mutta onko kellään kokemusta Red Linen öljyistä?
http://www.nic.fi/~marlin/redline.htm
http://www.nic.fi/~marlin/redline.htm
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
ohc laatikossa ei ole edes tyhjennys proppua joten kannattaa vain varmistaa että öljtä on tarpeeksi.
mt 75 laatikko on sitten aika tarkka öljyistään
pitää olla fordin oma mt-75 laatikko öljy
lukee paketin takana
ja ne kannattaa vaihtaa sopivin väliajoin.
mikä on sopiva aika .
ehkä silloin viimiestään kun vaihteet ruopee takerteleen eikä meinaa saada pykälää sisään.eikä lähteä pois.
tai jos ottaa laatikon irti niin silloin
mt 75 laatikko on sitten aika tarkka öljyistään
pitää olla fordin oma mt-75 laatikko öljy
lukee paketin takana
ja ne kannattaa vaihtaa sopivin väliajoin.
mikä on sopiva aika .
ehkä silloin viimiestään kun vaihteet ruopee takerteleen eikä meinaa saada pykälää sisään.eikä lähteä pois.
tai jos ottaa laatikon irti niin silloin
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
kyllä noissa saksasta tuoduissa kannattaa ainkin öljyt vaihtaa,koska rupee olemaan sen ikäinen auto siellä et on ongelmajätettä. Itsellä hyvä esimerkki: Vetarin stefa vuosi ja laatikko oli pikkuhiljaa "kuivunut" ja alkoi ujeltaa.Ei enää auttanut öljyt. Vaihdoin uuden lootan ja vanha on nyt pöydällä avonaisena odottamassa uusia laakereita...ja tosiaan foordilta saa niihin tarkoitettua öljyä,eikä ole sikahintaista. Toi mtx-75 on todella kestävä laatikko,joten ei sitä kannata öljynpuutteen vuoksi rikkoa.
#446
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kun ostin ton RST:n rotiskon niin 1-> 2 vaihdetaessa nopeesti ja 3 ->2 vaidettaessa rutis, ja pitkään 5 vaihteella ajaessa keppi oli ihmeen jäykkä kun yritti vaihtaa pienemmällle.
Vaihdoin täys-synteettiset litkut tilalle ja vaivat hävisivät.... mutta voi olla että laatikossa ei ollu tarpeeks litkua ennestään kun ei tullu lisättyä ennen vaihtoa mene ja tiedä.
Mutta oma mielipide on että kandee vaihtaa jossain vaiheessa.
Vaihdoin täys-synteettiset litkut tilalle ja vaivat hävisivät.... mutta voi olla että laatikossa ei ollu tarpeeks litkua ennestään kun ei tullu lisättyä ennen vaihtoa mene ja tiedä.
Mutta oma mielipide on että kandee vaihtaa jossain vaiheessa.

-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
itellä oli 1½ litraa liian vähän laatikossa öljyä kun sen ostin...Tomba kirjoitti:mutta voi olla että laatikossa ei ollu tarpeeks litkua ennestään kun ei tullu lisättyä ennen vaihtoa mene ja tiedä.

Kannattaa siis ainakin tarkistaa että minkä verran on öljyä.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
OT
Tuli mieleen kun mun pari kaveria vaihtoi moottori öljyt 323 gt mazdaan,öljynvaihto meni ihan hyvin ja kaveri ajeli mazdalla 150 kilsaa kunnes laatikko heitti totaali jumit.
Pojat oli lasknenut laatikosta öljyt pois ja lisäsivät koneeseen toisen neljä litraa...
Tekevälle sattuu.
Tomppeli
kerros sit kun olet vaihtanut ne öljyt että millainen homma oli,lähinnä että voiko öljyt laskee pois vai pitääkö imee.
joku muukin voi tietysti kertoo
Tuli mieleen kun mun pari kaveria vaihtoi moottori öljyt 323 gt mazdaan,öljynvaihto meni ihan hyvin ja kaveri ajeli mazdalla 150 kilsaa kunnes laatikko heitti totaali jumit.
Pojat oli lasknenut laatikosta öljyt pois ja lisäsivät koneeseen toisen neljä litraa...

