Paljon olis amiksella kysyttävää =)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Paljon olis amiksella kysyttävää =)

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Joulukuu 22. 15:43:26 2003

Tässä nyt aamun selaillessa löysin paljo kaikkee hienoo et kannattaa kiillottaa ja kuulapuhaltaa ja hehkuttaa ja kaikkee... Voiskohan joku kertoo mitä tää kaikki sitte on ja miks se pitää tehä?

Ton kiillotukseen oon nyt saannu tietoo että mitä hyötyä siitä on ja miten se kuuluu oikeesti tehä. Mulla nyt vaan ei oo tapana lähtee tekee kaikkee ihan sen takii ku joku niin sanoo, vaan tarviin myös tietää miks mä teen niin.

Eli siis hommanahan olis nyt se että toi sierra olis tossa helmikuun alusta siirtymässä sairaalaan sillä se kärsii hieman tehon puutteesta :)
On nyt tietty suurin piirtein jo homma hanskassa mut ne hanskat pääs häviimään.
Et jos kertoisitte niinku alusta lähtien mitä kannattaa tehdä ja miten..

Lähtö kohtana on se että on tulossa 2wd cossun ruisku, holsetin hiustenkuivain, dumppi, sopivan kokonen ic, kanteen joku mieto turbo nokka (mikä?), seuraajat uusiks, mitä tehdä venttiileille?, takomännät, ARP pultit kk:iin, runkopukkeihin sekä vauhtipyörään, laakerit uusiks, korkeapaine öljypumppu, ryöstä laippa termostaatilla, öljynlauhdutin, cossun kansipaffi ja kaikki tiivisteet..

tossa nyt pari kuvaa missä näkyy melkeen kaikki jos jotain jäi mainitsematta
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/Osat1.jpg
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/Osat2.jpg

Kysymyksii saa esitellä jos on jotain kysyttävää.

Tuli aika pitkä muotonen selostus mutta eipä tuolla FAQ ollu ku turbosta tietoo ja se osuus on melkeen hallussa kuten myös ruiskujen toiminta on tullu opeteltuu alusta loppuun oikeen kunnol.

Kiitos jo etukäteen niille jotka jaksaa lukee tän ja jotain kehittävää vastata :)

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ma Joulukuu 22. 16:04:51 2003

Tää nyt on sarjaa tyhmä kysymys kun en turboista mitään tiedä, perustuu kuulopuheisiin :roll: .
Onko pakosarjasi stockman turbosta? Olen vaan kuullut että niissä on ollut ongelmia kolmos pytyn kanssa kun se vetää laihalle johtuen suorasta ja hyvästä virtauksesta turbolle ja että tuollaisella pakosarjalla ei pysty saavuttamaan hyvää/varmaa toimivuutta.
Asioista paremmin tietävät ovat sanoneet että pakosarjan putkien pituuden tulisi olla 2 tuuman toleranssin sisällä ja vastus samaa luokkaa kaikissa putkissa.
Tämä siis toisenkäden tietoa mutta laitoin nyt kuitenkin kun vaivasi toi sun pakosarja.

Ja te jotka asioista oikeasti tiedätte...älkää teloittako.. :wink:
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Joulukuu 22. 16:13:08 2003

ootko sovitaanu tota pakosarjaa, näyttää jenkkipinton sarjalta :shock:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Joulukuu 22. 16:16:51 2003

Tosta pakosarjasta ei oo tietoo ihmeemmin, Jos TurboIS lukee jossain välissä tän jutun ni se ehkä kertoo sitte enemmän, siltä ostin tuon turbon pakosarjoineen...

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Joulukuu 22. 16:40:34 2003

Sarja on Stockanturbosta, kyllä käy OHC kanteen. Ei varmaan paras mahdollinen, mutta kunnon sarja maksaa rahaa... Mulla ei ainakaan mitään ongelmia sarjan suhteen ollut.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Joulukuu 22. 16:47:17 2003

Näin vähä muistelin että sanoit sen olevan mutta en viittiny alkaa lottoomaan...

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » Ma Joulukuu 22. 16:55:25 2003

Nähdäänkö me ton hoidon jälkeen lisää näitä ? :D
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Joulukuu 22. 16:58:08 2003

Kyl mä varmaan sen katolleen saan, ei oikeen jaksanu kiihtyy riittävästi et olis heittäny katolleen :D Tuli viel tossa sellanen kymysys mieleen että mites tollanen säädettävä nokkapyörä? Miten säädetään?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Joulukuu 22. 18:13:38 2003

Pakosarjassa ei ole mitään vikaa. Noilla on voimaa otettu enemmän kuin tarpeeksi.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Joulukuu 22. 18:47:38 2003

tanari kirjoitti:ootko sovitaanu tota pakosarjaa, näyttää jenkkipinton sarjalta :shock:
Haitanneeko tuo jos on Pinton pakosarja, kun niissä oli 70-luvun alussa sama kone kuin meidänkin OHC?
Vizardin OHC viritysopuksessa on identtisiä pakosarjoja kuin toi AE turbo merkinnällä oleva ja jotain yli 300hv lukemia vilahtelee tekstissä ilman IC:tä, imusarjat ja kaasari systeemitkin näyttää aika alkeellisilta.

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Ti Joulukuu 23. 13:19:14 2003

Hieman off-topic mutta mistä oot hommannu nuo pakosarjan tiivisteet jos ei tullu tuossa tiivistesarjan mukana..? On kuitenki erialaiset ku mitä paikallisesta tarvikeliikkeestä saa ja itellä on ollu vähän ongelmia saaha pitämään nuilla tarviketiivisteillä.. Vai onko nuo ne isoreikäset joita saa vaikka lautamäeltä?

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Joulukuu 23. 14:02:26 2003

Juppe kirjoitti:Hieman off-topic mutta mistä oot hommannu nuo pakosarjan tiivisteet jos ei tullu tuossa tiivistesarjan mukana..? On kuitenki erialaiset ku mitä paikallisesta tarvikeliikkeestä saa ja itellä on ollu vähän ongelmia saaha pitämään nuilla tarviketiivisteillä.. Vai onko nuo ne isoreikäset joita saa vaikka lautamäeltä?
Näyttäs FelPron tiivisteiltä? Saa autoracingilta, rallyracelta jne. Eivätkä nyt niin tähtitieteellisiä summia maksa! Amis hei, paljon riippuu siitä minkälaisia tehoja kaipaat? "Hovi" virittäjän escortista jarrutettiin aikanaan +300hv/+400nm Kentcamsin miedolla katunokalla (tosin en kentcamsia suosittele, vaan cranen nokkaa), hieman isommilla venoilla ja kanavatöillä, tosin 1.7 bar oli painetta! Samainen Kuopion ammattilainen on tehny mun escortin kannen. Voin laittaa oman nokkani tiedot, kunhan joulun jälkeen käyn tallilla!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Joulukuu 23. 15:30:17 2003

Ku taitaa vaan olla niin että toi Is:n alakerta ei oikeen paljoo yli 1 barin kestä :roll:
Juu noi tiivisteet on hankittu rallyrace:stä. Ja noista tehoista sen verran et vissiin vois pitää ihan suhteellisena tavotteena jotain 220hp. Mut nyt kaipaisin tietoo tohon että mitä nokkaa tohon kannattas tyrkyttää?
ku auto nyt kuitenki on myös käyttöpelinä joten kulutus nyt ei ihan taivaisiin sais nousta (nyt joku 10l/100km rauhallista ajoo).
Millasta luokkaa toi kulutus on jollain lievällä turbo nokalla? ja mitä kannattaa venttiileille tehä?

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Joulukuu 23. 16:37:01 2003

Kyllähän tuolla sarjallakin tehoja saa ja on toimiva.
Itse kyllä lähtisin etsimään juohevampaa sarjaa. Ensimmäinen ahistus alkaa tuosta.
Mitkäs sarjat tuohon peliin käy?

Cord
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003

Viesti Kirjoittaja Cord » Ti Joulukuu 23. 18:18:36 2003

Siihen 220heppaan riittää ihan vakionokka.
Tuo pakosarja nyt ei ole mikään kovinkummoinen,omalla heitän vesilintua
kun saan vaan hommattua/tehtyä paremman.
Kiertokanget ennemmin cossun kuin is:n niin kärsii luukuttaa kunnolla.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Joulukuu 23. 18:22:24 2003

Tota voisko joku valista että käykö cossun kanget tohon is:n kampiakseliin? Missä hinnoissa pyörii? Tosin tossa kusee se et on tullu jo hankittuu toi arp:n pultit.