Tekevälle sattuu.
Tomppeli
kerros sit kun olet vaihtanut ne öljyt että millainen homma oli,lähinnä että voiko öljyt laskee pois vai pitääkö imee.
joku muukin voi tietysti kertoo
====RS2K====
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
laatikosta öljyt pois
Jos laatikossa ei ole tyhjennysproppua.Löytyy multa halpa ratkaisu.Mulla on käytöstä poistettuja cocacola-uutepumppuja,jolla homma käy helposti.Toimii paineilmalla tai hiilihappokaasulla.Ihan tulikuumaa öljyä ei kannata imeä.Samalla pumpulla voi suorittaa täytönkin.Tolla pumpulla imetään maailmalla ravintoloissa esim ketscuppia ja sinappiakin ja tuo cocis-uutekin on aika tervaa.Noudettuna hinta vaivaiset 5 euroa.Asun Helsingissä.Jos kiinnostaa laittakaa privaa.Käyttöpaine 20-80psi.
-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo


Edit: Tollasta valitteli mut näköjään tuli... ja neljä kertaa, postin ne kolme kyl....
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : /usr/local/www/data-dist/foorumi/includes/emailer.php
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003
Nostetaan tämäkin nyt sitten ylös..
Eli Mtx-75 lootassa on öljynpoistoproppu. Tuli vaihdettua öljyt (Fordin omat 19€/L lähtöhinta ja öljyä meni 2.5L
) ja väheni vaihteiston tahmaaminen jne..
Samalla tuli vaihdettua tulpat ja bensansuodatin jonka jälkeen hävisi nykiminenki pienillä kierroksilla..
Eli Mtx-75 lootassa on öljynpoistoproppu. Tuli vaihdettua öljyt (Fordin omat 19€/L lähtöhinta ja öljyä meni 2.5L