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Ti Joulukuu 23. 19:30:30 2003

paperman kirjoitti:Näyttäs FelPron tiivisteiltä? Saa autoracingilta, rallyracelta jne. Eivätkä nyt niin tähtitieteellisiä summia maksa!
Joo eli toisinsanoen pitäs olla muistaakseni samat ku ne isoreikäset lautamäellä..
TuunaavaAmis kirjoitti:Tota voisko joku valista että käykö cossun kanget tohon is:n kampiakseliin? Missä hinnoissa pyörii? Tosin tossa kusee se et on tullu jo hankittuu toi arp:n pultit.
Cossun kanget käy kyllä ohc:n kampiakseliin suoraan ja on varmasti kannattava sijoitus pidemmälle viritettäessä.. Vaikka tuon 220hv pitäs kestää kyllä nuo is:n veivitki jos kaikki on kunnossa. Hinnat cossun veiveillä pyörii 200 eurosta ylöspäin.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Joulukuu 24. 11:52:16 2003

Veikkaisin että kyseinen sarja on sen takii paska, että rupeaa sitte jossain välissä ahdistamaa (ahtaahan tässä onki tarkotus) mutta sitte ku joku kertois vielä että mikä se heppa määrä on? +300hp? Tohon pommiin uskalla laittaa 300hp...

ps. kattokaa allekirjotus...

popo99
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 14:10:08 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja popo99 » Ke Joulukuu 24. 12:42:41 2003

No kyl pitäis noilla osilla se pari sataa kaakkii saada, varsinki jos ahdot on 1 bar kieppeil. ittelläni turbo ohceessä vakio nokka, on nöyrempi toimimaan ja riittää hyvin 200 heppaan, mut jos nokan aiot vaihtaa ni kannattais kanttakin zoomata ku toi pakopuoli tuntuis ahdistavan...
Ahistaa ahistaa

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Joulukuu 24. 12:58:25 2003

Sitähän mä tässä oon koittanu kysellä että mitäpä tolle kannattais tehdä? Tosin tollaset kansi hommat on ihan älykalliita. Koululla nyt pystyn ainaki isomman venttiilit vaihtaa mut toi kanavien muotoilu on kyl vähä huonompi homma. Mut kertokaa ihmees näkemyksenne asiaa :wink:

popo99
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 14:10:08 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja popo99 » Ke Joulukuu 24. 13:04:42 2003

isompi pakovena ja kansi siistittäväks, JR-tehokannes se oli jotain pari tonnii vanhaa rahaa ku kansi siistittiin, sittenhän jos sitä ruvetaan oikein kunnol kaivaa ni kyl maksaa, mut sit päästäänkin jo kovempaa eli projekti karkaa käsist :D
Ahistaa ahistaa

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Joulukuu 24. 13:09:08 2003

Kansi siistettäväks? elikkä ne niinkus sitte vähä fiilaa höylää kaikki valupurseet yms. pois? Sitte tota mitäs nokkaa sille kannattais tarjota? ja minkä kokoset pakovenat? ja sitte vielä että mistä aineesta valmistetut? rosteri venat?

Edit: tulipa tossa vielä mieleen, että missä vaiheessa pitäs olla tupla jouset? Sitte jos on jotain hyvii ehdotuksii että mikä nokkasarja olis hyvä? Aika varmaan ostan kaikki kamat rally race:sta.

popo99
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 14:10:08 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja popo99 » Ke Joulukuu 24. 13:35:50 2003

juu kannest otetaan purseet pois ja imusarjankin voi kohdistaa, kannattaa kysellä kannentekijöiltä, ne kyl tietää...jäykemmät venttiilin jouset riittää ja ohcees kannattaa olla sit viel ne HD seuraajan jouset,ku ne tuppaa hyppii pois päältä ku luukutetaan...
Ahistaa ahistaa

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Ke Joulukuu 24. 13:40:07 2003

No kaikki valupurseet on helppo itelläki siistiä ja varsinki jos pystyt sen koululla tekemään. Pieni siistiminen ei kuitenkaan sitä kanavan muotoa eikä kokoa kummemmin muuta. Palotilasta kannattas kans kiillotella silleen ettei jää mitään teräviä valupurseita ni ei nakuta ainakaa niitten takia.. Vakioventtiileillä kyllä pärjää noilla +200 hepan tehoilla.

Nokaksi jos uutta haluat ni Burton on edullinen ja siltä vois olla tuo BF134 ihan kokeilemisen arvonen. Sitten esim. Kent Camsin 274T on turbokäyttöön tehty mutta sillä on jo sitten hintaa n. 300 euoroo pelkällä nokalla. Mutta tuonne +200 heppaan kyllä pääsee vakionokallakin.

Jos venttiilit sitten välttämättä haluaa vaihtaa ni GP1:t ois aika hyvät mutta sitten alkaa projekti tosiaan karkaamaan käsistä...

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ke Joulukuu 24. 14:52:30 2003

jallu kirjoitti:
TuunaavaAmis kirjoitti:Veikkaisin että kyseinen sarja on sen takii paska, että rupeaa sitte jossain välissä ahdistamaa (ahtaahan tässä onki tarkotus) mutta sitte ku joku kertois vielä että mikä se heppa määrä on? +300hp? Tohon pommiin uskalla laittaa 300hp...

ps. kattokaa allekirjotus...
No sitten kun joku fiksu vielä kertoo mulle, että mikä kohta siinä alkaa ahdistamaan, niin olen oikeen tyytyväinen?
Tuo kerää kunnon vastapaineet eli muuttaa suuren osan pakokaasun virtausenergiasta paine-energiaksi mikä on yhtä kuin vastapaine= ei hyvä!
Pakopulssit häiritsevät toisiaan pahasti jne. Toimii siis pakosarjana yhtä hyvin kuin tanarin vakiosatsi - kyllähän silläkin auto liikkuu ja vieläpä ilman sitä solmua :wink:

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Joulukuu 24. 16:34:55 2003

Se on kyl karannu jo... Toi 200hp nyt oli lähinnä tollanen kutina et mikä vois olla melkeen kiva, mut ku ei yhtään sitte tiiä mitä sieltä saa ulos jos käy nakkaa ton turbo nokan, sitte isommat pakoventtiilit, ja noi purseet pois. Kanavia en ajatellut alkaa muotoiluttamaan, tulee liian kalliiks. Ku loput tolle kannelle voi vissiin ihan hyvin tehä eli noi purseet pois, isommat venat ja nokan vaihto. Mistäs tietää onkos seuraajat uusittava, tietty jos niis on kunnon jäljet mutta kannattaako muutenki uusii?
Jos venttiilit sitten välttämättä haluaa vaihtaa ni GP1:t ois aika hyvät mutta sitten alkaa projekti tosiaan karkaamaan käsistä...
Mitäs ihmeellistä noissa GP1:sissä on?

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Ke Joulukuu 24. 17:25:17 2003

TuunaavaAmis kirjoitti: Mistäs tietää onkos seuraajat uusittava, tietty jos niis on kunnon jäljet mutta kannattaako muutenki uusii?
No eihän ne ohjurit sais kovin väljät olla.. Ei välttämätöntä uusia jos ne vaan on kunnossa.
Mitäs ihmeellistä noissa GP1:sissä on?
No GP1:t on ihan riittävän kokoset (38/44,5), ne on kuitenki tarkotettu tuohon OHC:n kanteen eli varren paksuus ja pituus on oikea ja on kestävät.. Jotkuthan laittaa Volvon venttiiliä yms. mutta kukin tavallaan. Eikä nuo GP1:t nyt niin kauhean hintaset oo (autoracingiltä n.20 euroa/kpl.)

Onko se muuten is:n kansi eli onko seetirenkaat? Muistelen vaan että saattaa joutua laittamaan suuremmat seetirenkaat jos laitta isompaa venttiiliä mutta varma en tästä ole ja kertokoot viisaammat varmemmin. Mutta sehän ei ole este vaan hidaste...

Cord
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003

Viesti Kirjoittaja Cord » Ke Joulukuu 24. 17:37:21 2003

is:n kannessa on seetirenkaat.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 24. 19:06:50 2003

Jahman kirjoitti:
jallu kirjoitti:
TuunaavaAmis kirjoitti:Veikkaisin että kyseinen sarja on sen takii paska, että rupeaa sitte jossain välissä ahdistamaa (ahtaahan tässä onki tarkotus) mutta sitte ku joku kertois vielä että mikä se heppa määrä on? +300hp? Tohon pommiin uskalla laittaa 300hp...