Samalla tuli vaihdettua tulpat ja bensansuodatin jonka jälkeen hävisi nykiminenki pienillä kierroksilla..
Ex Ford Escort RS2000 -92
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
eli kolmostyypin lootassa ei ole öljynpoistoproppua, ja ei taida olla 9 tyypinkään lootassa. niihin on joskus porattu proppujen reikiä, eli reikä, kierre, ja kartiotulppa, tai vastaava patentti. mt ja mtx lootissa on poistoproppu.
ja vaihteistoöljyhän kannattaisi vuosittain tarkistaa, eli katsoa siitä tarkistus reiästä, ja katsoa että laatikkoöljyä on. minimi korkeus on noin 5 milliä sen tarkistuspropun reiän alaraunasta. sen pystyy tarkastamaan esimerkiksi nippusiteellä, jonka pää on taitettu. taitettu pää sisään, niin että taitos on alaspäin, nippari suoraan tarkistusreiän alapintaan, ja sitten vain pois ja katsoo missä se pinta kulkee. ja samalla näkee millaista se öljy on, ja tarpeenvaatiessa kannattaa vaihtaa. kyllä paskan öljyn näkee.
ja vaihteistoöljyhän kannattaisi vuosittain tarkistaa, eli katsoa siitä tarkistus reiästä, ja katsoa että laatikkoöljyä on. minimi korkeus on noin 5 milliä sen tarkistuspropun reiän alaraunasta. sen pystyy tarkastamaan esimerkiksi nippusiteellä, jonka pää on taitettu. taitettu pää sisään, niin että taitos on alaspäin, nippari suoraan tarkistusreiän alapintaan, ja sitten vain pois ja katsoo missä se pinta kulkee. ja samalla näkee millaista se öljy on, ja tarpeenvaatiessa kannattaa vaihtaa. kyllä paskan öljyn näkee.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Kerran vuoteen olen itse laatikkoöljyt vaihtanut, varmasti hätävarjelun liioittelua, mutta eipä ole suuri vaiva. Jos ei ole tyjhennysproppua niin sellaisen olen sitten tehnyt. propuksi aina magneettinen malli niin saa edes osan purusta pois laatikosta.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no tottakai se öljynpinta pitää tarkistaa siitä tarkistuspropusta. eli todennäköisesti siitä samasta, mistä täytätkin sen laatikon öljyt. toi 9 tyypin laatikko käyttää joko 1.9 litraa tai 1.25 litraa riippuen siitä onko se ennen vai jälkeen 87 vuoden autosta. eli uudempaan menee se 1.25lRahtinalle kirjoitti:muttei oo silti liikaa vai, ei silti pitäis
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
Onkos sulla laatikkona type9?TuunaavaAmis kirjoitti:mulla vissiin sinne on tehty tyhjennys proppu ku ei toi oikeen alkuperäseltä näytä... pitäs nappaa kuva ku jossain välissä käy taas auton alla.
Jos on niin viitisitkö laittaa meilissä kuvia siitä propusta niin saisin vähän mallia mihin kohtaan kannattas se tehdä.
Ois mukavempi vaihtaa lootaan öljyt kun tekis sinne propun.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no joudut sä sen muutenkin tyhjentään öljyistä, ja ottamaan irti jos reiän teet. pitäähän se varmistaa ettei vain jää lastuja sinne. kyllä siellä aika hyvin on tilaa, että oikeastaan ihan valita saa, mihin tekee.Stude kirjoitti: Onkos sulla laatikkona type9?
Jos on niin viitisitkö laittaa meilissä kuvia siitä propusta niin saisin vähän mallia mihin kohtaan kannattas se tehdä.
Ois mukavempi vaihtaa lootaan öljyt kun tekis sinne propun.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no siellä on riittävästi tilaa. eihän se tulppa kovin paljoa sinne laatikon sisälle menekään, jos sen kartion reikä on oikean kokoiseksi tehty. mä voin illalla poiketa verstaalla, ja kattoa missä olis paras paikka porata se reikä, kun mulla on yksi vaihteiston koppa purettuna ja auki.Stude kirjoitti:Ja pohjalla on tilaa, ettei siellä oo sit mitään "esteitä"?Hectori kirjoitti: kannattaa mahdollisimman pohjalle laittaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
jep, eli tossa hieman kävin katsomassa, ja jos reiän poraisin poraisin sen joko vaihteistoa kardaanin puolelta katsoen vasempaan alareunaan, tai sitten siihen magneetin kohdalle pohjaan, ja löisin magneetin helvettiin siitä. toki käyttäisin magneetti tulppaa silloin.
sillä varauksella siihen magneetin kohdalle, että siinä on riittävästi seinämää että saa kunnon kierteen tehtyä. mulla siis oli magneetti vielä paikallaan ja on jaksanut lyödä pois sitä siitä.
sillä varauksella siihen magneetin kohdalle, että siinä on riittävästi seinämää että saa kunnon kierteen tehtyä. mulla siis oli magneetti vielä paikallaan ja on jaksanut lyödä pois sitä siitä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Mulla on pitkään ollut mielenkiintoa Red Linen öljyjä kohtaan, pari kertaa olen kysellyt kokemuksia öljyistä täälläkin, mutta kukaan ei ole ainakaan tunnustanut kokemuksia omaavansa. No, kyselin maahantuojalta suosituksia ja lisäsin ne tonne "mistä öljyistä autosi tykkää"-tiedotteen perään. Ajattelin noita litkuja kokeilla ja harkinnassa on vielä RVS-käsittely samalla laatikkoon. Onko mielipiteitä?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Hectori laittoi kattavaa tietoa tonne öljytiedotteeseen. Mutta mikä on tilanne MT75 vaihteistoon tarkoitetulla öljyllä, viimeksi kun kävin Fordilla, sitä oli hyllyssä muutama purkki ja varaosamyyjä sanoi ettei lisää tule?
Kyse on siis ilmeisesti tästä:
MT75 Tyyppi Vaihteistoöljy Ford Spec ESD-M2C186-A
Kuulema suositus on sitten siitä eteenpäin kaikkiin laatikoihin sama öljy, jonka tyyppiä en muista.
Kyse on siis ilmeisesti tästä:
MT75 Tyyppi Vaihteistoöljy Ford Spec ESD-M2C186-A
Kuulema suositus on sitten siitä eteenpäin kaikkiin laatikoihin sama öljy, jonka tyyppiä en muista.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: To Helmikuu 19. 9:06:40 2004
- Paikkakunta: Hyvinkää
Tuonkohan takia ei viimeksi hyllystä löytynyt öljyä kannussa kun kävin ostamassa, sain sitten 0,5 litran limupulloihin öljyt tynnyristäTurbo_IS kirjoitti:Hectori laittoi kattavaa tietoa tonne öljytiedotteeseen. Mutta mikä on tilanne MT75 vaihteistoon tarkoitetulla öljyllä, viimeksi kun kävin Fordilla, sitä oli hyllyssä muutama purkki ja varaosamyyjä sanoi ettei lisää tule?
Kyse on siis ilmeisesti tästä:
MT75 Tyyppi Vaihteistoöljy Ford Spec ESD-M2C186-A
Kuulema suositus on sitten siitä eteenpäin kaikkiin laatikoihin sama öljy, jonka tyyppiä en muista.