ps. kattokaa allekirjotus...
No sitten kun joku fiksu vielä kertoo mulle, että mikä kohta siinä alkaa ahdistamaan, niin olen oikeen tyytyväinen?
Tuo kerää kunnon vastapaineet eli muuttaa suuren osan pakokaasun virtausenergiasta paine-energiaksi mikä on yhtä kuin vastapaine= ei hyvä!
Pakopulssit häiritsevät toisiaan pahasti jne. Toimii siis pakosarjana yhtä hyvin kuin tanarin vakiosatsi - kyllähän silläkin auto liikkuu ja vieläpä ilman sitä solmua :wink:
Ei siinä Ae-pakosarjassa ainakaan virtaukset hakkaa toisiaan päähän niin pahasti kuin Cossun 4WD satsissa, kaasut on matkalla samaan suuntaan.
Mulla on tollainen pakosarja johon sopii To3 laipalla oleva turbo, jos joku haluaa testata missä vaiheessa vakio OHC:n alakerta räjähtää liikoihin tehoihin, voin lainata sarjaa.
Mielestäni aivan turha laittaa mitään GP1 venoja 200hv koneeseen, pakoja voi vähän suurentaa.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Joulukuu 24. 23:17:27 2003

ja se kun sanoin että toi näyttää jenkki pinton pakosarjalta ei tarkottanu mitenkään sitä että se olis huono tai hyvä. :lol:

lähinnä vaan epäilin sopivuutta.. mutta jos toi on ollu stokkaturbossa, niin eiköhän se käy :wink:

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Joulukuu 24. 23:41:12 2003

Mielestäni aivan turha laittaa mitään GP1 venoja 200hv koneeseen, pakoja voi vähän suurentaa
Se täs on ku ei oo niinku lähinnä mitään ajatusta mitä noi tehot tulee olee.. On vaan niinku joku hahmotelma siitä mitä tohon koneeseen on varaa/järkee laittaa. Ja hepat tulee sitte perässä jos pysyy.
Tietty toi heppa määrä auttaa paljo siihen että mitä pitää laittaa että saa ne tehot mut :roll:
Mitähän lukuja alkaa tulee turbo nokalla, isommilla pako venoilla, cossun ruiskuilla ja ahdot... hmm.. mitä tollanen alakerta kestää joka koostuu cossun kangista, is:n kampurasta ja takomännistä? Tietty toi kesto ja sellanen järkevä paine on kaks eriasiaa mut lähinnä tarkotin tota jälkimmäistä

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » To Joulukuu 25. 0:27:26 2003

No kyllä tollanen alakerta kestää jos kaikki osat on kunnossa. Ahtopaine riippuu sitten puristuksesta eli nakuttamaan ei saa rueta. Myös seoksen pitää tietenki pysyä rikkaalla ja jos ei oo hirmu puristukset ni varmaan ensimmäinen raja tulee vastaan ku suuttimet käy pieneksi. Eli heppoja saa sen verran mihin nuo cossun suuttimet riittää (olettaen että sulla on cossun vakiosuuttimet)... Mutta tehot riippuu niin monesta tekijästä kuten ahtimen koosta jne. eli saatavaa tehoa on aika vaikea arvioida...

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Joulukuu 25. 3:48:06 2003

SLEI kirjoitti:Ei siinä Ae-pakosarjassa ainakaan virtaukset hakkaa toisiaan päähän niin pahasti kuin Cossun 4WD satsissa, kaasut on matkalla samaan suuntaan.
Ei ne tehot tuon pakosarjan teoreettiseen virtauskykyyn lopu, vaan vastapaineen aiheuttamaan nakuun. OHC:hän on paljon nakutusherkempi, kuin cössin pata. Anyway, kompromisseja joutuu aina tekemään ja onhan sitten aina jotain paranneltavaa = pysyy into päällä :D Sitten kun peli toimii, niin mittaileppa ahtopaine/vastapainesuhde, niin sitten tiedetään miten pakopuolen mitoitus toimii.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » To Joulukuu 25. 12:42:48 2003

mittaileppa ahtopaine/vastapainesuhde
Vielä ku kerrot miten tuo onnistuu... ahtopaineen kyllä saan mitattuu mutta vastapaine ja nuo suhteet ei oo oikeen koskaan ollu vahvin puoli :D
Ku tota mä kans vähä epäilen että vastaan tulee noi cossun ruiskut (siis juu on cossun vakio suuttimilla) mutta niitä nyt en ainakaan tässä vaiheessa vaihda... kattoo sitte jos olis joku 1.1 fiesta millä vois työ yms. ajot hoitaa ja tolla sitte muijii hakee :D

Edit: onko muuten eroo että onko 4wd:n vai 2wd cossun kanget? jostain sain käsityksen että niissä olis jotain eroo? Vissiin on noi 2wd:n kanget ku menee niinku heittämällä tohon ohc:n kampuraan? Laakereiks vissiin käy myös noi vakiot?

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Joulukuu 25. 13:41:00 2003

vastapaineen saat mitattua pakosarjan tai ahtimen kollektorista.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » To Joulukuu 25. 13:50:01 2003

Jahman kirjoitti:vastapaineen saat mitattua pakosarjan tai ahtimen kollektorista.
hmm.... Tota mites sitte vielä noi suhteet yms... ja siis niinku millä toi mitataan yms.. Ei oo hommasta mitään hajuu ku ei oo pahemmin tullu tehtyy :roll:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Joulukuu 26. 12:14:59 2003

Ku tota mä kans vähä epäilen että vastaan tulee noi cossun ruiskut (siis juu on cossun vakio suuttimilla) mutta niitä nyt en ainakaan tässä vaiheessa vaihda... kattoo sitte jos olis joku 1.1 fiesta millä vois työ yms. ajot hoitaa ja tolla sitte muijii hakee :D
Ei tuosta mikään bensa hirmu tule jos noi coskisen suuttimet sinne istutat paikoilleen.Matka ajossa mulla meni n.10 lukemiin vaikka oli 4-lovinen laatikko(120km/h->4100rmp)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Joulukuu 26. 23:47:27 2003

Ja kysymykset eiku paranee... miten lastutetaan cossun boxi? Tossa olis kuva sisältä... Kertokaa ihmees...

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/loota.jpg

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Joulukuu 26. 23:52:50 2003

Tässä tapauksessa ei lastuteta ollenkaan, härskit mämmit yllä, ja onhan sen joku jo tehnyt; ei vakiolastun päälle epoksia kaadeta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » La Joulukuu 27. 12:04:35 2003

mikähän lastu tossa sitte mahtaa olla Kuva

Tosta ku hinkkasin pois tuon sinisen (joku oli vedelly sen tussilla tai jollain siniseks) pois ni sain tälläset koodi: (mikäli nyt sain selvää niistä)

Taiwan
Microchip

17c64-20
9012CLD
prgm@12.5

KELLÄÄN MITÄÄN TIETOO MIKÄ TOI ON?

Edit: kuva viel siit http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/chip.jpg

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » La Joulukuu 27. 13:35:08 2003

Siitä Eprom-piirin päältä selviää vain sen piirin malli. Kukaan ei pysty tuosta kertomaan mikä ohjelma siellä on sisällä (tai siis mikä Stage).
Eikö kannattaisi kysyä boksin aikaisemmalta omistajalta mikä lastu se on?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Joulukuu 27. 13:44:14 2003

Vissiin meinattu että lastua ei enää kukaan vaihda
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » La Joulukuu 27. 13:59:10 2003

siipicossu kirjoitti:Vissiin meinattu että lastua ei enää kukaan vaihda
Meinasin sanoo samaa
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » La Joulukuu 27. 17:59:07 2003

siipicossu kirjoitti:Vissiin meinattu että lastua ei enää kukaan vaihda
Onko noissa kanta erikseen, eli jos tekijä on ajatellut varmistaa paikoillaan pysymisen :?
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Joulukuu 27. 18:05:00 2003

Kyllä niissä kanta on erikseen.
Olisi aika hankalaa vaihtaa lastu jos joutuisi tinata molemmilta puolilta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » La Joulukuu 27. 18:55:43 2003

Prkl... tota onks tohon jotain millä ton skeidan sais tosta pois? Siis niin että ei samalla irtois kaikki muutki... ei vittiis oikeen taltan ja vasaran kanssa mätkiä...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Joulukuu 27. 19:27:00 2003

Taitaa olla vaikeaa ilman että mitään hajoaa, ei paljoa lämmittäkkään voi kun tinat lähtee pois.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Joulukuu 27. 20:11:09 2003

..........
Viimeksi muokannut Aksu, Ke Marraskuu 10. 11:01:43 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » La Joulukuu 27. 22:16:28 2003

TuunaavaAmis kirjoitti:Prkl... tota onks tohon jotain millä ton skeidan sais tosta pois? Siis niin että ei samalla irtois kaikki muutki... ei vittiis oikeen taltan ja vasaran kanssa mätkiä...
Jollain dremelin mini poralla varovasti jyrsii...tai sitten ei :shock: . On varmasti hankala irroittaa.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Joulukuu 28. 0:12:53 2003

Nyt taisit Aksu sekoittaa boxit...

Kyselitkö Amis, sieltä mistä boxin ostit oliko kaikki muut rojut samasta autosta? Jos siinä on vakio suuttimet ja vakio MAP, oletettavasti lastu on joko vakio tai STG1. Varmaa tuskin kukaan ainakaan täällä voi siitä sanoa.

Vastaa Viestiin